-
Як підняти сторінку у видачі Google за допомогою внутрішніх посилань
-
Як наймати копірайтерів для тривалої співпраці та максимально уникнути ризиків
-
Як оптимізувати JavaScript, щоб його правильно бачили пошукові боти
-
Google Updates у 2022 році: якими вони були та на що вплинули
У грудні відбулася масштабна SEO-конференція, організована платформою Collaborator. Всі бажаючі могли безкоштовно взяти в ній участь та прослухати 10 лекцій від провідних спеціалістів у галузі SEO та лінкбілдингу. Ми побували на цих лекціях та зробили дайджест найцікавіших на наш погляд порад, які стосуються просування сайтів у 2023 році.
Як підняти сторінку у видачі Google за допомогою внутрішніх посилань
Розвиваючи посилальний профіль, ми зазвичай зосереджуємося на тому, що здобуваємо зовнішні посилання від трастових донорів. Але це можна робити і посиланнями зі старих сторінок самого сайту.
Десятьма внутрішніми посиланнями можна замінити одне середньостатистичне посилання з іншого сайту, а 30-50 внутрішніх спрацьовують для Google нарівні з одним лінком від домена з високим показником DR.
Для просування через внутрішні лінки підійдуть старі статті, новини, довідкові сторінки, акції або корпоративні події — все, що зараз не задіяне в SEO-стратегії. Знаходимо на сайті сторінки, які мають багато зовнішніх посилань або хороший UR, і здійснюємо з них редирект на сторінку, яку просуваємо. Головне, щоб на старих сторінках був розміщений контент, релевантний тематиці та ключовим словам сторінки, яку ми хочемо підняти. Також важливо, щоб на стару сторінку вже не йшов трафік, або був дуже низький.
Внутрішні сторінки-донори можна знайти за допомогою оператора:
site:domain.com{ключі}
Варто пам’ятати, що не всі посилання враховуються Google, а саме ті, які відповідають таким критеріям:
-
Google враховує помітність посилань — розміщення на початку статті чи внизу, візуальне виділення (колір, підкреслення, рамки, розмір тексту або зображення для посилання). Якщо посилання зроблене дрібним шрифтом і зливається з фоном, пошуковий бот може його не врахувати.
-
Важлива позиція посилання щодо сторінки (хедер, футер, текст, на початку тексту чи внизу). Найкраще працюють посилання у хедері та на початку текстових блоків.
-
В анкорах має бути зміст. НЕ лінкуйте посилання з тут, там, клік та подібними анкорами.
-
В ієрархії сайту сторінки мають бути якомога ближче до головної, пошуковик може не враховувати посилання з розділів, розміщених глибоко в ієрархічному дереві.
Як потрапити у граф знань та заслужити довіру Google
Для початку давайте згадаємо, що таке граф знань у Google і як він виглядає. Це розділ з короткою відповіддю на запит користувача, який можна побачити вгорі видачі.
Щоб потрапити в граф знань, потрібно підвищити трастовість сайту в Google. Для цього є кілька методів.
Підвищуйте репутацію, щоб назву вашого сайту користувачі самі шукали через адресний рядок. Для цього потрібно працювати над видимістю бренду. За логікою Google, якщо користувачі шукають сайт за назвою бренду, значить, він користується довірою в офлайні.
Додавайтеся в усі енциклопедії, опитувальники, сайти з оглядами і соцмережі. Google сприймає позитивно представлення бренду на інших глобальних майданчиках. Якщо про вас є згадки у Вікіпедії та відгуки на сайтах з оглядами, якщо у бренда є сторінки в більшості відомих соцмереж, значить, компанія активно працює над своїм просуванням у різних напрямках, вже існує певний час на ринку і має репутацію.
Але це потрібно робити обережно. По-перше, всі вищезгадані веб-ресурси мають відповідати тематиці самого сайту. По-друге, на деякі платформи краще не додаватися самостійно, бо статтю можуть видалити. Таке видалення негативно впливає на позиції сайту. Наприклад, якщо йдеться про Вікіпедію та Вікідата, то краще попросити додати вашу компанію редактора, який вже давно зареєстрований на цих сайтах.
Читайте також: Скільки серверів у Вікіпедії та інші цікаві факти про найбільший словник світу
І ще одна порада: підвищуйте якість та експертність контенту. Це важливо не лише для графа знань, а і для всього просування сайту, адже Google приділяє все більше уваги користі та фаховості інформації.
