CityHost.UA
Допомога і підтримка

Як підвищити авторитет домена: перевірка та покращення показника DA

 8428
17.05.2022
article

 

 

Що таке DA

Domain Autority — одна з ключових SEO-метрик, за допомогою якої оцінюють якість домену. Як швидко підняти Domain Rank – завжди актуальне для SEO-вців питання. Він вказує на якість донору для розміщення посилання, динаміку розвитку конкурентів і заспамлені сайти.

Наші друзі з Collaborator.pro розказали, що таке авторитет домену, які фактори впливають на рейтинг і якими способами можна швидко збільшити Domain Autority.

DA або авторитет домену (Domain Authority від Moz) – комплексна метрика, що відображає авторитетність домену. Чим більше балів набирає сайт, тим вищі його шанси отримати високі позиції щодо релевантних запитів в органічній видачі.

SEO-фахівці спираються на DA від Moz під час вибору донорів для лінкбілдингу, і якщо сайт набирає мало балів, відмовляються від розміщення посилань. Майже кожен сервіс SEO-аналізу має власні метрики для оцінки якості домену. Наприклад, Ahrefs пропонує аналог DA — Domain Rating. На відміну від рейтингу домену Moz, Ahrefs прив'язує показник до якості та кількості зворотних посилань.

Як DA впливає на SEO

Google ранжує сайти в пошуковій видачі на основі тисяч окремих сигналів, але до них не входить Domain Authority з Moz. Хоча метрика безпосередньо пов'язана з якістю сайту та масою посилань, тому проекти з високим DA зазвичай займають високі позиції.

Дослідження Ahrefs показало, що є взаємозв'язок між значенням Domain Rating та кількістю пошукового трафіку. Сайти з високим DR отримують найбільше цільових відвідувачів.

Аналізувати DA варто лише у комплексі з іншими показниками. Наприклад, оцінювати авторитет конкретної сторінки, а не лише домену.

Важливі особливості показника авторитетності домену:

  • Немає інформації щодо обліку санкцій. Домен може мати високий DA навіть коли він знаходиться під фільтрами. А розміщувати посилання на такому веб-сайті небезпечно.

  • Більш слабка модель оцінки. Google визначає авторитет домену на основі сотень показників, а Moz використовує лише 40+ сигналів.

  • Метрика є прогнозом. DA прогнозує, наскільки високою є ефективність просування сайту в пошукових системах.

  • Найкраще підходить для порівняння конкурентів. За допомогою Domain Authority можна визначити поточний рівень розвитку проектів та знайти найбільш успішні.

Враховуючи вищесказане, рекомендація: Орієнтуватися лише на DA при лінкбілдингу чи аналізі конкурентів не варто.

Читайте також: «Як хостинг впливає на ранжування та просування сайту»

Як розраховується DA

Moz використовує більше 40 чинників для визначення авторитету домену. Виводиться на основі розрахунків машинного навчання, тому оцінка сайту коливатиметься при надходженні нових даних. Наприклад, якщо проект активно втрачає посилання, це позначиться на оцінці.

Domain Authority розраховується за логарифмічною шкалою від 1 до 100 балів. На практиці це означає, що підвищити оцінку з 10 до 20 балів набагато легше, ніж отримати ще два бали при оцінці 98. Тому для значного збільшення DA потрібно багато часу.

Що впливає на DA:

  1. Кількість та якість зворотних посилань. Чим більше трастових донорів з високим авторитетом посилаються на сайт, тим більше шансів зайняти високі позиції в органіці. У сервісу є метрики MozRank та MozTrust для оцінки якості посилального профілю. 

  2. On-Page та Off-Page SEO. На Domain Authority впливає якість кожної сторінки сайту.

  3. Соціальні сигнали. Популярність проекту в соціальних мережах опосередковано впливає на ранжування та авторитет домену.

  4. Якісний контент. Навіть 200 посилань із «Вікіпедії» будуть марними без контенту, що відповідає інтенту користувачів.

  5. Якість сайту. Кожен ресурс має свої особливості і необхідно оцінювати рівень розвитку, щоб визначити його авторитет.

Бачимо, що найшвидший шлях до збільшення DA — комплексна робота над сайтом.

