CityHost.UA
Допомога і підтримка

Що таке SEO-аудит сайту та як провести його самостійно

 80
15.08.2025
article

 

 

Вкладаєте ресурси в створення контенту та нарощування посилальної маси, а трафік продовжує стояти на місці? Чи після чергового оновлення алгоритмів помітили суттєве зниження видимості сайту в пошукових системах? Або взагалі довгий час не займалися інтернет-проектом, але бажаєте грамотно його оновити для залучення цільової аудиторії та створення джерела доходу? Тоді варто провести SEO-аудит сайту, який допоможе зрозуміти ключові недоліки та знайти можливості для зростання проекту. Хоча подібна «діагностика» може тривати від кількох годин до декількох днів, проте грамотне використання її результатів здатне нарешті зрушити сайт з мертвої точки та почати залучати відвідувачів, відповідно, потенційних клієнтів.

Замовити надійний VPS хостинг в Україні

Що таке SEO-аудит та навіщо його проводити

SEO-аудит сайту — це комплексна перевірка веб-ресурсу на відповідність вимогам пошукових систем з метою виявлення технічних, контентних та зовнішніх проблем, які заважають йому добре ранжуватися в результатах пошуку. Під час його проведення ви аналізуєте як весь інтернет-проект (загальна відвідуваність, кількість показів та кліків, джерела трафіку, посилальна маса), так і кожну сторінку окремо (структура, якість та актуальність контенту, додаткова цінність, метатеги). І процес може тривати від 2-3 годин до 3-5 днів, якщо веб-ресурс має багату історію та десятки тисяч сторінок.

Але навіщо витрачати стільки часу на SEO-аудит, якщо його можна інвестувати у створення нового контенту? Річ у тім, що існує так званий «баласт» — сторінки без трафіку, які тягнуть весь проект на дно. Ви можете вкладати ресурси в новий контент, але він не буде індексуватися або отримає низький рейтинг в пошуку через повільне завантаження, незручну структуру, технічні помилки всього сайту.

Проведення SEO-аудиту сайту, навпаки, відкриє доступ до важливих можливостей:

  • Розуміння, чи індексується веб-ресурс. Бувають випадки, коли при розробці, переходу на інший шаблон або зміні robots.txt в коді вказують тег «noindex», тоді будь-які зусилля з просування втрачають сенс.
  • Виправлення технічних помилок. Відсутність SSL-сертифікату, дублі контенту, 404 сторінки, неправильно створена sitemap.xml, низька швидкість — це лише частина проблем, які погіршують просування сайту. 
  • Отримання трафіку зі старих сторінок. Ви можете знайти контент, який після видалення неактуальної інформації, впровадження цільових ключових слів та оновлення метатегів може дати навіть більше трафіку, ніж нова сторінка.
  • Покращення досвіду користувача. Збільшивши швидкість завантаження сторінок та провівши роботи з адаптивності до мобільних пристроїв, позбувшись проблем та впровадивши додаткову цінність, ви тим самим покращите взаємодію з відвідувачами, що підвищить шанси на отримання нових клієнтів.
  • Нові джерела трафіку. Чим комфортніше користувачу знаходитися на сторінці сайту, тим більше ймовірність, що він поділиться нею з іншими. Так проведення діагностики веб-ресурсу з подальшим покращенням може збільшити не лише пошуковий трафік, а й привести цільову аудиторію з соціальних мереж, форумів, тематичних платформ.

Ви вже зрозуміли, навіщо робити діагностику веб-ресурсу, але постає інше питання: коли проводити SEO-аудит сайту. Оптимальний період — кожні 3-6 місяців. Однак це не є «непохитним правилом». Багато вебмайстрів реєструють надійний хостинг та домен, встановлюють CMS та шаблон, додають 20-30 матеріалів та залишають проект на 2-3 місяці. Коли веб-ресурс вже почав індексуватися, вони переходять до активного наповнення та просування, але спочатку проводять комплексну перевірку, щоб зрозуміти, що потрапило в індекс, чи є трафік та по яких запитах.

