CityHost.UA
Допомога і підтримка

Що робити зі сторінками без трафіку на сайті: повний гайд з аналізу та оптимізації

 1560
06.08.2025
article

 

 

Створення кожної сторінки на сайті вимагає безліч часу та грошей: пошук ключів, розробка структури, написання, редагування, оформлення та публікація тексту, просування матеріалу. Деякі власники інтернет-проектів мають тисячі статей, в які вклали неймовірну кількість ресурсів, але більша частина з них не приносить користі. І тут постає питання: що робити зі сторінками без трафіку

Найпростіша відповідь — видалити. Однак таке рішення може призвести до зниження посилальної маси веб-ресурсу, втрати позицій в пошуковій системі, згадок на форумах та соцмережах. Інший варіант — не звертати на них увагу. Але саме такі сторінки можуть тягнути на дно весь інтернет-проект, створюючи «інформаційний шум», збільшуючи показник відмов та ускладнюючи подальший аудит. Саме тому важливо діяти обережно, слідувати перевіреному плану, про який ми зараз і розповімо.

Нагадуємо, що для ефективної роботи сайту важливі не лише якісна структура та SEO-оптимізація, а й надійна технічна база. Якщо ваш проект стрімко зростає, не обмежуйте себе стандартним віртуальним хостингом. Перейдіть на VPS/VDS або виділений сервер та отримайте повний контроль над ресурсами.

Чи можуть сторінки без трафіку зашкодити сайту

Сторінки без трафіку — це сторінки вашого сайту, які не отримують відвідувань протягом 12-24 або більше місяців. З такою проблемою часто зустрічаються власники великих старих інтернет-проектів, які публікують дописи в блозі вже кілька років. Вони постійно сконцентровані на додаванні нових матеріалів, через що вже опублікований контент поступово стає застарілим або взагалі нерелевантним.

Хоча питання про те, що робити зі сторінками без трафіку порушується вже декілька років, але саме після March 2024 Core Update воно стало надзвичайно актуальним. У березні 2024 року Google підтвердив, що все більше орієнтується на site-wide quality («оцінку загальної якості ресурсу»), тобто тепер «більше — не означає краще». І подібні сторінки перестали бути просто «зайвими», а стали активним сигналом низької якості всього інтернет-проекту.

Звичайно на проблему можна просто не звертати уваги, але тоді доведеться зіштовхнутися з негативним впливом сторінок без трафіку на весь сайт:

  • Марнування краулінгового бюджету (Crawl Budget). Пошукові роботи сканують за один обхід обмежену кількість сторінок. Якщо вони витрачають цей ресурс на статті без цінності, важливі матеріали можуть залишитися не проіндексованими або не оновленими.
  • Зниження загального рейтингу сайту. Пошукові роботи все частіше оцінюють якість проекту в цілому. Якщо у вас сотні сторінок без відвідувань, Google може зробити висновок, що веб-ресурс перенасичений низькоцінним або застарілим вмістом, та знизити позиції навіть у матеріалів, які раніше ранжувалися добре.
  • Послаблення структури. Наявність на сайті великої кількості «мертвих» сторінок розбавляє внутрішнє перелінкування, знижує силу передавання ваги від важливих сторінок, ускладнює навігацію як для ботів, так і для користувачів.
  • Потенційні фільтри. Сторінки, які дублюють інші, мають маніпулятивний або низькоякісний згенерований контент можуть взагалі призвести до попадання всього проекту під фільтри як low quality content aggregator.
  • Погіршення досвіду користувача. Відвідувачі можуть переходити на порожні, неактуальні або нерелевантні сторінки, що призведе до збільшення показника відмов, скорочення тривалості сесії, зниження довіри до бренду.

Оновлення, перенаправлення або видалення сторінок без трафіку навпаки позитивно впливає на весь інтернет-проект. Наприклад, видалення зомбі-сторінок допомагає Google зосередитися на ваших наявних або нових матеріалах, підвищує крауленгову ефективність. Оновлення сторінок з потенціалом може повернути їх в пошукову видачу, причому користувачам буде цікаво на них знаходитися, що покращить час перебування на сайті, зменшить показник відмов та підвищить шанси на повернення, а ще допоможе просуванню всього проекту. 

І що саме робити зі сторінками без трафіку ми розповімо трохи пізніше, але одне можемо сказати прямо зараз — їх точно не варто ігнорувати!

