Багато українських фрілансерів донедавна продовжували працювати на російських біржах, отримуючи основну масу замовлень саме звідти. Але після початку повномасштабної війни постало питання, як і куди піти з платформ східного сусіда. І природним рішенням для багатьох стала Upwork — одна з найвідоміших західних платформ, де вже давно працює частина українських фрілансерів.
Хочете дізнатися більше про Upwork та інші західні біржі фрілансу? Читайте статтю «Огляд закордонних бірж фрілансу: Upwork, Freelancer, Fiverr».
Щоб допомогти новачкам правильно зайти на сервіс та почати успішно заробляти, Collaborator організував вебінар під назвою «Клієнти з Upwork — шлях від 0 до 50K». Партнером онлайн-лекції виступила низка діджитал-сервісів, серед яких хостинг-провайдер та реєстратор доменних імен Cityhost.ua.
Ми написали на основі цього вебінару статтю та розміщуємо її у своєму блозі. Тут ви зможете ознайомитися з коротким вичавлюванням матеріалів, прочитавши статтю за 20 хвилин (ми засікали). Якщо ж хочете переглянути вебінар повністю — ось він.
Модератор бесіди — Ігор Рудник, керівник Collaborator.
Лектор — Микита Вдовенко, співзасновник компанії nn.partners. Шість років займається маркетингом, п'ять із них — лідогенерацією. Спеціалізується на фінансових продуктах (позики, страхування). З 2018 року працює на Upwork, досяг статусу TOP RATED PLUS. Співпрацював із великими страховими компаніями зі США, працював із рекламним бюджетом до 2 мільйонів доларів.
У 2020 році разом із партнером заснували компанію nn.partners та створили агентський акаунт на Upwork, залучаючи за його допомогою клієнтів з Європи, Канади, Сполученого Королівства та США. Інформація, якою ділиться у своїй лекції Микита Вдовенко, ґрунтується на емпіричному досвіді як звичайного фрілансера, так і компанії.
Upwork як майданчик: переваги, недоліки, перспективи
Вступом до нашої лекції стане короткий огляд характеристик Upwork та перспектив, які відкриваються перед фрілансерами.
Переваги Upwork
Для початку давайте поговоримо про позитивні риси цієї платформи, які приваблюють фрілансерів з усього світу.
Швидкий вихід на закордонний ринок
Серед явних переваг — майже миттєвий вихід на міжнародний ринок. Ми часто можемо чути від великих агентств, які стали успішними на локальному ринку, що вони роками не можуть вийти за межі країни, незважаючи на всі зусилля. Upwork дозволяє зробити це протягом тижня. Звичайно, великі клієнти з'являться не відразу, але достатньо зареєструвати профіль — і ваш бізнес уже стає помітним у всьому світі.
Зростання попиту на маркетингові та інші digital-послуги
Зараз, у 2022 році, можна відзначити зростання попиту на послуги маркетологів та інших фахівців із діджитал-сфери. І, з іншого боку, зростає зацікавленість замовників саме у послугах фрілансерів.
Якщо подивитися на цифри зі статистики Upwork, то ми побачимо, що 59% опитаних компаній планують використовувати віддалених фрілансерів наступні півроку, і 60% компаній планують збільшити кількість фрілансерів протягом наступних двох років. При цьому 19% усієї маркетингової роботи вже виконують віддалені фрілансери. Компанії середнього рівня зацікавлені в тому, щоб працювати у цьому напрямку дедалі більше, тому попит на послуги зростає.
Можливість заробітку в доларах
Upwork — це можливість заробітку в доларах, тобто у стабільній валюті. Із цієї платформи ви можете виводити гроші в Україну.
Найпростіший спосіб виведення — це Payoneer, він дозволяє здійснити пряму інтеграцію з майданчиком. Плюси — безкоштовна реєстрація та можливість створити карту та прив'язати її до вашого профілю. Також є опція виведення на PayPal та прямого переказу на банківський обліковий запис.
