CityHost.UA
Допомога і підтримка

Як дізнатися відвідуваність чужого сайту

 6730
07.02.2024
article

 

 

Аналіз конкурентів – один з ключових аспектів успіху проекту. Проводити дослідження варто на кожному етапі просування, враховуючи розробку стратегії, отримання першого трафіку, створення категорії товарів або рубрики блогу. І отримати доступ до даних не складно, адже існують сервіси, які допомагають дізнатися відвідуваність чужого сайту. Їх використання дозволяє побудувати стратегію залучення користувачів, почати отримувати власний трафік та суттєво його збільшити.

Для чого потрібно знати відвідуваність чужого сайту

Трафік сайту – це показник кількості відвідувачів будь-якої сторінки веб-ресурсу. Наприклад, людина ввела в пошуковій системі запит «купити хостинг онлайн», знайшла головну сторінку Cityhost та перейшла на неї, автоматично ставши відвідувачем. Потім вона почала виконувати різні дії (пересуватися по сторінці, переходити в інші розділи, заповнювати форми тощо), а інструменти відстеження, наприклад Google Analytics, при цьому фіксують її дії та зберігають інформацію у свої бази даних. 

Щоб навчитися не плутати кількість користувачів та потік вхідних і вихідних даних, який відіграє важливу роль у роботі вашого сервера, радимо після цієї статті прочитати матеріал про технічний трафік сайту та його вплив на сервер.

Аналіз трафіку чужого сайту дає можливість зрозуміти тенденції у своїй сфері, виявити успішні тактики просування проекту та його потенційні недоліки, а також проаналізувати майбутніх партнерів. Отриману інформацію можна використовувати в різних цілях:

  • Виявлення особливостей ніші. Якщо сайти конкурентів отримують мільйони відвідувачів, це говорить про перспективність ніші, але й про складність просування веб-ресурсу, особливо на новому домені. Якщо загальна відвідуваність інтернет-проектів відносно невелика, то отримати трафік вдасться з невеликими інвестиціями часу та грошей, але й вигода від нього теж буде меншою.

  • Розуміння ринку. Ви можете виявити, які товари або послуги конкурентів користуються попитом, і як вони комунікують зі своєю аудиторією.

  • Вибір каналів трафіку. Ви можете вибрати тільки ефективні способи залучення відвідувачів (пошукові системи, соцмережі, рекламні системи), зекономивши час та гроші на експериментах.

  • Створення структури. Знання основних сторінок, категорій та рубрик допомагає краще продумати структуру сайту та додати лише корисні матеріали, тобто почати швидше отримувати якісний трафік.

  • Додавання нової інформації. Перед створенням нової категорії (рубрики, статті) треба подивитися, чи має ця тема попит. Звичайно є й інші інструменти, як от аналіз ключових слів та Гугл Тренди, але саме кількість відвідувачів сайту конкурента допоможе найшвидше отримати корисну та актуальну інформацію.

  • Пошуку майданчика для реклами. Перед розміщенням реклами на інтернет-проекті, наприклад, оренди банера або покупки беклінків, потрібно перевірити якість його трафіку. Особливо ретельно слід аналізувати відвідувачів, враховуючи середню тривалість сесії, та траст домену, тобто ступінь довіри до нього з боку пошуковиків.

  • Уникнення помилок. Розуміння слабких сторін конкурентів, наприклад, непопулярних категорій товарів або тем статей, дає змогу сконцентруватися лише на тому, що дійсно збільшить трафік.

Дослідження статистики сайту конкурента є обов'язковим при пошуковій оптимізації свого веб-ресурсу. Сучасні сервіси дозволяють зрозуміти, які пошукові запити використовують конкуренти та який результат отримують. Так власники інтернет-проектів можуть створити свою стратегію залучення користувачів, наприклад, вибрати низькочастотні (НЧ) запити, або спрямувати свої ресурси на залучення відвідувачів по конкурентних середньочастотних (СЧ) та високочастотних (ВЧ) ключах.

