CityHost.UA
Допомога і підтримка

Прайс-агрегатори – як збільшити продажі за рахунок інших

 8469
16.03.2022
article

 

 

Один і той самий товар може продаватися на різних майданчиках за різними цінами. Якщо ви хочете знайти магазин з найбільш вигідною ціною, робити це вручну довго і незручно. Тому заповзятливі розробники придумали новий спосіб одночасно вирішити проблему покупців та допомогти магазинам просувати свої товари.

Що таке прайс-агрегатори

Прайс-агрегатори — це сервіси для порівняння цін, один із каналів онлайн-торгівлі, що дозволяє власникам інтернет-магазинів залучати нових клієнтів.

Один з його плюсів у тому, що навіть підприємець-початківець може швидко знайти покупців через такий сервіс. Підключивши свій магазин до агрегатора, підприємець одразу потрапляє на розкручений майданчик із тисячами щоденних відвідувачів. Виставивши конкурентну ціну та виконуючи всі умови роботи на платформі, він має всі шанси опинитися вгорі списку.

Клієнти купують товар, переходячи за посиланням з агрегатора, і запускається цілий ланцюжок ефектів. Окрім продажів продавець отримує ще й переходи на сайт, що підвищує його рейтинг у пошукових системах. До того ж, деякі клієнти можуть запам'ятати доменне ім'я сайту і далі купувати вже безпосередньо в магазині, якщо сподобається асортимент і сервіс.

Власники агрегаторів одержують прибуток, платно розміщуючи пропозиції магазинів на своїх сторінках, продавці отримують нових клієнтів, покупці знаходять товар за вигідною ціною – всі у виграші.

Чим агрегатор відрізняється від маркетплейсу? Агрегатор порівнює ціни та формує їх у вигляді вітрини, але обравши продавця, клієнт переходить на його сайт, що дозволяє розкручувати торговий онлайн-майданчик. Маркетплейс – це великий онлайн-ринок, де всі продавці знаходяться всередині самого ресурсу та розміщують товари на його сторінках. Образно кажучи, агрегатори більше схожі на пошукові системи, які порівнюють і ранжують результат, але нічого не продають і не мають власного контенту.

Як користуватися агрегатором — погляд з боку клієнта

Зайшовши на сайт прайс-агрегатора як клієнт, ви подумаєте, що опинилися в звичайному інтернет-магазині. Але є одна істотна відмінність — тут розміщені товари безлічі різних продавців і ви можете порівнювати пропозиції по одній позиції.

Схожість із маркетплейсом у агрегаторів теж є. Продукти згруповані за категоріями, можна вибрати традиційні для багатьох магазинів розділи:

  • Авто та мото

  • Товари для дому, саду, дачі

  • Товари для тварин

  • Комп'ютерна техніка

  • Товари для тварин

  • Подарунки

  • Меблі

  • Офіс тощо.

Після вибору товару система покаже, скільки є пропозицій від різних магазинів.

Читайте також: ТОП-3 CMS для створення інтернет-магазину

Результат формується в рейтинг, в якому враховуються не лише ціни, а також відгуки та оцінки покупців, кількість виконаних на місяць замовлень.

Можна одразу побачити середню оцінку магазину, відгуки, можливість оформити розстрочку, способи оплати, гарантія. Є фільтри, за якими можна залишити лише певну категорію товарів — наприклад, лише з безготівковим розрахунком чи лише офіційні магазини торгової марки.

Як бачите, позиція магазину не залежить від його популярності чи віку — новачки можуть успішно конкурувати з магнатами і навіть вигравати, якщо покупець вирішить, що їхня пропозиція краща.

Перемога не завжди дістається тому, хто запропонував найнижчу ціну (хоч і це має значення). На рішення покупця впливають також відгуки та інші фактори.

Натискаючи кнопку «Купити», ви вже потрапляєте на сайт продавця і далі взаємодієте з ним безпосередньо.

