CityHost.UA
Допомога і підтримка

Як самоорганізуватися на дистанційній роботі

 3053
15.07.2022
article

 

 

Все більше людей переходять з офісу в режим віддаленої роботи. Для когось причиною стала пандемія коронавірусу, а дехто почав працювати з дому після 24 лютого, коли багато українців опинилися в інших містах і навіть країнах. Але не всі готові продуктивно працювати в такому графіку, адже дім — це місце для відпочинку. Складно організувати себе, коли від роботи відволікає холодильник, диван, телевізор і халат. Ми зібрали декілька порад, якими користуємося й самі, адже колектив Cityhost теж працює віддалено — ми адмініструємо сервери, допомагаємо вам реєструвати домени та наповнюємо цей блог, перебуваючи вдома. Можливо, ви вже знали деякі з цих лайфхаків, але ми сподіваємося, що наші рекомендації стануть вам у нагоді. 

Повноцінно готуйтеся до робочого дня

Перша пастка, яка чатує на вас удома — те, що не треба добиратися до роботи, гарно вдягатися, голитися, робити зачіски чи макіяж. Можна просто встати з дивану, заварити кави, перебазуватися до столу і почати працювати. Ви теж так іноді робите, чи не так?

Це важливий дезорганізуючий фактор, здатний перетворити роботу на хаос і безкінечну боротьбу з лінощами. 

Прокидайтеся за 1-2 години до початку робочого дня, робіть зарядку, приймайте душ, снідайте, одягайтеся в комфортний, але пристойний одяг. Потрібно мати такий вигляд, щоб ви просто зараз могли вийти в магазин і не червоніти. 

Насправді те, як ви виглядаєте, істотно впливає на робочий настрій. Сам процес підготовки та одяг створюють асоціації — якщо ви не вмиті та в нічній сорочці, мозок думає, що робочий день так і не почався, можна відпочивати далі. Якщо ж ви причепурилися і привели себе в робочий вигляд — мозок бадьориться і вмикає офісний режим.  

Одна жінка перед початком віддаленого робочого дня надягала бюстгальтер, запевняючи, що він її дисциплінує. 

Організуйте робоче місце

Працювати, лежачи на тому ж дивані, на якому спали — це точно не варіант. Так само, як і приткнути ноут десь між чашками, розсунувши на столі столітні завали книжок, шнурів і ручок. Стан робочого місця також впливає на якість роботи. Безлад на столі — безлад в голові. Бажано, щоб робочий стіл був призначений тільки для цієї мети і вважався священним місцем, на яком не можна їсти і розводити хаос. Якщо такої можливості немає — потрібно кожного разу прибирати все зайве, залишаючи тільки ноутбук, блокнот і ручку. 

В ідеалі взагалі мати робочий кабінет, у який ви будете заходити з початком робочого дня і виходити ввечері у простір відпочинку з думкою «Я прийшов/ла з роботи додому». Таке зонування дуже швидко вчить переключатися з розслабленого «домашнього» стану до активної діяльності. 

Втім, така можливість є не у всіх. Але все ж треба спробувати створити для себе комфортний впорядкований куточок, який чітко асоціюватиметься з роботою, і працювати тільки там.    

Вигадайте приємні ритуали

Виринати з лінивого блаженства і пірнати в задачі, переговори і дедлайни неприємно, але що поробиш. Іноді ми починаємо відтягувати цей процес, прокрастинуємо, відкладаємо роботу на потім. Особливо цим страждають фрілансери, у яких немає зовнішнього контролю за робочим часом. Так можна дотягнути до ночі і почати працювати тоді, коли інші йдуть на прогулянку.  

Щоб пом’якшити процес «приходу на роботу», створіть приємні ритуали, які будуть асоціюватися з початком робочого дня. Включайте бадьору фонову музику, налийте запашної кави у красиву чашку, організуйте аромалампу, поставте квітучу фіалку на стіл, виберіть вікно з гарним видом… Все, що у вас викликає приємні емоції, дуже скоро «перекинется» на роботу, і ви будете входити в режим з позитивом.  