Купити надійний недорогий хостинг в Україні

Як знайти сторінки без трафіку на сайті

Найпростіший спосіб знайти всі сторінки без трафіку — використати Google Analytics 4 → Reports.

Як знайти сторінки без трафіку в Google Analytics 4

Ми взяли за приклад наш старий англомовний сайт з онлайн-курсами. І відразу змінили період аналізу на 3 роки. 

Переходимо в розділ View user engagement and retention → Pages and screens та під графіком бачимо таблицю.

Звіт по трафіку на сторінках сайту в Google Analytics 4

Тепер є простий спосіб провести аналіз неефективних сторінок в Google Analytics — відсортувати дані за кількістю переглядів (Views): від найменшої до найбільшої.

Керування даними по трафіку на сторінках сайту в GA4

Альтернативне рішення — кастомний фільтр. У лівому меню відкрийте Explore («Дослідити»).

Звіти про сторінки без трафіку на сервісі Гугл Аналітика

Натисніть Blank для створення нової порожньої звітної панелі.

Створення власного звіту про сторінки без трафіку в Google Analytics 4

Щоб не витрачати час, ми вже додали Dimensions та Metrics (перша панель зліва). Вам потрібно буде натиснути плюс біля Dimensions, вказати в пошуковому рядку Page path and screen class та натиснути Confirm. Потім натиснути плюс біля Metrics, вказати Views та натиснути Confirm. І перетягнути дані в таблицю: Dimensions у поле Rows, а Metrics → Values.

Налаштування власної звітної панелі в Гугл Аналітика

Залишається лише додати фільтр. У другій колонці в самому низу є розділ Filter. Натискаємо на іконку плюса (Drop or select dimension or metric) та вибираємо Views.

Додавання фільтру до звіту про сторінки без трафіку в Google Analytics

Створюємо умову, наприклад, відобразити лише ті сторінки, де кількість переглядів менше 10. І натискаємо Apply.

Створення умов фільтру для звіту в Гугл Аналітика

Тепер у нас є сторінки без відвідувачів (10 переглядів за 3 роки можна вважати відсутністю трафіку). Далі корисно зберегти звіт, натиснувши на іконку Download та обравши бажаний формат.

Завантаження звіту про сторінки без трафіку з Google Analytics

Google Analytics — функціональний інструмент, який здатен відразу показати відвідуваність сайту з різних джерел. Однак нам цікаво ще й перевірити наявність показів — чи взагалі сторінки без трафіку з'являлись в пошуку. Для цього використовуємо Google Search Console → Performance.

Пошук сторінок без трафіку в Google Search Console

Як бачите, тут не можна вибрати великий період аналізу, наприклад, 2-3 роки. Однак нам достатньо 16 місяців.

І найцікавіше — спускаємося під графік та натискаємо Pages, щоб побачити аналіз по сторінках. Спочатку відсортуємо результати по кліках.

Звіт по сторінках на сайті за кліками на Google Search Console

Ви бачите сторінки без трафіку з пошукової системи Гугл, але з відносно великою кількістю показів. Далі ми розповімо, що та як з ними робити, але головне — їх можна врятувати, тобто виконати оновлення для залучення уваги цільової аудиторії.

Тепер відсортуємо дані за показами (Impressions).

Звіт по сторінках на сайті за показами на Search Console

На скриншоті видно блогові статті, описи партнерских онлайн-курсів, технічні та видалені сторінки, які взагалі не мають потрапляти в пошукову видачу.

Тепер нам треба підготувати один великий звіт. З GA4 ми вже експортували дані, робимо теж саме з GSC: натискаємо Export та обираємо формат.

Завантаження звіту про сторінки сайту з Google Search Console

І робимо комбінацію GSC + GA4. В результаті у нас має бути таблиця з URL сторінок (спільне поле), загальним трафіком (GA4), показами, кліками, CTR та позицією у видачі (GSC).

Приклад звіту про сторінки без трафіку на сайті

На скриншоті видно базову інформацію. На наступному етапі ми будемо розширювати таблицю з даними, які допоможуть нам прийняти правильне рішення.

Як провести аудит сторінки без трафіку

Базових даних недостатньо для прийняття рішення, адже сторінка може не мати трафіку та показів, але бути важливою частиною структури інтернет-проекту або мати зовнішні посилання. До того ж нам важливо зрозуміти, чому саме веб-сторінка не працює, адже інколи, щоб пішов трафік, достатньо виправити технічні помилки, трохи оновити контент та змінити метатеги.

