Email-розсилка — це надсилання листів потенційним та існуючим клієнтам компанії. Це можуть бути сповіщення про акційні пропозиції, привітання зі святами, новини про роботу компанії.
Розсилки допомагають бізнесу постійно залишатися на зв'язку з клієнтом і звертатися до нього безпосередньо, а спеціальні сервіси відстежують його дії (відкриття листа, перехід за посиланнями).
Існує думка, що email-розсилки застаріли, їхнє місце зайняли соціальні мережі та контекстна реклама. Але це не так. Реклама в соціальних мережах і пошукових системах розрахована на всіх можливих користувачів, а листи з розсилок потрапляють прямо в руки клієнтові. Маркетологи відстежують інтереси цільових аудиторій і намагаються складати листи так, щоб інформація була корисна і цікава.
Email-розсилка — персоналізований маркетинговий інструмент, окремий канал, який не конкурує з іншими, а працює разом з ними.
Застосування email-розсилок
Найчастіше email-розсилки застосовуються в бізнесі для взаємодії з клієнтами, але іноді цією послугою користуються і в інших напрямках. Наприклад, новинні сайти можуть надсилати дайджест найпопулярніших матеріалів.
Для чого найчастіше застосовується розсилка в бізнесі:
-
Новини компанії. Вони не обов'язково стосуються товарів — з новин клієнт може дізнатися про розширення технічної бази, участі керівництва в міжнародній конференції, соціальних аспектах бізнесу (благодійність, участь в житті регіону). Така інформація піднімає рейтинг бізнесу і формує позитивний імідж у клієнтів. Найчастіше в листі міститься не сам матеріал, а пропозиція перейти в блог і прочитати статтю.
-
Акції та спецпропозиції. Яскраві ілюстровані повідомлення пропонують придбати товари зі знижкою, взяти участь в розіграші призів. Такі розсилки допомагають клієнтам заощаджувати і отримувати додаткову вигоду, а бізнесу — збільшувати кількість лояльних покупців.
Ось класичний приклад акційного листа від косметичної компанії.
-
Сповіщення. Сюди відносяться повідомлення нерекламного характеру, це скоріше сповіщення про важливі для клієнта події — відкриття або закриття точки, зміни в графіку, зміни тарифів. Повідомлення отримують постійні клієнти і поточні користувачі послуг. Такі розсилки можуть бути загальними і персональними. Наприклад, кожен клієнт Cityhost отримує листи про необхідність продовження терміну дії реєстрації домену, оренди хостингу або сервера — це автоматична розсилка.
Чим email-розсилка відрізняється від СПАМу
Розсилки часто плутають зі СПАМом, остільки останній — синонім настирливої поведінки відправника. Особливо дратує, коли компанія не знає міри і шле листи щодня, а то й по кілька на добу. "Ну ось, знову СПАМ!" — думаєте ви, натискаючи відповідну кнопку в поштовику.
Але насправді це абсолютно різні явища, і у кожного з них є свої характерні особливості.
Email-розсилка — законний спосіб інформування цільових аудиторій та існуючих клієнтів щодо пропозицій бізнесу. Користувачі самі залишають свої адреси і дають згоду на отримання листів. Часто компанії збирають базу за допомогою акцій "Підпишіться на розсилку і отримайте знижку!" або просто пропонують у спливаючому вікні оформити підписку на новини. Так чи інак, клієнт залишає свою адресу добровільно. У вихідних даних вказані контакти компанії та її назва, читач знає, з ким має справу. Внизу листа завжди є кнопка "Відписатися".
Email-розсилка покликана побудувати довготривалі довірчі відносини з клієнтом, її механізм відкритий і прозорий.
СПАМ — це шахрайська схема. Одержувачі не дають згоду на отримання листів, база збирається нелегальними методами, наприклад:
-
СПАМ-боти збирають адреси на сайтах, витягаючи їх із коду сторінок;
-
Хакери зламують бази даних інтернет-магазинів і соцмереж, крадуть списки контактів з поштових сервісів;
-
Бази адрес багаторазово перепродаються, спамери обмінюються ними між собою;
-
Розсилаються листи по базі, складеній навмання — до доменного розширення на кшталт @gmail.com або @ukr.net просто підставляються будь-які слова, які можуть бути в адресах. У листі містяться картинки і посилання — клікнувши по будь-чому, користувач підтверджує реальність адреси. Тому не рекомендується взагалі відкривати підозрілі листи, а тим паче клікати по елементах. До речі, в них може бути навіть кнопка "Відписатися", але вона фейкова — натиснувши на неї, ви отримаєте ще більше СПАМ-листів.