Як розмістити свій товар на агрегаторі — погляд з боку продавця

На кожному агрегаторі є розділ із пропозицією підключити магазин до сервісу. Може бути інше формулювання – стати партнером, розмістити каталог чи прайс-лист. Розділ зазвичай розміщується унизу сайту (у футері) і не привертає особливої ​​уваги.

Потрібно пам'ятати, що на агрегаторі не можна створити магазин — спочатку потрібно розробити сайт, купити хостинг, зареєструвати домен, запустити магазин у роботу, і вже потім підключати готовий майданчик до каталогу.

Оплата за співпрацю проводиться за унікальні переходи (ще одна паралель із пошуковими системами та контекстною рекламою).

Щоб підключити магазин до агрегатора, потрібно заповнити форму, наприклад, таку.

Потім модератори агрегатора розглядають заявку та приймають рішення про співпрацю. Магазину можуть відмовити без пояснення причин.

Щоб вийти у топ видачі, недостатньо поставити найнижчу ціну. Ба більше, дуже маленький цінник навпаки здасться покупцям підозрілим. Рейтинг базується на якості товару та обслуговування, тому його можна заробити лише сумлінною працею.

Також багато сервісів пропонують додаткові послуги — це реклама в прайс-агрегаторах, які виглядають як банери на головній сторінці, у списку видачі, в сайдбарах. Вартість розміщення реклами залежить від розміру та області сторінки — чим більше потенційних переглядів, тим дорожче.

Читайте також: Маркетплейси – як продавати товари, не маючи власного інтернет-магазину

Кому підійде прайс-агрегатор?

На прайс-агрегаторах продаються практично всі  категорії товарів. Але найкраще ці платформи спрацьовують для великих покупок, які зазвичай здійснюються обдумано і після ретельного аналізу пропозицій.

Сюди належать:

  • Меблі

  • Побутова техніка

  • Спорядження для туризму

  • Авто-мото техніка, запчастини, аксесуари

  • Устаткування для садівництва

  • Музичні інструменти

  • Комп'ютерна техніка

Ви вже маєте інтернет-магазин і плануєте підключити його до сервісу порівняння цін? Давайте розглянемо найпопулярніші прайс-агрегатори України.

Hotline.ua

Hotline.ua — українська компанія, яка існує з 1992 року. З початку фірма працювала як друкований прайс-каталог комп'ютерної техніки, а з 2006 року перемістила свою діяльність в інтернет.

На сайті сервісу зазначено, що його щодня відвідують 370 тисяч користувачів. Завдяки геотаргетингу можна вибирати локальну аудиторію та націлювати рекламу на мешканців певних областей. Зараз на Hotline розміщено 1251 магазини.

З цікавого — розділ Hotline.Finance, де можна порівняти різні страховки, дізнатися кредитний рейтинг, отримати кредит.

На сайті є також гід покупця, в якому опубліковані статті з рекомендаціями щодо вибору самих ходових товарів.

Сервіс має окремий мобільний додаток з оцінкою 4,7 балів з 5 на GooglePlay. Сам майданчик має багато позитивних відгуків і на Google Maps, і на сторінці Facebook, але є і скарги на видалення негативних коментарів до магазинів.

Після початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну на сайті розміщено оголошення, що сервіс продовжує працювати, але потрібно уточнювати інформацію щодо роботи пунктів видачі магазинів.

Price.ua

Price.ua — прайс-каталог, який працює на ринку з 2001 року, вже понад 20 років. Розроблений холдингом Universal Commerce Group, який створює різноманітні продукти для інтернет-комерції, а той у свою чергу створений групою українських бізнесменів.

До платформи підключено понад 2100 магазинів. Агрегатор сформований за базовим принципом подібних сервісів: традиційний каталог, пропозиція популярних категорій та окремих товарів, новинки. З особливостей – слайдер із банерами у шапці головної сторінки. Після початку вторгнення Росії в Україну рекламні банери замінені на соціальні, присвячені тому, що відбувається в країні.

Читайте також: Скільки ми ще будемо годувати російську IT-галузь?

На сервісі, як і в Hotline, можна взяти кредит або придбати автоцивілку.