Для кращого розуміння ситуації радимо провести аудит сторінок без трафіку за наступними параметрами:

  • Статус індексації. Щоб переконатися, що Гугл взагалі бачить сторінку, треба перейти в Google Search Console та ввести в пошуковому рядку URL. Ми перевірили один з курсів на нашому тестовому сайті та виявили, що він був успішно просканований Googlebot, але не доданий до індексу. Це сигнал від алгоритмів, що ця сторінка на даному етапі не є достатньо цінною для індексу.

Звіт про сторінки без трафіку з даними про статус індексації

  • Якість контенту. Перевірте, коли останній раз оновлювали контент, чи текст та зображення є унікальними, чи даєте ви користувачам нову корисну інформацію. На тестовому проекті сам опис є цікавим, але застарілим, немає технічної інформації про продукт (тривалість, ціна, викладач, оцінка) та додаткової цінності, як от блок з порадами.

Інформація про якість контенту в звіті про сторінки без трафіку

  • Внутрішня оптимізація. Перевірте Title, Description, H1, структуру заголовків, швидкість завантаження, мобільну адаптивність, Alt у зображень.

Дані про внутрішню оптимізацію сторінок без трафіку на сайті

  • Внутрішні посилання. Якщо матеріал є ізольованим (має мало або жодного лінка з інших сторінок сайту), Google може не вважати його важливим. Вам треба перевірити кількість посилань та з яких саме сторінок вони йдуть.

Інформація про внутрішні посилання на сторінках сайту

  • Зовнішні посилання. Зовнішні сигнали — це показник авторитетності. Їхня відсутність може бути однією з причин низької видимості. І вам необов'язково купувати посилання з найкращих сайтів, адже велику роль відіграють також згадки на форумах та в соцмережах.

Дані про беклінки на сторінках сайту без трафіку

  • Останнє оновлення. Пошукові системи краще ранжують актуальний контент. Не завжди потрібно повністю переписувати статтю: інколи достатньо замінити абзац або згадки інструментів (платформ, сервісів), які вже не є актуальними.

Звіт про останнє оновлення сторінок без трафіку на сайті

Зверніть увагу! Ми зробили тестову таблицю з ключовими параметрами. Кожен відіграє величезну роль у прийнятті рішення щодо майбутнього сторінки без трафіку. Однак ви можете додати нові стовпці або розділити наявні на декілька допоміжних, головне — вам має бути зручно приймати об'єктивне рішення. А як це робити — розповімо далі!

Що робити зі сторінками без трафіку

Деякі власники сайту вважають за краще взагалі не звертати уваги на сторінки без трафіку або просто їх видаляти. В певних випадках видалення дійсно може піти на користь, але часто краще звернутися до інших методів, отримавши більше зиску.

Оновлення контенту — дайте сторінці «друге життя»

Є безліч ситуацій, коли варто трохи оновити або суттєво змінити контент, після чого сторінка отримає «друге життя», тобто покази та кліки з пошукової видачі, поширення в соцмережах та на форумах. Наприклад, сторінка може бути проіндексована, мати декілька тисяч показів та/або зворотні посилання, але жодних кліків. Або бути важливою частиною структури сайту, але знову ж без кліків та навіть показів в пошуку.

В таких випадках варто спробувати попрацювати з такою сторінкою, а саме:

  • оновити ключові слова, якщо вони нерелевантні або застарілі;
  • перевірити та актуалізувати контент;
  • додати цінності: більше фактів, прикладів, медіа, статистики;
  • оптимізувати заголовок та підзаголовки;
  • покращити Title та Description;
  • перевірити ALT картинок;
  • додати внутрішні посилання з інших важливих сторінок сайту;
  • спробувати отримати зовнішні сигнали, хоча б поширення в соцмережах.

Взагалі оновлення дуже часто рятує сторінки без трафіку. Причина може бути в тому, що на початку створення сайту ми більше сконцентровані на збільшенні кількості контенту, не приділяючи йому потрібної уваги. Якщо сторінка має потенціал, а робота з її покращення не потребує багато грошей та часу, спробуйте дати їй «друге життя». В крайньому разі — завжди встигнете скористатися наступними методами.

Об'єднання сторінок — створіть потужне джерело трафіку

Припустимо ви маєте декілька сторінок, кожна з яких розкриває різні аспекти однієї теми, має трафік або потенціал, тоді доцільно грамотно перелінкувати їх між собою, тим самим покращити структуру всього веб-ресурсу. Однак сторінки без трафіку важко врятувати перелінкуванням. Якщо у вас багато дрібних сторінок з однієї теми, кожна з яких має низький трафік, слабкий контент або дублюється, з однаковими ключами, тоді краще зробити кластер — злиття кількох слабких матеріалів в один сильний.

Для кращого розуміння розглянемо покрокову інструкцію з об'єднання сторінок без трафіку:

  1. Знайдіть сторінки на одну або дуже схожі теми, які не несуть унікальної цінності поодинці, не мають трафіку або мають лише кілька показів. Наприклад, «SEO-теги для блогу», «Які є ключові теги у WordPress», «Як оформити H1-H6 заголовки».
  2. Визначте головну сторінку. Вибирайте варіант з найкращою видимістю в пошукових системах та/або зовнішніми лінками. Якщо жодна не підходить, тоді краще створіть нову.
  3. Заберіть найкраще. Знайдіть тільки цінний, унікальний, актуальний контент на слабких сторінках. І в жодному разі не залишайте старий, дубльований вміст, який не несе жодної користі. Пам'ятайте, що саме на цьому етапі ви можете зробити щось по-справжньому корисне.
  4. Створюємо нове. Тепер зі всіх відібраних шматочків на наявних сторінках, робимо одну велику корисну статтю. Обов'язково додаємо ключові запити, додаткову цінність, якісну внутрішню перелінковку. Ви можете розміщувати статтю на наявній сторінці, якщо вона підходить під умови з другого етапу, або створити нову.
  5. Робимо редирект. Для кожної зі сторінок, яку вирішили прибрати, налаштовуємо постійний редирект (301) на нову або основну сторінку. Найкраще це зробити через SEO-плагін, наприклад, Yoast SEO або Rank Math SEO.

Тепер залишається лише перевірити, що нова або оновлена сторінка є в sitemap.xml. Потім переконайтеся, що вона є в індексі: перейдіть в Google Search Console → URL Inspection → вкажіть URL → натисніть Request Indexing. І не забувайте проводити моніторинг, відстежуючи коректність встановлених редиректів, зміни за кількістю загального трафіку, показах, кліках та CTR в пошукових системах.

Чи варто повністю видаляти сторінки без трафіку

Ні! Якщо просто перейти в панель керування сайтом та натиснути «Видалити», ви залишите помилку 404. Навіть при відсутності будь-якої користі від цієї сторінки, подібні дії на масштабних інтернет-проектах призведуть до появи великої кількості відповідей 404, що негативно позначиться на SEO всього веб-ресурсу. Краще за допомогою 301 redirect перенаправити неактуальну сторінку на іншу схожої тематики, рубрику (категорію) або головну!

Відсутність сторінок без трафіку — запорука успішності всього сайту

Сторінки без трафіку — це не просто «непотрібні елементи структури», а активи, які потребують серйозного рішення. Їх велика кількість може розпорошувати бюджет сканування (crawl budget), знижувати середні поведінкові метрики, ускладнювати індексацію нового контенту та загалом погіршувати сприйняття інтернет-проекту пошуковими системами. Саме тому ігнорувати їх не можна, навпаки, потрібно проводити комплексну оцінку з урахуванням потенціалу, значущості для користувача, історії оновлень та поведінкових даних.

На основі аудиту варто ухвалювати рішення: 

  • Контент застарів, але має потенціал — оновіть його та дайте друге життя.
  • Є кілька близьких за темою сторінок — логічним буде їх об’єднати в одну сильну публікацію, яка отримає більше шансів потрапити в ТОП видачі.
  • Сторінка дублює іншу або більше не несе цінності — варто налаштувати 301-редирект на релевантну сторінку.

І не забувайте постійно слідкувати за всім контентом на інтернет-проекті. Ви зможете запобігти появі сторінок без трафіку, якщо будете правильно планувати структуру сайту, проводити регулярний контент-аудит та оцінку результативності нових публікацій, уникати тонкого або дубльованого контенту. Так вам вдасться запобігти появі інформаційного шуму на веб-ресурсі, відповідно, прискорити індексацію важливих сторінок та підвищити загальний рейтинг сайту.

Купити домен в найкращого реєстратора доменних імен


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Богдана Гайворонська

Журналіст (з 2003 року), IT-копірайтер (з 2013 року), контент-маркетолог Cityhost.ua. Спеціалізується на статтях про технології, створення та просування сайтів.