Таких методик існує дуже багато. Після збору бази спамери розсилають листи шахрайського характеру з пропозицією щось купити, вкласти гроші, отримати спадок. Так звані "нігерійські листи" — класичний приклад спаму. У листі немає справжніх даних відправника. Це зазвичай одноразова масова розсилка, спрямована на незаконне відбирання грошей у людей. Такі дії караються законом і передбачають штрафи.
Так що, якщо вам набридли рекламні листи від знайомого інтернет-магазину, зовсім не обов'язково карати його відправкою в СПАМ — достатньо відписатися від розсилки, і ваша адреса автоматично видалиться з бази. А ось підозрілий лист від незрозумілого адресанта краще відправити до кошика, не відкриваючи.
Переваги спеціалізованих сервісів перед хостингом
Розсилати листи можна використовуючи звичайний хостинг, але краще віддати перевагу спеціальним сервісам. Хостинг більше призначений для особистого або корпоративного використання поштових скриньок. Якщо вам потрібно обмінюватися листами з колегами або листуватися із замовниками — хостинг є відмінним варіантом. Якщо мова йде про масові розсилки, варто вибрати профільний сервіс. Він дозволить більш гнучко керувати поштовими розсилками, створювати шаблони, відстежувати ефективність і вимірювати результативність розсилок. Ось кілька причин вибрати сервіс розсилок:
-
Обмеження на розсилку. З особистого або корпоративної поштової скриньки можна відправити строго регламентовану кількість листів. Наприклад, у Gmail це не більше 500 листів в день, в ukr.net — максимум 250. Створюючи особисту пошту на хостингу від Cityhost, клієнт отримує можливість відправляти 300 листів на добу з однієї адреси. У спеціальних сервісів для розсилок немає обмежень по кількості листів, їх можна відправляти тисячами.
-
Велика ймовірність попадання у вхідні, а не СПАМ. Оскільки особисті скриньки не призначені для розсилок, будь-яка надмірно активна діяльність сприймається поштовиком як вірогідність злому або шахрайства. Такі листи мають серйозні шанси потрапити до папки СПАМ, в той час як сервіси гарантують потрапляння кореспонденції за призначенням.
-
Можливість створення шаблонів. На сервісах пропонується можливість скласти красивий лист за допомогою конструктора — в ньому є банери, картинки, плашки, рамки, кнопки, шрифти для заголовків. Їх можна компонувати, просто перетягуючи мишкою — в результаті виходить професійно зверстаний лист.
-
Аналіз ефективності розсилок. Хороші сервіси для розсилок мають додаткові маркетингові інструменти. Вони аналізують реакцію одержувачів — скільки листів було видалено невідкритими, скільки відкрили, скільки читачів перейшли за посиланнями, скільки відписалися.
ТОП-5 сервісів email-розсилок
Нижче ми розглянемо 5 найпопулярніших сервісів, які добре зарекомендували себе на ринку.
MailChimp
MailChimp — американська багатофункціональна маркетингова платформа, яка пропонує розробку сайтів на шаблонах, таргетинг, CRM і багато чого ще. Email-розсилки — один з напрямків.
Серед можливостей ви знайдете створення листів у конструкторі, аналіз ефективності заголовків, автоматичне визначення ЦА для тих чи інших розсилок, моніторинг поведінки одержувачів, тестування розсилок, сегментацію бази і.т.д.
Сервіс пропонує 4 тарифних пакета — від безкоштовного з 10 000 відправленнями в місяць до Premium з абонентською платою $ 300 в місяць і можливістю розіслати до 15 млн листів.
Один з мінусів, який може відлякати — відсутність україномовної версії. Але ця проблема легко вирішується за допомогою браузерного перекладача від Google, який цілком читабельно перекладає весь інтерфейс. На нашому скріншоті ви бачите саме такий варіант.
GetResponse
GetResponse — ще один сервіс для автоматизації маркетингу. Крім розсилок він пропонує створення сайтів, вибудовує воронки продажів, дозволяє відстежувати дії відвідувачів (кліки, кинуті кошики), надає послуги таргетингу.
Крім класичного набору (шаблони листів, реакції одержувачів) має автореспондери — автоматизовану розсилку на основі дій клієнтів (вітальний лист у відповідь на реєстрацію, нагадування про незавершену покупку, відправлення квитанцій). Дозволяє вибирати найкращий час для розсилок за допомогою опції "Ідеальний час".
На сайті пропонується 4 платних тарифи, які можна протестувати протягом 30 днів. Після цього можна або перейти на один з них, або скористатися безкоштовним Free від GetResponse (з базою до 500 контактів). У всіх інших бази стартують від 1000 контактів (в MAX — від 5000), а самі пакети відрізняються не кількістю можливих листів, а інструментарієм. Вартість найдешевшого BASIC — $ 12.30, максимальний тариф розраховується індивідуально.
UniSender
UniSender зосереджений саме на розсилках, переважно email. Також є SMS і Viber-розсилки, чат-боти.
У сервісу широкий інструментарій, в якому є не лише вже відомі вам конструктори листів і відстеження дій одержувачів, а й персоналізовані розсилки, сегментація бази, функція очищення списку від неактивних адрес. Можна створювати ланцюжки листів, автореспондери, транзакційні розсилки, тестувати паралельні версії розсилок, створювати форми підписки без знання коду і вставляти до себе на сайт.
У UniSender також є безкоштовний тариф з базою до 100 контактів і відправленням до 1500 листів на місяць. Три платних пакета (Лайт, Стандарт, Преміум) не обмежені за кількістю листів, але мають різний набір послуг. Так, Лайт за 185 грн/міс дає доступ до всіх автоматичним послуг, а в преміум пропонується повне ведення розсилок фахівцями за 5597 грн / міс.
Існує також можливість не брати абонемент, а здійснювати одноразові розсилки, оплачуючи кількість листів.
eSputnik
eSputnik також зосереджений на розсилках і працює не лише з поштовими, а й з SMS-розсилками, чат-ботами в месенджерах і push-повідомленнями для десктопів і мобільних пристроїв.
Сервіс має пропозиції для двох клієнтських категорій — малий бізнес і великий бізнес. Малим підприємствам пропонується набір розсильних інструментів і розділ "Маркетингове агентство", в якому можна замовити послуги професіоналів.
Для великого бізнесу крім цього є цікаві опції, наприклад AMP4email, що дозволяє вбудовувати інструменти продажів прямо в лист (клієнт може здійснювати покупки та інші дії, не переходячи в магазин), об'єднання різних месенджерів в одній системі, створення профілю клієнта і збереження даних про його поведінку, сегментування бази і навіть штучний інтелект.
При реєстрації користувач отримує розсилку на 2500 листів для тестування, також є безкоштовний тариф для бази до 500 користувачів. Пропонується три платних пакета: "Вільний" (5 коп. за лист), "Оптимальний" (оплата залежить від кількості контактів в базі), "Для великого бізнесу" (розраховується персонально).
SendPulse
SendPulse заявлений як інструмент з широким асортиментом розсилок і чат-ботів (email, SMS, Viber, Instagram, WhatsApp, Facebook тощо) але у нього також є можливість створення лендінгів і роботи з CRM.
Тут ви побачите вже знайомий набір послуг: web-push повідомлення, шаблони для листів, аналітика розсилок, сегментація бази, форми підписки, транзакційні розсилки, тестування, персоналізація і багато іншого.
З цікавого: розподіл прав доступу на акаунті (можна підключити декілька менеджерів, і кожен матиме доступ тільки до певних розділів).
Оскільки компанія пропонує багато послуг, то і прайс-лист у неї досить об'ємний. Email-розсилки представлені чотирма пакетами, з яких один безкоштовний (до 500 адресатів), а інші розраховуються або за кількістю листів на місяць, або за розміром бази адрес. Ціноутворення гнучке для кожного тарифу, їх можна налаштовувати під себе.
Як вибрати сервіс для email-розсилок
Основні моменти, на які потрібно звернути увагу — це можливості сервісу, кількість листів, яке потрібно розсилати щомісяця, і розцінки. Що саме ви б хотіли? Може, достатньо створити email-розсилку і проаналізувати її результати. Або потрібен розширений інструментарій у вигляді ланцюжків листів та автореспондерів. А може, на додачу знадобиться консультація маркетологів.
Складіть список потрібних інструментів, вивчіть пропозиції від різних сервісів, співвіднесіть їх з вашою базою контактів. Якщо адрес поки мало, може бути досить безкоштовного тарифу з можливістю вбудовування форми підписки в сайт. Розширюючи список одержувачів, ви завжди зможете змінити тариф або докупити потрібні послуги.
Важливо знати, що порядні сервіси не пропонують свою базу адрес — вони працюють з вашими клієнтами. Якщо немає свого списку контактів, знадобиться спочатку сформувати його за допомогою акції або інших відкритих методів.
Ми коротко пробіглися по можливостях найпопулярніших сервісів для розсилки. У кожного з них свій функціонал і багато пропозицій. Якщо назріла необхідність використовувати їх допомогу для розвитку бізнесу — знайомтеся ближче з цими ресурсами і вибирайте найбільш підходящий під ваші задачі.