CityHost.UA
Допомога і підтримка

Як використовувати Google Keyword Planner для пошуку ключових слів

 554
14.02.2025
article

 

 

Сучасні платні сервіси спрощують створення семантичного ядра, дозволяючи швидко зібрати ключові слова з важливою інформацією про них, як от частотність, складність, об'єм трафіку тощо. Їх функціонал можна розбирати годинами, але є суттєвий недолік — вартість місячної підписки в середньому 5000 гривень. При обмеженому бюджеті на допомогу приходить Google Keyword Planner — безкоштовний інструмент для пошуку ключових слів з наявністю важливих даних. Він має чимало обмежень, однак їх можна обійти, зібравши семантичне ядро для пошукової оптимізації сайту та/або контекстної реклами без додаткових витрат.

Найкращий український хостинг для сайту

Які можливості надає Google Keyword Planner

Перш за все Google Keyword Planner — це безкоштовний інструмент дослідження ключових слів для рекламодавців, який допомагає знайти найкращі ключові слова з метою подальшого запуску рекламної кампанії Google Ads. Він дає змогу знайти ключі, оцінити їх потенціал та отримати дані для планування бюджету, щоб в результаті ви мали найкращу маркетингову стратегію.

Однак Google Keyword Planner — це ще й зручний інструмент для власників сайтів, який є безкоштовною альтернативою Ahrefs, Serpstat, Semrush, SE Ranking. Саме тому давайте комплексно розглянемо можливості та переваги Google Keyword Planner:

  • Простий пошук ключів. Вкажіть одне або декілька ключових слів та отримайте релевантні варіанти бажаною мовою у вибраній особисто вами країні. Не знаєте, з чого почати? Тоді введіть домен будь-якого схожого сайту та отримайте ключі з вибраних вами або всіх його сторінок.
  • Потрібні дані. Google Keyword Planner надає не просто список ключів з частотністю, а ще й зміни за останні 3 місяці та рік, рівень конкуренції, найнижчу та найвищу ставки для показу рекламного оголошення вгорі сторінки тощо.
  • Детальний прогноз. Для рекламодавців буде корисною вкладка «Прогноз», де можна побачити приблизну ефективність майбутньої рекламної кампанії, враховуючи бюджет, середню ціну кліка, CTR, кількість показів та кліків. Там же є графік прогнозу на рік, статистика по пристроях та місцеположенню.
  • Зручне керування. Ви можете фільтрувати дані за будь-яким з вказаних параметрів, уточнювати ключові слова, додавати релевантні пошукові терміни та мінус-слова, змінювати відповідність (широка, фразова, точна).
  • Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс. Якщо навести мишкою на параметр, наприклад «середня кількість запитів на місяць», з'явиться його детальне пояснення. Якщо ж знадобиться допомога, натисніть на «Довідка» і відкриється вкладка з відповідями на запитання, підказками, покроковими інструкціями. 
  • Зручне подальше використання. Сервіс дає можливість завантажити список ключових слів у форматі .csv або зберегти в Гугл Таблицях. А рекламодавці можуть додати їх в наявну групу оголошень або створити нову.
  • Ніяких грошей. Інструмент поступається функціональністю відомим конкурентам, але й всі вказані можливості можна використовувати абсолютно безкоштовно, а не платити по 5000 гривень щомісяця.

Це лише невелика частина можливостей та переваг цього функціонального безкоштовного сервісу. Однак «Планувальник ключових слів» має свої недоліки:

  • Ніякої сірої тематики. Сервіс створений для допомоги рекламодавцям, яким для запуску рекламних кампаній потрібно дотримуватися суворих правил. Якщо спробувати знайти ключові слова по азартним іграм, мікропозикам, трейдингу, 18+ товарах тощо, вдасться отримати обмежені дані або їх взагалі не буде.
  • Неповні дані. Інструмент часто надає лише частину ключів, тому доводиться збільшувати семантичне ядро за допомогою інших сервісів.
  • Обмежена частотність. Якщо раніше не запускали рекламні кампанії через Google Ads, то навпроти знайдених ключових слів буде лише діапазон частотності. Наприклад, навпроти запиту «хостинг для сайту» ви побачите «100-1 тис.», а не точну кількість — 500.

Після останнього недоліку з'являється логічне питання: навіщо використовувати Google Keyword Planner, якщо він не надає точну частотність. Саме обмеження цілком зрозуміло, адже інструмент створений саме для допомоги рекламодавцям. А ось обійти його теж можна, і трохи пізніше ми розповімо про ефективний спосіб.

