CityHost.UA
Допомога і підтримка

Швидше, краще, ефективніше: автоматизація продажів в eCommerce

 4485
16.01.2024
article

 

 

Ще 10 років тому невеличкий інтернет-магазин міг дозволити собі вести справи вручну в Excel чи Google Spreadsheets. При темпах сучасної торгівлі цього вже недостатньо: такий бізнес рано чи пізно відстане від конкурентів і стане нежиттєздатним. Що саме потребує автоматизації насамперед? 

Автоматизація процесів в інтернет-магазині є запорукою втримання темпу розвитку і зростання бізнесу. Навіть малий бізнес потребує швидких безпомилкових операцій, адже всіма процесами керує одна, максимум декілька осіб. Якщо ж ви розвиваєте магазин чи торгівельний майданчик всеукраїнського масштабу, всі процеси мають бути злагоджені, а комунікація — бездоганною та швидкою. Це стосується всіх етапів продажу — від натискання на кнопку «‎Купити»‎ до відправлення посилки та подальшої комунікації з покупцем.

Хостинги Україна, хостинг, купити хостинг, хостинг сайту, хостинг сайтів, хостинг Україна, хостинг для сайту, український хостинг, дешевий хостинг, веб-хостинг

Які процеси потребують автоматизації

Найкраще, якщо автоматизація вже закладатиметься в процесі створення інтернет-магазину. Але і в готовому магазині можливо автоматизувати будь-які операції. Впровадження автоматизації має бути поступовим. Так вдасться уникнути зайвої плутанини і гальмування роботи магазину.

Платіжні системи

Автоматизація прийому платежів дозволяє магазину більше продавати, а клієнту — робити швидкі та безпечні покупки 24/7. Інтеграція з платіжними системами може бути вже вбудованою частиною функціоналу CMS та конструкторів сайтів. Ще на етапі розробки інтернет-магазину слід перевірити, які платіжні шлюзи та сумісні платіжні системи доступні для під’єднання. Також не буде зайвим вивчити умови співробітництва з кожним окремим платіжним провайдером. Більшість із них бере тільки відсоток з транзакцій за користування системою, але деякі можуть стягувати й щомісячну абонентську плату або одноразову сплату за підключення. 

Вибір платіжних систем для інтернет-магазину залежить від того, які з них найбільш популярні серед покупців. Так, якщо переважна більшість клієнтів розраховується банківськими картками, ваш магазин потребує якісний картковий процесинг. Краще обирати такий, який передбачає не тільки стандартну процедуру оплати (через введення реквізитів), а й інтеграцію з Apple Pay та Google Pay. Більше про платіжні системи ви можете прочитати у статті

Способи оплати в інтернет-магазині

Читайте також: ТОП-3 CMS для створення інтернет-магазину

Логістика

Якісно організований процес доставки — запорука високої репутації інтернет-магазину. Ніщо не здатне так зіпсувати стосунки з покупцем, як загублена, пошкоджена чи відправлена за неправильною адресою посилка. Автоматизація прийому, обробки, а також взаємодії зі складом, власною кур’єрською доставкою та поштовими службами робить процес доставки чіткішим та швидшим. У свою чергу, це підвищує лояльність і довіру покупців до магазину.

Для цього інтернет-магазину потрібне готове рішення з інтеграції поштових служб. Це дає такі переваги:

  1. Автоматичне створення накладних в CRM, які одразу передаються на сервіс перевізника (Нова Пошта, Meest тощо);

  2. Можливість друкувати накладні, не виходячи з кабінету;

  3. Можливість відстежувати кожну посилку в модулі CRM та оперативно інформувати покупця про її статус.

Автоматизація взаємодії магазину з поштовими службами в декілька разів прискорює обробку та відправку замовлень. Від цього виграє як продавець, який таким чином може продавати більше, так і клієнт, який максимально швидко отримує свою покупку — це дає мотивацію повернутися у ваш магазин і купити ще.