Де придбати хостинг онлайн для сайту в Україні

Які є способи дізнатися відвідуваність чужого сайту

Є два основні методи аналізу статистики сайту: самостійне дослідження та спеціалізовані інструменти. Першим зазвичай користуються рекламодавці: напряму пишуть власнику веб-ресурсу, отримують гостьовий доступ до аналітики та вивчають потрібні дані. Другий вже більше підходить веб-майстрам, адже можна отримати безліч корисних даних, при цьому власник проекту навіть не дізнається, хто та навіщо вивчав його проект.

Однак подібне розділення умовне. Ефективніше орієнтуватися на способи дізнатися відвідуваність чужого сайту та вибирати найкращий саме для своїх цілей:

  • Лічильник для сайтів. 10 років тому на кожному веб-ресурсі в підвалі сайту можна було побачити лічильник, який відображував кількість відвідувачів за весь час та/або за добу. Нині так відкрито не діляться своїми даними, але на деяких проектах все ж можна знайти подібні віджети. До найбільш популярних лічильників відвідувачів відносять Histats та Amazingcounters, TOP Bigmir та Hit.ua.

Аналіз трафіку сайту через лічильник Histats

  • Запит власнику. На багатьох інтернет-проектах є окрема сторінка для рекламодавців, де можна подивитися детальну інформацію про трафік. Ви можете й самостійно написати власнику проекту, якщо ви рекламодавець або плануєте гостьовий постинг, запросивши статистику сайту.

  • Спеціалізовані сервіси. Існують сервіси, які дозволяють отримати доступ до інформації про відвідувачів веб-ресурсу конкурента. Для проведення базового аналізу трафіку чужого сайту достатньо зареєструватися, а ось отримання повних аналітичних звітів вже потребує наявності платного тарифу. 

Багато власників веб-ресурсів відмовляються від лічильників відвідувачів або роблять їх закритими. На отримання даних безпосередньо від команди інтернет-проекту потрібен час, при цьому власники невеликих та середніх веб-ресурсів рідко дають доступ навіть до базової інформації. Саме тому найкращим способом перевірити відвідуваність сайту конкурента вже довгий час залишається використання спеціалізованих платформ.

Читайте також: Що таке посилання nofollow і dofollow, і чому обидва види потрібні для SEO-просування сайту

ТОП-5 сервісів для аналізу трафіку конкурента 

Сервіси для перевірки трафіку конкурента дають своїм користувачам неймовірні можливості. Ви можете дізнатися не тільки кількість відвідувань сайту, а й канали залучення користувачів, країну, стать та вік відвідувачів, популярні сторінки, пошукові запроси, середню тривалість сесії, посилальну масу, зворотні домени тощо.

Serpstat – інструмент для пошуку сайтів донорів

Головна сторінка сервісу для аналізу трафіку Serpstat

Serpstat – це сервіс для аналізу сайту, яким користуються мільйони seo-фахівців по всьому світу. Однойменна компанія створена українським підприємцем Олегом Саламахою, а її офіс знаходиться в Одесі. Для надання повної інформації про веб-ресурси компанія використовує власні бази даних з інформацією по 230 географічних регіонах Google.

Доступні тарифи на сервісі Serpstat

Зареєструватися на Serpstat можна за допомогою електронної пошти або через Google. Після чого вам запропонують перейти на платний тариф, але ви можете натиснути «Skip Trial» та продовжити користуватися сервісом безкоштовно.

Аналіз трафіку сайту на прикладі Facebook

Коли вкажете домен сайту конкурента, сервіс миттєво його проаналізує та надасть наступні дані:

  • загальну кількість відвідувачів;

  • загальну кількість ключових слів;

  • основні пошукові та рекламні ключі;

  • графіки тренду видимості, трафіку та ключів;

  • найбільш популярні сторінки веб-ресурсу;

  • детальну інформацію про конкурентів сайту;

  • приклади рекламних оголошень;

  • дані про зворотні посилання на веб-ресурс.

На базовому тарифі Serpstat доступно 45 інструментів, щоденний аналіз 10 проектів та 10 сторінок. Отриманих даних цілком вистачить для базового аналізу трафіку конкурента та створення стратегії залучення відвідувачів.