Читайте також: SEO на мінімалках — що власник сайту може зробити самостійно для просування сайту без залучення спеціалістів

Як зібрати ключові слова за допомогою Google Keyword Planner

Як зареєструватися в Google Ads

Для доступу до «Планувальника ключових слів Гугл» потрібен обліковий запис Google та його рекламного сервісу. Першу вимогу виконати надзвичайно легко, адже достатньо увійти в наявний акаунт або створити його за пару кліків.

Головна сторінка сервісу Google Ads

Для виконання другої вимоги переходимо на сторінку Google Ads та натискаємо кнопку «Увійти».

Можливість створити новий акаунт в Google Ads

З'являється повідомлення про необхідність вибрати наявний обліковий запис або створити новий. Вибираємо другий варіант.

Створення рекламної кампанії в Google Ads

Тепер потрібно пройти процес створення першої рекламної кампанії, однак, якщо зараз вам потрібен саме Google Keyword Planner, просто вкажіть адресу сайту (можете вставити будь-яке посилання), а на кожному наступному етапі натискайте «Пропустити».

Як пропустити створення першої рекламної кампанії в Google Ads

Натиснувши декілька разів «Пропустити», ви побачите можливість вийти з процесу створення першої рекламної кампанії.

Підтвердження налаштування нового облікового запису Google Ads

Далі потрібно підтвердити налаштування. Сервіс автоматично визначає параметри, тож просто натискаємо «Продовжити».

Підтвердження налаштування платежів Google Ads

Далі буде ще одна форма підтвердження налаштувань акаунту та платежів. І тут вже потрібно обов'язково вказувати:

  • мінімальну суму платежів — 200 грн;
  • місто та адресу проживання;
  • поштовий індекс.

Не забудьте прийняти умови використання Google Ads, погодитися або відмовитися від персоналізованих рекомендацій від консультанта та повідомлень на електронну пошту.

Важливий момент! Якщо колись вирішите запустити рекламну кампанію, заздалегідь перейдіть в розділ «Платежі» та налаштуйте платіжну інформацію. До моменту активації кампанії з вас ніхто не буде списувати ніяких коштів!

Як видалити обліковий запис Google Ads

Якщо захочете видалити обліковий запис, перейдіть в розділ «Адміністратор» → «Налаштування» → «Статус». Натисніть «Cancel my account».

Як знайти нові ключові слова в Google Keyword Planner

Після довгої реєстрації ви нарешті маєте доступ до інструмента «Планувальник ключових слів». Тут ви можете в будь-який момент знайти нові ключі або отримати дані по наявних у вас пошукових запитах.

Планувальник ключових слів на сервісі Google Ads

Припустимо ви займаєтеся розробкою сайтів. Спочатку вам потрібно знайти нові ключові слова, тому обираємо перший інструмент.

Як знайти нові ключові слова в Google Keyword Planner

Вказуємо базовий набір пошукових запитів та натискаємо «Переглянути результати».

Результати пошуку нових ключових слів в Google Keyword Planner

Сервіс знайшов 99 варіантів. Це невелика кількість, якщо порівнювати з Ahrefs, Serpstat Semrush та іншими відомими платними інструментами, але на першому етапі цього цілком достатньо. До того ж з «Планувальником» вдається отримати одразу пов’язані з вашими термінами ідеї.

Як фільтрувати знайдені ключові слова в Google Keyword Planner

Ви можете одразу звернутися до розділу «Уточнити ключові слова» та прибрати нерелевантні для вас брендові запити. Припустимо ви створюєте сайти на WordPress, відповідно, вам не потрібні Wix, Ucoz, Jimbo. Плюс подивіться базу даних та відмітьте терміни, яких би ви хотіли уникнути. Наприклад, потрібно знайти клієнтів на розробку веб-ресурсів, тому треба виключити слова «безкоштовно», «сервіси» тощо. Для цього натискаємо «Додати фільтр» та вибираємо «Ключове слово», після чого вказуємо раніше вибрані вами запити.

Як додати ключові слова в окремий план Google Keyword Planner

Тепер натискаємо на пустий квадратик поряд з потрібними нам запитами. Після чого клікаємо на «Додати ключове слово».

Як додати ключові слова в свій план Keyword Planner

Натискаємо «Переглянути збережені ключові слова».

Де переглянути збережені ключові слова в Google Keyword Planner

Тепер ви маєте свій план, в який можете в будь-який момент додати нові запити. При пошуку основну увагу звертайте на параметр «Середня кількість запитів на місяць» та «Змінення за три місяці (або порівняно з попереднім роком)». На конкуренцію немає сенсу дивитися, оскільки цей показник немає нічого спільного з пошуковим трафіком, а надає інформацію для рекламодавців (Google Ads).

Як скачати ключові слова в Google Keyword Planner

Натиснувши на іконку «Завантажити», ви зможете зберегти дані в форматі .csv або Гугл Таблицях для подальшого більш зручного редагування та використання ключів. 

