Щороку з'являються нові тренди лінкбілдінгу. Проте в цьому питанні також важливо базово розуміти, як працюють пошукові системи, що вони вимагають для кращого ранжування і які існують стандарти хорошого посилального профілю. Тому в цій публікації ми розглянемо, що таке лінкбілдінг, які є види посилань, як dofollow та nofollow впливають на ранжування сайту та як правильно нарощувати посилальну вагу.
Основні задачі лінкбілдінгу
Лінкбілдінг (від англійського link (посилання), building (будівництво)) – це спосіб отримання зовнішніх посилань (беклінків) на сайт. Тобто те, скільки разів про конкретний сайт згадають на інших веб-ресурсах.
Лінкбілдінг є невід'ємною частиною SEO-просування. Йому часто приділяють стільки ж уваги, скільки й контенту сайту. Тому що посилальний профіль сайту має значний вплив на ранжування в Google.
Чим більше посилань є на конкретний ресурс, тим кращі його шанси опинитись в топі пошуковика Google.
Є кілька видів посилань:
-
dofollow – звичайне відкрите посилання;
-
nofollow – посилання, яке закрите для сканування пошуковими системами;
-
noindex – тег, який використовується для закриття певних сторінок. Контент усередині цього тегу буде недоступний для сканування пошуковими системами.
-
sponsored – вказує на наявність реклами на сторінці;
-
ugc – посилання в коментарях та повідомленнях на форумах, блогах і т.д.
Про dofollow та nofollow посилання та їхню роль в SEO-просуванні розкажемо детальніше.
Як Google ранжує сайти
Ранжування — це впорядкування результатів пошуку за релевантністю. Чим вище загальний рейтинг сайту, то кращим вважає цей сайт для запиту пошукова система.
Критерії ранжування сайту:
-
Розміщення якісного контенту;
-
Якість коду;
-
Домен з хорошою історією;
-
Рівень мобільної адаптації;
-
Час завантаження сторінки;
-
Зовнішні (вхідні) посилання. На цей фактор складно впливати, тому він такий важливий.
На позицію сайту впливає дуже багато різних факторів — їх десятки. Наприклад, дуже важливим є захист від вірусів та хакерських атак, безперебійний хостинг сайту, підключення інструментів оптимізації процесів та інші технічні моменти.
Читайте також: Як хостинг впливає на ранжування та просування сайту
Але повернемося до теми нашої статті — посилань. Із зовнішніми (вхідними) посиланнями все не так просто. Для того, щоб алгоритми Google сприймали конкретний ресурс як той, якому варто довіряти, на цей веб-сайт повинні посилатися інші авторитетні сайти. Тематика сайту, з якого веде посилання, також впливає на релевантність. Посилання зі сторінки, не пов'язаної з темою контенту, можуть викликати проблеми.
Для ранжування добре працюють як dofollow, так і nofollow посилання.
Що таке посилальна маса і чому вона важлива
Посилальна маса сайту є дуже важливою при ранжуванні Google. Тому ми не можемо про неї не згадати.
Посилальна маса — це вся сукупність зовнішніх посилань, що цитують і перенаправляють користувчів на сайт. Тобто коли інші сайти посилаються на проєкт – для пошукових систем це сигнал, що його обговорюють, рекомендують. Це сприяє розвитку довіри Google до сайту.
Зокрема, існує такий показник як DR — рейтинг домену. Він складається з цілого ряду факторів, але найважливіший — це кількість та якість зворотніх посилань.
Наприклад, у домену cityhost.ua доволі високий DR — 59. На графіку від Ahrefs можна побачити динаміку розвитку посилального профілю (синім кольором) та надходження органічного трафіку (оранжевим). Можна побачити, що посилання з’являються природньо та поступово, їхня кількість змінюється — це означає, що посилальний профіль органічний.
А ось так може виглядати профіль з «накрученою» посилальною вагою, яку Google не любить.
Тому одразу хочемо застерегти від не зовсім легальних та легких способів розкрутки — технічно DR виросте дуже швидко, але конкурувати з органікою все одно не зможе.
Читайте також: Як підвищити авторитет домена: перевірка та покращення показника DA
Що таке посилання dofollow
Dofollow — це звичайне посилання на сайт, яке використовують більшість інтернет-користувачів. Більш розширення значення — це відкритті посилання, які передають вагу сайту іншим сайтам і не містять додаткових SEO-умов.
Пошукова система (робот) може перейти по цьому посиланню на інший сайт. Таким чином передається посилальна вага іншому веб-ресурсу.
У коді сторінки dofollow посилання виглядає так: < a href="адреса посилання">анкорний текст< /a >, де:
-
< a > — тег посилання, що включає саме посилання, його анкорний текст і всі атрибути з інструкціями для пошукових систем;
-
href — атрибут посилання, в якому вказана URL-адреса.
Навіть за кодом ми бачимо, що це звичайнісіньке посилання, яке не передбачає додаткових умов.
Читайте також: Як знайти биті посилання і що таке биті посилання сайту
Що таке nofollow посилання
Nofollow — це закриті посилання, що вказують пошуковій системі, яка прийшла просканувати сайт, що за цими посиланнями не треба переходити. Робот розуміє, що це посилання присутнє лише для цитування іншого сервісу, і більш ніякої функції не виконує.
Вони зазвичай використовуються для посилань на зовнішні джерела та дуже рідко для внутрішніх перелінкувань.
У коді Nofollow виглядає так: < a rel="nofollow" href="адреса посилання">анкорний текст, де:
-
< a > — тег посилання, що включає саме посилання, його анкорний текст і всі атрибути з інструкціями для пошукових систем;
-
href — атрибут посилання, в якому вказана URL-адреса;
-
rel — атрибут, що вказує на відносини між сторінкою, що посилається, і сторінкою за посиланням;
-
nofollow — значення атрибута rel, що вказує пошуковикам не переходити за посиланням.
Nofollow та Dofollow посилання виконують свою роль — якщо на сторінку посилаються якісні зовнішні ресурси одним із методів, вона ранжується вище, ніж подібна сторінка без зовнішніх посилань.
Чому для лінкбілдінгу потрібні посилання nofollow
Nofollow посилання виконують декілька важливих функцій, що забезпечують краще ранжування ресурсу та його роботу:
-
Захист від спаму — Google запровадив цей вид, щоб позбавити вигоди спамерів, які залишають посилання у коментарях на сайті;
-
Пріоритетність сканування роботом — пошукова система оминатиме такі посилання і не переходитиме на них під час сканування веб-ресурсу.
-
Використання рекламних та партнерських посилань — Google радить сайтам позначати рекламні посилання тегами «sponsored» та «nofollow».
-
За допомогою nofollow закривають від робота ті посилання, з якими ресурс не хоче асоціюватися або які не викликають довіри Google.
-
Їхнє використання робить загальну картину посилань більш натуральною. І сприяє розвитку довіри Google до ресурсу.
-
При грамотному розміщенні на ваш сайт nofollow-посилань на зовнішніх ресурсах це може сприяти появі dofollow-посилань від звичайних користувачів.
Важливо:
-
Не зловживати nofollow-посиланнями для цитування інших ресурсів;
-
Не вибирати цей вид під час придбання посилань на сайтах-донорах, він принесе значно менше користі, ніж dofollow. Втім, nofollow-посилання від серйозних майданчиків також варто отримувати;
-
Не використовувати nofollow на внутрішніх посиланнях, які ведуть на важливі сторінки. Або для перелінкування з додаткових ресурсів на основний.
Також варто звернути увагу, що nofollow підвищує якість посилальної маси. У 2019 році Google підтвердив, що алгоритми сприймають nofollow як підказку і можуть передавати вагу беклінкам.
Читайте також: Як отримати домен безкоштовно
Як нарощувати беклінки на сайт
Є різні методи нарощування посилальної маси:
-
Внутрішня перелінковка сайту.
-
Платні посилання. Є спеціальні біржі посилань, наприклад Collaborator або Referr. Купівля та продаж посилань – допустимі для Google. Ця практика не порушує правила за умови, що для таких посилань у тезі < a > вказано атрибут rel="nofollow" або rel="sponsored".
-
Безкоштовні посилання. Під цю категорію підпадають різні шляхи отримання посилань. Наприклад користувачі діляться вашим ресурсом, бо їх зацікавив контент. Або ви домовилися з іншими сайтами схожої тематики про співпрацю тощо.
Головне правило під час формування посилальної ваги – дотримуватись правил пошукових систем, зокрема Google.
Також радимо врахувати:
-
Не всі донори підходять для нарощування посилальної маси. Нетематичні, низькоякісні або створені лише для продажу посилань сайти можуть сприяти появі неякісних посилань на ваш ресурс.
-
Не варто швидко нарощувати кількість посилань на ресурс, тому що це викличе підозри у пошукових систем. Це потрібно робити плавно, стабільно та поступово.
-
Надмірний обмін посиланнями також шкодить. Особливо, якщо це стосується сторінок, що слугують виключно для розміщення взаємних посилань.
-
Google сприймає як спам використання програм чи сервісів для автоматизованого створення посилань на сайт.
Посилальний профіль сайту має значний вплив на популярність сайту в пошукових системах. Тому лінкбілдінг є не менш важливою складовою для ранжування, ніж якісний контент. Більше посилань на ваш ресурс — кращі позиції в топі пошуковика Google. При цьому на якісну посилальну вагу сайту впливають, як ми з'ясували, не лише Dofollow, але й nofollow посилання. Останні нарощують довіру у пошукових системах, приховують від робота цитування, використовуються для рекламних та партнерських посилань і сприяють органічній появі dofollow посилань.
Також не меншу роль nofollow посилання відіграють у посилальній масі. Яка є дуже важливою при ранжуванні Google і правильне поступове її нарощування добре працює для загального рейтингу сайту.