SEO-аудит варто проводити й при редизайні або перенесенні сайту. Коли змінили CMS, шаблон та/або структуру, тоді діагностика є критично важливою, щоб переконатися у правильному перенесенні, зберегти старий трафік, налаштувати редиректи. І не забувайте перевіряти інтернет-проект після великих апдейтів пошукових систем, таких як березневе оновлення Google у 2024 році, особливо при сильному падінні трафіку та видимості.

Як зібрати стартові дані для SEO-аудиту сайту

Головна мета SEO-аудиту сайту — знайти проблеми, які тягнуть проект вниз, та сторінки з високим потенціалом. Однак перед діагностикою та впровадженням змін варто зафіксувати поточний стан веб-ресурсу.

Перший безплатний інструмент для цього — Google Search Console. Спочатку переходимо в розділ Performance та вибираємо дані за останні 12 місяців. Ви можете їх відразу зберегти за допомогою кнопки Export або самостійно додати у свою таблицю, головне — зафіксувати поточний стан в пошуковій системі Гугл.

Аналіз сайту перед проведенням SEO-аудиту

Ми проводимо SEO-аудит нашого англомовного сайту. На ньому розміщені 4 блогові статті та 32 онлайн-курси. Вік — 2 роки. Пару місяців тому був лише змінений шаблон та опублікована 1 стаття, ніяких інших робіт не проводилося.

Тепер натискаємо на дату, вибираємо Compare та Compare last 6 months to previous period.

Способи відображення даних в Google Search Console

Тепер ви бачите зміни в порівнянні з останніми 6 місяцями. В нашому випадку падіння всіх показників, особливо показів та кліків.

Приклад порівняння даних в Google Search Console

Під графіком ви можете подивитися зміни за пошуковими запитами, сторінками, країнами та іншими параметрами.

Детальний аналіз сайту за пошуковими запитами в Search Console

Наприклад, одна з наших сторінок з партнерським онлайн-курсом по тайм менеджменту суттєво впала по показах. Як бачите, покази лише за одним запитом впали з 462 до 37, а таких ключів десятки.

Тепер натискаємо Export → Download Excel. Ви можете зберігати дані в одній загальній таблиці або створити окрему сторінку в Notion.

Як самостійно провести SEO-аудит сайту: покрокова інструкція

Стартові дані в нас вже є, тепер переходимо до покрокової діагностики. Для SEO-аудиту сайту ми будемо використовувати частково або повністю безкоштовні інструменти, функціоналу яких вистачить для отримання потрібних даних з ціллю подальшого покращення веб-ресурсу. До ключових сервісів слід віднести Google Search Console, PageSpeed Insights, Screaming Frog SEO Spider, Ahrefs та Semrush.

Перевірка індексації — переконайтеся в наявності сайту в пошуку

Ми переконалися, що веб-ресурс має покази та навіть деякий трафік з пошукової системи Гугл. Тепер настав час проаналізувати, чи весь потрібний нам контент знаходиться у видачі та, навпаки, чи немає в ній непотрібних сторінок. Для цього переходимо в Google Search Console → Indexing → Pages.

Загальний SEO-аудит індексації сайту через Google Search Console

Тут нас цікавить загальна тенденція індексації сайту. На графіку ми бачимо поступове зростання кількості сторінок в індексі, без різких сплесків або падінь — це добре. Але проіндексовано 44 сторінки, натомість 396 — залишилося непроіндексованими. Для кращого аналізу переходимо до таблиці під графіком.

