CityHost.UA
Допомога і підтримка

Google Analytics 4 для початківців: що таке GA4 та як ним користуватися

 2126
06.06.2024
article

 

 

Після того, як ви створили сайт, залишається підібрати домен та послуги віртуального хостингу, щоб вивести його в мережу. Але це тільки початок — попереду чекає тривала та кропітка робота над SEO-просуванням сайту. Оскільки основною пошуковою системою, на яку орієнтуються українські вебмайстри, є Google, знання аналітичних інструментів цієї компанії уже давно стало обов’язковим. Тож поговоримо про один із них, який вже зовсім скоро зазнає суттєвої трансформації. 

Universal Analytics (UA) — відомий інструмент веб-аналітики, який 13 років допомагав власникам сайтів аналізувати аудиторію, визначати найкращі канали трафіку та оптимізувати веб-ресурс під пошукові системи. Однак з часом він став непридатний для вирішення сучасних проблем, враховуючи нові вимоги щодо регулювання конфіденційності даних. Так в жовтні 2020 року була випущена Google Analytics 4, яка 1 липня 2023 року повністю замінить UA. Ми розуміємо, як складно прощатися зі старим та звикати до нового, тому підготували невеликий, але досить інформативний посібник — GA4 для початківців

Купити недорогий хостинг для сайту в Україні

Чим Google Analytics 4 відрізняється від Universal Analytics

Головна відмінність між Google Analytics 4 та Universal Analytics — принцип збору та обробки даних. Якщо UA робив ставку на сесіях та переглядах сторінок, то GA4 сконцентрований на подіях, тобто будь-якій взаємодії користувача з сайтом. Такий підхід дає вебмайстрам повне уявлення про відвідувача веб-ресурсу: від переходу на конкретну сторінку та дій на ній до використання пов'язаних веб-додатків та взаємодії з проектом на інших платформах.

Головна сторінка інструменту веб-аналітики Universal Analytics

Головна сторінка Universal Analytics

Головна сторінка інструмента веб-аналітики Google Analytics 4

Головна сторінка Google Analytics 4

Для кращого розуміння детально розглянемо найбільш важливі відмінності Google Analytics 4 та Universal Analytics:

  • Відстеження користувачів. Нова платформа використовує комплексний підхід до аналізу даних, створюючи єдиний звіт на основі інформації про поведінку користувача на сайті, в мобільних додатках та User ID. Тобто вам більше не доведеться витрачати час на налаштування кожного потоку даних окремо.

  • Захист конфіденційності. UA виконував базові вимоги до захисту приватності відвідувачів інтернет-проекту, але в сучасних реаліях цього недостатньо. Google Analytics 4 спеціально розробили з урахуванням сучасних вимог до захисту конфіденційності, враховуючи вивчення даних без файлів cookie. До того ж система більше не буде зберігати IP-адреси користувачів.

  • Налаштування подій. Вам не потрібно налаштовувати події з використанням категорій, дій та міток, адже GA4 автоматично відстежує ключові Events. Плюс він дозволяє максимально просто додати унікальні події.

  • Гнучкий інтерфейс. UA пропонував інформативні, але трохи складні для новачків звіти з заплутаною навігацією. В Google Analytics 4 можна швидко знайти будь-які дані, а процес кастомізації звітів набагато зручніший.

  • Автоматичні прогнози. Розробники приділили максимум уваги машинному навчанню, завдяки чому з'явилася можливість використовувати автоматично створені прогнози, наприклад, розрахувати ймовірність покупок.

Єдиним суттєвим недоліком Google Analytics 4 є отримання та подальше використання попередніх даних. До 1 липня 2024 року кожен може завантажити збережену інформацію, але вона буде в табличному неопрацьованому вигляді. Тобто є лише два варіанти: або позбутися старих даних, або витратити чимало часу на їх оброблення.

Читайте також: Показник відмов на сайті — як його аналізувати та зменшити

Як перейти з Universal Analytics на Google Analytics 4

Коли ви авторизуєтеся в акаунті Universal Analytics, одразу з'являється повідомлення про необхідність переходу на нову платформу. Коли ви будете читати цю статтю, можливо система одразу буде перенаправляти вас на GA4, адже стара платформа припинить працювати з 1 липня.

Повідомлення про необхідність переходу з Universal Analytics на Google Analytics 4

Для переходу достатньо натиснути «Перейти до Асистента з налаштувань».

Інструкція з переходу з Universal Analytics на Google Analytics 4

На новій сторінці натисніть кнопку «Перейдіть у ресурс GA4».

Пояснення особливостей Google Analytics 4

Перед вами з'явиться вікно з поясненнями нововведень. Ви можете вивчити інформацію або закрити вікно та перейти до налаштувань.

Дії для переходу з Universal Analytics на Google Analytics 4

На цій сторінці потрібно виконати основні задачі з переходу Universal Analytics на Google Analytics 4. Ви можете імпортувати дані з UA або позначити завдання як завершене, якщо вам не потрібна певна інформація або ви плануєте перенести її пізніше.

Як тільки виконаєте вказані завдання, перенесення старих даних буде успішно завершено. До речі ви вже знаходитесь на новій платформі, тобто нікуди більше переходити не потрібно. І в подальшому (до 1 липня) в цих же налаштуваннях можна завершити задачі, які залишилися.

Як налаштувати Google Analytics 4 з нуля: економимо час з помічником

Є два способи встановити GA4: Tag Manager або Setup Assistant. Tag Manager є корисною системою для контролю різноманітних інструментів та зменшення навантаження на сайт. Однак для новачків більше підходить вбудований помічник, адже не потрібно вивчати та налаштовувати додаткові інструменти.

Як створити Google Analytics 4 з нуля

Спочатку потрібно створити акаунт Google Analytics 4. Для цього перейдіть на головну сторінку та натисніть «Почати вимірювання».

Як створити обліковий запис в Google Analytics 4

Потім вкажіть основну інформацію, просто дотримуючись інструкцій самої системи. Для кожного поля розроблені пояснення, завдяки чому можна створити акаунт без сторонньої допомоги.

Як підключити сайт та додаток до Google Analytics

Як тільки вкажете потрібні дані, перед вами з'явиться головна сторінка вже вашої системи GA4. Залишиться лише підключити веб-сайт, додаток для Android та/або iOS.

Як підключити сайт до Гугл Аналітики 4

Зверху ви можете побачити, як виглядає форма додавання сайта в Google Analytics 4. Ви просто вказуєте адресу та назву веб-ресурсу, а потім обираєте потрібні події. І, як ви пам'ятаєте, важливі події система відстежує самостійно, а про додавання інших ми розповімо трохи пізніше.

Читайте також: Оновлення Google в березні 2024 року — пошукова система розгортає глобальний апдейт

Як влаштований GA4: невелика екскурсія по новій платформі

Огляд Google Analytics 4

Коли ви зареєструвалися або перенесли дані зі старої платформи на нову, прийшов час ближче познайомитися з Гугл Аналітикою 4. На головній сторінці відображена основна інформація: кількість користувачів та подій за певний період, плюс праворуч є віджет з відвідувачами в реальному часі.

Базові дані в Google Аналітика 4

Нижче розташовані 3 віджети: джерела трафіку, країни користувачів та найбільш популярні сторінки сайту. Скориставшись стрілочкою можна знайти віджети з подіями. І звичайно кожний тип даних доступний на окремій сторінці в деталізованому вигляді.

Дослідження Google Analytics 4: що це та які доступні

В бічному меню є розділ «Дослідити» — інструмент для дослідження вашої аналітики, отримання більш глибокого розуміння ЦА та її поведінки на веб-сайті або в додатку. Є можливість створити дослідження з нуля або використати готові шаблони, наприклад, виявити шляхи користувачів за допомогою графіка. Ця функція корисна ще й тим, що можна давати доступ до досліджень іншим людям, працюючи в команді та/або передаючи дані замовнику.

Звіт у реальному часі Google Analytics 4

Одним з найбільш важливих є розділ «Звіти». Якщо «Короткий огляд звітів» ми вже бачили на головній сторінці, то «Відстеження у реальному часі» заслуговує більше уваги. Тут навіть є велика інтерактивна мапа, під якою розміщені віджети з безліччю корисних даних: від кількості та назв сторінок до країни користувача та його конкретних дій на сайті. 

Звіт про рекламу в Google Analytics 4

Ми не забули й про розділ «Реклама». В ньому можна відстежувати ефективність рекламних кампаній та отримувати дані про їх вплив на інтернет-проект або мобільний додаток. До основних функцій слід віднести відстеження РК Google Ads (Facebook Ads, Twitter Ads тощо), промоакцій та каналів реклами.

Які найбільш важливі події в Google Analytics 4

Наостанок хочемо розповісти про події в GA4 — ключові елементи, які відстежують всі взаємодії користувачів з вашим сайтом або додатком. Саме вони витіснили традиційні показники сесій та переглядів сторінок, що дозволило вебмайстрам отримувати більш детальну та гнучку аналітику.

В Google Analytics 4 виділяють чотири типи подій: автоматичні (збирає система), рекомендовані (закладені в систему, але потребують додаткового налаштування), спеціальні (створюєте з нуля) та розширені (можуть збиратися в автоматичному режимі, але потребують активації власником інтернет-проекту).

До найбільш розповсюджених подій Google Analytics 4 слід віднести:

  • session_start — початок нової сесії;

  • first_visit — перший візит користувача;

  • user_engagement — будь-яка взаємодія користувача з сайтом або додатком;

  • page_view — перегляди сторінок;

  • view_item — перегляди окремого товару;

  • view_item_list — огляд списку товарів (категорії, результати пошуку);

  • scroll — користувач прокручує 90% висоти сторінки;

  • click — кліки по вихідних посиланнях;

  • form_submit — надсилання форми.

Як додати свої події до Google Analytics 4 через Google Tag Manager

Додати власні події можна за допомогою Google Tag Manager. Для цього перейдіть в GTM, створіть новий тег типу GA4 Event, введіть назву події та вкажіть потрібні параметри. Далі налаштуйте ключовий момент, який буде сигналізувати про активацію події. І не забудьте опублікувати зміни!


Google Analytics 4 — це сучасний інструмент аналітики, який надає більше можливостей для отримання та аналізу інформації про користувачів. Система в автоматичному режимі відслідковує всі основні події, тому вам навіть не доведеться витрачати час на їх налаштування. Дані можна збирати не лише на веб-ресурсі, а й з мобільних iOS та Android додатків. А аналізувати інформацію можна як в режимі реального часу, так і в зручних звітах з можливістю порівняння поведінки різних аудиторій залежно від заданих параметрів.

Купити доменне ім'я в Україні


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Богдана Гайворонська

Журналіст (з 2003 року), IT-копірайтер (з 2013 року), контент-маркетолог Cityhost.ua. Спеціалізується на статтях про технології, створення та просування сайтів.