Payoneer може бути непоганим варіантом для початківців, але має свої мінуси. Наприклад, високі комісії, які стають помітними на великих обсягах. Пізніше можна зареєструвати ФОП або іншу форму підприємництва та робити прямий переказ на банківський рахунок.
Недоліки Upwork
Ну і куди ж без мінусів. Вони не критичні, але ці моменти треба враховувати, починаючи працювати на біржі.
Залежність облікового запису від відгуків клієнтів
Репутація на майданчику є основним активом. Ви довго її будуєте, вкладаєте час і сили у розвиток, але кожен негативний відгук різко відкидає обліковий запис вниз по топу. На жаль, не всі клієнти порядні, хтось може просто тримати вас у заручниках, погрожуючи зіпсувати репутацію. Навіть якщо клієнт неправий, він може написати негативний відгук, і це додає стресу.
Ваші успіхи будуються на «орендованій землі»
Наприклад, ви знаєте, що Upwork заборонив працювати на своєму майданчику людям з республіки білорусь та з росії. Це справедливо, але в той же час показник, що платформа може заборонити доступ до всього, що ви збудували за роки роботи. Не варто робити її фундаментальним джерелом заробітку, тому що в довгостроковій перспективі це може бути небезпечно.
Читайте також: «Свобода цінніша за гроші — які українські IT-компанії відмовляються від співпраці з росіянами».
Upwork як майданчик: функціонал та можливості для заробітку
Тепер розглянемо основний функціонал сервісу, звернемо увагу на найцікавіші, корисні та популярні функції, які дозволяють швидше знаходити клієнтів і виходити на високий рівень заробітку.
Project Catalog
Перше, що варто розповісти — це Project Catalog. Це новий функціонал майданчика, подібний концепт працює на Fiverr.
Upwork спочатку стартував як платформа, на якій можна найняти спеціаліста на погодинній або проектній основі. Тепер на ньому з'явилася модель співпраці, коли спеціаліст надає цілісну послугу. Це єдиний комплекс, у якому є початок, конкретний набір пропозицій та прогнозований за часом та результатом фінал.
Як це виглядає з боку потенційного замовника? Він вводить ключове слово, вибирає одну із запропонованих спеціальностей та потрапляє до каталогу вже сформованих проектів, з яких може обрати виконавця та його послугу. Наприклад провести повний аудит сайту, розробити маркетингову стратегію, оптимізувати сайт під пошукові системи.
Консультація (Consultation Projects)
Консультація (Consultation Projects) як окремий продукт — також нововведення на Upwork. Раніше такої опції не було, і консультування відбувалося в рамках роботи над проектом, або потрібно було окремо про це домовлятися. Тепер послугу виведено в окрему категорію, і за бажання можна окремо заробляти гроші саме на консультуванні.
Fixed Price та Hourly Contracts
Найпопулярніші та найдієвіші фільтри при пошуку замовлень — це Fixed Price та Hourly Contracts. Вони дозволяють вибрати найоптимальніший формат роботи та оплати.
Тільки від вас залежить, як використовувати платформу. Хтось фокусується на проектах із фіксованою оплатою, хтось на погодинних послугах. Можна зосередитись лише на одному форматі, якщо бачите, що вам так працюється комфортніше.
Оформляємо профіль як професіонали
Від того, наскільки правильно ви оформили свій профіль, залежить половина вашої удачі на біржі. Це ваша візитка та єдиний канал, по якому ви можете створити перше враження. Розглянемо лайфхаки з оформлення профілю, завдяки якому ви виглядатимете як справжній професіонал.
General Profile та Specialized Profile
На майданчику є два види профілю. У General Profile ви концентруєте всі уміння і досвід. Наприклад, ви фахівець із платної реклами, знаєте все про рекламу в Google, працювали з Facebook та Tik-Tok, вмієте працювати з Google Tag Manager, з аналітикою тощо. І навіть якщо у вас зовсім розрізнений досвід із кількох сфер, його можна описати в такому обліковому записі.
Specialized Profile створений для того, щоб виділити якусь одну ключову компетенцію у всьому вашому досвіді. У вас, напевно, є якийсь Core Skill (центральна навичка) — майданчик вважає, що їх може бути два. Наприклад, ви можете вибрати з усіх перерахованих вище вмінь Google ADS і сформувати на його основі спеціалізований профіль.
Наприклад, на цьому обліковому записі є три профілю — Marketing Automation, Search Engine Optimization і All work. Перші два — це якраз і є спеціалізовані профілі, і погодинний цінник у них вищий, ніж в основному. Це ті скіли, в яких людина профі, тому може ставити ціну вище.
Ваш профіль — це landing page
По суті, ваш профіль має той же сенс, що і landing page. Клієнти шукають послуги по ключових словах, внутрішня пошукова система підбирає їм релевантні відповіді, і після того, як людина переходить до вас на профіль, вона має здійснити конверсійну дію — написати повідомлення, запропонувати роботу. Тому й оптимізація профілю відбувається за тими самими законами, що й landing page.
Важливо, щоб скіли (теги), які ви вибираєте під час оформлення профілю, відповідали запитам потенційних роботодавців. Створюючи замовлення, клієнт вибирає кілька тегів, які відбивають суть його роботи. Вам як фрілансеру потрібно вибрати хмару тегів, яка максимально потраплятиме в запит і стане найбільш релевантною щодо ваших послуг.
Порада: знайдіть свою нішу
Починаючи свій шлях на Upwork, я брався за різну роботу, і в той час у мене не було ніші. Я не розумів, навіщо обмежувати свою компетенцію. Я спеціалізуюся на діджитал-маркетингу і наївно вважав, що таким чином претендую на більшу кількість роботи.
Але, відкривши для себе таке явище як ніша, ми з партнером здобули новий досвід — вищий рейт, довгострокові проекти, вибудовані процеси пошуку клієнтів та управління взаємовідносинами з ними.
Наприклад, я працював з різними маркетинговими інструментами, але я маю специфічний досвід, якого немає у ряду інших фахівців: робота з фінансовими та страховими продуктами. І коли я заточив свій спеціалізований профіль під цей напрямок, відгук на пропозиції став просто божевільним. Ось що дає ніша. Ось що відрізняє спеціаліста, котрий намагається бити з гармати по горобцях, від тих, хто знайшли свою фішку і прицільно б'ють в одну точку.
Здається, що ми всі конкуренти в маркетинговій сфері, але насправді це взагалі не так. Ніша дозволяє створювати свій унікальний осередок, в якому у вас дуже мало конкурентів. Це вигідно, ви ні з ким не штовхаєтеся ліктями. Для вашого потенційного клієнта це теж перевага, тому що він працює з людиною, яка точно йому допоможе.
Коли ми виявили свою нішу (я у фінансах, мій партнер у e-commerce) і відповідно оформили наші proposals та профілі, робота на майданчику заграла зовсім іншими барвами.
Порада: використовуйте максимум нових функцій
Upwork виводить у топ профілі тих, хто використовує їхні нові фічі. Платформа хоче тестувати свої нововведення, тому заохочує фрілансерів, які готові до експериментів. Вкрай рекомендую ознайомитися з усіма новими функціями — наприклад, зараз це Project Katalog та відеопрев'ю у профілі. Як тільки з'являється щось нове, одразу ж використовуйте це.
Порада: експериментуйте і стежте за даними
У профілі є вкладка під назвою My Stats, в ній можна побачити звіти про перегляд вашого профілю та інші метрики щодо ніші, в якій ви працюєте. Ці показники потрібно моніторити, тому що перша спроба оформлення профілю може бути не такою вдалою, як хотілося б. Якщо замовлень мало — змінюйте щось у профілі, пишіть нові описи, редагуйте портфоліо, додавайте кейси. Це безперервний процес, доки ви не знайдете своє місце. Після кожної зміни у профілі потрібно дивитися статистику та аналізувати, як це спрацьовує.