Як перевірити DA (сервіси)

Найпростіший спосіб перевірити авторитетність домену – скористатися інструментами Moz. Чекер DA інтегрований у Link Explorer, Keyword Explorer та API. 

MozBar

Компанія розробила також розширення для Google Chrome, яке дозволяє за кілька секунд дізнатися про значення DA. Після інсталяції необхідно авторизуватися в обліковому записі Moz.

Користуватися тулбаром зручно під час аналізу сторінок потенційного донора. Можна зберегти список адрес з найвищою Page Authority та перевірити якість сторінок вручну.

Масова перевірка DA

SEO-фахівці іноді перебирають десятки чи сотні потенційних майданчиків для розміщення посилань. У таких випадках користуватися розширенням або вбудованим аналізатором Moz незручно.

На допомогу надходять інструменти масової перевірки. Наприклад, Bulk DA Checker. Для отримання значень метрики достатньо вставити список адрес та почекати кілька секунд.

Яким DA повинен бути в ідеалі

Ідеальне значення DA — 100 балів, але отримати беклінк без атрибутів посилань з проектів такого рівня складно. Деякі з них мають менший пріоритет, тому що отримати посилання може будь-який користувач. Наприклад, DA Youtube = 100 балів.

Вивчення списку ТОП-500 сайтів за версією Moz дозволяє стверджувати, що на Domain Authority впливають не тільки посилання. Наприклад, у сервісу скорочення goo.gl 4 млн посилань, а у telegram.me їх 320 тисяч. При цьому показники доменів однакові.

Чому падає DA

Авторитет домену може знижуватися, тому що:

  • з профілю зникають посилання;

  • оновився алгоритм розрахунку DA;

  • сайт повільно розвивається;

  • впала видимість в органічному пошуку;

  • з'явилося багато спамних беклінків;

  • спостерігається різкий відтік посилань після приросту;

  • частина донорів втратили рейтинг.

Як підвищити DA: дієві способи 

SEO-фахівці витрачають багато часу на покращення показника DA. Проблема цього підходу в тому, що зациклюватись лише на авторитеті домену не варто.

Важливо підвищувати якість внутрішньої та зовнішньої оптимізації. В цьому випадку позиції можуть з часом покращитись, видимість сайту збільшиться і Domain Authority плавно піде вгору.

Якісний лінкбілдинг

Тактика отримання максимальної кількості посилань не є результативною. У цьому питанні краще орієнтуватися на якість, а чи не число. Якщо постає завдання збільшити Domain Authority, необхідно регулярно отримувати посилання з авторитетних сайтів.

Перевірка та відхилення неякісних посилань на сайт

Спамні беклінки впливають на ефективність просування сайту та зменшують шанси на отримання високих позицій. Купувати посилання із заспамлених донорів не варто, а згадки, які з'являються природним чином, необхідно регулярно перевіряти.

Вірусний маркетинг

Нестандартний контент може спровокувати природний вибух посилань, який здатний вплинути на видимість сайту та оцінку за версією Moz. Запустити його складно, але якщо вдасться привернути увагу користувачів, кількість згадок швидко зростатиме.

On-Page та Off-Page SEO

Domain Authority не пов'язаний з оцінкою сторінки, але авторитет домену складається з якості окремих сторінок. Тому важливо покращувати внутрішню оптимізацію кожного розділу сайту, робити якісне внутрішнє перелінкування.

Публікація якісного контенту

Якісний контент — найшвидший шлях отримання природних посилань. Якщо на сторінці є елементи додаткової цінності або контент, що завантажується, на таку сторінку можуть посилатися навіть найтрастовіші ресурси.

Читайте також: «ТОП-5 українських доменів для сайту».

Domain Authority від Moz – одна з великої кількості метрик. У Moz (одна з найбільших баз посилань) є ресурси для використання цих даних як ядро ​​для розрахунку власних метрик. Але зациклюватися на збільшенні DA не варто, треба покращувати сайт комплексно.


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Вікторія Попова

Контент-маркетолог та редактор Блогу Collaborator.pro. Журналіст за освітою, сьогодні спеціалізується на текстах про SEO та маркетинг.