Збережені ключові слова у форматі cvs

В завантаженій таблиці дані відображаються з більш точною частотністю, ніж на самому сервісі.

Читайте також: Як самостійно створити семантичне ядро

Як використовувати Google Keyword Planner для аналізу конкурентів

Ви знайшли нові ключові слова для базового набору запитів. Однак класичний пошук ідей на сервісі дає змогу отримати обмежену кількість варіантів в порівнянні з професійними інструментами, тому важливо самостійно розширити семантичне ядро. І один з ефективних способів — проаналізувати конкурентів.

Як використовувати Планувальник Ключових Слів для аналізу конкурентів

Візьміть основний ключ, вставте в пошук Гугл, знайдіть декілька конкурентів та скопіюйте посилання. Потім перейдіть в «Планувальник ключових слів» → «Розпочати з веб-сайту» та по черзі додайте скопійовані раніше адреси веб-ресурсів. Можете відразу збирати дані зі всього сайту або з конкретної сторінки.

Результати аналізу конкурентів в Keyword Planner

Для прикладу ми взяли пошуковий запит «замовити сайт на wordpress» та сторінку з першого місця у видачі. Як бачите, доступних варіантів стало набагато більше (276 проти 99), тобто за допомогою аналізу конкурентів в Google Keyword Planner дійсно можна розширити семантичне ядро.

Читайте також: Як дізнатися відвідуваність чужого сайту

Як отримати точну частотність ключів

Коли ми аналізували попередній сайт, сервіс видав повідомлення «Для отримання точних даних потрібно запустити рекламну кампанію». І відсутність точних даних стосується як частотності, так і конкурентності. Цей момент можна обійти за допомогою інших безкоштовних сервісів для пошуку ключових слів.

Інструмент Keyword Overview від Semrush

На допомогу приходить Keyword Research від Semrush — інструмент для пошуку та аналізу ключових слів. Вам потрібно пройти реєстрацію, але підписуватися на платний тариф необов'язково. Просто перейдіть в Keyword Overview, вставте ключ, виберіть країну та натисніть Search.

Результати аналізу ключового слова в Semrush Keyword Overview

Ви отримаєте такі корисні дані як точна частотність у цільовій країні та глобальні дані, тип запиту, складність, список конкурентів, додаткові питання тощо.

Обмеження при безкоштовному аналізі ключів в Semrush Keyword Overview

Навіщо тоді потрібен Google Keyword Planner, якщо можна використовувати безкоштовну версію Semrush? Обмежена кількість ключів. Якщо перейдете в Keyword Magic Tool, вкажете ключ та спробуєте знайти нові ідеї, отримаєте доступ всього лише до 10 пошукових запитів.

На інших сервісах пошуку ключових слів з безкоштовних планом ситуація ідентична, тому чудовий варіант — спочатку шукати ключові слова в Google Keyword Planner, а потім аналізувати їх в Semrush.

Як аналізувати цільову аудиторію в Google Keyword Planner

Як отримати прогноз по ключових словах в Google Keyword Planner

Перейдіть в «Планувальник ключових слів» та виберіть «Отримайте дані про кількість пошуків і прогнози». Вставте раніше знайдені запити та натисніть «Почати». Або ще кращий варіант: збирайте ключі, завантажуйте їх у форматі .csv, потім об’єднайте в одну таблицю та натисніть «Завантажити файл».

Приклад аналізу мобільних пристроїв користувачів в Google Keyword Planner

У вкладці «Прогноз» ви побачите декілька важливих показників. Перший — пристрої. Дані розділені на «мобільні телефони», «планшети», «комп'ютери».

Приклад аналізу місцеположення користувачів в Keyword Planner

Другий — місцеположення. Воно відіграє ключову роль для регіональних веб-ресурсів, наприклад, ви створюєте сайт для магазину одягу в Києві.


Google Keyword Planner — це не ідеальний інструмент для пошуку ключових слів. Він вимагає витрати часу на створення облікового запису, відображає невелику кількість пошукових запитів, особливо в сірих тематиках, надає обмежені дані по частотності, показує складність для рекламодавців, а не SEO спеціалістів. Однак він дає можливість швидко знайти нові ідеї, навіть з сайтів конкурентів. А отримати точні дані по кожному знайденому ключу можна за допомогою інших безкоштовних сервісів, наприклад, того ж Keyword Overview від Semrush. Таке поєднання дозволить зібрати максимально корисне семантичне ядро без вкладення коштів.

Зареєструвати домен з моментальним оформленням


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Богдана Гайворонська

Журналіст (з 2003 року), IT-копірайтер (з 2013 року), контент-маркетолог Cityhost.ua. Спеціалізується на статтях про технології, створення та просування сайтів.