CityHost.UA
Допомога і підтримка

Як підготувати сайт до підключення платіжної системи

 602
10.01.2025
article

 

 

Прямі платежі через сайт дуже спрощують життя. Роблячи онлайн-покупки, хочеться завершувати їх в кілька кліків, а не чекати, доки зв’яжуться, доки нададуть номер рахунку; шукати, куди сплачувати, логінитися в різні додатки і тим паче платити на невідомі особисті картки. Що простіше процес оплати, то більше шансів, що клієнт не покине кошик з обраними товарами і не відмовиться від них. Певно, у кожного є власна історія про те, як щось привернуло увагу, і просто хотілося купити, але подальший складний процес охолодив бажання. Тому, якщо торгівля йде, інсталяція на сайт платіжної системи є логічним наступним кроком.

У всіх платіжних систем є певні вимоги, які необхідно виконати. Крім того, потрібно врахувати, що, приймаючи оплату через сайт, ви по суті збиратимете чутливі дані клієнтів, а отже, треба подбати про їх захист. Будь-яке збирання коштів, навіть через готову платіжну систему, передбачає і більшу відповідальність, отже, варто подбати про офіційну угоду між вами та користувачем. Звучить складно, але насправді варто просто послідовно взятися за підготовку.

Купити хостинг онлайн для сайту компанії або інтернет-магазину

Які вимоги висувають платіжні системи

Fondy не лише не має особливих вимог для сайтів, але навіть не потребує, щоб у вас був сайт: можна створити просто платіжне посилання, щоб надавати його клієнтам очно або в соцмережах. До речі, гарний варіант для тих, хто спілкується з покупцями в месенджерах і групах.

Принцип роботи української платіжної системи Fondy

Монобанк вимагатиме від вас зареєструвати ФОП через систему Монобанку. Якщо платежі прийматиме ТОВ, ГО, БФ або інші види організацій, то рахунок має бути в Універсал банку. Тож тут підключення треба буде почати саме зі спілкування із банком. Проте варто знати, що банк не співпрацює щодо деяких видів діяльності, що мають ознаки шахрайства — зокрема, фінансовими пірамідами, продажем несправжніх товарів тощо. Тож карту можуть заблокувати, якщо під час перевірки виникли сумніви.

LiqPay — одна з найпопулярніших систем оплати через сайти — має більш складні вимоги. Вона зручна та знайома клієнтам, тож вони спокійніше нею користуватимуться. Треба бути готовими, що ваш сайт перевірять на:

  • відсутність заборонених товарів (контрафакт і конфіскат, товари, «що підбурюють до вчинення незаконної діяльності», електрошокери, кайданки, кийки, сльозогінний газ, порнографія, наркотики, вогнепальна зброя і її частини тощо);
  • відповідність зображень описам товарів;
  • правильне заповнення контактних даних;
  • правильну реєстрацію акаунта (на ту юридичну особу, на користь якої будуть нараховуватися платежі).

Інтеркаса додає також інші вимоги до контенту сайту — зокрема на сайті має бути:

  • угода користувача;
  • політика конфіденційності;
  • політика використання cookie;
  • політика скасування та повернення платежів (їх вимагають також Visa i Mastercard);
  • доставка, політика повернення коштів і обміну покупок (якщо йдеться про продаж товарів);
  • попередження про вікові обмеження, якщо йдеться про товари чи послуги для дорослих;
  • чекбокс, щоб користувач погодився з політиками і за потреби підтвердив свій вік.

Трохи помірніші також вимоги WayForPay та Easypay — там теж просять заповнити контактні дані, умови доставки, умови повернення коштів.

Різниця по суті тільки в тому, що одні компанії перевіряють клієнта одразу, а інші можуть заблокувати карту під час вибіркових перевірок постфактум.

З цих умов можна в принципі вивести розуміння, як має бути оптимізований сайт, перш ніж встановити платіжну систему:

  • має бути зрозуміло чітко, що сайт пропонує, а що ні, і що це законно;
  • повинні бути зрозумілі контактні дані;
  • мають бути зазначені політики компанії щодо користувача, стосунків з ним.

Крім того, варто подбати про захищене з’єднання, якщо ви ще цього не зробили, адже користувачі передаватимуть свої чутливі дані, включно з даними банківських карток. Тепер розберемося з підготовкою.

Дуже ймовірно, що ваш сайт уже цілком готовий, але якщо і ні, ця оптимізація лише піде на користь продажам.

Читайте також: Огляд платіжних систем: Interkassa, LiqPay, EasyPay, Portmone, Fondy, WayForPay

Безпека з’єднання

Починаючи збирати платежі через сайт, варто додатково потурбуватися про безпеку. Всі з’єднання на світанку інтернету були відкритими — це той самий протокол http, який ми звикли бачити на початку адрес. Цим користувалися шахраї, які можуть «вклинитись» між сервером сайту і браузером користувача, і тоді чутливі дані, а то й гроші підуть зовсім не туди, куди мусять.

