На індексацію та просування сайту в пошуковій системі потрібен час. Від початкового сканування сторінок сайту до формування довіри Google і виходу на першу сторінку видачі може пройти кілька років. Але знаючи всі нюанси діяльності пошукових роботів, можна сформувати стратегію просування так, щоб веб-ресурс отримав шанс потрапити в ТОП і рухався до мети з оптимальною швидкістю.
Основна задача існування будь-якого web-ресурсу — залучення нових клієнтів, збільшення замовлень та трафіку відвідувачів. Кожен варіант прямо або опосередковано пов’язаний з отриманням майбутньої фінансової вигоди. Тому всі хочуть займати найвищі місця в результатах Google, адже таке джерело пошуку потенційних клієнтів найбільш ефективне та приносить максимальний дохід. Та ресурс не одразу індексується пошуковиком і не швидко виходить у ТОП видачі, навіть якщо розробники та SEO-спеціалісти докладають максимум зусиль для його просування.
Як швидко індексується сайт після публікації
Розміщення сторінок на хостингу не призведе до їхньої моментальної появи в результатах пошуку. Для цього має пройти процес, який містить чотири кроки.
-
Виявлення
Для того, щоб нова інтернет-сторінка з’явилась в пошуку, боти спочатку повинні її знайти. На цьому етапі потрібно докласти максимум зусиль, щоб допомогти пошуковику проіндексувати сторінку якомога швидше. Для цього можна використати такі способи:
-
додати URL в пошуковій консолі;
-
додати файл sitemap, який рекомендує пошуковій системі, які сторінки потрібно індексувати;
-
писати про оновлення в соціальних мережах;
-
розміщувати активні посилання на ресурс на авторитетних джерелах.
Перший спосіб — один з найдієвіших, бо ви по факту «тикаєте носом» пошукову систему прямо у свій сайт, а не чекаєте, доки вона знайде його сама. Потрібно перейти на відповідну сторінку Google Search Console, ввести ваш URL та здійснити всі кроки для інтеграції сайту у ваш робочий акаунт на сервісі. Та все ж варто використовувати кожен із цих методів.
Пошукові боти практично «живуть» на сторінках веб-ресурсів, до яких у них склалася довіра. Це дозволяє їм оперативно отримувати актуальні дані з мережі.
Читайте також: «Як прибрати російські сайти з пошуку Google»
-
Сканування
Після входу бота на ресурс починається перегляд всіх доступних до індексації сторінок. На цей етап найбільше впливає якість розробки проєкту. Якщо він створювався з урахування всіх SEO-вимог, searchbot зможе знайти всі сторінки та підготувати їх до наступного кроку.
-
Опрацювання
Отримавши дані від пошукових павуків Google повинен їх опрацювати та підготувати до майбутнього показу в результатах пошуку. На жаль, вплинути на швидкість завершення даного етапу неможливо.
-
Індексування
Коли завершиться опрацювання отриманої інформації, Google додає її у свою базу, з якої будуються сторінки видачі з відповідями на запити.
Знаючи, як індексується сайт, варто пам’ятати, що час, за який проходять вказані вище кроки, для кожного окремого випадку є індивідуальним. Зазвичай чим старший портал, тим швидше індексуються його нові сторінки. Новий сайт у Google індексується приблизно тиждень, нові сторінки вже існуючого сайту, якому довіряє Google, можуть потрапити в індекс за кілька годин.
Чи впливає вік домена на просування сайту
Можна впевнено сказати — вік домена є одним з важливих показників, які впливають на просування сайту. Google надає перевагу проєктам, які вже достатній час існують в мережі. Це своєрідна гарантія, що власник сайту ставиться до нього відповідально, вкладає достатньо сил і коштів у створення релевантного та якісного контенту.
Чим старший сайт і домен, на якому він розміщений, тим вищі його шанси швидко вийти в ТОП видачі.
Вплив назви домена та доменної зони на швидкість просування
Варто зазначити, що саме написання назви домену жодним чином не впливає на траст сайту в очах пошукової системи. Роботи не надають перевагу адресам із ключовими словами або з якимись іншими характеристиками.
Так само і не має значення, в якій зоні зареєстрована адреса.
Ви можете обрати:
-
Українську національну доменну зону UA або один із українських доменів другого рівня net.ua, com.ua, kyiv.ua тощо;
-
Одне з преміальних імен.
Назва домену і зони, в якій він функціонує — іміджева та маркетингова складова, яка впливає на популяризацію проєкту серед користувачів. Тут головними залишаються якість розробки сайту, наповнення та правильно обрана рекламна стратегія — без використання «сірих» та «чорних» методів SEO.
Але в той же час доменне ім’я побічно впливає на швидкість просування через поведінкові фактори користувачів. Якщо в основу назви сайту покладене просте і логічне слово, вдало скомпоноване із доменною зоною, відвідувачі частіше заходитмуть на сайт, зможуть по пам’яті ввести його назву в пошуковий рядок, передати знайомим.
Таким чином створюється своєрідна спільнота, яка демонструє пошуковику високу якість порталу і те, що його також потрібно рекомендувати іншим людям, показуючи на кращих позиціях видачі.
Отже, можемо зробити висновок, що з технічної точки зору всі адреси однакові для пошукової системи. Але з погляду просування через маркетинг і поведінку користувачів — вплив наявний.
Читайте також: «Як підвищити авторитет домена: перевірка та покращення показника DA».
Як визначити вік чужого сайту
При побудові стратегії просування власного проєкту часто необхідно вивчити сайти конкурентів. Дізнатися вік сайту можна за датою реєстрації домену — це основний показник, який легко перевірити у відкритому доступі.
Для цього існує безкоштовний сервіс Whois, який показує інформацію про введену доменну адресу (свою або чужу). Здебільшого можна приховати дані про власника доменного імені, але для загального доступу завжди відкрито дату реєстрації домену. Фактично це і є вік сайту, який необхідний для оцінки можливостей обходу конкурента. Якщо ваш ресурс набагато молодший, шанси виходу на кращі місця пошукової видачі за середньочастотними та високочастотними запитами знижуються.
Наприклад, вік домену Cityhost.ua доволі солідний, він був зареєстрований у 2009 році.
Скільки часу потрібно на просування сайту на топові позиції
Найвигіднішими є перші три позиції результатів пошуку. Саме на них припадає понад 50% всіх переходів. Зайняти їх прагнуть всі. Проте, якщо проєкт досить молодий, добитись цього майже нереально.
Алгоритми Google переважно не пропускають нові ресурси в ТОП за високочастотними та середньочастотними запитами. Вони їх фільтрують і опускають вниз рейтингу. Для таких проєктів залишається можливість пробитись в ТОП тільки по низькочастотних запитах, які приносять дуже малу кількість переходів.
Приблизно через рік стає набагато легше просунутись на топові місця, оскільки вже починає набиратись певний авторитет в пошуковій системі. Але цей термін умовний і відноситься тільки до тих сайтів, які на постійній основі оновлюються та доповнюються новою інформацією.
Підбиваючи підсумки, можна сказати — досягти топових позицій в пошуковій видачі непросто, але реально. Для цього доведеться запастися терпінням, адже просування в ТОП потребує часу і постійної роботи. Потрібно регулярно проводити заходи щодо збільшення впізнаваності сайту, закуповуючи рекламу, поширюючи анонси в соціальних мережах та накопичуючи базу постійних відвідувачів. Це суттєво зекономить час на шляху до першої позиції видачі.