CityHost.UA
Допомога і підтримка

Основні відмінності редиректів 301 і 302

 12452
22.07.2019
article

 

 

Кожен сеошник, адміністратор або власник сайту стикається з потребою поставити перенаправлення з однієї веб-сторінки на іншу. Редиректи використовуються в таких випадках:

  • видалення сторінок онлайн-ресурсу;
  • перенесення сайту на новий домен;
  • відмова від використання www на початку URL;
  • зміна структури URL (наприклад, example.com/2019/07/stattya → example.com/2019/stattya);
  • зміна структури сайту;
  • переніс веб-ресурсу на іншу CMS;
  • об’єднання двох інтернет-проектів.

Неправильно обраний тип редиректу може негативно позначитися на просуванні блогу або інтернет-магазину, а саме — призвести до падіння позицій сайту в пошуковій видачі. Про те, чим 301 редирект відрізняється від 302, а також коли вибрати перший тип перенаправлення, а коли — другий, дізнаєтеся, дочитавши до кінця цю статтю.

Зареєструвати доменне ім'я для сайту зі знижкою

Відмінності між 301 та 302 редиректами

301 редирект — популярний і часто використовуваний тип перенаправлення з однієї веб-сторінки на іншу. Він називається постійним, оскільки вказує пошуковим роботам на те, що сторінка видалена назавжди і її більше не варто індексувати. Особливість 301 перенаправлення в тому, що воно передає вагу старої (видаленої) сторінки новій. Це дозволяє зберегти позиції сайту у видачі пошукових систем у разі видалення статей у блозі, новин у порталі або карток товарів в онлайн-магазині.

Зверніть увагу! Перенесення ваги зі старого URL на новий під час 301 редиректу виконується не відразу. Іноді для цього пошуковикам потрібні дні або навіть, якщо сайт сканується веб-краулерами нечасто, тижні. Щоб перенесення ваги відбувалося швидше, рекомендуємо оптимізувати інші технічні параметри веб-ресурсу. Наприклад, збільшити його швидкість, замовивши хостинг сайту у Cityhost.

302 редирект — досить неоднозначний тип перенаправлення. Він вказує на те, що запитаний контент знайдений, але тепер розташований в іншому місці. Використовується 302 редирект у випадках, коли потрібно перенаправити відвідувачів або веб-краулерів на альтернативну версію сторінки та водночас зберегти можливість надалі використовувати сторінку, з якої виконано перенаправлення. Застосовуючи 302 редирект, ви не передаєте вагу старої сторінки новій.

Читайте також: Що таке AMP сторінки та як їх додати на сайт

У яких випадках використовувати 301 редирект, а в яких — 302

Оскільки 301 редирект — це постійне перенаправлення, використовуйте його в тих випадках, коли сторінка видалена назавжди й за адресою, на якій вона перебувала, більше не буде інших сторінок.

Застосування 302 редиректу під час перенесення сайту на новий домен або зміни структури URL — не найкраща ідея. Це перенаправлення правильно використовувати, наприклад, для сторінки «Акція дня» в інтернет-магазині. У такому випадку замість щоденної зміни акційних пропозицій на сторінці, яку ви просуваєте, правильніше поставити перенаправлення на сторінки «Акція понеділка», «Акція вівторка», «Акція середи» і тому подібні.

Попри те, що є різниця між 301 і 302 редиректами, їхня реалізація на сайті однакова. Для перенаправлення додайте в .htaccess такі рядки:

  • для 301 редиректу:
Redirect 301 /stara-storinka/ https://example.com/nova-storinka/
  • для 302 редиректу:
Redirect 302 /osnovna-storinka/ https://example.com/tymchasova-storinka/

Інші ситуації та сценарії, коли краще використовувати 302 редирект замість 301:

  • сторінка, з якої виконується перенаправлення, ще не дороблена до кінця та її поки що не потрібно показувати відвідувачам;
  • потрібно продовжити індексацію старої сторінки й розміщених на ній посилань, але водночас потрібно, щоб відвідувачі бачили тільки нову сторінку;
  • не має значення, чи буде індексуватися нова сторінка;
  • нова сторінка буде періодично змінюватися.

Тепер ви знаєте, у чому полягає різниця між 301 і 302 редиректом та розумієте, коли краще використовувати постійне перенаправлення сторінки, а коли — тимчасове.

Публікація була пізнавальною? Тоді поділіться нею в соціальних мережах.


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Богдана Гайворонська

Журналіст (з 2003 року), IT-копірайтер (з 2013 року), контент-маркетолог Cityhost.ua. Спеціалізується на статтях про технології, створення та просування сайтів.