CityHost.UA
Допомога і підтримка

Як оптимізувати статтю сайту

 4899
05.08.2022
article

 

 

Що ж таке оптимізація статті? Давайте розберемося. Для того, щоб оптимізувати статтю, необхідно написати її в легкому, зрозумілому та «читабельному» стилі. При цьому вона повинна відповідати параметрам пошукової системи. Але не все так просто, і потрібно врахувати особливий алгоритм дій.

ТОП-6 основних правил оптимізації статті

При створенні контенту потрібно слідувати ряду правил, які краще вибудовувати до початку роботи. Якщо ви спершу пишете статтю, а потім її оптимізуєте, то це не найкращий шлях, адже так ви будете змушені все переробляти наново. 

Структура тексту

У тексті мають бути заголовки, підзаголовки та списки — пошуковик ранжує вище тексти з чіткою та логічною структурою. Довге та неструктуроване «простирадло» не подобається ні читачам, ні пошуковим роботам. 

Заголовки мають бути в чіткій ієрархії та використовуватися тільки для своїх цілей. Не можна застосовувати їх для візуального виділення тексту всередині розділу, якщо за змістом він там не потрібен. Головний заголовок H1 (Header 1) має бути лише один на сторінці. У самому тексті потрібно розставляти заголовки за принципом ієрархічного дерева: підзаголовки H3 всередині підзаголовків H2, H4 вкладаються в H3 і так далі. Всього існує шість рівнів підзаголовків (до H6), але громіздку структуру також не варто робити, адже вона буде втомлювати читача. 

search engine optimization

Ієрархія заголовків у статті

Ключові запити

Ключовий запит краще використовувати у відповідному контекстному середовищі, не завдаючи шкоди смисловому навантаженню. Не варто грубо вставляти ключі в речення, які не підходять для цієї мети або «притягувати за вуха» якісь факти, тільки щоб підігнати статтю під ключові слова.   

У тексті немає місця для неприродних фраз, наприклад: купити недорогий хостинг Україна. В цьому прикладі необхідно внести корективи, щоб вийшло «купити недорогий хостинг в Україні». Така оптимізація тексту сайту дозволить не втрачати потенційного читача через некоректні словосполучення, які не вживаються в реальному мовленні. 

Заголовок H1 повинен включати в себе головну фразу статті, яку потрібно розмістити на початку заголовка. Наприклад, якщо у вас головний ключовик «як купити домен» і ви хочете розказати про оптимальні адреси для малого бізнесу, то хорошим заголовком буде: «Як купити домен для розвитку малого бізнесу в інтернеті».

Заголовок буде головним орієнтиром у статті для читачів. Рекомендується доповнювати його конкретизуючими фразами, що включають числа. Наприклад: «Як купити домен в Україні у 2022 році».   

У заголовку не потрібно ставити крапку, знаки оклику, три крапки. Прийнятний тільки знак питання. Назва не має бути занадто довгою або короткою — достатньо 60-110 символів, у яких ви розкриєте головну думку тексту. 

Користь для цільових аудиторій

Текст повинен пропонувати конкретні рішення та інформацію, яка дійсно принесе нові знання або практичну користь читачам. Проаналізуйте свою цільову аудиторію, знайдіть теми, цікаві для відвідувачів вашого сайту.

Наприклад, послугами Cityhost здебільшого користуються вебмайстри та підприємці, які розкручують свої сайти у мережі. Отже, їм буде цікава інформація не лише про домени, хостинг та сервери, а і маркетинг, SEO, юридичні питання щодо функціонування ресурсів в інтернеті.

Читайте також: «Договір на створення сайту — як убезпечити себе під час розробки» 

Якість тексту

Якісний контент має бути змістовним, викладатися виразним мовою. Стаття не може містити в собі ніяких пунктуаційних, мовних або орфографічних помилок. Будьте педантичні в цій справі та перевіряйте текст. Якщо читач «спотикається» об безграмотні конструкції, неправильне використання слів та помилки, він не захоче повертатися на сайт. Це знижує показники поведінки відвідувачів і як результат — сайт падає в рейтингу.  

Візуальний контент має значення

Наповнювати статтю необхідно не тільки текстовим змістом, але і візуальним контентом. Додайте по одній картинці на кожні 3000 знаків. Але вона повинна бути не просто взята навмання, а строго відповідати смисловим навантаженням вашого тексту.

Додавайте до картинок опис «alt» — він приведе до вас додаткову аудиторію, якщо користувачі шукають матеріали по вашій темі в Google-зображеннях. Також важливо оточувати зображення релевантним текстом, який теж впливає на видачу за ключовими словами. Особливо добре це працює для інтернет-магазинів. 

Картинки мають бути хорошої якості та максимально унікальні. Якщо пошуковик знаходить декілька однакових картинок на різних сайтах, він видає ту, яка має найкраще розрішення.  

Оптимальний розмір статті

Для того, щоб ефективно оптимізувати статтю для пошукових сайтів, розмір вашого тексту має перевищувати 3000 знаків (символів). У невеликих текстах досить важко розгорнути зміст теми, розкрити проблему і досягти високого показника унікальності. Краще робити свої статті від 3000 символів і більше, застосовуючи в них підзаголовки з ключовими фразами.

Не намагайтеся підігнати статтю під якусь конкретну кількість знаків — головне, щоб була добре пояснена тема, читачі отримали всю необхідну інформацію, користь і задоволення від читання.

Читайте також: «ТОП-4 онлайн-чата для сайту: LiveChat, HelpCrunch, Tawk.to, KwizBot» 

Оформлення метаданих сторінки сайту

Метадані або їх ще називають метатегами — це спеціальні теги в html-структурі сайту, призначені для автоматичної обробки роботами. Їх існує доволі багато, але нас цікавлять Title і Description, основні метатеги для SEO-спеціалістів. 

Пошукова система формує з них сніпети — блоки, в яких представлена основна інформація про сайт. 

Title-заголовок

Особливо важливий заголовок для оптимізації статті — саме він виводиться при пошуці і відображає назву сторінки сайту. Title повинен максимально чітко розкривати сенс усього написаного. 

Оптимальна довжина Title — приблизно 65 символів (пробіл враховується). У такому випадку він не буде обрізатися у видачі. Якщо ж заголовок занадто довгий, Google його скоротить, і замість продовження користувачі бачитимуть три крапки. 

Стаття в блозі Cityhost

Сніпет з видачею однієї із статей з блогу Cityhost

Тут також потрібно використовувати ключові фрази і виводити їх у першій частині заголовка. При цьому пошукова система старається формувати видачу з різними назвами статей, тому аналізуйте перші сторінки і не робіть такі ж Title, які вже є у конкурентів. 

Description

Цей мета-тег виводиться в органічній видачі пошукової системи, тому повинен містити короткий опис статті. У ньому обов’язково мають бути ключові фрази. Оптимальна довжина — 155 символів без пробілів. У description дозволено використовувати спеціальні символи та емоджі, але обережно, адже засмічений смайликами опис може відлякати користувачів.  

Він також має бути унікальним та не збігатися з описами на інших сайтах, інакше Google не візьме сторінку у видачу або створить description самостійно з початку статті або підзаголовків. У будь-якому разі враховуйте, що пошукова система може формувати опис самостійно, та оптимізуйте всі частини тексту, які вона використовує для цього — введіть в них ключі та напишіть так, щоб за ними можна було зрозуміти смисл статті.

Після того, як стаття оптимізована, потрібно буде аналізувати реакції пошукової системи. Якщо Google індексує сторінку низько або формує незручні та некрасиві сніпети — можливо, варто переробити метатеги та ще раз оптимізувати статтю.


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Богдана Гайворонська

Журналіст (з 2003 року), IT-копірайтер (з 2013 року), контент-маркетолог Cityhost.ua. Спеціалізується на статтях про технології, створення та просування сайтів.

Спеціаліст-консультант: Олег Рівтін

CEO Cityhost.ua. Спеціалізується на маркетингу, пошуковій оптимізації, зв'язках із громадськістю.