Який контент публікувати в блозі для кращого просування
Продовжуючи попередню тему, варто сказати, що більшість лекторів конференції наголошували на тому, що якість контенту зараз дуже важлива для Google. Тому в цьому розділі представлені колективні поради від декількох спеціалістів одразу.
Якщо у вас є блог, у якому публікуються статті, зважайте на такі індикатори трасту від Google:
-
Відомості про того, хто написав статтю — авторські акаунти в блозі, дані про спеціалістів-консультантів, які допомагали в цьому тощо. В ідеалі, якщо стаття супроводжується сторінкою про автора, на якій крім всієї інформації будуть вказані всі його соцмережі.
-
Надійні джерела інформації. Вказуйте перелік джерел, якими ви користувалися під час написання статті.
-
Дозвольте користувачам демонструвати своє ставлення до статті — на сайті мають бути віджети для коментарів, лайків, репостів у соцмережах.
-
Робіть дуже якісний контент. Дуже-дуже. Краще одна якісна та експертна стаття, ніж 2-3 матеріали без глибокого опрацювання питання та експертності.
-
Де брати такий контент? У кейсах, як власних, так і клієнтських. Особистий досвід розвитку проєктів — це найкраще підґрунтя для експертних матеріалів.
-
Пишучи статтю на основі кейсу, подумайте, яку проблему читача він вирішує та яку ЦУ приведе на сторінку цей контент.
Такий підхід дозволить просувати контент без великої роботи над посиланнями. Якщо стаття дійсно має цінну інформацію, є висока вірогідність, що трастові донори самі захотять посилатися на неї.
Хто має писати контент? Якщо йдеться про західну аудиторію, вам потрібен копірайтер-носій мови з досвідом у ніші, про яку він пише. Якщо немає досвіду, тоді варто долучити консультанта, фахівця з галузі. Те саме стосується і контенту для своєї рідної аудиторії: автор має глибоко розуміти тему або співпрацювати з консультантом. Якщо на західну аудиторію пише не носій, варто долучити редактора з вільним знанням мови.
Як знайти ключі для SEO без Ahrefs та інших інструментів
Ahrefs та подібні йому інструменти створюють доволі приблизну картину семантики, вони не є ідеальними. Але існують додаткові методи збору семантичного ядра, які допоможуть розширити результати, а також стануть в нагоді початківцям, які не мають доступу до платних інструментів.
-
Збір ключів у видачі: введіть базовий галузевий ключ і подивіться, які ключі підсвічує Google.
-
Пошук ключів на сторінках конкурентів. Зайдіть на сайти ТОП-10, які видаються за галузевим ключем, ознайомтеся з контентом та структурою сайту. Це дасть розуміння їхньої SEO-стратегії. Проаналізуйте за допомогою сервісів, за якими ключами просуваються ці сайти.
-
Запитання, з якими найчастіше звертаються користувачі до підтримки – це також ключі.
-
Вивчіть відповідні пропозиції щодо послуг від фрілансерів на біржах.
Це дозволить зосередитися не на частотності, а на конверсійності.
Як перевіряти донорів для лінкбілдингу?
Під час пошуку донорів для аутріча або покупки лінків важливо уважно перевірити їхню якість. Крім звичних DR та UR по Ahrefs а також плавної динаміки зростання посилального профілю дивимося інші критерії, які допоможуть визначити, чи підходить домен-донор для співпраці.
В першу чергу це має бути живий сайт, на якому публікуються статті та заходять в індекс Google. Щоб дізнатися, чи індексувалися нещодавно сторінки в пошуковій системі, вбийте в рядок пошуку site:домен сайту та виберіть в інструментах останній період, за який хочете побачити результати — місяць або тиждень.
Перевіряємо ключі. Ключів має бути не лише багато, але вони мають також зростати. Якщо кількість ключів падає, то варто задуматися, чи хороший це донор. Можливо, він потрапив під фільтри Google.
Трафік сайту має бути розподілений між всіма сторінками рівномірно. Якщо аналізуючи ТОП-сторінки, ви бачите, що одна з них збирає 40% або 50%, то це донор з ризиком. Уявіть, якщо ця сторінка з якоїсь причини випаде з індексу — тоді вага всього сайту одразу впаде наполовину. Також це може свідчити про те, що трафік на сторінку нагнаний штучно. Краще, коли всі топові сторінки приносять по декілька відсотків.