Читайте також: CRM-системи — що це таке, навіщо потрібні та яку вибрати 

Комунікація з клієнтами

Взаємодія з клієнтами — як з потенційними, так і дійсними — процес кропіткий і трудомісткий, і тому теж потребує автоматизації. Насамперед це стосується збору і систематизації даних про покупців в CRM. Ця інформація цінна для розробки умов акцій та програм лояльності, а також побудови персональної комунікації з клієнтами. Зібрані дані дають можливість орієнтуватися на власні «‎болі» кожного окремого покупця і спілкуватися з ним саме про них. Пропозиція закрити потребу клієнта привабливою акцією чи персональною пропозицією суттєво підвищує його мотивацію купити саме ваш товар.

В реалізації цих пропозицій можуть допомогти такі автоматизовані процеси, як email та sms розсилки. Дуже корисна інтеграція в інтернет-магазин чат-ботів, здатних не тільки залучати нових покупців, а й давати швидкий зворотній зв’язок вже дійсним клієнтам. 

 

Онлайн чат для спілкування з клієнтами в інтернет-магазині

 

Ще одна корисна для персональної комунікації «‎фішка» — голосовий бот для обдзвону. Його можна застосувати як для повідомлення про нові акційні пропозиції, так і для збору відгуків клієнтів після здійснених ними покупок.

Читайте також: Що таке IVR-система та які основні задачі вона виконує

Реклама та аналітика

Такі сервіси, як Facebook Pixel чи GA4 дають можливість не тільки відслідковувати дії користувачів на сайті, але й “збирати” аудиторію за їхньою поведінкою на сайті. Зібрана аудиторія вже сегментована за певною ознакою (відвідувачі певних сторінок, або відвідувачі, що переглядали сайт певну кількість часу, або ті, хто додав товар у корзину, але не оплатив його – варіантів сегментації багато).

Це корисно для підвищення ефективності ремаркетингу. Адже ви можете створювати рекламні кампанії не для всіх, хто має потрібні вам інтереси, або був на сайті, а точно знаєте, які товари його цікавили. Або можете нагадати про незавершену покупку, що також збільшує конверсію.

Звітність в CRM дозволяє оцінити ефективність обраної маркетингової стратегії та зрозуміти актуальні тенденції споживання на основі даних по продажах. Вони будуть грунтуватись на конкретних цифрах, що є важливим для оптимізації методів просування.

Аналітика продажів інтернет-магазину в Google Analytics

Які завдання вирішує автоматизація процесів в інтернет-магазині

Автоматизація прискорює роботу і дає можливість створити конкурентну перевагу для бізнесу. Правильне та ефективне впровадження інструментів для автоматизації дає такий результат:

  1. Скорочення часових витрат. У співробітників компанії залишається більше часу для виконання більш важливих завдань, в той час як email-розсилки та обробка замовлень займають декілька хвилин.

  2. Персоналізована комунікація з клієнтами, яка стимулює їх купляти більше. Це підвищує конверсію та збільшує середній чек покупок.

  3. Покращення якості сервісу завдяки CRM і чат-ботам. Швидкі відповіді на запитання та підтримка клієнтів 24/7 підвищує їхню лояльність до вашого бізнесу.

  4. Покращення організації робочих процесів, що підвищує продуктивність праці і знижує витрати.

  5. Мінімізація помилок завдяки виключенню “людського” фактора.

  6. Структурована аналітика.

Читайте також: Як створити бізнес-сторінку в Facebook

Автоматизація процесів в інтернет-магазині створює більше можливостей для розвитку бізнесу. Впроваджені і налагоджені інструменти автоматизації спрощують роботу, вивільняють час, дозволяють краще задовольняти потреби покупців і більше продавати. Сучасна SaaS-платформа Shop-Express пропонує широкий вибір вже впроваджених готових рішень з автоматизації та інтеграції магазину з усіма необхідними для роботи сервісами. Гнучка CMS цієї платформи дозволяє також впроваджувати додаткові інструменти за бажанням власника магазину.

Якщо ж вам потрібен домен, хостинг або сервер для бізнесу — ви завжди можете знайти цікаві пропозиції на сайті Cityhost. 

vps, vds, vps сервер, vds сервер, віртуальний сервер, vps server, vps server, оренда віртуального сервера, вдс сервер, дешеві vps


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Богдана Гайворонська

Журналіст (з 2003 року), IT-копірайтер (з 2013 року), контент-маркетолог Cityhost.ua. Спеціалізується на статтях про технології, створення та просування сайтів.