- Що таке вічнозелений контент
- Постійні вигоди: навіщо використовувати вічнозелений контент
- Які бувають формати вічнозеленого контенту
- Як знайти теми для вічнозеленого контенту
- Вічнозелений контент: ключ до успіху чи лише один із підходів
У гонитві за трафіком власники інтернет-проектів публікують сотні матеріалів, а в результаті отримують лише тимчасовий сплеск відвідуваності. Так виникає замкнене коло: витрачаєте гроші та час на нові публікації → збільшується відвідуваність → припиняєте витрачати → трафік падає. Вирішити проблему здатен вічнозелений контент — вміст, який залишається актуальним, незалежно від року, сезону чи події. Він завжди цікавий людям, відповідно, інвестиція в одну статтю (пост, відео) допомагає постійно залучати цільову аудиторію, формувати лояльність до бренду, збільшувати продажі.
Що таке вічнозелений контент
Вічнозелений контент (evergreen content) — це матеріали, які залишаються актуальними та корисними для аудиторії протягом тривалого часу (2, 5, 10 років). Він може мати різноманітний вигляд, будь то сторінки на сайті, публікації в блозі, відео чи пости в соцмережах тощо. Головне — вміст не залежить від поточних новин, тимчасових трендів або певного сезону, що дозволяє йому приносити стабільний трафік навіть через роки після публікації.
До ключових ознак вічнозеленого контенту відноситься:
- довготривала актуальність — тема продовжує бути цікавою цільовій аудиторії протягом тривалого часу («Як успішно пройти співбесіду», «Як зав'язати краватку»);
- повільне старіння — матеріал час від часу оновлюють, враховуючи появу нової інформації, але саме питання залишається актуальним («Що таке SEO», «Як заощадити гроші»);
- відсутність прив'язки — публікація не містить згадок про події, дати та тимчасові тренди, які швидко втрачають значення («Як правильно організувати домашнє прибирання», «Як доглядати за собакою»);
- висока практична цінність — вміст допомагає вирішити поширені проблеми або відповідає на часті запити користувачів («Як залучити більше коментарів до свого блогу», «Чому немає дзвінків з сайту»).
Чим вічнозелений контент відрізняється від трендових матеріалів? Якщо перший залишається актуальним протягом тривалого часу, незалежно від зовнішніх обставин, то другий має короткотривалу актуальність, прив'язану до модних трендів, новин або подій («День сина в Україні 2024», «Дивитися Холостяк 13 випуск 1», «Дивитися серіал Відьмак»)
Чим вічнозелений контент відрізняється від сезонного вмісту? Матеріали першого типу завжди актуальні цільовій аудиторії, другого — тільки в певний період року («ТОП-5 ідей для новорічного декору», «Де купити вентилятор»).
Постійні вигоди: навіщо використовувати вічнозелений контент
Головна перевага вічнозеленого контенту — рентабельність інвестицій. Замість постійного створення контенту на тимчасово популярні теми, ви один раз інвестуєте в матеріал, що приносить результати довгий час. Наприклад, є 5 текстів на популярну нині тему та один довговічний: перші принесуть разом 500 продажів за 2-3 дні, а потім про них всі забудуть, evergreen content буде генерувати по 5-6 продажів щодня — близько 2000 продажів щороку.
Звичайно кожен бізнес має свої особливості, результат може суттєво відрізнятися, але суть одна: вічнозелений контент дає максимальну віддачу від інвестицій в довгостроковій перспективі!
До інших важливих переваг вічнозеленого контенту слід віднести:
- Стабільний трафік. Корисні грамотно оптимізовані статті мають шанси зайняти високі позиції в пошуковій видачі, відповідно, будуть приносити органічний трафік протягом багатьох років.
- Постійні посилання. Матеріали зберігають актуальність тривалий час, збільшуючи кількість внутрішніх та зовнішніх лінків. А це вже допомагає наростити авторитет сайту, вивести його на перші позиції в Google.
- Соціальний вплив. Подібними текстами часто діляться в соцмережах, що підвищує впізнаваність бренду.
- Комплексний маркетинг. «Вічні» матеріали зручно використовувати повторно, адаптуючи їх для маркетингових каналів, будь то електронні розсилки чи рекламні кампанії.
- Лояльність аудиторії. «Нестаріючі» тексти показують, що компанія не біжить за вірусними темами, а справді намагається допомогти людям вирішити важливі для них питання.
Вічнозелений контент теж треба періодично оновлювати. Однак сама тема буде актуальною і через декілька місяців, а часто — навіть через 5-10 років після дати публікації. Тим паче зміна та доповнення вмісту потребує значно менше ресурсів, ніж постійне створення нових текстів.
Які бувають формати вічнозеленого контенту
Найпоширенішим форматом є практичні посібники, наприклад, «Як створити свій сайт для бізнесу», «Як вибрати ідеальний матрац для сну», «Як самостійно встановити пральну машину». Вони допомагають виконати важливе для людини завдання, тому саме їх часто зберігають та неодноразово перечитують, радять родичам та друзям. Головне — матеріал має містити корисну інформацію, конкретні кроки зі зрозумілим описом, бажано фотографії та/або інфографіку.
Питання та відповіді — ще один важливий формат вічнозеленого контенту, який часто використовують як окрему сторінку на сайті. Наприклад, на нашому сайті є розділ FAQ, де ви можете отримати відповіді на питання про роботу з хостингом, доменами, віртуальними та виділеними серверами тощо. Якщо ж це блог, то слід створювати статті з детальними відповідями на поширені питання у вашій або суміжних сферах («Як зрозуміти, що текст написаний ШІ», «Як зав'язати краватку», «Чому ноутбук почав зависати»).