Переваги платформи — розумні фільтри та голосовий пошук для покупців, вдосконалена система CRM для магазинів, таргетинг по регіонах, є автоматизована поштова розсилка.

Але Price.ua має чимало негативних відгуків від продавців зі скаргами, що боти склікують бюджет. Серед покупців більше позитивних відгуків, але теж є скарги — на недостатню модерацію магазинів, тому трапляються шахраї. Сподіваємось, що сервіс працює над цими питаннями.

У сервісу також є мобільний додаток, але оцінка поки що 2 бали з п'яти — його потрібно доопрацювати.

Sravni.ua

Sravni.ua — ще один прайс-агрегатор з об'ємним каталогом, в якому багато різних категорій. Як і Price.ua, належить холдингу Universal Commerce Group.

Асортимент реально дуже широкий — тут крім звичайних смартфонів, електрочайників та ноутбуків можна знайти принтери та копіри, біноклі та телескопи, охоронні системи та багато інших специфічних товарів.

Сервіс не активний у соцмережах, про нього мало інформації у відкритих джерелах та немає відгуків.

E-katalog

E-katalog — каталог для порівняння цін, один із проектів сервісу Nadavi.net. Він орієнтований в основному на різну техніку (комп'ютерну, аудіо, фото, авто та мото, для саду, побутову, для ремонту), але є в ньому також дитячі товари, спорт, туризм та аксесуари.

До системи підключено більше тисячі магазинів, що досить багато, якщо враховувати, що діапазон категорій не такий широкий, як в описаних вище сервісів.

Також має мобільну версію, оцінену користувачами в 3,7 балів на Google Play. Негативні відгуки розробником розглядаються та виправляються, тому додаток обіцяє бути доволі зручним.

На сайті багато різних статей з рекомендаціями щодо вибору товарів та оглядами популярних позицій.

З початком війни сервіс оголосив на сторінці Facebook про припинення будь-якої співпраці з російськими клієнтами, версія для користувачів з московії вже не працює. Варто відзначити, що сервіс був досить популярний в росії, і на акаунтах росіян залишилися тисячі доларів, які платформа заморозила, заявивши, що це санкції.

Також власники Nadavi повідомили, що через важке становище в країні нові українські магазини можна додавати безкоштовно на E-katalog і Magazilla (ще один проект компанії), а також є опція додати українську версію в Польщі.

Відгуків у сервісу небагато, є як добрі, так і погані. Серед негативних — все та ж недостатня модерація магазинів, характерна проблема для агрегаторів. Перевірка всіх партнерів (а їх тисячі) вимагає ретельного підходу, і поки що не всі прайс-каталоги можуть похвалитися ідеальним складом магазинів, що працюють з ними.

Magazilla

Magazilla — брат E-katalog і також належить Nadavi, тому варто відразу сказати про послідовну політику обох сервісів. Тут також не працює російська версія, закрито співпрацю з клієнтами з росії, а українські магазини можна додавати безкоштовно.

Сервіс схожий на свого родича в плані категорій (в основному техніка), але відрізняється дизайном — у E-katalog він сучасніший.

На платформі розміщено понад 1000 магазинів (як і в E-katalog, що наводить на думку про взаємну інтеграцію цих двох платформ). Мобільної версії у Magazilla немає, як і відгуків у мережі.

***

Прайс-агрегатори здебільшого схожі, оскільки їх поєднує той самий принцип роботи — зібрати якнайбільше хороших товарів від різних магазинів і порівняти їх між собою. Відмінності можуть бути хіба що у дизайні чи якихось додаткових інструментах. Тому головні критерії вибору – репутація платформи, зручність роботи та якість техпідтримки.

Але не обов'язково вибирати один прайс-агрегатор. Чим більше майданчиків для залучення клієнтів – тим краще. Ви можете одночасно працювати хоч із десятьма сервісами — головне, щоб це було рентабельним для бізнесу.


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Богдана Гайворонська

Журналіст (з 2003 року), IT-копірайтер (з 2013 року), контент-маркетолог Cityhost.ua. Спеціалізується на статтях про технології, створення та просування сайтів.