CityHost.UA
Допомога і підтримка

Що таке трафік сайту, як його дізнатися та навіщо контролювати

 9071
22.02.2022
article

 

 

Що таке трафік сайту

Словосполучення «трафік сайту» використовується у двох значеннях:

  1. Технічне навантаження на хостинг, яке створюють користувачі;

  2. Залучення відвідувачів із різних каналів (Google, соцмережі, email-розсилки) з метою підвищити відвідуваність.

Ці поняття хоч і позначаються одним словосполученням, але насправді це два абсолютно різних явища. Перше — технічні показники, друге відноситься до просування ресурсу серед користувачів. Тому, щоб не плутатися, давайте одразу домовимося, що сьогодні ми розмовляємо тільки про технічний трафік сайту на хостингу і не зачіпаємо тему просування.

І тоді визначення терміна буде таким:

Трафік сайту – це потік вхідних та вихідних даних, які обробляє сервер.

Отже, існує вхідний та вихідний трафік. Вхідний — це надходження даних на сервер, наприклад, коли до нього додається новий контент, користувач надсилає запит або завантажує свої медіафайли. Вихідний – це дані, які відправляються назовні: наприклад, коли користувач отримує скомпільовану сторінку сайту. Разом вони формують навантаження на серверні потужності.

Чим більше відвідувачів заходять на сайт і виконують на ньому якісь дії, тим більше потужності сервера споживає сайт.

Що відбувається з сайтом, якщо трафік перевищує допустимий поріг

Багато провайдерів пишуть у тарифах, що обсяг трафіку необмежений. Це правда лише почасти. Справді, для більшості сайтів, що розміщуються на хостингу, з головою вистачить потужності, виділеної на сервері. Провайдери розміщують на одному хостингу рівно стільки клієнтів, скільки може ефективно обслуговувати машина.

Але фактично ресурси кожного облікового запису фіксовані і далеко не безмежні. Вони розраховуються в обсязі пам'яті на жорсткому диску, оперативної пам'яті, навантаженні на процесор.

Якщо веб-ресурс починає розвиватися і кількість відвідувачів зростає в десятки разів, сайт перестає «влазити» у свій тариф. Він починає зависати, повільно відповідати на запити, а потім повністю вимикається.

Повільна робота або відмова сайту негативно позначається на його SEO-просуванні та лояльності користувачів. По-перше, швидкість роботи та доступність веб-ресурсу безпосередньо впливає на ранжування в пошукових системах. А по-друге, некоректна робота сайту стає причиною втрати клієнтів, які йдуть на більш швидкі та відгучливі платформи.

Читайте також: Як хостинг впливає на ранжування та просування сайту

Для інтернет-магазину повільна робота сайту може стати справжньою катастрофою. Великі маркетплейси навіть за кілька хвилин простою зазнають колосальних збитків.

Навіщо контролювати свій трафік

Контроль трафіку – це важливий аспект роботи веб-майстра. Особливо якщо йдеться про проект, що постійно зростає, і в якого періодично трапляються сплески відвідування.

Є кілька причин, з яких потрібно приділяти увагу питанню трафіку та споживання ресурсів.

  1. Вчасно побачити, що настав час переходити на розширений тариф хостингу. Якщо ресурси вичерпаються, сайт почне зависати, а провайдер надсилатиме листи з пропозицією обрати інший тариф. Цей момент точно вас не омине, але краще вжити заходів ще до його початку. Коли сайт використовує близько 80% ресурсів, будь-який різкий приріст відвідуваності може вивести його з ладу. Подбати про збільшення потужності краще заздалегідь, перш ніж почнуться проблеми.

  2. Прогнозувати збільшення відвідуваності під час рекламних акцій. Наприклад, ви збираєтеся запустити в соцмережі акцію, покликану підвищити потік клієнтів на сайт. В цьому випадку необхідно обов'язково перевірити поточне ресурсоспоживання та запас потужності для майбутнього ривка. Слід розуміти, що після піку відвідуваності сайт вже не повернеться на попередні позиції, а середній рівень щоденних запитів зросте. Якщо на хостингу недостатньо резерву, сайт не витримає напливу клієнтів, і акція створить проблеми замість того, щоб вивести бізнес на новий рівень.

  3. Вчасно виявити DDoS-атаку. Щоб «покласти» сайт, хакери штучно створюють величезну кількість запитів до сервера, які він не встигає обробляти і зависає. Якщо без видимих ​​передумов різко зріс трафік, це може свідчити про напад «ддосерів». Такі події відстежуються техпідтримкою, але вчасно побачити проблему та повідомити спеціалістів буде не зайвим.

Детальніше читайте у статті: Що таке DDoS-атака та як захистити свій сайт/сервер

Що робити, якщо ресурсів хостингу не вистачає

Якщо сайт вичерпав ресурс хостингу, проблема вирішується просто – треба перейти на розширений тариф. Кожен провайдер має 3-5 тарифів з різним запасом ресурсів.

Наприклад, у Cityhost найбільш бюджетний тариф називається Gig: клієнту виділяється один гігабайт пам'яті на жорсткому диску, 256 Мб обсягу оперативної пам'яті (PHP memory_limit) і 2% навантаження на CPU (процесор) сервера. Тариф Penthouse – це 50 Гб пам'яті на диску, 1536 PHP memory_limit та 15% навантаження на процесор. Найбільший безлімітний тариф Premium Unlim надає до 50% навантаження на сервер. Різниця відчувається.

Але якщо цього недостатньо, наступним кроком буде оренда віртуального сервера (VPS/VDS). Тут оперативна пам'ять уже обчислюється в гігабайтах та в рази збільшується доступна частота процесора. Мало й цієї потужності? Тоді виходом стане оренда виділеного сервера — він має ще більше ресурсів, які клієнт використовує сам.

Але варто враховувати, що на ресурсоспоживання впливає не лише кількість відвідувачів, а й архітектура сайту. Вага сторінок та скрипти також використовують потужності хостингу, і метрики ніколи не покажуть вам, на що саме витрачаються ресурси.

Якщо відвідувачів небагато, але споживання ресурсів при цьому високе — отже, настав час зайнятися оптимізацією.

  • Оптимізувати код так, щоб скрипти споживали менше ресурсу;

  • Увімкнути серверне кешування;

  • Використовувати стиснення медіаконтенту;

  • Не завантажувати медіафайли на сам сайт, а використовувати сторонні ресурси, наприклад, YouTube;

  • Використовувати CDN, щоб рознести статичний контент на різні сервери.

Як дізнатися трафік сайту на хостингу

Починаючи вивчати поняття трафіку на сайті, веб-майстри замислюються над питанням: чи можна його розрахувати в цифрах? Чи реально спрогнозувати?

І так, і ні. Розрахувати трафік за допомогою якогось рівняння, помноживши кількість відвідувачів на кількість мегабайт, неможливо. Для кожного сайту ситуація є індивідуальною, оскільки залежить від багатьох показників.

Дізнатися свій трафік можна тільки по факту, подивившись метрики в хостинговому обліковому записі в розділі «Ресурси» (для цього виберіть вкладку «Хостинг 2.0» у лівій панелі та клікніть по назві сайту).

Ви побачите багато вкладок – це інформація про використання всіх ресурсів хостингу. У розділі «Загальна інформація» зібрана статистика в цифрах.

Як побачити відвідуваність сайту? Якщо говорити про трафік, його можна дізнатися у вкладці «Запити (HTTP)» — це кількість запитів, спрямованих до сервера. Їх не обов'язково генерують «живі люди» — частина трафіку створюється ботами, парсерами та аналізаторами.

Ця цифра може нічого конкретного вам не повідомити — ну 14 тисяч запитів на місяць, і що? Для формування цілісної картини трафік зіставляється з іншими показниками — CPU (навантаження на процесор), RAM (навантаження на оперативну пам'ять), MySQL (запити до бази даних) та інші.

Наприклад, цей сайт отримує в середньому 300-400 запитів за добу та споживає менше 1% із 5% CPU, виділених за тарифом. Але одного дня стався сплеск відвідування, пов'язаний із публікацією важливої ​​для користувачів інформації. На веб-ресурс надійшло понад 2000 запитів, і навантаження зросло до 3%. Отже, якщо щоденне навантаження зросте до 3000, власнику веб-ресурсу потрібно буде замислитись про розширення тарифу.

Детально вивчивши ці графіки на своєму хостинговому обліковому записі, ви також зможете зробити висновки, чи вистачає вашому сайту ресурсів і чи впорається хостинг із раптовим приростом трафіку.

Якщо зелена лінія впевнено наближається до червоної – це чіткий сигнал, який свідчить, що сайт вичерпав майже весь ресурс.

Трафік сайту — це фактор, який впливає на ресурсоспоживання сайту. Відстежуючи цей показник та зіставляючи його з поточним навантаженням на хостинг, ви зможете контролювати ситуацію та вчасно вживати заходів щодо розширення тарифу в разі потреби.


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям: