CityHost.UA
Допомога і підтримка

Оновлення Google в березні 2024 року — пошукова система розгортає глобальний апдейт

 7073
20.03.2024
article

 

 

На початку березня Google розгорнув глобальне оновлення ядра, яке істотно вплине на подальшу політику ранжування сайтів. 

Оновлення Google, запущені у березні 2024 року, спрямовані в першу чергу на покращення алгоритмів, завдяки яким у видачі буде з’являтися менше спамного, неоригінального та некорисного контенту. Апдейти будуть впроваджуватись аж до травня, тому вебмайстри ще мають час, щоб привести свої сайти у відповідність до нових правил Google.

Як сказано у статті в блозі компанії, цьогорічні апдейти є найбільшими за останній час та мають зменшити на 40% потрапляння спаму в результати видачі.

Читайте також: Як хостинг впливає на ранжування та просування сайту

Google апдейти: головні зміни до уваги власників сайтів

Цього разу основним напрямом покращень стала боротьба з великими обсягами контенту, створеного для маніпуляції видачею, низькоякісним контентом зі сторонніх джерел та перепрофілюванням прострочених доменів. Поговоримо про це докладніше.

Оренда українського хостингу для сайту будь-якого масштабу

Песимізація контенту, згенерованого у великій кількості для маніпуляції видачею 

В першу чергу під санкції підпаде неякісний масово згенерований контент незалежно від способів його створення (ШІ, рукописний або комбінований), оскільки він є основним інструментом маніпуляцій з видачею та зловживає довірою користувачів.

Мовні моделі на кшталт ChatGPT грішать створенням текстів, у яких зустрічається неперевірена та вигадана інформація. Саме тому першими «під роздачу» потраплять ШІ-генерації. Але сам факт штучно створеного контенту не обов'язково буде приводом для песимізації, як можна подумати. Причина скоріше зворотня — масово згенерований ШІ-контент практично завжди має низьку якість та відсутність фактчекінгу.

Представники Google наголошують, що в мережі існує багато текстів, виготовлених спеціально під популярні ключові запити. Вони обіцяють читачам відповіді, але насправді не дають їх, існуючи лише для покращення рейтингу в пошуку. Ці тексти є обманом та неповагою до читачів та будуть знижені в рейтингу або зовсім видалені з індексу.

Нові принципи відсіювання спаму допоможуть знизити у видачі кількість сайтів, наповнених великою кількістю низькоякісної інформації чи текстами, які не мають будь-якої цінності або навіть несуть шкоду споживачеві.

Низькоякісні рекламні матеріали та нецільові вихідні посилання будуть розцінюватися як спам

Трапляється, що в межах співпраці сайти з власним якісним контентом публікують матеріали невисокого ґатунку від партнерів — наприклад, це можуть бути статті, отримані по аутрічу, платне розміщення статей заради отримання посилання, відгуки чи коментарі.

Таким чином рекламодавці чи партнери можуть намагатися використати високий рейтинг домену сайту для просування своєї інформації. Але віднині такі маніпуляції будуть суворіше каратися Google.

Що буде розцінюватися як спам на сайті після Оновлення Гугл у Березні 2024

Відтепер будь-який малоцінний, неунікальний та низькоякісний контент, отриманий зі сторони, буде вважатися роботами пошукової системи аналогом спаму. Він розцінюватиметься як створений лише задля підняття рейтингу й такий, що не був ретельно перевіреним власниками сайту.

Також Google класифікуватиме як спам вихідні посилання невідповідної тематики.

Підводячи підсумки можна сказати, що від цього оновлення в першу чергу постраждають сайти, створені виключно для продажу посилань та розміщення рекламних статей.

Google звертатиме увагу на зміну тематики прострочених доменів 

Власники сайтів купують прострочені домени для покращення SEO, і це вважається нормальною практикою. Але нерідко на домені, на якому раніше розміщувався якісний трастовий сайт, публікують веб-ресурс із новою тематикою та низькоякісним матеріалом. Таким чином відбуваються спроби маніпулювати пошуковими алгоритмами та просувати у ТОП видачі малоцінний контент.

Пошукова система позитивно реагує на старі домени, але щоб уникнути маніпуляцій, відтепер велике значення буде приділятися послідовному збереженню тематики контенту. Наприклад, якщо купити старий прострочений домен, на якому розміщувався сайт про б’юті-сферу, та перепрофілювати його під сайт із іграми, Google негативно зреагує на зміну тематики та може песимізувати такий домен.

Нові вимоги до прострочених доменів після Google Оновлення у Березні 2024

Яких правил варто дотримуватися, щоб не потрапити під санкції Google

Потрапити під санкції нескладно, а їхнє зняття потребує багато часу та зусиль. Саме тому варто слідкувати за оновленнями, читати інформацію про політику Google  та дотримуватися їхніх порад.

Оновлення Google набувають силу лише в травні, але вводяться вони поступово з моменту оголошення, тому ретельно перевірте стан свого сайту. Різкі зміни у трафіку свідчитимуть про те, що ваш ресурс вже опинився під санкціями. Але ще є час це виправити.

Ось яких рекомендацій варто дотримуватися, щоб оновлення Google у 2024 році не стали ударом для сайту.

