CityHost.UA
Допомога і підтримка

Що таке метатеги та як їх створити

 9177
14.05.2019
article

 

 

Іноді буває так, що Гугл ні в яку не хоче піднімати сайт у видачі навіть після того, як ви:

  • додали корисні для відвідувачів тексти, які релевантні тематиці ресурсу;
  • залили унікальні фотографії та прописали до кожної з них атрибут alt;
  • знизили швидкість завантаження кожної веб-сторінки до 1–2 секунд (якщо збираєтеся купити хостинг для сайту на Cityhost — швидке завантаження сторінок чекає вас у кожному тарифному плані);
  • додали мікророзмітку schema.org;
  • отримали згадування на авторитетних ресурсах.

І часто головна причина ігнорування пошуковими системами вашого сайту — відсутні або неправильно складені метатеги. 

Що таке метатеги

Метатеги — це HTML-елементи, які допомагають пошуковим роботам та відвідувачам краще розуміти, про що буде йти мова на конкретній веб-сторінці.

Приклад відображення метатегів в пошуковій видачі

Найбільш важливі для пошукової оптимізації метатеги — Title, Description та Keywords.

Title (тайтл) визначає заголовок видачі в пошуковій системі. Він також відображається в назві вкладок браузера та є ім’ям за замовчуванням, яке пропонується під час збереження посилання на сторінку в закладках.

Description (дескрипшн) — це короткий опис контенту веб-сторінки, який відображається в пошуковій видачі під тайтлом.

У метатегах Keywords (кейвордс) вказуються релевантні ключові слова. З 2014 року цей метатег втратив свою значущість та не є одним з основних чинників ранжирування, але дозволяє контрольовано вивести сторінку по низькочастотних запитах, які важко інтегрувати в текст. За нашими спостереженнями, великі просунуті сайти все ж використовують keywords.

Читайте також: Що таке ключові фрази та як їх підібрати

Як скласти оптимізовані метатеги

Складаючи метатег Title, намагайтеся дотримуватися таких рекомендацій:

  • повинні бути на кожній сторінці;
  • оптимальна довжина — 30–65 символів;
  • не повинні повністю дублювати заголовок H1;
  • розміщуйте релевантне високочастотне слово якомога ближче до початку;
  • уникайте дублювання метаданих тайтлів — вони повинні бути унікальними на кожній сторінці;
  • думайте не тільки про пошукові системи, але і про відвідувачів: чи відразу після прочитання Title вони зрозуміють основний зміст сторінки.

Під час складання Description враховуйте такі нюанси:

  • обов'язкова наявність на кожній сторінці;
  • повинні бути унікальними;
  • оптимальна довжина — 70–155 символів;
  • пишіть дескрипшн, думаючи про відвідувачів — після його прочитання вони повинні захотіти перейти на ваш сайт;
  • додайте ключові слова, але уникайте їхнього надлишку (наприклад, для сторінки сайту, на якій можна замовити доменне ім’я, оптимально згадати ключ «реєстрація домену» один раз);
  • додайте заклик до дії.

Єдине, чого слід уникати, складаючи Keywords — надлишку ключових слів — досить вказати 3–5 головних запитів.

Інструменти для створення метатегів

Після того, як ви дізналися, що таке метатеги, напевно хочеться подивитися на них в пошуковій видачі. Якщо ваш сайт працює на CMS із SEO-плагіном (наприклад, Rank Math SEO чи Yoast SEO), попередній перегляд зазвичай доступний прямо під час створення сторінки.

Попередній перегляд метатегів з плагіном Rank Math SEO

Приклад попереднього перегляду метатегів з плагіном Rank Math SEO

Якщо ж хочете перевірити вигляд метатегів незалежно від CMS або маєте статичний сайт, тоді скористайтеся спеціальними онлайн-інструментами:

Щоб дізнатися, які метатеги використовують конкуренти, можна використати наступні способи:

  1. Ручна перевірка коду сторінки. Відкриваєте потрібну сторінку на сайті конкурента, натискаєте праву кнопку миші, далі — «Переглянути джерело сторінки». Зазвичай title, description та keywords відображаються відразу, але інколи знадобиться активувати пошук та вказати мета-тег.
  2. Розширення для Chrome. Найкращим рішенням є SEO Meta in 1 Click — показує всі метатеги сторінки одним кліком.
  3. Онлайн-сервіси. Одним з найкращих є Seobility Meta Checker, який дає 3 безкоштовних перевірки на день. Переходити за посиланням, вставляєте лінк на сторінку веб-ресурса, натискаєте Analyze Website та дивитеся метатеги.

Тепер ви знаєте, що таке метатеги та для чого вони використовуються. Плюс ви маєте інформацію про метадані конкурентів, що допоможе вам легко підібрати ключові слова для Title і Description, а також визначити їхню оптимальну довжину.


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Богдана Гайворонська

Журналіст (з 2003 року), IT-копірайтер (з 2013 року), контент-маркетолог Cityhost.ua. Спеціалізується на статтях про технології, створення та просування сайтів.