Читайте також: Як вибрати донора для зворотного посилання

SimilarWeb – аналіз трафіку конкурента без жорстких обмежень

Головна сторінка сервісу для аналізу трафіку SimilarWeb

SimilarWeb – один з найкращих сервісів для перевірки трафіку сайта конкурента. Для використання достатньо зареєструватися через електронну пошту або акаунт Google. Платформа запропонує перейти на платний тариф, але від нього можна відмовитися.

Приклад аналізу відвідуваності сайту через сервіс SimilarWeb

Для аналізу веб-ресурсу перейдіть в розділ «Website Analysis» та введіть домен конкурента. Одразу на сторінці «Website Performance» ви отримаєте доступ до наступної інформації:

  • загальна кількість відвідувань;

  • частка трафіку з мобільних пристроїв та комп'ютерів;

  • середня кількість часу, яку користувач проводить на веб-ресурсі;

  • середня кількість сторінок, яку дивиться один відвідувач;

  • канали трафіку (прямий перехід, соцмережі, пошукова видача тощо);

  • країни, з яких користувачі приходять на веб-ресурс;

  • 5 популярних запитів, по яких знаходять сайт;

  • зворотні домени, тобто сайти, які рекомендують ваш проект.

В розділі «Similar Sites» можна подивитися ТОП-10 сайтів-конкурентів. А в розділі «Geography» та «Demographics» дізнатися більше про країни, стать та вік відвідувачів. В категорії «Audience Interests» доступна інформація про інтереси користувачів, що особливо корисно для людей, які планують запускати рекламні кампанії.

Як знайти схожі сайти через сервіс SimilarWeb

На жаль, безкоштовний тариф SimilarWeb відкриває доступ лише до вищеописаних даних, при цьому деякі розділи мають обмеження. Хоча навіть цієї інформації достатньо, щоб зрозуміти, які канали трафіку краще працюють саме у вашій ніші та створити базовий портрет відвідувача.

Читайте також: Wayback Machine: що таке веб-архів і для чого він потрібен

Semrush – повний аналіз трафіку конкурента з різних джерел

Як використовувати Semrush для аналізу відвідуваності чужого сайту

Semrush – це величезна платформа для комплексного аналізу власного інтернет-проекту та веб-ресурсів конкурентів. Він дає змогу аналізувати пошуковий, рекламний, соціальний та інші типи трафіку. Є навіть окремий розділ «Контент маркетинг» з повною інформацією про розміщені на сайті тексти. А розділ «Тренди» дає змогу прогнозувати кількість відвідувачів по окремих темах, тобто отримувати корисну інформацію для побудови структури проекту та створення контент-плану.

Аналіз трафіку сайту через Semrush на прикладі Facebook

Для дослідження трафіку на сервісі Semrush потрібно зареєструватися та вказати домен сайту, після чого система надасть наступні дані:

  • базову інформацію: авторитетність, загальна кількість відвідувачів з пошуковиків та реклами, зворотні посилання;

  • дані про органічний трафік: країни користувачів, місця конкурентів у видачі, ключові слова та їхні типи;

  • загальну інформацію про рекламний трафік: популярні ключі, розподіл платних місць, навіть приклади рекламних оголошень;

  • дані про зворотні посилання: сторінки веб-ресурсу з найбільшою кількістю посилань, сайти-донори, анкори тощо.

І, звичайно, ви можете перейти в будь-який розділ та більш детально дізнатися про інтернет-проект, наприклад, провести комплексне дослідження ключових слів. Безкоштовна версія Semrush має декілька обмежень: 10 аналітичних звітів на день, створення та керування лише одним проектом, відстеження до 10 ключових слів. Але можна перейти на платний тариф за 99 доларів на місяць.

SeRanking – комплексний аналіз пошукового трафіку конкурента

Головна сторінка сервісу для аналізу відвідуваності сайту SeRanking

SeRanking – це відомий серед seo-фахівців сервіс, який дозволяє отримати повну інформацію про пошуковий трафік. Ви можете додати власний інтернет-проект, зробити його технічний аудит та відстежувати популярні запити, або проводити дослідження відвідуваності чужого сайту.

Приклад аналізу відвідуваності чужого сайту через сервіс SeRanking

Для використання інструментів на платформі SeRanking потрібно зареєструватися, відповісти на декілька питань та додати власний веб-ресурс. Після чого можна перейти в розділ «Competitive Research», вказати домен будь-якого сайту та отримати його повний аналіз:

  • траст домену (оцінка довіри з боку пошуковиків);

  • загальна кількість відвідувачів з пошукових систем;

  • обсяг рекламного трафіку та оцінка його вартості;

  • розбивка пошукового трафіку по країнах;

  • популярні пошукові запити, по яких знаходять проект;

  • типи запитів (інформаційні, комерційні, навігаційні тощо);

  • основні конкуренти інтернет-проекту;

  • сторінки, які відвідують найчастіше;

  • детальний розбір рекламного трафіку.

І це лише невелика частина даних, які можна отримати за допомогою SeRanking. Однак кількість доступних інструментів повністю залежить від тарифу: Essential ($44 на місяць), Pro ($87.20) та Business ($191.20). Після реєстрації ви отримаєте пробну версію (не потрібно вказувати платіжні дані), а вже потім зможете перейти на інший тариф. До того ж сервісом можна користуватися й безкоштовно, але з серйозними обмеженнями.

Читайте також: Погані боти: чим вони шкодять сайту і як їх заблокувати

Ahrefs – преміальний інструмент аналізу трафіка конкурента

Головна сторінка сервісу для аналізу сайту конкурента Ahrefs

Ahrefs – це потужний інструмент для проведення дослідження відвідуваності чужого сайту як з пошуку, так і з реклами. Сервіс часто використовують саме для аналізу пошукового трафіку конкурента, адже він надає комплексні дані про кількість відвідувачів з різних пошуковиків, позиції в видачі, популярні ключові слова, країни користувачів. 

Дані про аналіз сайту конкурента на сервісі Ahrefs

А звіти про зворотні посилання дозволяють створити власну стратегію закупки беклінків, уникнувши довгого та складного пошуку сайтів-донорів.

Детальний аналіз маси сайту на Ahrefs

Головним недоліком Ahrefs є жорсткі обмеження користувачів на безкоштовному тарифі. Після реєстрації ви можете додати власний проект та отримати по ньому базові дані. Однак, щоб використовувати інструмент для аналізу чужого трафіку, потрібно або підтвердити право власності на цей веб-сайт, або перейти на платний тариф за $99 на місяць. 

Як вибрати інструменти для аналізу трафіка конкурента

Дослідження відвідуваності чужого сайту – це можливість створити власну ефективну стратегію залучення користувачів, уникнувши розповсюджених помилок. Грамотний аналіз допомагає дізнатися, які способи просування краще використовувати в певній ніші, які теми мають попит, в кого варто придбати зворотні посилання, а кого краще уникати.

Перевірити відвідуваність сайту можна за допомогою простих лічильників або шляхом самостійного проведення дослідження, тобто подивитися на популярні сторінки, знайти в текстах основні ключі та перевірити їх частотність. Однак, щоб зекономити свій час та отримати багато корисної інформації, краще використовувати сервіси для аналізу трафіку сайту.

Serpstat, SimilarWeb та Semrush пропонують найкращі базові тарифи, на яких можна отримати достатньо даних про рекламний та пошуковий, а інколи й соціальний трафік. І кожен сервіс, враховуючи SeRanking та Ahrefs, має 7-14-денну пробну версію з повним доступом до функціонала, що дозволяє провести тестування та вибрати відповідний інструмент з урахуванням особливостей ніші та власних потреб!

Купівля головних та регіональних доменів для сайту


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Богдана Гайворонська

Журналіст (з 2003 року), IT-копірайтер (з 2013 року), контент-маркетолог Cityhost.ua. Спеціалізується на статтях про технології, створення та просування сайтів.