Досвід та лайфхаки: заявки, які дають результат
Профіль — це ваша візитка. Але перший досвід спілкування з клієнтом відбувається у вигляді заявки. Її якість — вирішальний фактор, який приведе замовника на ваш обліковий запис.
Персоналізація заявок
Один із важливих лайфхаків — надсилайте персоналізовані пропозиції. На майданчику є люди, які надсилають пропозиції всім підряд. Наприклад, у них є бот у Телеграмі, який автоматично розсилає повідомлення за певними тегами. І клієнтів це зазвичай дратує. Хтось, можливо, й отримує із цього замовлення, але зазвичай це дуже дрібні та незадовільні проекти.
Чому? Замовники шукають вирішення якоїсь конкретної проблеми у бізнесі. І від того, чи добре ви зрозумієте, чого вони хочуть, чи зможете показати, що відповідаєте запиту в скилах та досвіді, залежить ймовірність, що ви отримаєте замовлення.
Хорошим прикладом персоналізованої заявки може бути таке повідомлення:
«Вітаю! Я прочитав твою заявку, бачу, що ти шукаєш допомоги в пошуковій оптимізації твого магазину електроніки. Я якраз спеціалізуюся на SEO у сфері e-commerce. Ось скільки років я цим займався, ось кейс по іншому магазину електроніки, ось відгук, який мені залишили».
Ми часто чуємо від колег по цеху, що конверсія на їхні пропозиції — 1-3% відгуків. А в нас ця цифра становить десь 30%. Ми надсилаємо небагато пропозицій, але вони всі персональні. Ніша та персоналізація — це два стовпи, на яких стоїть успіх у пошуку замовлень.
Автоматизуйте персоналізацію
Цікавий момент, який на перший погляд трохи суперечить попередньому — рекомендація автоматизувати персоналізацію.
На практиці писати proposal — це довго, це може зайняти цілий день. Тому ми маємо шаблони, які ми напрацювали емпіричним шляхом. Я використовую листа, в якому є плейсхолдери.
Наприклад, заголовок: «Привіт! Я бачу, що ти шукаєш ______ (плейсхолдер)». І далі вже йде конкретика, наприклад, людині потрібна оптимізація рекламного облікового запису в Google Ads.
Наступний блок: «А я спеціалізуюся на _________ (плейсхолдер)». І далі розповідаю про досвід, який я маю в цій сфері.
Ці описи також збережені у мене в нотатках, я їх копіюю та вставляю. Далі розповідаю, кому ми допомогли у подібних кейсах. Сенс у тому, що більшість цього листа складається з блоків, які я описав колись раніше. Я його збираю як конструктор та відправляю. На початкових етапах це займає якийсь час, але потім з'являється достатньо напрацьованого матеріалу, і процес стає простіше.
Не намагайтеся продавати з першого дотику
Лист із пропозицією можна закінчувати по-різному. Можна написати «Давай співпрацювати», а можна ставити наприкінці питання, яке змусить клієнта подумати і відповісти.
Наша воронка вибудована наступним чином: після того, як людина прочитала наш proposal, вона заходить у профіль, потім відповідає на запитання, потім виходить на відеодзвінок, потім відбувається аудит або інший проміжний етап, а потім уже укладення угоди.
Ми не намагаємося продати угоду за один дотик (крім зовсім маленьких проектів), а йдемо багатоступеневим шляхом. Рекомендую закінчувати ваші листи питаннями, які залучають візаві до розмови. У страхуванні це може бути "У яких штатах у вас є ліцензія на продаж страховки?" або "З якими продуктами ви працюєте?" Людині легко відповісти на таке запитання, вона нічого вам не обіцяє, але ви вже почали з нею спілкування. Якщо діалог розпочався, є великі шанси, що ви вдарите по руках.