Читайте також: Дроп-домени: як купити домен з хорошою історією і для чого він потрібен
Як наймати копірайтерів для тривалої співпраці та максимально уникнути ризиків
Для просування сайту необхідний контент, а це означає, що SEO-відділ потребує штату перевірених копірайтерів.
Під час пошуку спеціалістів для тривалої співпраці є ризик натрапити на так званих Ghostwriters, робота з якими може принести чимало головного болю при мінімумі результатів. Подібні персонажі зустрічаються, коли під одним іменем працює ціла агенція або коли копірайтер бере замовлення і передає їх «літературним рабам», сплачуючи їм копійки за роботу.
Як розпізнати таких Ghostwriters:
-
Ghostwriters не мають соцмереж або ставлять стокові фото в акаунті;
-
Не мають якісного CV, а тільки cover letter (або погано написане CV);
-
Не включають камеру на інтерв’ю;
-
У них різний стиль статей, таке враження, ніби їх писали 2-3 людини;
-
Після випробувального терміну якість статей знижується.
Під час найму реальних кандидатів також є декілька «дзвіночків», які говорять про те, що краще утриматися від подальшої співпраці:
-
Кандидат не хоче визнавати свої помилки;
-
Погано говорить про колишніх начальників, покинув роботу через конфлікт;
-
Не може пояснити, чому звільнився з попереднього місця роботи;
-
Занадто багато або занадто мало досвіду;
-
Не ставить запитання;
-
Готовий на будь-які умови, готовий працювати з будь-якими темами.
Але пам’ятайте, що не потрібно перекладати всю відповідальність за якість контенту на копірайтера. Багато залежить від технічного завдання. Задача SEO-спеціаліста — створити якісне ТЗ, яке стане каркасом та путівником для копірайтера.
Як оптимізувати JavaScript, щоб його правильно бачили пошукові боти
Поговоримо про технічне SEO та покращення, які можна здійснити в коді для правильного зчитування сайту пошуковими ботами.
Якщо пошукова система неправильно сканує JavaScript, вона бачить сайт не так, як людина.
Які проблеми можуть виникати під час сканування:
-
Пошуковик може вважати, що сайт не адаптований для мобільних пристроїв.
-
Дизайн сайту може бути сприйнятий як застарілий чи непривабливий.
-
Якщо якісь елементи з’являються тільки після взаємодії, пошуковик їх не бачить, адже він не буде проходити реєстрацію чи клікати на кнопки.
-
Контент, який вантажиться понад 5 секунд, пошуковик може не побачити.
Що робити, аби рендерінг відпрацьовував без затримок?
-
Скрипти повинні відпрацьовуватися з приоретизацією. В першу чергу мають підванатажуватися скрипти для першого екрану, для цього можна вбудувати JS в HTML.
-
Першочергові скрипти мають лежати на вашому сервері, і в жодному разі не на сторонньому репозиторії.
-
Можна додати атрибути asinc до тегів (асинхронне завантаження скриптів).
-
Також можна відкласти завантаження JS, розмістивши його в кінці блоку HTML. Тоді спочатку завантажиться більш легкий код розмітки.
-
Потрібно перевіряти, як рендеряться важливі для SEO сторінки та додавати їх у першочергове завантаження — наприклад ті, на які ведуть лінки.
Для кращого ефекту потрібно вирішити питання зі способом рендерінгу, який підійде для вашого веб-ресурсу. Їх існує два:
-
CSR — рендерінг на стороні клієнта. JS та CSS містяться у сторонніх файлах, на які ведуть посилання з HTML-документа. В цьому випадку бот сканує сайт у два прийоми: спочатку HTML-версію, і якщо з нею все гаразд, переходить за посиланнями.
-
SSR — серверний рендеринг. JS та CSS вбудовані в HTML-документ, сайт повністю генерується перед відправкою клієнту. Мінус такого рішення в тому, що збільшується час до першого байту.
Який із цих способів вибрати для кращої взаємодії з ботами пошуковиків? Чим більше у вас JS-елементів на сайті, тим більше вам підходить серверний рендеринг. Якщо весь сайт побудований на JS, рендерінг на стороні клієнта вам не підходить. Для сайтів, у яких на JS невеликі елементи, не першочергові для завантаження, підійде мікс цих двох варіантів.
