
Для успішного просування веб-ресурсу потрібне грамотне використання всіх ключових компонентів: актуальна інформація, корисний та легкий для сприйняття контент, експертні тексти без граматичних та орфографічних помилок, професійні фото та відео, кнопки соцмереж, правильно обрана CMS, продумана внутрішня перелінковка, висока швидкість завантаження веб-сторінок. Особливої уваги заслуговує грамотна структура сайту, без якої всі вказані елементи будуть працювати не на повну. Саме від неї залежить, чи зможе користувач швидко знайти потрібну йому інформацію, як довго він залишиться на сторінках та чи повернеться знову.
Що таке структура сайту та для чого вона необхідна
Структура сайту — це ієрархічний взаємозв’язок усіх сторінок. Якщо уявити її візуально, то найчастіше вона нагадує піраміду: на вершині — головна сторінка, нижче — ключові розділи, а в основі — найдетальніший контент, наприклад, статті (у блогах), картки товарів (в інтернет-магазинах) чи публікації новин (на медіапорталах).
Тепер ви знаєте, з чого складається сайт, тому можна сміливо переходити до ключових причин приділити максимум часу формуванню правильної структури:
- SEO. Загальна вага сайту розподіляється по веб-сторінкам залежно від рівня їхньої вкладеності. Найбільш «важка» і, відповідно, найважливіша в очах пошуковиків сторінка — домашня. Наступний рівень вкладеності — товарні категорії або рубрики статей (новин), — також має солідну вагу, але вже не таку велику, як головна. Цей момент слід обов’язково враховувати, створюючи структуру інтернет-проекту й розподіляючи ключі.
- Юзабіліті. Заплутана структура веб-сторінки та всього онлайн-ресурсу може налякати чи роздратувати відвідувача. В результаті він піде шукати інформацію або товар у конкурентів. Розробляйте структуру у такий спосіб, щоб у будь-який із моментів перебування на сайті було легко зрозуміти, як потрапити на домашню сторінку, перейти в потрібну категорію, знайти контактну інформацію тощо.
- Індексація. Пошуковий робот, який зайшов на сайт із заплутаною навігацією, навряд чи довго затримається на ньому. І скоріше піде сканувати інші сайти, де зі структурою все гаразд. Ба більше, якщо під час наступного обходу краулер знову зіткнеться з незрозумілою навігацією, він зайде на цей веб-ресурс ще нескоро.
Тепер ви розумієте, якою внутрішня структура сайту має бути та чому вона така важлива. Однак не варто забувати про швидкість завантаження сторінок, від якої теж залежить, наскільки часто веб-краулер буде перевіряти інтернет-проект. В Cityhost ви можете купити хостинг, для якого ми використовуємо надшвидкі NVMe накопичувачі та налаштування кешування. І при цьому ви самі обираєте місце зберігання файлів (сервер в Україні чи Німеччині), що теж забезпечує миттєве завантаження сторінок саме для вашої цільової аудиторії.
Читайте також: Як правильно оформити головну сторінку сайту
Як створити правильну структуру сайту
На картинці вище ви вже бачили ієрархічну структуру сайтів: домашня сторінка → розділи → статті. Вона зручна для користувачів і пошукових систем, легко масштабується, добре підходить для проектів з великим обсягом контенту (блоги, магазини, портали). Є ще лінійна структура сайтів, де сторінки розташовані одна за одною як етапи. Найчастіше її можна зустріти на лендінгах (Landing Page).
Який би вид ви не обрали, його завжди можна вдосконалити відповідно до своїх цілей. Ми лише хочемо дати декілька перевірених порад, як створити структуру сайту:
- Створіть семантичне ядро. Саме у процесі підбору ключових слів стане зрозуміло, які категорії зайві, а яких — не вистачає. Під час збору семантичного ядра ви також зрозумієте, які сторінки розташовані не там, де повинні бути. Наприклад, ховаються за занадто глибокою вкладеністю, у той час, як вони мають бути розташовані у вершині вже згаданої піраміди.
- Проаналізуйте конкурентів. Звичайно нікого не треба копіювати, але аналіз конкурентів дає зрозуміти, які складові структури сайту обирати відповідно до особливостей свого інтернет-проекту. Для цього не обов'язково використовувати спеціальні інструменти — вбийте в пошуковик ключові слова із зібраного ядра й подивіться, чи є щось спільне в структурі сайтів на перших трьох позиціях. Хоча можете прискорити процес за допомогою сервісів для аналізу конкурентів.
- Рівномірно розподіліть ключі. Ви повинні чітко розуміти, яка категорія по якому запиту буде просуватися. Важливо також знати, що кластери (групи) однакових за змістом ключових слів повинні використовуватися для просування тільки однієї сторінки.
Після виконання третього пункту стане зрозуміло, де яка сторінка повинна бути розташована в ієрархії. І далі справа залишиться за малим — перенести на сайт структуру, яку ви розробили, визначивши для кожної з категорій унікальний і зрозумілий для відвідувачів та пошукових систем URL.
Публікація була пізнавальною? Тоді поділіться нею в соціальних мережах і додавайтеся в наш Telegram канал.