CityHost.UA
Допомога і підтримка

Як самостійно створити семантичне ядро

 3661
27.01.2023
article

 

 

Розвиток сайту з точки зору SEO починається зі збору семантики. Перед тим як розробник напише код, копірайтери створять тексти і сайт буде виведено на домен і хостинг, SEO-спеціаліст проводить тонку і кропітку роботу, невидиму очам користувачів. 

Створення семантичного ядра — незамінний процес успішного просування та оптимізації кожного сайту. Незважаючи на уявну легкість підбору ключових слів і наявність широкого спектру інструментів, здатних значно полегшити цю процедуру, складність і обсяг цієї роботи важко перебільшити. Крім того, багато хто недооцінює можливий позитивний ефект, що досягається завдяки правильній побудові семантики, вважаючи, що найбільшу конверсію сайту приносять тільки високочастотні запити. В цій статті ми розглянемо що таке семантичне ядро та як складати семантичне ядро.

Що таке семантичне ядро і для чого воно потрібне

Семантичне ядро — це впорядкований набір слів і фраз, за яким користувачі шукатимуть ваш сайт і потраплятимуть на нього з пошукових систем. Ці слова і фрази повинні використовуватися по всьому сайту, щоб приваблювати трафік з пошукових систем.

Пошукова система використовує велику базу даних, щоб знайти взаємозв'язки між частинами контенту на сторінках. І чим краще семантичне ядро зібране та використане на сайті, тим вище він буде ранжуватися. Google використовує і постійно оновлює алгоритми, які застосовує для аналізу сайтів:

  • У 2013 році вийшло оновлення Hummingbird, яке аналізує сторінку не за окремими ключовими словами, які були включені в основний аналіз пошукової системи, а за всім контентом і його внутрішніми взаємозв'язками, представленими на сторінці.

  • У 2015 році з'явився RankBrain — алгоритм машинного навчання, який дозволяє забезпечити більш глибокий аналіз і вибір сторінок, які найбільш релевантні для запиту користувача. Він аналізує всі ключові слова, що використовуються на сайті.

Всі ці нововведення дозволяють пошуковій системі Google аналізувати і підбирати найбільш релевантні сторінки не тільки за основними запитами, але і підбирати сторінки, що висвітлюють суміжні теми. Саме тому якісне семантичне ядро відіграє одну з найбільших ролей у ефективному SEO просуванні сайту.

Читайте також: Як оптимізувати статтю сайту

Основні принципи створення семантичного ядра сайту

Весь процес створення семантичного ядра включає в себе:

  • збір ключових слів, які глибоко описують зміст сайту, враховуючи його тематику та призначення сайту;

  • кластеризацію ключових слів за змістом;

  • оптимізацію кожної сторінки сайту за ключовими словами, які зібрані в групи.

Під час дослідження ключових слів для будь-якого сайту необхідно класифікувати пошукові запити на комерційні та некомерційні.

Комерційні запити охоплюють всі ключові слова, які люди використовують для пошуку з метою покупки. Зазвичай вони включають такі слова, як «купити», «придбання», «ціна», «вартість» тощо.

Некомерційні запити часто використовуються для пошуку некомерційної інформації. Вони чудово підходять для інформаційних статей, які дуже часто використовуються як основа контент-маркетингових стратегій. Найбільше некомерційних запитів повинно бути зосереджено у блозі сайту.

Іншим важливим критерієм є кількість пошукових запитів. Якщо певна ключова фраза має велику кількість пошукових запитів, то її шукають найчастіше. Ці ключові слова, швидше за все, точно визначають сферу (тему) і часто використовуються конкурентами. Таким чином, вивести їх на перші позиції сторінки результатів пошуку Google найскладніше. 

Ключові слова, які мають невеликий обсяг пошуку, використовуються рідше, ніж інші. Зазвичай це довгі ключові слова, які складаються з декількох термінів. Основною їх перевагою є менша конкуренція у пошуковій видачі. Крім того, вони, як правило, дуже конкретні і привертають цільову аудиторію, яка точно знає, чого вона хоче.

Також, під час створення семантичного ядра сайту необхідно уникати суб’єктивних слів, наприклад, «красиве», «модне», «дешеве», «найкраще». Вони не мають великої цінності і не корелюють з ключовими словами по темі, тому майже не потрібні у семантичному ядрі.

Як зробити семантичне ядро — методи збору ключів

Це можна зробити вручну або автоматизовано. Для цього існують спеціалізовані сервіси пошуку ключових слів. В цій статті ми розглянемо як збирати семантичне ядро за допомогою інструментів аналітики, підказок Google та сайтів конкурентів у видачі Google.

Інструменти збору семантики

В Інтернеті існує безліч сервісів для створення семантичного ядра сайта. Деякі з них платні, інші надають можливість безкоштовно протестувати програмне забезпечення протягом декількох днів, а треті є повністю безкоштовними. Ми вважаємо за краще використовувати різноманітні інструменти для створення семантичного ядра сайта, щоб отримати найкращий результат.

Використання різних інструментів збору семантичного ядра дозволяє підвищити цінність та точність списку ключових слів. Ми рекомендуємо використовувати як мінімум 3 інструменти з цього переліку: Keyword Tool, Google Keyword Planner, Ahrefs, Serpstat, Semrush, SE Ranking. Кожен з них використовує напівавтоматичні методи для створення семантичних ядер.

Підказки Google

Після того, як користувач здійснить пошук в Google, система видає список пов'язаних запитів внизу видачі. Це потужний інструмент пошуку альтернативних ключових слів та запитів.

Додатково можна скористатися функцією «Люди також запитують» всередині пошукової видачі. Тут Google намагається визначити пов'язані питання, які може задати користувач.

Багато SEO-спеціалістів та маркетологів використовують підказки Google, щоб дізнатися більше про теми і терміни, які люди можуть використовувати для пошуку в Google.

Сайти конкурентів у ТОП-видачі

У цьому випадку ключові слова під час дослідження вибираються і збираються шляхом аналізу послуг і товарів вашого сайту, а також конкурентів за ключовими фразами. Найбільша увага приділяється статистиці ключових слів: включаючи обсяг пошуку, сезонність та інше. 

Основна мета — створити семантичне ядро ідентичне тому, що мають конкуренти.

Читайте також: Як створити бізнес-сторінку у Facebook

Кластеризація семантичного ядра 

У процесі збору семантики ключових слів часто стає так багато, що процес їх відсіювання забирає більше часу і зусиль, ніж сам пошук. Для того, щоб відразу відокремити непотрібну інформацію від корисної, слід видалити ключі, запити за якими досягають мізерно малих значень. Далі слід звернути увагу на ключові фрази-дублікати, тобто такі, що повторюються в складеному списку кілька разів. Їх теж слід видалити.

Кластеризація ключових слів — це розподіл ключових запитів на групи, які будуть використовуватися для оптимізації сторінок сайту.

Приступають до кластеризації після очищеного семантичного ядра від невідповідних і сміттєвих запитів. Основна мета кластеризації — зробити зручний для користувача сайт і дати релевантну відповідь на запит користувача, показуючи потрібну сторінку сайту.

Існують кілька методів кластеризації семантичного ядра сайту:

  • За інтентом запитів

  • За семантичною близькістю

  • За видачею ТОП-10

Вибір методу кластеризації семантичного ядра сайту залежить від ваших уподобань.

Приклад створення семантичного ядра

Ви можете використовувати Google Keyword Planner для створення семантичного ядра, а також пошуку свіжих ідей ключових слів і тем для статей у блозі. Якщо ви не знайомі з цим інструментом, може бути трохи складно зрозуміти, як ним користуватися. Перш ніж користуватися Google Keyword Planner, вам знадобиться обліковий запис Google. Створення облікового запису займе кілька хвилин, якщо у вас його ще немає.

Перейдіть на головну сторінку Google Ads і виберіть «Почати зараз» після реєстрації облікового запису.

як створити семантичне ядро сайту за допомогою інструментів Google

Щоб увійти, виберіть свій обліковий запис Google. Після входу Google Ads запропонує вам створити кампанію.

Створення семантичного ядра сайту – інструкція

Після цього натисніть Інструменти та налаштування у правому верхньому куті, щоб отримати доступ до Планувальника ключових слів Google. У розділі «Планування» виберіть «Планувальник ключових слів» зі спадного меню.

Як зробити семантичне ядро - планувальник ключових слів від Google

Як бачите, до галузевого слова «хостинг» ми можемо додати такі фрази як «безкоштовний хостинг», «хостинг сайту», «український хостинг», «віртуальний хостинг», «купити хостинг» та інші суміжні ключі.

Якщо це сайт хостинг-провайдера, то скоріш за все, в його ядрі також будуть ключові фрази «віртуальний сервер», «виділений сервер», «оренда сервера», «купити домен», оточені хмарами супутніх запитів. Галузеві ключові фрази ляжуть в основу головних розділів, а додаткові — впишуться у тексти описів послуг та статей у блозі.      

Хоча Планувальник ключових слів Google призначений для реклами, він дуже цінний для SEO просування.

Перш за все, він абсолютно безкоштовний. Це чудовий інструмент для пошуку ключових слів. Ви можете шукати конкретні пошукові терміни або шукати ключові слова, ввівши адресу сайту.

Вартість ставок і рівень конкуренції дуже корисні для визначення того, наскільки прибутковими є ключові слова. Це допомагає у виборі ключових слів, які приносять гроші і можуть сприяти зростанню продажів.

Висновок

Існує кілька поширених помилок, яких припускаються під час першого збору семантичного ядра:

  • Пошук ключових слів в одному джерелі. Коли семантика береться з одного джерела, ви втрачаєте багато запитів, які можуть допомогти в просуванні сайту.

  • Відкидування синонімів. Семантичне ядро, не збагачене синонімами, є неповним. При зборі семантики важливо включати синоніми в ядро. Це може підвищити релевантність. Наприклад, ремонт телефонів — це те саме, що й обслуговування телефонів тощо.

  • Неправильно кластеризовані запити. При неправильній кластеризації релевантність сторінок сайту різко знижується, що шкодить ефективності просування.

Створення семантичного ядра — це монотонна і кропітка робота, що вимагає не тільки уважності, але й акуратності, або навіть педантичності.


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Богдана Гайворонська

Журналіст (з 2003 року), IT-копірайтер (з 2013 року), контент-маркетолог Cityhost.ua. Спеціалізується на статтях про технології, створення та просування сайтів.

Спеціаліст-консультант: Олег Рівтін

CEO Cityhost.ua. Спеціалізується на маркетингу, пошуковій оптимізації, зв'язках із громадськістю.