Приклад причин відсутності індексації сторінок сайту

Розберемо поширені причини, чому сторінка сайту може бути не в індексі:

  • Excluded by noindex tag — поставлена заборона від індексації. В нашому випадку там знаходяться всі непотрібні сторінки, на кшталт, online-courses/?terms[0]=66&category[0]=66&course_category=content-marketing. Якщо у вас закрито потрібний вам контент, тоді достатньо прибрати тег noindex.
  • Page with redirect — стоїть 301 або 302 редирект на іншу адресу. Подивіться на сторінки та перевірте, чи потрібне перенаправлення. Якщо ні — приберіть редирект, якщо так — нічого робити не треба, адже Google не індексує сторінки-перенаправлення, це нормально.
  • Not found (404) — пошуковий бот намагається перевірити сторінку, але її не існує. Якщо сторінка повинна існувати — змініть URL або відновіть контент, якщо ні — краще поставити редирект на іншу релевантну.
  • Alternative page with proper canonical tag — зафіксовано канонічне посилання на іншу сторінку. Якщо канонікал правильний — нічого не робіть, якщо потрібна індексація саме цього контенту — приберіть тег rel="canonical".
  • Duplicate without user-selected canonical — Google вважає сторінку дублікатом, але вона не містить канонічного посилання. Спочатку варто визначити, який матеріал є основним, потім додати тег rel="canonical" з дублікатів на головну. Може бути й таке, що сам контент ідентичний тому, який є на іншій сторінці, тоді доцільно переписати матеріал.
  • Blocked due to other 4xx issue — пошуковий робот отримує інший 4xx-код, наприклад, 403 (заборонено). Перевірте, чому сервер повертає 4хх-код. Якщо це помилка — змініть конфігурацію сервера або дозвольте доступ.
  • Crawled - currently not indexed — сторінка перевірена, але є причини поки що не додавати її в індекс. Перевірте якість контенту: можливо матеріал слабкий або є дублікатом. Спробуйте додати на неї внутрішні посилання.

Після комплексного SEO-аудиту сайту вам потрібно буде працювати з отриманими даними, тому рекомендуємо відразу їх зберегти. Для цього натискаємо на кожну причину, потім — Export.

Як доповнити SEO-аудит індексації сторінок сайту

Додаткові корисні дані допомагає отримати Screaming Frog SEO Spider — програмне забезпечення з функціональною безплатною версією. Ви просто скачуєте ПЗ з офіційного сайту, встановлюєте, вставляєте посилання на веб-ресурс та натискаєте Start.

Інтерфейс програми для SEO-аудиту сайту Screaming Frog SEO Spider

Як тільки програмне забезпечення завершить SEO-аудит сайту, перейдіть у вкладку Response Codes. Тут буде список сторінок з усіма кодами відповіді сервера, які впливають на індексацію. Рекомендуємо відразу відсортувати дані за параметром Indexability Status, щоб спочатку відображалися сторінки з проблемами. 

Аналіз індексації сторінок сайту через Screaming Frog

Тепер ви бачите всі сторінки сайту, на яких встановлено редирект, тег noindex, канонікал, та які видають помилку 404. Для збереження даних натисніть Export, виберіть формат та місце завантаження.

Важливо! Screaming Frog SEO Spider не замінює Google Search Console, але він може в пару кліків дати більш деталізовану технічну картину. Якщо GSC показує реальні дані від Google з великим історичним проміжком (до 16 місяців), то Screaming Frog — стан веб-ресурсу зараз, тобто на момент сканування. 

Ще один корисний сервіс для SEO-аудиту сайту — Semrush. Для роботи зі своїм проектом достатньо безкоштовного тарифного плану. Після реєстрації та підключення веб-ресурсу перейдіть в розділ On Page & Tech SEO → Site Audit → Crawled Pages.

Безкоштовна перевірка індексації сторінок сайту через Semrush

В таблиці є список URL, статус, проблеми, глибина та наявність/відсутність канонічної адреси. Ці дані ми теж збережемо, натиснувши Export. Хоча вони критично не відрізняються від Screaming Frog SEO Spider, але можуть знадобитися, коли будете створювати звіт по аудиту сайту.

Технічний аудит — знаходимо розповсюджені помилки

Технічний SEO-аудит потрібен, щоб зрозуміти: чи можуть пошукові боти коректно сканувати й індексувати веб-ресурс та чи зручно відвідувачам користуватися ним. Під час його проведення головною задачею є оцінка фундаменту, тобто безпеки, швидкості, адаптації під різні пристрої та інших подібних моментів.

