CityHost.UA
Допомога і підтримка

Як побудувати сильний посилальний профіль сайту у 2024 році

 1793
11.06.2024
article

 

 

Сильний посилальний профіль — ґрунтовна складова просування сайту у пошукових системах.

У 1998 році Google вперше визнав важливість зворотних посилань при просуванні сайту. Саме тоді була опублікована наукова стаття Сергія Бріна та Ларрі Пейджа під назвою «The Anatomy of a Large-Scale Hypertextual Web Search Engine». У статті описувалася технологія PageRank, яка використовувала зворотні посилання (backlinks) як один з основних факторів для оцінки важливості та релевантності вебсторінок.

Наукова стаття про технологію PageRank

З цього часу SEO-фахівці по всьому світу почали активно ставити беклінки, не зважаючи на якість донорів, контекст та нативність. 

Проте вже у 2003 році пошукова система ввела алгоритм під назвою «Florida Update», спрямований на боротьбу з методами «чорного SEO», такими як спамні посилання та інші техніки маніпуляції результатами пошуку. 

Після апдейту почався справжній мозковий штурм. Фахівці придумували різні механіки отримання лінків та методом «спроб та помилок» визначали основні правила розміщення посилань задля отримання максимальної ефективності при просуванні вебресурсу у видачі Google. 

У цій статті я розкажу про те, що ж таке сильний посилальний профіль сайту та як його побудувати у 2024 році, щоб потрапити на перші позиції видачі Google за ключовими запитами.

Купити хостинг для сайту від надійного провайдера

Що таке посилальний профіль сайту 

Посилальний профіль (або «Link Profile») — це сукупність усіх зовнішніх беклінків, які ведуть на сайт зі сторонніх майданчиків (донорів). Він включає різноманітні характеристики, зокрема:

  1. Загальна кількість беклінків, що ведуть на майданчик.

  2. Джерела. Різноманітність та якість донорів, які посилаються на сайт.

  3. Анкорний лист. Слова та словосполучення, в які «вшиваються» гіперпосилання. Бувають анкорні та безанкорні посилання (комерційні та некомерційні).
    Анкорні посилання мають у собі цільові запити, за якими бажаємо просувати ресурс.
    Безанкорні посилання — це прості URL, назва бренду, а також фрази «тут», «у статті», «джерело», «докладніше» тощо.
    Комерційні анкори — це ключове слово / словосполучення + фрази «купити» / «замовити тощо. 
    Про анкорні та безанкорні посилання читайте більше у цій статті.

  4. Типи посилань. Dofollow, nofollow, redirect та інші. Залежно від пропорцій лінків різних типів можна визначити природність посилального профілю. У нашому блозі також є докладна стаття, присвячена посиланням dofollow та nofollow.

  5. Розміщення. Місце, де знаходяться покликання (у тексті статті / в боковій панелі / футері тощо).

  6. Контекст. Релевантність вмісту сторінок, де розміщені посилання, до тематики сайту, на який вони ведуть.

  7. Динаміка отримання посилань. Як швидко вебресурс отримує нові лінки та чи не втрачає їх впродовж часу. Планомірне збільшення кількості посилань виглядає органічно для пошукових систем.

Посилальний профіль є важливим фактором у SEO, оскільки якість та природність покликань можуть значно впливати на рейтинг сайту у пошукових системах. Неприродний або спамний профіль може призвести до санкцій, таких як Google Penguin.

Читайте також: Просування вічними і тимчасовими посиланнями

Основні параметри сильного посилального профілю сайту

Які ж параметри визначають посилальний профіль як сильний? Якщо перевіримо його за допомогою кращого інструменту для аналізу Ahrefs, то дивимось на наступні показники:

  1. Траст сайту. Поняття відносне, проте більшість SEO-фахівців акцентують на ньому свою увагу. В Ahrefs дивимось на показник DR (Domain Rating). У сильних доменів він зазвичай вище ніж 20. Перевірка трасту сайта за допомогою сервіса Ahrefs

  2. Динаміка посилального профілю. Посилальна маса повинна планомірно зростати, без різких відтоків. Якщо у профілі раптово з’явилося багато лінків, а через декілька днів вони всі пропали — це називається «посилальний вибух». Зазвичай такі події привертають увагу Google та можуть привести до санкцій зі сторони пошукової системи.Перевірка динаміки посилального профілю сайта

  3. Безпечний анкорний лист. У безпечному анкор-листі переважатимуть безанкорні посилання. Бо вони органічні. Комерційні ж анкори потрібно грамотно прописати та слідкувати, щоб вони були у меншості.
    Ідея в тому, щоб ваш посилальний профіль виглядав природно. Зазвичай користувачі, коли обмінюються лінками між собою, не переймаються «вшиванням» їх в анкорний текст, а кидають як URL. Так само як і зовнішні майданчики, хай то соціальні мережі чи ЗМІ, які вирішили самостійно поділитися веб-адресою — радше «вшиють» його в простий безанкор, ніж будуть думати над ключовим словом.Перевірка анкорів на сайті перед покупкою посилань

