CityHost.UA
Допомога і підтримка

Що може розказати теплова карта сайту та як її створити

 5135
19.01.2024
article

 

 

Для успішного розвитку свого бізнесу чимало українських компаній створюють та просувають власні сайти. Однак, щоб мати повне розуміння, що цікавить користувачів та потенційних клієнтів, необхідно виконувати аналіз поведінки відвідувачів ресурсу. Для цього існують різні інструменти та методики. Одним з найбільш поширених та ефективних методів аналізу є створення карти кліків.

хостинги Україна

Що таке карта кліків

Карта кліків сайту або теплова карта — це поширений та ефективний інструмент веб-аналітики, який дозволяє відстежувати та аналізувати поведінку користувачів на веб-сайті. Цей інструмент збирає дані про те, які саме сторінки відвідують користувачі на сайті, куди вони клікають, яким чином переміщуються по сайту — іншими словами, відображає повний опис їхньої поведінки.

Такі дослідження є важливою складовою для оптимізації веб-сайту та покращення його користувальницького досвіду. Карта кліків на сайті дозволяє розібратися в тому, як саме відвідувачі взаємодіють із платформою. Це може допомогти виявити популярні елементи для кліків, а також ті, які можуть бути неправильно розміщені чи недосяжні для користувачів.

Аналіз поведінки користувачів дозволяє оптимізувати сайт та впровадити важливі зміни і модифікації. Наприклад — змінити розташування кнопок, посилань, переходів на інші сторінки, виділити певні функції тощо. Якщо проводити аналіз та порівняння кількох сайтів з різним розташуванням кнопок, то ми помітимо тенденцію, що в деяких випадках користувачі краще реагуватимуть на певні функції, тому більше часу проводитимуть на сайті, замовлятимуть послуги або робитимуть покупки, залежно від призначення платформи.

Вивчення карт кліків допомагає виявити місця, де багато відвідувачів відсутні чи покидають сайт. Це може бути ключовим для підвищення конверсії, адже ви можете внести зміни, щоб полегшити процес замовлення чи отримання інформації. Саме ці дані є надзвичайно важливими, адже вони дають зрозуміти, які особливості інтерфейсу сайту, які функції чи інформація змушує користувача покинути ресурс. 

Який вигляд має теплова карта сайту

Так виглядає карта кліків. Джерело — Search Engine Journal

Також карти кліків є корисним інструментом для розробників та підтримки вашого ресурсу. Вони дозволяють визначити, як користувачі взаємодіють з різними елементами дизайну, щоб створити більш інтуїтивний та ефективний сайт. Саме простий інтерфейс є трендом у світі веб-сайтів. Користувачі повинні бачити лише певну частину інформації та менше «шуму». Водночас, дизайн сайту має бути зрозумілий для нового користувача, який хоче вільно знаходити потрібну інформацію на ресурсі. 

Які види карт кліків використовують

Серед теплових карт спеціалісти виділяють чотири найбільш поширені та ефективні види. Вид карти кліку можна обирати залежно від ваших потреб. Не завжди є сенс виконувати постійний аналіз поведінки користувачів усіма доступними методами, адже це потребує багато затрат часу та роботи спеціалістів. Тож варто завчасно продумати, які саме дії відвідувачів варто фіксувати для аналізу. 

  1. Карта кліків є найбільш поширеним видом теплових карт. Вона показує, на які саме елементи сторінок користувачі клікають найчастіше. Вона допомагає виявити популярність конкретних кнопок, посилань чи інших інтерактивних елементів. Завдяки карті кліків можна модифікувати та удосконалювати сайт. 

  2. Карта активності мишки схожа на попередній інструмент, однак вона фіксує наведення курсора мишки на елементи, а не кліки на них. Наприклад, якщо сайт інтернет магазину підтримує збільшення зображення або його частини при наведенні, або ж при наведенні на певний елемент з’являється підказка або додаткова інформація – це корисно аналізувати, щоб зрозуміти, чи потрібні ці функції користувачам та як їх модифікувати. 

  3. Карта скролінгу дозволяє перевіряти, наскільки користувач прогорнув вашу сторінку. Це буде корисно для інформаційних ресурсів, медіа або рекламних сторінок, де користувач шукає інформацію, читає новини або робить інші дії, прогортуючи стрічку.

  4. Ще один інструмент – відеозапис сесії. З його допомогою можна переглянути відеозапис дій користувача на сайті. Однак цей метод є найважчим та найбільш затратним для самостійного аналізу, адже усі дії та рухи користувачів записуються і їх треба самостійно аналізувати. Однак у певних випадках це є надзвичайно корисним інструментом для аналітиків, особливо для сайтів, які мають невелику аудиторію.  

Варто зауважити, що виконавши аналіз ви не можете одразу дізнатися про слабкі сторони сторінки та створити ідеальний сайт. Це лише дасть вам інформацію для роздумів, що потрібно змінити або покращити. Після цього потрібно виконати повторний аналіз, щоб зрозуміти, чи принесли зміни позитивний результат чи ніяк на нього не вплинули, або ж взагалі — погіршили статистику. Саме тому великі компанії, які ведуть діяльність в інтернеті, виконують аналіз постійно та регулярно вносять зміни в дизайн та функціонал сайту. Іноді це невеликі зміни у розташуванні, розмірі чи навіть кольорі кнопок. А іноді це повна зміна зовнішнього вигляду сайту та його функціоналу.

Читайте також: ТОП-5 онлайн-чатів для сайту: Gerabot, LiveChat, HelpCrunch, Tawk.to, KwizBot

Кращі сервіси для аналізу поведінки користувачів

Існують різні сервіси для того, щоб проводити аналіз та створювати карти кліків користувачів, або їх ще називають heatmaps. Всі вони відрізняються особливостями функціоналу, дизайном та вартістю користування. Деякі ресурси надають безкоштовні інструменти, однак для повного використання інструментів потрібно оформлювати підписки. 

Важливо також розуміти, що у більшості випадків вам потрібно буде встановлювати код відстеження на свій сайт, тому необхідно мати доступ до файлів із кодом, розміщених на вашому хостингу або сервері. Саме з цієї причини ви не зможете побачити теплову карту конкурентів. 

Скрипт для встановлення карти кліків на сайт

Скріншот з підключення продуктів Plerdy до сайту — для цього потрібно вставити наданий код на всіх сторінках, де потрібне відстеження. 

А тепер давайте перейдемо до огляду найбільш популярних сервісів, які надають можливість відстежувати поведінку користувачів. 

Plerdy

Як вони самі себе позиціонують, це агенція перформанс-маркетингу, яка надає багато корисних інструментів аналітики. Серед них карти кліків, записи сеансів користувачів, форми для попапів, форми для опитування клієнтів та багато іншого. Наприклад, є можливість підключити інструмент SEO-аналізу сайту або отримати консультацію щодо юзабіліті вашого сайту. 

Сервіс для створення карти кліків онлайн Plerdy

На Plerdy є українська версія сайту та цікавий блог, який допоможе дізнатися більше про маркетинг. Також у сервісу є канал на YouTube українською мовою. Пропонуємо подивитися відео про дослідження поведінки користувачів на сайті Укрпошти за допомогою карти кліків.

Hotjar

Hotjar є популярним сервісом для аналізу поведінки користувачів, включаючи теплові карти, карти кліків та аналіз прокрутки. Він дозволяє записувати сесії користувачів, щоб ви могли переглядати, як вони взаємодіють з вашим сайтом в реальному часі.

Сервіс для створення теплової карти сайту Hotjar

Також за допомогою Hotjar можна створити опитування користувачів чи вбудувати віджет для відгуків. Сайт не має української чи російської версії, для його використання потрібно хоча б базово володіти англійською (або перекладати в браузері). 

Встановлення карти кліків на сайт через скрипт Hotjar

Встановити Hotjar на сайт можна кількома різними способами, а якщо є якісь незрозумілі моменти, то для користувачів створений ознайомчий курс (щоправда, англійською).

Читайте також: Як вибрати та встановити віджет для коментарів на сайті

Mouseflow

Сервіс Mouseflow дозволяє вам відстежувати теплові карти, карти кліків, а також записувати сесії користувачів для подальшого аналізу. Також він має інші інструменти, такі як аналітика форм (допомагає зрозуміти, де користувачам складно заповнювати форми),  відслідковування цілей та пошук труднощів на шляху користувача по сайту.

Сервіс для створення теплової карти сайту Mouseflow

Цей сервіс також не має української версії, потрібно буде користуватися англомовним варіантом. 

Lucky Orange

Lucky Orange пропонує різноманітні інструменти для аналізу дій користувачів, включаючи теплові карти, карти кліків та живі записи сесій. Також ви можете отримати інформацію про активність користувачів у реальному часі, воронки конверсій та аналітику форм. Цікава функція — створення профілів відвідувачів, завдяки яким легше аналізувати їхню поведінку. 

Сервіс для створення карти кліків сайту Lucky Orange

Має лише англомовну версію. 

Читайте також: Як верифікувати користувача на сайті: дзвінки, SMS, електронна пошта

Crazy Egg

Платформа Crazy Egg надає широкий спектр інструментів для аналізу сторінок, включаючи теплові карти, карти кліків та картки прокрутки. З його допомогою ви можете дізнатися, як користувачі взаємодіють із конкретними елементами на сторінках вашого сайту.

Сервіс для створення теплової карти сайту Crazy Egg

Є корисні додаткові функції — альфа та бета-тестування, відстеження помилок та їхнього впливу на юзабіліті сайту, опитування клієнтів. Цей сервіс також потребує базового знання англійської мови. 

***

Перед вибором сервісу важливо врахувати тип вашого ресурсу, обсяг трафіку на сайті, а також функціональні можливості, які вам необхідні для аналізу даних. 

Дехто використовує одразу кілька сервісів для аналітики, однак, як показує практика, достатньо і одного, який матиме необхідний функціонал та буде зручний в користуванні.

Вивчення карт кліків сайту є важливим етапом у вдосконаленні ресурсу. Власники сайтів постійно виконують аналіз поведінки своїх користувачів та на основі отриманих даних можуть покращувати свої ресурси. Це дозволяє створити більш лояльну аудиторію, привабити нових користувачів та спонукати їх якомога довше залишатися на вашому сайті, користуватися його функціоналом, читати інформацію або замовляти товари та послуги.

Правильний вибір сервісу для аналітики та налаштування інструментів для впровадження досліджень дозволить вам ефективно розвивати сайт.

домени Україна


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Богдана Гайворонська

Журналіст (з 2003 року), IT-копірайтер (з 2013 року), контент-маркетолог Cityhost.ua. Спеціалізується на статтях про технології, створення та просування сайтів.