Розберемо детальніше конкретні моменти, які слід перевірити під час технічного аудиту сайту:

  • Файл robots.txt. Він має бути доступний за адресою site.com/robots.txt та містити посилання на карту сайту. І обов'язково перевіряйте правильність використання Disallow, тобто немає бути випадкових блокувань важливих сторінок.
  • XML-карта сайту. Має бути створена та доступна за посиланням site.com/sitemap.xml, оновлюватися автоматично після змін на сайті, містити лише потрібні сторінки. На тестовому WordPress ми використовуємо для керування картою сайту плагін Rank Math SEO, який автоматично виконує її оновлення, дозволяє налаштувати окремі sitemap.xml для постів, сторінок, спеціальних матеріалів (в нашому випадку — онлайн-курсів). А перевірити саму карту можна через Google Search Console → Indexing → Sitemaps.

Перевірка карти сайту через Google Search Console

  • Мобільна адаптивність. Інтернет-проект має бути адаптований під різні пристрої, враховуючи планшети та смартфони.
  • Швидкість завантаження. Оптимальна швидкість завантаження сторінок — до 2 секунд. Для перевірки використовуйте офіційний сервіс від Гугл — PageSpeed Insights: просто вставте посилання на веб-ресурс та натисніть Analyze.

Перевірка швидкості сайту через PageSpeed Insights

Щоб потім грамотно працювати з отриманими даними, радимо прочитати нашу статтю про основні метрики швидкості завантаження сайту.

  • Безпека. Спочатку переконайтеся, що інтернет-проект відкривається саме через HTTPS, а не HTTP. Перевірте відсутність змішаного контенту, щоб на сторінках із HTTPS не було зображень, скриптів або інших ресурсів з HTTP. Проаналізуйте проект на відсутність зламаних сторінок, редиректів на сторонні платформи, підозрілих скриптів.

Приклад аналізу захищенності сайту в Screaming Frog SEO Spider

Перевірка безпеки сайту через Screaming Frog SEO Spider. Відображається відразу після комплексної перевірки, праворуч від основних даних.

Аналіз впровадження HTTPS на сайті через Semrush

Перевірка HTTPS через сервіс Semrush. Дані знаходяться в розділі On Page & Tech SEO → Site Audit. Ви можете подивитися, чи всі сертифікати оновлені, зареєстровані з правильними іменами, встановлено перенаправлення з HTTP на HTTPS версію тощо.

Перевірка захищенності сайту за допомогою плагіна Rank Math SEO

Плагін Rank Math SEO дозволяє провести комплексний аналіз сайту, враховуючи безпеку. Достатньо перейти в розділ SEO Analyzer та прокрутити сторінку в самий низ. Тут будуть відображені публічно видимі плагіни та теми, наявність/відсутність списку каталогів на сервері та протокол безпечної передачі даних.

Аналіз контенту — виводимо сторінки на новий рівень

В статті про сторінки без трафіку ми вже розповідали про те, що інколи достатньо актуалізувати контент, оптимізувати зображення та/або оновити метатеги, щоб вона вийшла в ТОП пошукової видачі, почала отримувати покази та кліки. Особливо це стосується вічнозеленого контенту, який має всі шанси роками залучати цільову аудиторію, але внаслідок неправильної оптимізації стає буквально баластом, який тягне весь інтернет-проект вниз.

Коли проводите SEO-аудит сайту, особливу увагу звертайте на наступні моменти:

  • Актуальність. Переконайтеся, що тексти містять виключно актуальну інформацію. В нашому випадку більшість курсів були розміщені у 2023-2024 роках, відповідно, варто оновити навчальну програму, ціни, оцінки тощо.
  • Унікальність. Розміщений на веб-ресурсі текст можуть розібрати на частини або повністю скопіювати та розмістити на іншому проекті, тому радимо періодично перевіряти унікальність. Для матеріалів українською можна використовувати PlagiarismSearch.com, англійською — DupliChecker.com.

Приклад перевірки тексту на унікальність на сервісі PlagiarismSearch

Приклад аналізу нашої вже опублікованої статті «Плагіни для WordPress, які варто встановити відразу — чекліст для запуску сайту» через сервіс PlagiarismSearch.

У цьому випадку ми бачимо, що текст розміщений тільки на сайті Cityhost.ua та не дублюється повністю або частково на інших сайтах — отже, його ніхто не «позичив».

Приклад перевірки унікальності тексту на сервісі DupliChecker

Приклад аналізу цієї ж статті, але вже англомовної версії, через сервіс DupliChecker. Тут прямо можна вставити посилання сторінки, а система автоматично перенесе текст з неї у форму перевірки.

  • Оптимізація зображень. Переконайтеся, що на сторінках розміщені лише робочі медіафайли. Перевірте розмір картинок та, якщо потрібно, зменшіть його за допомогою Online Image Compressor, TinyPNG, iLoveIMG або інших подібних. Проаналізуйте, чи всі зображення мають атрибут alt, який його розмір, чи містить він ключ. Більше про самостійну оптимізацію картинок на сайті ви можете дізнатися в нашому блозі.

Аудит зображень на сайті через сервіс Semrush

На сервісі Semrush в розділі Site Audit можна знайти всі зображення, які не працюють.

Аудит зображень на сайті через Screaming Frog SEO Spider

Перевірка оптимізації зображень на сайті через Screaming Frog SEO Spider.

  • Перелінковка. Перевірте відсутність битих внутрішніх посилань на сторінці та тегу nofollow в лінках, адже вони навпаки мають допомагати рівномірно розподіляти посилальну масу на інтернет-проекті.

Пошук зламаних внутрішніх посилань на сайті через сервіс Semrush

Перевірити неробочі внутрішні посилання на сайті можна на сервісі Semrush в розділі Site Audit.

Комплексний аналіз внутрішніх посилань на сайті від Screaming Frog

Отримати комплексний звіт по внутрішніх лінках допомагає ПЗ Screaming Frog.

  • Посилання на інші веб-ресурси. Переконайтеся, що всі лінки відкриваються в новій вкладці та містять rel="nofollow" — він тут навпаки потрібен. Перевірте відсутність битих посилань. Уникайте рекомендацій небезпечних інтернет-проектів, посилаючись тільки на авторитетні джерела.

Комплексний аналіз зовнішніх посилань від Screaming Frog SEO Spider

Програма Screaming Frog SEO Spider дозволяє подивитися всі посилання, які ведуть з вашого сайту на інші веб-ресурси, та їх статус. Якщо натиснути на лінк, ви дізнаєтеся, на якій сторінці він знаходиться. 

  • Розмітка. Проаналізуйте, чи створена та налаштована мікророзмітка для статей та спеціальних сторінок (товари, онлайн-курси, фільми тощо). Якщо сайт працює на системі управління контентом, тоді для роботи з нею можна використовувати плагін Rank Math, Yoast SEO, All-in-One.

Перевірка розмітки сайту через сервіс Semrush

Перевірити розмітку сайту можна через сервіс Semrush в розділі Site Audit.

  • Title. Для кожної сторінки потрібно вказати унікальний Title розміром 50-60 символів. Плюс уникайте дублікатів із заголовком H1. Щоб уникнути розповсюджених помилок, рекомендуємо прочитати нашу статтю про те, як правильно писати Title сторінки.

Перевірка Title сторінок сайту через програму Screaming Frog SEO Spider

Перевірити розмір Title можна через програму Screaming Frog SEO Spider.

Пошук дублікатів H1 та Title на сервісі Semrush

Знайти дублікати H1 та тегу Title можна на сервісі Semrush через розділ Site Audit → Issues.

  • Description. Кожна сторінка має мати унікальний, релевантний контенту Description розміром до 155-160 символів. Більше порад ви можете знайти в статті про те, як писати Description.

Аудит Description сторінок на сайті в програмі Screaming Frog

Подивитися сам Description та його розмір дозволяє програма Screaming Frog.

При проведенні SEO-аудиту радимо фіксувати дані в таблиці з обов'язковою колонкою — класифікація. Тут позначте, яку сторінку потрібно оновити (контент цікавий, але деяка інформація застаріла), а яку — взагалі переписати (повний перегляд та редагування матеріалу). Можуть бути випадки, коли вміст максимально перетинається зі схожими сторінками, тоді є сенс об'єднати їх в одну.

Аудит посилальної маси — позбуваємося непотрібних та отримуємо нові беклінки

Хоча алгоритми пошукових систем постійно змінюються, зворотні посилання залишаються одним із ключових факторів ранжування. Наприклад, команда проекту Backlinko проаналізувала 11.8 мільйона сторінок з видачі Google. Одним з ключових факторів попадання в ТОП виявився загальний авторитет посилань: чим більше якісних беклінків мала сторінка, тим вище вона була у видачі в порівнянні з конкурентами, які не мали такої кількості зворотних лінків.

Саме тому під час SEO-аудиту сайту важливо провести комплексну перевірку посилальної маси:

  • Загальний стан. Перевірте поточний DR — показник авторитету всього домену, який розраховується на основі кількості та якості унікальних доменів, що посилаються на ваш інтернет-проект. Плюс перевірте загальну кількість беклінків та доменів, які мають лінки на ваш веб-ресурс. І подивіться загальні зміни беклінків з часом: йде зростання чи спадання, були різкі стрибки чи падіння.

SEO-аудит профілю зворотних посилань сайту на сервісі Ahrefs

Подивитися загальний стан посилальної маси можна сервісі Ahrefs → Overview навіть з безкоштовним акаунтом.

Комплексний аудит профілю зворотних посилань сайту на Ahrefs

Трохи нижче у вкладці Backlink profile відображається загальний графік змін кількості доменів, які посилаються на сайт, рейтинг доменів та їх тип (followed, not followed).

  • Якість беклінків. Подивіться всі зворотні посилання: DR та UR (теж показник авторитету, але вже конкретної сторінки), тип (follow, nofollow), трафік донора, анкор. Перевірте наявність токсичних посилань, тобто лінків з сайтів для дорослих, казино, зламаних ресурсів.

Детальний аналіз зворотних посилань на Ahrefs

На сервісі Ahrefs можна безкоштовно подивитися не лише основні параметри сторінки-донора, а й знайти спамні посилання.

  • Якість донорів. Проаналізуйте авторитет домену, трафік, країну та тематичну близькість до вашого інтернет-проекту.

Безкоштовна перевірка доменів-донорів на сервісі Ahrefs

Безкоштовна версія Ahrefs дає змогу знайти всіх донорів, перевірити їх авторитет, трафік, посилання тощо.

  • Анкор-лист. Подивіться на розподіл анкорів: брендові, містять ключові слова, загальні по типу «тут», «перейти». Головна задача — переконатися, що анкор-лист виглядає як результат реального поширення контенту. Перевірте, наскільки часто та на яких веб-ресурсах використовується анкор.

Аудит анкор-листа через сервіс Ahrefs

Приклад аналізу анкор-листа на сервісі Ahrefs.

Ви могли помітити, що для перевірки посилальної маси сайту ми перейшли з сервісу Semrush на Ahrefs. Річ у тому, що безкоштовна версія Semrush, навіть для підтвердженого інтернет-проекту, дозволяє виконати всього 10 запитів на день. Якщо не поспішаєте, тоді звичайно краще використовувати обидві платформи, поступово зберігаючи з них дані. 

Як альтернативу рекомендуємо розглянути Open Link Profiler. Вам потрібно пройти реєстрацію, підтвердити електронну пошту, вставити посилання на сайт та натиснути Get Backlinks. Сервіс миттєво відобразить загальну кількість беклінків та битих лінків, рейтинг домену, типи беклінків, платформи. Внизу ви зможете подивитися інформацію по кожному донору: тип зворотного посилання та його рейтинг, оцінку сторінки та домену.