Але навіть якщо ви не уклали угоду, така стратегія має ще один плюс. Щоразу відправляючи proposal, ви витрачаєте коннекти. Майданчик дає певну кількість балів для безкоштовного подання заявок. І що частіше клієнти відповідають, то більше безкоштовних коннектів вам віддає майданчик.
Була історія, коли я починав із 90 коннектів, і відгук був такий високий, що кількість коннектів у мене довго не падала. А за три місяці взагалі зросла до 120 — при тому, що я відправляв proposals щодня.
Майданчик винагороджує за ефективну роботу із заявками.
Чи багато тексту писати у заявці?
Не існує усталеної довжини заявки, вона завжди індивідуальна. Наприклад, у нас було довгострокове замовлення з великою компанією з Великобританії, яке почалося з 4 або 5 речень. Замовник практично відразу зателефонував нам і ми дуже швидко уклали угоду. А для когось ми писали великі листи, бо клієнт мав такий запит — опишіть свій досвід, з якими бюджетами та інструментами ви працювали і так далі. Дивимося щодо ситуації. Не важливо, наскільки довгою буде ваша заявка, має значення лише її релевантність.
Експериментуйте і не здавайтеся
Це важливо, тому що у вас напевне з першого разу щось не виходитиме. Від кількості спроб залежить багато. Якщо ви продовжуватимете шукати кращі практики, читати експертів, дивитися на колег по цеху, спілкуватися в чатах, пробувати і робити, то у вас в якийсь момент почне виходити, а через певний проміжок часу — почне виходити добре.
Як тільки ви якісно оформили ваш профіль і зробили шаблон заявки, все, що вам залишається — просто пробувати знову і знову, надсилаючи запити та збираючи досвід. З часом ви трохи оптимізуватимете і доопрацьовуватимете вашу заявку, покращуючи її. Більше ніяких суперлайфхаків не існує.
Специфіка роботи із іноземними клієнтами
Поділюсь висновками, які ми зробили під час роботи із західними клієнтами.
Перше — комунікація фундаментальна. Тривалість взаємин із клієнтом залежить від того, наскільки ефективно ви спілкуєтеся, пояснюєте свої дії, коментуєте результати роботи. Це такі ж люди, як ми з вами. Вони просто хочуть розуміти, на що їм чекати, в які терміни, з якими результатами. Від спілкування залежить половина вашого успіху.
Комунікація у нас теж збудована в кілька етапів. На стадії продажів ми формулюємо очікування, орієнтуємо клієнта на терміни та результати, а у процесі роботи керуємо цими очікуваннями.
Для клієнтів з будь-якої країни важливі чесність та професійність, а для західних клієнтів це взагалі дуже важлива річ. Ніхто не любить завищених очікувань та обіцянок, які не виконуються. Будьте максимально чесні, навіть якщо у вас немає досвіду. Якщо вам здається, що можна наобіцяти, а потім розібратися, що з цим робити — не рекомендуємо цього.
Проактивне керування очікуваннями
Наприклад, ви почали працювати, сформулювали очікування із клієнтом, але у процесі роботи розумієте, що щось йде не за планом. Що найправильніше у цій ситуації? Призначити дзвінок з клієнтом, підготувати дані, аналіз, подати їх клієнту і пояснити, що почали діяти якісь невраховані фактори, і вони впливають результат. Клієнти здебільшого люди адекватні, вони вас зрозуміють.
Але якщо сам клієнт починає писати та запитувати, «Що відбувається? Ми начебто про інше домовлялися» — це потенційно конфліктна ситуація, не треба чекати, поки це станеться. Від того, наскільки ви активно керуєте очікуваннями, залежить успіх ваших відносин з клієнтом. Ніхто не любить неприємних сюрпризів.