  4. Різноманітність типів посилань. Раніше SEO-фахівці прагнули розміщувати лише dofollow лінки, оскільки вважалось, що тільки вони передають вагу, впливають на траст майданчиката його позиції у видачі.
    Але часи змінилися. З 2019 року Google почав враховувати й nofollow. Тому, щоб посилальний профіль вважався органічним, потрібно мати беклінки різних типів. Але слідкуйте за якістю dofollow, адже все ж таки вони сильніше впливають на ранжування. Використання різних типів посилань для безпечного нарощування посилальної маси

  5. Якість донорів. Чим більше ваги мають донори беклінків у профілі сайту, тим кращих позицій можна досягти при просуванні. Приклад параметрів для відбору донора:

    1. DR від 20;

    2. Трафік від 10 тисяч юзерів на місяць;

    3. Відповідна географія цільової аудиторії майданчика. Не варто акцентувати свою увагу на першому регіоні зі списку. Завжди зіставляйте відсоток конкретного регіону і загальний трафік сайту;

    4. Відповідна тематика на рівні сторінки;

    5. Trust Flow за Majestic від 10. 

Правила комплексної перевірки донорів посилань

  1. Контекст. Треба звертати увагу й на якість контенту сторінки, з якої ставимо посилання. Головне — тематичність та користь для читача. Також слід продивитись сторінку на наявність спамних лінків. 

  2. Розмаїття механік отримання лінків. Не зупиняйтесь на одній-двох механіках лінкбілдінгу, коли просуваєте сайт. Починайте з базових, а далі експериментуйте та відслідковуйте ефективність. 

Тепер розберімо механіки отримання лінків, що дійсно працюють та посилюють посилальний профіль сайту.

Ефективні механіки лінкбілдінгу

Наразі існує щонайменш 60 механік лінкбілдінгу. Попри це, є декілька, які точно працюють та покращують ранжування сайту у видачі.

Сабміти 

Сабміти — це майданчики, які дозволяють самостійно додавати інформацію про бізнес, включаючи його сайт, контактні дані, послуги, розташування тощо.  

До сабмітів входять такі типи майданчиків:

  • локальні каталоги;

  • соціальні мережі;

  • платформи пошуку роботи;

  • відеохостинги;

  • сайти подкастів;

  • фриланс-майданчики;

  • агрегатори;

  • PDF-директорії;

  • аналізатори сайтів;

  • сервіси обміну документацією/презентаціями;

  • блоги самостійного розміщення;

  • тощо. 

Насамперед варто додати вебресурс до каталогу Google My Business. Це дозволить пошуковій системі краще зрозуміти тематику бізнесу та географію аудиторії.

Основні правила роботи:

  • перевіряйте SEO-показники майданчика;

  • повністю заповнюйте анкету: від опису та лінків на сайт / соцмережі / месенджери до фото / банерів / відео;

  • проглядайте сторінки компанії на наявність клієнтських відгуків. 

Крауд-маркетинг

Крауд-маркетинг — розміщення рекомендаційних коментарів на форумах, сайтах запитань та відповідей та під статтями у блогах. 

Основні правила роботи:

  • при виборі майданчиків перевіряйте SEO-показники та спирайтесь на тематику сторінки донора, а не на тематику всього сайту;

  • повністю заповнюйте профіль;

  • перед написанням цільового коментаря з активним посиланням обов’язково зачекайте 2+ тижнів від моменту реєстрації та напишіть 20+ нейтральних коментарів у різних темах. 

Більше про це дивіться у відео COO Referr Аліни Чумак на Youtube-каналі Реферра: 

Гостьові статті

Гостьові статті – механіка лінкбілдінгу, яка передбачає створення та розміщення тематичних статей з активними посиланнями на цільовий сайт на зовнішніх майданчиках. Як ця, що ви читаєте.

Приклад гостьової статті на сайті Referr

Основні правила роботи: 

  • правильно обирайте тему статті, вона повинна бути цікавою аудиторії майданчика та відповідати ключовим запитам цільового сайту;

  • використовуйте простий стиль написання, уникайте не змістовного тексту та профільних визначень без пояснень;

  • обов’язково перед написанням статті прописуйте тезисний план, щоб матеріал був структурований та поступово розкривав тему;

  • пишіть від себе, не розміщуйте статтю від команди / компанії; просувайте себе як автора та експерта;

  • не нехтуйте форматуванням тексту, розбивайте на невеличкі абзаци та задіюйте списки для легшого сприйняття;

  • додайте скриншоти, відео та лінки на корисні джерела.

Розміщувати гостьові статті можна шляхом аутрічу (особистої розмови з власником / представником майданчика) чи через спеціалізовані біржі посилань, такі як український Collaborator. 