Уникайте методів створення контенту, які призводять до погіршення якості

Деякі шляхи створення контенту самі по собі вже не обіцяють нічого хорошого. Наприклад, це масова автоматизована генерація або замовлення великих обсягів тексту в копірайтерів з дуже низькими розцінками та підозріло швидким виконанням замовлень. Такі матеріали будуть гарантовано мати погану якість, і Google розцінить їх як спам.

Статті мають писалися не для SEO, а для людей, бути грамотними, цікавими та легкими для читання, відповідати на інтент користувача.

Так, це обійдеться дорожче, але рятування сайту та повернення йому минулих позицій у видачі Google коштуватиме набагато більше.

Можливо, на вашому сайті вже є подібний контент — його варто видалити або замінити.

Уважно ставтесь до контенту із зовнішніх джерел 

На жаль, не завжди рекламодавці чи партнери відповідально ставляться до статей, які віддають на публікацію — особливо, якщо це стосується тільки отримання посилання.

Зовнішні матеріали можуть бути недостатньо унікальними або містити неправдиві поради. 

Кожну таку статтю потрібно детально вичитувати, проводити фактчекінг та проганяти через сервіс із перевірки плагіату. Також важливо, щоб гостьові публікації не суперечили основній тематиці сайту.

До речі, ви можете також перевірити партнерські або написані на замовлення статті на предмет штучної генерації — для цього існує цілий ряд детекторів. Наприклад, AI Content Detector правильно визначив тексти, створені людиною та штучним інтелектом.

Приклад перевірки тексту на штучний інтелект через AI Content Detector

Крім того, постійно відслідковуйте появу на вашому сайті лівих посилань та спамних коментарів. Все це потрібно своєчасно видаляти.

Перевіряйте тематику старого домену перед покупкою

Для просування не користуйтеся доменами, які були перекуплені та зазнали зміни тематики. 

Якщо ви плануєте купити старий домен, дізнайтеся попередньо, що було розміщено на ньому раніше. Для цього можна використати сервіс Wayback Machine (Веб Архів). Шукайте домени, які будуть відповідати вибраній темі.

Бажано, щоб збіг стосувався не лише тематики, а і напряму сайту — наприклад, на місці інтернет-магазину найкраще створити аналогічний майданчик для онлайн-торгівлі, а не інформаційний ресурс.

Читайте також: Дроп-домени: як купити домен з хорошою історією і для чого він потрібен

Всі вищезазначені поради стосуються нової політики, яка вступить у дію разом із повним розгортанням березневих оновлень. Звісно, вони не скасовують класичних правил SEO — Google послідовно та закономірно слідує своїй місії давати користувачам тільки якісний, корисний та цікавий контент. Тож, якщо ваш сайт побудований на цих засадах і не використовує маніпулятивних практик — боятися змін не варто. 

Більше про це ви можете прочитати в статті ТОП-10 порад із SEO та лінкбілдінгу на 2023 рік, інформація з якої актуальна і зараз.

Інші оновлення продуктів Google 

Паралельно з Google Core Update 2024 компанія анонсувала оновлення Google Chrome, завдяки яким аналіз фішингових посилань відбуватимуться в режимі реального часу. Цей апдейт буде доступний до кінця березня.

У своєму блозі Google розповідає про вплив цих оновлень на безпеку користувачів.

У браузері і раніше існувало відслідковування фішингових посилань, але воно відбувалося з періодичністю один раз на півгодини або годину. У Google Chrome є база небезпечних сайтів, з якою система звіряється та надсилає користувачу попередження, якщо знаходить збіг.

Але зловмисники навчилися користуватися цим вікном та створювати сайти, які існують менше, ніж півгодини. Цю вразливість тепер має виправити новий підхід до перевірки посилань, яка відбуватиметься постійно. 

Читайте також: Фішинг — як не спійматися на хитрощі шахраїв і розпізнати підроблений сайт

Також Google анонсує у червні оновлення протоколу підтримки Manifest V3 у браузері Chrome — це означає, що більшість блокувальників реклами перестануть працювати, адже вони сумісні з попередньою версією Manifest V2 і не підтримують нову.

Google у 2024 році фонтанує апдейтами та анонсує ще багато змін. Серед них оновлення у роботі рекламного сервісу Google Ads та відмова від сторонніх cookies.

Головною зміною, на яку з хвилюванням чекають рекламодавці, стане впровадження в Google Ads штучного інтелекту Gemini та автоматизація всіх процесів. 

Це означатиме, що тепер кампанії формуватимуться не вручну, а з урахуванням даних, внесених до кабінету. 

Полегшить чи ускладнить це роботу — побачимо після впровадження змін. 

Всі оновлення, про які ми згадали, можуть істотно змінити обличчя SEO, підхід до реклами, безпеку сайтів та користувацький досвід. Вірогідно, ми стоїмо на порозі кардинальної трансформації Google — подивимося, що буде далі.

Оренда віртуального сервера для великих інтернет-проектів


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Богдана Гайворонська

Журналіст (з 2003 року), IT-копірайтер (з 2013 року), контент-маркетолог Cityhost.ua. Спеціалізується на статтях про технології, створення та просування сайтів.