Для того, щоб цьому запобігти, сайти переходять на захищене з’єднання https.

Суть полягає в тому, що сайту потрібен сертифікат безпеки SSL, який знадобиться попередньо придбати у сертифікаційного центру. Існують також безкоштовні і навіть самопідписані SSL, але для бізнесу вони не зовсім годяться, тому краще все ж розглядати платні сертифікати.

Найпростіший спосіб такий сертифікат отримати — звернутися до свого провайдера хостингу та/або домену.

Коли ви отримали SSL, його треба буде згідно інструкцій встановити на сайті і вчасно продовжувати. Останнє означає, що цю суму треба регулярно планувати в своєму бюджеті.

Читайте також: Що таке SSL-сертифікат, навіщо він потрібен і як вибрати

Крім установки SSL знадобиться також переадресація сайту з http на https. Зараз це вже є стандартом, тому складні процедури переадресації, оновлення контенту та посилань уже майже ніхто не робить. Сайт просто від початку переводять на https. Для цього існують різноманітні плагіни, також можна здійснити налаштування через файл .htaccess.

Але є ще простіші способи. У деяких хостинг-провайдерів (зокрема Cityhost) є інструменти, що значно спрощують перехід на новий протокол, зводячи його до кількох кліків. 

Хостинг-провайдер Cityhost дозволяє легко перевести сайт на HTTPS

Опис товарів та фото в каталозі

Важливо, щоб каталог містив прозорі та зрозумілі описи товарів, а також фото, які відповідають описам. Гарні фотографії, що недвозначно представляють товар, корисні і для того, щоб покупець зупинився саме на вашій віртуальній вітрині, і для того, щоб вам повірили представники платіжної системи.

Приклад дотримання вимог для підключення сайту до платіжної системи

Контактні дані, доставка, повернення коштів

Все це досить зазначити унизу сторінки або на окремій сторінці сайту, залежно від того, наскільки він у вас складний.

Скажімо, ви пишете адресу, фізичну та електронну. Додаєте умови доставки у вигляді короткого тексту (доставка поштою за тарифами перевізника, доставка безкоштовна тощо). На деяких сайтах вибір доставки може бути захований у сторінці оформлення замовлення (наприклад, коли є змога обрати з кількох варіантів — «Нова Пошта», Укрпошта, Meest, кур’єр), але варто вказати це і окремо, там, де легко знайти і подивитися.

Нарешті, треба написати про умови повернення товарів. Існують речі, які за законодавством не повертаються і не обмінюються — зокрема це нижня білизна, харчові продукти тощо. Це треба зазначити окремо. Зазвичай зазначають терміни, за які кошти повернуть на рахунок, якщо товар не підійшов.

Приклад розміщення контактів компанії на сайті

Користувацькі угоди

Мета цього контенту — максимально упорядкувати стосунки з користувачами. Ми всі знаємо, що здебільшого ці угоди не читають. Але за потреби до них завжди можна повернутися і переглянути той чи інший пункт, якщо сталася суперечка. Найчастіше обмежуються публічною офертою бізнесу, але і наступні документи можуть знадобитися, адже вони є, наприклад, у вимогах системи Інтеркаса.

Публічна оферта

Угода публічної оферти є обов’язковою для більшості платіжних систем, оскільки упорядковує стосунки сайту і користувача в частині продажів чи надання послуг. Якщо у звичайному випадку з покупцем укладається окрема угода на поставки, то публічна оферта розміщується у відкритому доступі, і підписувати її не треба. Якщо хтось замовляє послугу чи товар на сайті, завантажує мобільний додаток або гру, таким чином він погоджується з умовами публічної оферти. Оферту використовують розробники додатків, ігор, інтернет-магазини, агенції тощо. Якщо у вас є онлайн-оплата, оферту варто мати, навіть якщо платіжна система її прямо не вимагає.

Наприклад, ось такий публічний договір оферти має Cityhost. 

Зазвичай таку оферту беруть у колег, трохи адаптують під себе і розміщують на сайті. Більш обережні просять юриста розробити оферту під свій магазин чи агенцію. Це — доволі стандартний запит. Існують онлайн-послуги такого типу, де можна заплатити суму близько 500 гривень, надати свої дані і отримати адаптовану під себе угоду. Приклад такого сервісу — стартап theDoc — велика база платних угод, співпрацює з ДіяБізнес, може адаптувати шаблон під особливості вашої компанії. Існують і інші — наприклад, конструктор договорів Smartdoc, однак у ньому саме публічної оферти немає. 