Особливу увагу зверніть на словники термінів, які роз’яснюють основні поняття, пов’язані з певною галуззю. Навряд чи людина запам'ятає їх після одного перегляду, тому найімовірніше, що вона збереже сторінку і неодноразово на неї повернеться. До того ж в них можна давати зрозуміле, але невелике пояснення терміну, а потім ставити посилання на окрему статтю FAQ. Ви можете подивитися як це використовують на практиці в статтях «Словник Cityhost» та «Короткий словничок для початкуючих айтівців».
До поширеного формату вічнозеленого контенту належать списки порад та рекомендацій. Тим паче одну статтю «10 способів економити електроенергію в будинку», «ТОП-10 документальних відео про IT-технології», «ТОП-7 небанальних способів заробітку в інтернеті» або іншу подібну можна розділити на невеликі частини та поширити в соцмережах, запропонувавши підписникам перейти на сайт з метою дізнатися більше.
До вічнозеленого контенту відносяться кейси та приклади з реального життя, якщо інформація не прив'язана до часу. Щоб практичні приклади та історії успіху довго залишалися актуальними, вони мають мати довготривалу цінність, пропонувати корисні в будь-який час уроки та поради («Як бізнес впровадив CRM-систему та збільшив продажі на 50%», «Реалізація SEO-стратегії: приклад для малого бізнесу», «Як мережа магазинів скоротила витрати завдяки оптимізації логістики»). В блозі Cityhost теж є історії успіху, які не тільки цікаво читати, а й можна отримати з них чимало корисної інформації.
Як знайти теми для вічнозеленого контенту
Ваша задача — створити матеріал, який людина прочитає, поділиться з друзями та додасть в закладки, щоб потім до нього повернутися. Для пошуку відповідної теми можна використовувати багато платних та безкоштовних інструментів, які ми розділили на два ключових способи знайти теми для вічнозеленого контенту:
Аналіз цільової аудиторії
Щоб створити вічнозелений контент, потрібно зрозуміти, які запити, проблеми чи інтереси є актуальними для вашої аудиторії. Наприклад, ви маєте сервіс з ремонту побутової та цифрової техніки. Доволі розповсюдженою проблемою є перегрівання пристроїв, відповідно, вже можна написати статті «Чому перегрівається ноутбук і як цього уникнути», «Що робити, якщо телефон дуже сильно гріється» та інші. Орієнтуючись на базові питання, зазвичай вже вдається придумати декілька десятків завжди актуальних тем.
Додатково можете використовувати підказки Google. По ключовому слову «ноутбук перегрівається» пошукова система видає ще декілька питань, статті з відповідями на які зможуть давати постійний трафік на сайт.
Дізнатися більше про проблеми цільової аудиторії допомагають форуми та соціальні мережі. В соцмережах Facebook, Twitter та Instagram є багато тематичних груп та сторінок, де активно обговорюють вічні теми, ставлять запитання, відповіді на які можна дати у статті на своєму сайті. Не забувайте аналізувати Quora, Reddit або локальні форуми, на яких легко знайти безліч ідей для вічнозеленого контенту.
Аналіз конкурентів
В сучасному світі копірайтерам складно написати унікальний матеріал, адже на всі питання давно є відповіді. Однак глибокий збір даних та їх грамотний аналіз дає можливість створити більш цікаву статтю, ніж пропонують конкуренти. І вам теж потрібно досліджувати, які теми використовують конкуренти для залучення трафіку, а потім створювати кращий або доповнений контент.
Вказавши основні тематичні ключі в Гугл, ви знайдете сайти конкурентів. Потім знадобиться лише переглянути FAQ та блог, знайти статті з найбільшою кількістю переглядів (коментарів, репостів) та перевірити на наявність ознак вічнозеленого контенту. Прискорити процес допомагають такі інструменти вивчення конкурентів як Serpstat, SimilarWeb, Semrush, SeRanking та Ahrefs. В статті про аналіз трафіку чужого сайту ми зробили огляд кожного сервісу.
Тільки не забувайте перевіряти обрану тему. Наприклад, сервіс Ahrefs дозволяє зробити це в декілька кліків: перейдіть до провідника ключів, введіть ключове слово та перейдіть до звіту Matching Terms («Відповідні терміни»). Нас цікавить графік «тенденцій», адже важливо переконатися, що тема зберігає стабільний інтерес у цільової аудиторії (дозволені незначні просадки або підйоми).
Є простіша альтернатива — Google Trends. Теж вказуєте ключове слово, вибираєте період (краще 1 або 5 років) та аналізуєте графік.
Вічнозелений контент: ключ до успіху чи лише один із підходів
Вічнозелений контент — потужний інструмент для довгострокового зростання бізнесу, який забезпечує стабільний трафік, підвищує довіру аудиторії та допомагає ефективно використовувати маркетингові ресурси. Одна стаття здатна місяцями, а часто роками залучати цільових користувачів без суттєвих додаткових витрат часу та грошей.
Однак не варто концентруватися лише на вічнозеленому контенті, адже популярні та сезонні теми теж важливі. Вони допомагають отримати багато трафіку за короткий проміжок часу, і в них також можна ставити посилання на «вічні» матеріали. Правильна комбінація «вічних», «популярних» та «сезонних» текстів допоможе стабільно залучати велику кількість людей на сайт!