Як боротися з дублями сторінок на маркетплейсах
На маркетплейсах та на інших сайтах, де працює багато продавців (наприклад, оголошення, продаж нерухомості), часто створюються дублі сторінок.
Наприклад, на маркетплейсі підприємець додає товар, а потім інший продавець додає такий самий товар. Через це виникають дублі посилань, у яких прописано одне й те саме найменування. Як з цим боротися?
-
Додавати назву продавця (селера) в title та description.
-
Додавати опис селера в опис самого товару, але не більше 30% від тексту.
-
Спонукати продавців/агентів робити унікальні фото та описи товарів.
-
Задіяти скрипт, який шукатиме дублі сторінок від одного продавця та склеювати їх.
Читайте також: Чек-лист: як відкрити інтернет-магазин на 1000 товарів
Google Updates у 2022 році: якими вони були та на що вплинули
У році, який завершується, Google презентував багато різних оновлень, які традиційно спрямовані на те, щоб віддавати високі позиції у рейтингу сайтам, створеним для користі людей. Крім того, пошуковик продовжує оновлювати власний інтерфейс.
-
Page Experience Update (for desktops) — стали ще більш більш важливі швидкість завантаження, зручність та безпека сайту для користувачів.
-
Product Reviews Update для сайтів, на яких публікуються огляди послуг і товарів. Google бажає, щоб огляди були більш експертними, насиченими фактами, написаними про продукт, яким людина користувалася особисто.
-
Spam Updates — Google продовжує боротися зі спамом за допомогою ШІ, який розуміє всі мови.
-
Helpful Content Update, під який потрапити сайти з малокорисним контентом. Google очікує від сайтів корисний, унікальний контент, який допомагає користувачам вирішувати їхні питання.
-
Нові Features у Google Shopping — наприклад, відгуки покупців у сніпетах і 3D-моделі товарів, які збираються з кількох фото товару. Все це робиться, щоб користувач купував продукти в Google, який у питаннях онлайн-шопінгу конкурує з іншими гігантами, такими як Amazon.
-
Infinite Scroll — запроваджено безкінечний скроллінг у видачі. Поки що це реалізовано тільки у мобільній версії для англомовного сектору, але вірогідно, що скоро його побачимо і ми.
SEO тренди у 2023 році
І насамкінець — прогнози на наступний рік для SEO-спеціалістів від Сергія Кокшарова, який завершував конференцію:
-
Хоча вже кілька років кажуть про смерть SEO, воно нікуди не зникає. Продовжуємо займатися класичною оптимізацією, але не забуваймо робити корисний контент.
-
Відгуки стануть важливими для просування. Скоріш за все сеошники будуть займатися не лише посиланнями, а і відгуками.
-
З’явиться більше контенту, створеного штучним інтелектом та інструментів, здатних його аналізувати. Можливо, в майбутньому все, що робить SEO-спеціаліст, буде генерувати та впроваджувати на сайт програма.
-
Стане більш актуальною не лише оптимізація під пошукові платформи, а і просування на інших глобальних майданчиках, таких як Amazon, YouTube, Twitter та інших. Адже не для всіх користувачів пошуковики є точкою входу в інтернет.
-
Google все частіше шукатиме контент всередині контенту — певні абзаци у тексті, елементи на зображеннях, таймкоди у відео.
-
Поведінковий фактор буде вирішальним для видачі. Google все більше цінуватиме сайти, на яких користувачі залишаються надовго, а не повертаються знову на сторінку пошуку.
***
Поради взяті з лекцій експертів у галузі SEO, лінкбілдингу та створення контенту, які виступали на конференції:
Артем Пилипець, Керівник відділу просування в SEO7
Олеся Коробка, Незалежний експерт
Андрій Тимошенко, Head of SEO Department в SeoProfy
Ніна Ромащенко, SEO Content Team Lead в Genesis
Яна Шульга, Head of Linkbuilding department в Boosta
Антон Даліба, Team Leader команди SEO в Livepage
Сергій Кокшаров, SEO-блогер Devaka.info
Стаття створена матеріалами конференції Collaborator, яка відбулася 9 грудня 2022 року.