Формуйте очікування з вашої доступності
Будьте доступні у плані комунікації та формулюйте очікування щодо вашої доступності. Добре, якщо на початку ваших відносин ви сказали клієнту, коли можете бути на зв'язку. Наприклад, клієнт у Нью-Йорку, і у вас велика різниця в часі. З ним потрібно домовитися, що ви на зв'язку з 9.00 до 12.00 по Нью-Йорку (у Києві це кінець робочого дня). Якщо він вирішить зв'язатися з вами о 16:00, то в Україні це буде глибока ніч. Ваша відповідальність у тому, щоб повідомити такі моменти клієнту.
Намагайтеся не доводити до конфліктів
Ситуація, коли клієнт мав очікування і вони не справдилися — це вже конфліктна ситуація. Він приходить із претензіями, і ви змушені виправдовуватися. Якщо комунікація зайде в глухий кут, ви ризикуєте отримати поганий відгук.
Коли бачите, що відбувається щось не те, ваше завдання вбудуватися в цей процес до того, як клієнт сам зробить якісь висновки і встигне розсердитися або розстроїтися. Навіть якщо у тому, що трапилося, є ваша вина, але при цьому ви вчиняєте чесно, професійно і проактивно, і самі озвучуєте проблеми, це дуже цінується.
Виходячи з цих якостей, навіть якщо ви припустилися якихось помилок, до цього поставляться з розумінням. Як мінімум такі дії допоможуть клієнту оперативно скоригувати свої плани та домовленості з іншими людьми.
Це основні моменти, які варто знати, починаючи працювати на Upwork.
У фіналі, як і обіцялося, пишемо відповіді на запитання від глядачів вебінару.
Відповіді на запитання від глядачів вебінару
На який заробіток може вийти новий користувач, наприклад seo-фахівець середнього рівня з мінімальною англійською? Як визначити, який рейт ставити?
Щодо мінімальної англійської — вам потрібно буде вибрати роботу, на якій потрібно мало спілкуватися. Можна зосередитися на Project Katalog, запропонувати максимально описаний фіксований набір послуг, щодо якого не потрібно робити багато уточнень.
По рейту — подивіться в каталозі проекти та профілі фрілансерів вашого рівня зі схожими пропозиціями. Ви побачите, скільки грошей просять люди з такими ж послугами та скілами, як у вас. Звертайте увагу на географію, тому що у фрілансера зі США може бути вищий погодинний рейт тільки тому, що він з Америки.
Послуга нематеріальна, ви самі вирішуєте, скільки вона коштує та наскільки здатна допомогти клієнту у вирішенні його проблем. Від того, наскільки добре ви знаєте цінність, яку ваша послуга приносить замовнику, ви можете сформувати справедливу ціну.
Ти сказав, що відгуки найголовніше. Що, якщо я своїм клієнтам зареєструю акаунти та отримаю відгуки таким чином?
Найголовніше не відгуки, а репутація. Вона складається, з одного боку, від відгуків на майданчику, а з іншого — від так званого Job success score. Наприклад, клієнти можуть залишати хороший відгук, але Job success score виходить не 100%, а, наприклад, 95% або 80%. У фрілансера крім публічного є закритий відгук та ще багато факторів, які впливають на репутацію.
Як тільки ви почали оформлювати профіль, можна просити своїх попередніх клієнтів зробити відгук, залишивши посилання на Linkedin. Платформа зв'язується з ними, перевіряє, що це реальні замовники, і так у вас з'являються відгуки від людей не з Upwork.
Зверніть увагу на статус профілю, який називається Rising talent. Потрібно постаратися отримати його, він дає перевагу у видачі та візуально виділяє вас серед інших талантів.
З самого початку потрібно знайти роботу, щодо якої ви впевнені, що ви зробите її добре і клієнт буде задоволений. У цей період важливий не заробіток, а нарощування репутації, тому краще брати дешеві та прості замовлення та отримувати хороші відгуки.
Що робити, якщо клієнт хоче зателефонувати мені, але мій англійський А1?
У вас у профілі буде вказано рівень вашої англійської мови. Ви можете самі говорити про те, що листуєтеся, але не телефонуєте. Потрібно просто прямо і чесно говорити, що ви не принесете жодної користі на дзвінку і найефективніший спосіб спілкування з вами — це текст. У цій ситуації ви можете скористатись Google-перекладачем.