Не забувайте про спорт та фізичну активність

При віддаленій роботі єдина реальна потреба вийти з хати — це в магазин. Тому фрілансери іноді по три дні не виходять з квартири, рухаючись по трикутнику: ноутбук — ліжко — холодильник. 

Якщо при офісному режимі ми хоча б ходимо на зупинку і з неї, то вдома ризикуємо перетворитися на працівника з атрофованими м’язами, який вріс у крісло. При віддаленій роботі спорт — обов’язковий. Бажано, щоб він був на вулиці — свіже повітря та зміна обстановки йде на користь не лише тілу, а і мозку. Нехай це буде пробіжка, прості прогулянки у швидкому темпі, вуличні тренажери, велосипед, йога на газоні або все, що вам сподобається. Головне, щоб спорт і активний спосіб життя приносили радість. 

Не змішуйте роботу з домашнім життям

Вам потрібно сходити в магазин, і ви думаєте — зараз сходжу, а ввечері попрацюю довше. Потім ви готуєте, прибираєте, граєтеся з котом (підставте потрібне), сподіваючись надолужити все пізніше. І потім об 11 вечора страждаєте над документами. Було таке, зізнавайтеся? 

Коли ви змішуєте робочий процес із домашніми справами, то не виходить ефективно працювати, і разом з тим переслідує відчуття, що ви постійно на роботі. Все це призводить до швидкого вигорання, втоми, бо по факту нічого не робиться якісно. 

Навіть якщо ви заробляти на біржі фрілансу і не зобов’язані починати робочий день в певний час, краще відділяти роботу від життя за допомогою чіткого графіка. Наприклад, з 9:00 до 18:00 ви тільки працюєте, і більше ні на що не відволікаєтеся, але ввечері суворо заборонено відкривати ноутбук чи приймати дзвінки по робочих питаннях. 

Привчіть до цього всіх домашніх, замовників, партнерів. І ніколи не працюйте на вихідних. Таке розділення допоможе активно працювати і повноцінно відпочивати. 

Читайте також: «ТОП-11 художніх фільмів про цифрові технології та програмування». 

Як привчити дітей до робочого графіка батьків? 

Це питання непокоїть всіх, хто працює вдома. Можна пояснити другій половинці чи батькам (і то не завжди), що вас не можна відволікати, і що у робочий час «мене немає вдома, забудьте про моє існування». Але дітям це пояснити непросто. 

Якщо в сім’ї є малеча, то їй складно усвідомити, чого це мама чи тато — ось, а говорити з ними не можна? А чому зараз не можна, а потім можна?

Якщо є така змога — вирішіть питання допомогою окремого приміщення і дверей. Потрібен кабінет чи якась його імітація, де можна закритися. Один мій знайомий працює на заскленій лоджії, яка за допомогою нескладних маніпуляцій перетворилася на мікроскопічний кабінет. Це може бути кухня, спальня чи зал, але в цьому випадку вони мають бути закриті для відвідування домашніх протягом робочого часу. 

В такому разі дитині можна пояснити, що коли мама/тато в «кабінеті», то їх краще не турбувати. До цього має привчитися вся сім’я, бо власний приклад — це найкращий спосіб прищепити правила дітям.

Та все ж не кожна сім’я має достатньо просторе житло, в якому можна знайти окрему кімнату. Поясніть малюку ситуацію через умовні знаки. Наприклад, мама працює в прохідній залі за обіднім столом. Якщо дитина бачить ноутбук і підставку для олівців на столі — значить, вона зайнята. Якщо цих предметів немає — мама вже доступна для спілкування. 

Також є важливий момент щодо телефонних переговорів. Багато хто може дистанціюватися від балачок у кімнаті або включити музику в навушниках, але для робочих дзвінків потрібна тиша. Тоді потрібно встановити правило: якщо тато розмовляє по телефону, всі замовкають або виходять з кімнати. Перед цим краще попереджати домашніх, що зараз буде телефонна розмова. 

За допомогою таких нескладних домовленостей можна створити більш-менш комфортні умови для праці. 

Але все ж, як показує практика батьків на віддаленці, на 100% поринути в робочий процес все одно не вийде — складно відмовити дитині в увазі. Тому при можливості батьки малих дітей обирають офіс. Якщо виникає така потреба, є більш дорогий варіант коворкінгу, або зовсім безкоштовний — бібліотека. У багатьох бібліотеках є комп'ютерні відділи для відвідувачів, також можна домовитися, щоб вам дозволили працювати в читальному залі. Оформіть читацький квиток, беріть газети і журнали — так ви допоможете бібліотекарям виконати план, і вони завжди будуть вам раді.  

Закрийте собі доступ до соцмереж

Соцмережі вміють непомітно красти цілу гору часу. Здається, що ви чимось активно займаєтеся, мозок працює… Але пролетіло півдня, а робота не просунулася. 

Якщо вас реально засмоктує, то просто не входьте в свої акаунти до Facebook чи Instagram на робочому комп’ютері. Поставте двофакторну аутентифікацію — процес входу стане довшим, а у вас буде час згадати про заборону на соцмережі.

Телефон краще покласти подалі на режимі з виключеним звуком. Друзі та мемчики почекають до вечора. У вас багато дзвінків? Тоді не ставте додатки соцмереж на телефон, щоб пальці самі не тягнулися до іконок. 

Що робити з робочими чатами? Краще для роботи використовувати один месенджер (Телеграм чи Вайбер), а для розваг і друзів — інший. 

Якщо у вас зовсім не вистачає сили волі — існують додатки, які обмежують час використання заданих у налаштуваннях сайтів, блокуючи доступ.  

Читайте також: «Як інтернет змінив світ: ТОП-10 звичних речей та явищ, яких могло не бути».

Трохи секретів продуктивності

А тепер — лайфхаки, які дійсно працюють (ми перевіряли).

  1. Користуйтеся таск-менеджерами, або на крайній випадок пишіть список завдань в блокноті. Потрібно мати задачі перед очима. Кожна відмітка про виконану роботу викликає приємні емоції та мотивує на подальшу діяльність. 

  2. Не виходить втягнутися в процес — використовуйте «метод помідора». Поставте будильник на 25 хвилин і весь цей час старайтеся швидко-швидко працювати, не відволікаючись. Потім зробіть 10 хвилин перерви. Такими «скачками» можна насправді багато зробити за день. Про цей метод є багато статей в мережі — якщо вам цікаво, чому він так називається. 

  3. Якщо у вас є рутинні завдання різного типу, то призначте для кожного свою частину дня. Наприклад, зранку розсилати листи партнерам, після обіду здійснювати дзвінки, під кінець робочого дня приводити до ладу документи. Така структурованість привчає до того, що в певний час ви будете емоційно готові до цього виду роботи, і справи йтимуть легше. Це також допомагає не забувати про задачі, бо вони автоматично спливають у пам’яті. 

  4. Є такий метод — «з’їж жабу вранці», ви про нього, мабуть, чули. Потрібно зробити найбільш неприємні справи зранку, і тоді залишок для ви будете почуватися героєм. Так от — він спрацьовує не завжди. Іноді передчуття складної чи неприємної роботи змушує прокрастинувати перші робочі години, і жаба перетворюється на слона. Краще починати день з невеликих нескладних завдань, які допоможуть «розкачатися» і увійти в робочий ритм. Добре, якщо ці задачі вам подобаються.  

Віддалена робота радикально відрізняється від офісної. Саме тому багато з нас не одразу змогли переналаштуватися і самоорганізуватися. Але якщо слідувати цим правилам, то ви незчуєтеся, як станете відповідальним та дисциплінованим працівником, який ефективно виконує всі задачі.


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям: