Просування та оптимізація багатомовного сайту має свої особливості, переваги і недоліки. Головним плюсом є збільшене семантичне ядро і, відповідно, потенційно більша кількість трафіку. А мінусом вважається громіздка структура сайту, яка тягне за собою складнощі у налаштуванні веб-ресурсу з технічної сторони.
Наприклад, зробити багатомовний сайт можна 2 способами: за допомогою піддоменів або за допомогою внутрішніх розділів. Який варіант краще? Останній, так як в більшості випадків пошукові системи розглядають піддомен як окремий проект. Але це лише один пункт. А щоб грамотно оптимізувати багатомовний сайт, треба врахувати безліч подібних нюансів. І для їх реалізації доведеться попітніти.
Рекомендації по оптимізації мультимовного сайту для користувачів
Щоб зробити веб-ресурс максимально зручним для користувачів, потрібно дотримуватися наступних рекомендацій:
- Якщо людина зайшла на сайт з Google – надайте їй можливість вибору іншої мовної версії. За замовчуванням в налаштуваннях пошуковика вже виставлена певна мова. Але якщо користувач, наприклад, живе в Мадриді, а хоче ознайомитися з російською версію сайту – треба дати йому таку можливість.
- Створюючи пункти вибору мовної версії сайту, використовуйте текст. Він сприймається набагато легше, аніж іконки прапорів країн, в яких розбираються далеко не всі. В ідеалі краще використовувати комбінацію текст + прапор.
- Прописуйте кожен пункт вибору мовної версії на відповідній мові. Тобто, англійську – на англійській, а португальську – на португальській. Так користувачам набагато зрозуміліше.
Це три простих правила оптимізації багатомовного сайту. При їх дотриманні ви полегшите користувачам вивчення веб-ресурсу і покращите ключові метрики. А при ігноруванні – погіршите поведінкові фактори та втратите позиції у видачі.
Як технічно оптимізувати багатомовний сайт
Також існує ряд правил, як оптимізувати багатомовний сайт з технічного боку:
(де ХХ – ідентифікатор мови) перед в коді всіх сторінок кожної окремої мовної версії сайту. Так пошуковики зрозуміють, якою мовою написаний контент.- Обов'язково використовуйте тег
- Якщо мовні версії однієї сторінки мають різний URL – повідомте про це пошуковим системам. Робиться це за допомогою атрибутів hreflang і alternate.
- Не використовуйте автоматичний (машинний) переклад. Зазвичай він містить абсолютно безглуздий текст, що важко читається. І пошуковики можуть сприйняти його за спам. Але якщо такі сторінки потрібні – закрийте їх від роботів в файлі robots.txt.
- Якщо сайт на іншій мові розміщений на домені верхнього рівня – допоможіть Гуглу в визначенні його орієнтованості та правильному налаштуванні геотартегінгу (в Google Search Console).
- Переконайтеся, що кожна мовна версія веб-ресурсу має унікальний URL. Підміняти вміст сторінки без перенаправлення на іншу адресу не рекомендується. В противному випадку у видачі виявиться лише одна з його версій, що ускладнить просування сайту.
- Називайте піддомени або розділи, які застосовуються для розміщення різних мовних версій, відповідними кодами країн (CCTLD). Наприклад, Україна – ua, Італія – it, США – us.
- Якщо одна і та ж мовна версія доступна за різними адресами (наприклад: site.ua і site.com/ua) вкажіть канонічну сторінку за допомогою атрибута rel="canonical" (саме вона і буде показуватися в видачі). Інакше пошуковики можуть порахувати це як дубль.
Переваги багатомовного сайту з лишком перекривають його недоліки, якщо знати як правильно його оптимізувати. Адже всі складнощі стосуються лише технічного боку. І якщо все зробити на совість – ніяких проблем з просуванням не виникне.
Звичайно, оптимізація сайту на цьому не закінчується. Адже вона включає в себе цілий перелік пунктів. Крім технічних нюансів знадобиться грамотна внутрішня оптимізація (збір семантики, розробка структури, карта сайту і т.д.), а потім – зовнішня (робота з лінками). І тільки при комплексному підході до справи можна розраховувати на високі позиції в пошуковій видачі.
Публікація була пізнавальною? Тоді поділіться нею в соціальних мережах і додавайтеся в наш Telegram канал. Нагадаємо, що купити недорогий хостинг України ви можете у хостинг-компанії CityHost. З технічних питань звертайтесь до онлайн чату або по телефону ☎️ 0 800 219 220.