Безоплатна перевірка профілю зворотних посилань на сервісі Open Link Profiler

Ще один корисний сервіс — SEO Insider. Для доступу до аналізу посилальної маси теж потрібно зареєструватися та підтвердити email, після чого можна вставити лінк на сайт та отримати аналітичні дані. На ньому теж відображається загальна кількість беклінків та доменів-донорів, розподілення dofollow та nofollow посилань, а нижче — звіт по кожному лінку, враховуючи спам-рейтинг. Однак з безкоштовним акаунтом є доступ лише до 10 звітів на день.

Приклад перевірки посилальної маси сайту на сервісі SEO Insider

Враховуючи обмеження сервісів (зазвичай 10 перевірок на день), після аналізу відразу зберігайте отримані дані. Адже при оновлені сторінки або вивченні окремих даних (загальної кількості беклінків, донорів, анкорів) кількість можливих перевірок зменшується. Краще зберегти інформацію, а вже потім проаналізувати її в зручному для себе форматі у готовій таблиці або PDF файлі.

Що робити з отриманими після SEO-аудиту даними

Під час SEO-аудиту ми збирали дані в окремі таблиці з різних сервісів. Тепер можемо створити одну велику таблицю зі списком URL та відповідними параметрами, враховуючи дату створення та останнього оновлення, статус індексації, наявність в sitemap.xml, актуальність контенту, внутрішні та зовнішні посилання тощо. Прямо в таблиці можна додавати коментар до кожного параметру, що саме потрібно виправити.

Тепер розберемо, які основні дії після SEO-аудиту сайту можна виконати для покращення його видимості в пошукових системах та збільшення трафіку:

  • Виправлення критичних технічних помилок. Замість битих посилань (404 помилка) налаштуйте редиректи. Усуньте проблеми з індексацією, наприклад, видаліть noindex там, де це не потрібно, або додайте цінні сторінки до індексу. За потреби оновіть та оптимізуйте sitemap.xml та robots.txt.
  • Збільшення швидкості завантаження. Налаштуйте кешування, позбудьтеся непотрібних скриптів, стисніть зображення.
  • Покращення контенту. Розширте «тонкі матеріали» — статті з занадто малою кількістю символів. Перепишіть неактуальну та/або неунікальну інформацію з новими ключовими словами. Оптимізуйте заголовки H1–H6, метатеги Title та Description. Додайте внутрішні посилання для кращої перелінковки та уникнення «ізольованих сторінок».
  • Впровадження структурованих даних. До статей, товарів, послуг та інших подібних сторінок додайте розширені сніпети, щоб виділитися на фоні конкурентів у пошуковій видачі.
  • Нарощування посилальної маси. Спочатку видаліть або відхиліть токсичні беклінки через Disavow Tool (Google Search Console). Потім почніть нарощувати посилальну масу: необов'язково відразу купувати дорогі беклінки з найкращих платформ, адже можна почати з соцмереж, форумів, контент платформ на кшталт Medium.

SEO-аудит сайту — це не разова дія. Алгоритми пошукових систем змінюються, як і вимоги цільової аудиторії, а конкуренція постійно зростає. Якщо не проводити перевірку веб-ресурсу кожні 3-6 місяців, можна зіштовхнутися з погіршенням індексації нових сторінок та випадінням з індексу наявних, втратою відвідувачів через повільне завантаження інтернет-проекту, неактуальний та нецікавий контент, зниженням рейтингу через спамні зворотні посилання.

Регулярний SEO-аудит сайту з обов'язковим внесенням змін, навпаки, допоможе покращити рейтинги в пошуковій видачі, збільшити трафік та отримати вищі коефіцієнти конкуренції. І весь час та сили, які ви витратите на аналіз та покращення веб-ресурсу повернуться у вигляді задоволеної цільової аудиторії, відповідно, нових клієнтів та збільшеного доходу!

Оренда фізичного сервера для великого інтернет-проекту


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Богдана Гайворонська

Журналіст (з 2003 року), IT-копірайтер (з 2013 року), контент-маркетолог Cityhost.ua. Спеціалізується на статтях про технології, створення та просування сайтів.