Існує і чимало шаблонів публічних оферт на товари і послуги. Бюджетний варіант — шаблони в Instaco. Шаблон тут може коштувати близько 50 гривень, а за бажання за додаткову плату можна замовити розробку під свою ситуацію.

Якщо ж ви певні, що хочете заповнювати шаблони самостійно, врахуйте, що бажано брати свіжішу оферту, і в ній повинна міститися така інформація:

  • дані про продавця (надавача послуг) і його контакти;
  • які товари/послуги пропонує продавець;
  • гарантії/повернення/відшкодування;
  • спосіб доставки;
  • включення податків у ціни;
  • з якого моменту вважається, що покупець приєднався до угоди (замовлення на сайті, оплата тощо);
  • форсмажори і врегулювання суперечок;
  • порядок розірвання оферти (наприклад, порушення умов використання сайту).

Якщо говорити про юридичні питання, завжди краще підстрахуватися і замовити угоду у професіонала, хоча б шляхом купівлі свіжого шаблону, аніж ризикувати.

Читайте також: Чек-лист: як відкрити інтернет-магазин на 1000 товарів

Угода користувача

Угода користувача або ж Terms of use, Terms of service чи Terms and condition. Від публічної оферти відрізняється предметом: оферта регулює все, що стосується продажу товарів і послуг, угода користувача — все, що стосується безпосередньо сайту.

Зразків таких угод українською в інтернеті набагато менше, вони не продаються як готовий продукт (принаймні знайти не вдалося), тож їх можна взяти з чужих зразків або замовити юристу, який спеціалізується на IT, адже такі угоди використовують виробники додатків, програмного забезпечення тощо.

Що має включати угода:

  1. Визначення термінів (хто є сторонами угоди, що таке сайт, що він собою являє і так далі).
  2. Способи монетизації (якщо, наприклад, присутня додатково реклама).
  3. Знову алгоритм оплат і повернення коштів.
  4. Дисклеймери (наприклад, якщо ваш інтернет-маркетплейс продає не лише ваші товари, варто це вказати, те саме щодо авторських прав на контент).
  5. Вікові обмеження.
  6. Обов’язки користувача і адміністрації сайту (наприклад, якщо йдеться про маркетплейс, який отримує комісію з продажів, там може бути заборона користувачам укладати угоди поза сайтом). 

Варто подивитися угоди користувачів інших аналогічних інтернет-магазинів, чий асортимент максимально близький до вашого, і тоді угода буде робочою.

Зареєструвати домен онлайн у офіційного реєстратора України

Угода про конфіденційність (політика конфіденційності)

Privacy Policy — це політика обробки персональних даних. По суті теж окремий випадок публічної оферти. Англійською існує ціла низка автоматичних генераторів такої оферти. Пошук українською був складний, проте ось, наприклад, додаток до Google Chrome, який генерує такі оферти, і підтримує українську мову.

Плюс в тому, що політика конфіденційності українським законодавством не регулюється, тож це швидше потрібно для більшої довіри користувачів, ну і може бути вимогою платіжної системи. Варто мати на увазі, що українське законодавство колись до цих політик все одно дійде, тож ви просто йдете на крок попереду.

Ось приблизний перелік інформації, що має міститися в політиці конфіденційності:

  1. Цілі (для чого користувачу угода).
  2. Тлумачення термінів (що таке кукі, наприклад).
  3. Дані компанії і юридична адреса (вони і так уже мають міститися на сайті, як ми знаємо).
  4. Хто причетний до персональних даних та хто ними користується (можна зазначити, що дані нікому не передаються і не продаються, а всередині компанії їх використовують для обдзвону користувачів, що дали на це згоду, платежів тощо).
  5. Де і скільки зберігатимуться дані (наприклад, у вас може бути хмарне сховище чи система CRM). Також в політиці називають інструменти та скрипти, які працюють із даними.
  6. Контакти, куди звернутися, щоб дані було видалено, і скільки часу там розглядають звернення.

Щоб підсумувати цей великий розділ, покажемо підвал сайту Rozetka. Ось як зібрано всі угоди та політики, гарантії, умови повернення.

Приклад дотримання Privacy Policy в українському інтернет-магазині Rozetka

Всі ці справи, які треба зробити, перш ніж починати збирати платежі, виглядають як дуже великий пласт роботи, і це може лякати, особливо якщо у вас немає великого штату працівників.

Проте якщо поглянути на це все уважно, такі доопрацювання грають лише на користь сайту, роблячи його надійнішим і додаючи йому більш респектабельного вигляду.


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Богдана Гайворонська

Журналіст (з 2003 року), IT-копірайтер (з 2013 року), контент-маркетолог Cityhost.ua. Спеціалізується на статтях про технології, створення та просування сайтів.