Link Insertion

Link Insertion (вставки посилань) — це розміщення на сторінці, що вже існує та має трафік, посилальну вагу, а також ранжується в Google за необхідними ключовими запитами. 

Що таке Link Insertion та як його використовувати

Основні правила роботи: 

  • зберіть список ключових запитів, за якими хотіли б підтягнути позиції у видачі Google та оберіть відповідні сторінки вашого вебресурсу;

  • за цими запитами перегляньте топ та оберіть сторінки, де потенційно можна розмістити лінк на сайт;

  • напишіть власникам / представникам майданчиків та запитайте про можливість такого розміщення та умови;

  • виконайте умови, дочекайтесь розміщення та відслідковуйте ефективність.

Link Insertion — це про швидкий результат, який не потребує значних трудозатрат. Все, що потрібно — знайти сторінки та домовитись за розміщення. Без створення та дистрибуції контенту. 

Як підготувати сайт до просування посиланнями

Перед початком роботи з лінкбілдінгом потрібно пройти такі етапи:

  1. Перевірити, чи добре оптимізований сайт та, чи немає SEO-помилок. У цьому вам допоможе чекліст або інструменти, як Sitechecker. 

  2. Створити адаптивну версію (якщо немає), або впевнитись у її справності. Це суттєво впливає на ранжування.

  3. Гарно перелінкувати сторінки. Особливо комерційні.

  4. Створити якомога повніший список цільових запитів та підібрати сторінки для просування. Регулярно допрацьовувати список.

  5. Актуалізувати блог. Він зіграє ключову роль в обміні лінками в рамках роботи з гостьовими статтями та Link Insertion.

  6. Проаналізувати прямих конкурентів. Щоб визначити, які механіки краще працюють у вашій тематиці, підібрати донорів та створити теми для контенту. Також аналіз конкурентів допоможе визначити, чого не вистачає на сайті та розрахувати опорну кількість лінків для старту просування.

  7. Переконатись у гарному юзабіліті та додати біографії авторів контенту разом з лінками на їх соціальні мережі. Останні апдейти Google акцентують на цьому увагу. 

Після їх проходження можна починати створювати стратегію та розміщувати лінки. 

Основні зміни в алгоритмах Google, які впливають на посилальний профіль сайту

Коротко про ключові зміни в алгоритмах Google, щоб зрозуміти, як адаптувати стратегію побудови посилального профілю для отримання гарних результатів.

  • Google Penguin

    • Вплив: Покарання за спамні лінки

    • Що робити: Добувати органічні беклінки з трастових донорів та слідкувати за динамікою посилальної маси

  • Google BERT

    • Вплив: Краще розуміння контексту контенту

    • Що робити: Оптимізувати контент для відповідності цільовим запитам

  • Оновлення основних алгоритмів (Core Updates)

    • Вплив: Перегляд авторитетності та релевантності сайтів

    • Що робити: Регулярно аналізувати посилальний профіль, покращувати якість контенту

  • E-E-A-T (Expertise, Experience, Authoritativeness and Trustworthiness)

    • Вплив: Підвищення значення експертності, авторитетності та довіри

    • Що робити: Залучати лінки з авторитетних і надійних джерел, прокачувати авторів контенту, слідкувати за його користю для читачів

  • Мобільна індексація (Mobile-First Indexing)

    • Вплив: Важливість мобільної версії для ранжування сайту

    • Що робити: Оптимізувати мобільну версію, зберігаючи якість 

  • Штучний інтелект 

    • Вплив: Удосконалення аналізу якості посилань за допомогою AI

    • Що робити: Створювати контент, який відповідає намірам користувачів

Слідкуйте за апдейтами Google, щоб вчасно адаптувати сайт та свою лінкбілдінг стратегію під нові вимоги.

Читайте також: Оновлення Google в березні 2024 року — пошукова система розгортає глобальний апдейт

Висновок

У 2024 році побудова сильного посилального профілю сайту є важливою складовою успішного просування бізнесу в Google.

Для досягнення цієї мети враховуйте кілька ключових аспектів. По-перше, якість посилань завжди має переважати над кількістю. Розміщення на авторитетних майданчиках є вирішальним.

По-друге, важливо використовувати різноманітні механіки лінкбілдінгу, а також створювати дійсно цікавий та корисний контент, що буде стимулювати користувачів ділитися лінками на ваш сайт.

По-третє, важливо враховувати апдейти Google та адаптувати стратегію просування веброекту відповідно до змін.

Загалом, успішна побудова сильного посилального профілю вимагає постійного вдосконалення та пристосування до нових вимог пошукових систем.

Зареєструвати домен для сайту в Україні


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Олена Туранова (Вєдьоріна)

Контент-маркетолог referr.com.ua. 6+ років досвіду у маркетингу та лінкбілдінгу. Спеціалізується на просуванні B2B та B2C проєктів. Автор тематичних дописів та статей.