Як отримати статус Top rated plus?
Я просто грамотно заповнив профіль за рекомендаціями Upwork, подивився на кращі профілі інших фрілансерів, щось узяв звідти. Потрібно максимально використовувати всі функції профілю, заповнювати всі кейси в портфоліо. Я робив це давно і, можливо, якісь правила змінилися. Рекомендую переглянути довідку.
Якщо клієнт пропонує перейти до Whatsapp або Zoom для продовження спілкування, це нормально?
Це нормально після того, як ви уклали контракт за правилами майданчика. До речі, рекомендую вам знати та не порушувати правила Upwork, інакше вас можуть забанити, і ви втратите всі напрацювання та репутацію. У платформи за деякими правилами є Zero tolerance policy — якщо ви порушили ці пункти, вони не будуть няньчитися і просто забанять назавжди.
Щодо спілкування за межами майданчика, у правилах прямо говориться, що ви можете спілкуватися будь-де тільки після того, як уклали угоду. На ранніх етапах це помітить майданчик, тому що в листуванні видно посилання та телефони. Є окремий пункт в оцінці контрактора: «фрілансер запропонував працювати поза майданчиком». І на це можна поскаржитися.
Чи є якісь телеграм-боти чи інші інструменти для автоматизації роботи з Upwork? Наприклад, для відстеження замовлень по якомусь ключу або для автовідгуку.
Вони є, ми навіть ними користувалися якийсь час, але повністю від цього відійшли. Ці боти гугляться на першій сторінці і їх легко знайти. Але вони підкидають нерелевантну інформацію. Мені швидше самому знайти по фільтрах на майданчику інформацію, яка мені потрібна, ніж постійно дивитися на цей бот і потім все одно потрібно фільтрувати дані, які я одержую. Це подвійна робота.
Читайте також: «Пошук інформації на сайті: огляд модулів і готових сервісів»
А з приводу автоматичного надсилання заявок — це дуже погана практика, ще раз повторюся. Може для якогось максимально уніфікованого продукту це і підійде, наприклад, для Project Katalog, але для об'ємних і дорогих завдань це точно не варіант.
Яка різниця між звичайним акаунтом фрілансера та агентським акаунтом (веб-студія, маркетингове агентство)?
Ви в будь-якому випадку матимете особистий обліковий запис, з якого вже почнете працювати з обліковим записом агентства. Усі виконавці з агентського облікового запису — це конкретні люди, у них є профілі.
Якщо ви працюєте від агентського профілю, замовник все одно бачить конкретну людину, яка виконує замовлення. Але рейтинг і заробіток буде нараховано агентству, а не фрілансерському профілю.
Наприклад, ми з партнером працювали на Upwork раніше та обидва мали статуси TOP RATED. Коли ми зробили агентство, наш досвід підсумовувався і одразу дав профілю статус Rising talent.
В акаунті агентства трохи інакше виглядають проекти, трохи інша модель щодо оплати, різні рівні захисту оплати. Але якщо дивитися узагальнено, розвиток обох видів акаунтів не має радикальних відмінностей.
Що ви робитимете зі своїм прокачаним акаунтом після виходу на пенсію? Як правильно здати в оренду свій обліковий запис і отримувати з нього профіт?
Це гарне питання. Я ще не думав про пенсію, і я точно не знаю, як це має виглядати. Але взагалі, якщо дивитися в бік агентського профілю, то люди можуть подавати заявки з чужого акаунту. Зі звичайного фрілансерського профілю так не можна робити, але в агентстві мій партнер, наприклад, може подати заявку з мого акаунта і навпаки. Відповідно, при виході на пенсію можна ввести в агентство нову людину, яка подаватиме заявки від нашого імені, і вони заходитимуть на наш агентський аккаунт. І, відповідно, весь прибуток приходитиме на нього.