CityHost.UA
Допомога і підтримка

Як безкоштовно розкрутити акаунт в Інстаграмі

 401
11.11.2024
article

 

 

За даними Data RePortal соцмережами користується більш як 60 відсотків дорослих в Україні, а конкретно в Instagram, за даними вже «Економічної правди», зареєстровано 11 мільйонів користувачів з України. Отже, є з чого сегментувати свою цільову аудиторію. Бізнес-сторінка в Інстаграмі стає не просто рекламою, а наче ще одним користувачем-френдом, отже і інформація, розміщена там, викликає більше довіри, якщо сторінка подобається. Треба розуміти, що це не прямі продажі, як у каталозі  – « побачив товар — купив». У соцмережі переважно заходять не задля шопінгу, а задля розваги. Проте саме соцмережа дає можливість сформувати з потенційним і поточним клієнтом довготривалі стосунки, що збільшить ймовірність покупки у майбутньому, що б ви не продавали.

Для того, щоб сторінка стала бізнес-інструментом, її треба просувати. Як правило, тут ми впираємося в бюджет, якого завжди недостатньо. Тому розглядаємо безкоштовні методи розвитку Instagram-акаунту.

Під безкоштовним розвитком ми будемо надалі розуміти такий, де у нас не буде платної реклами, платних колаборацій з блогерами, покупки підписників та інших способів залучення, за які треба платити безпосередньо. 

Проте витрати  все одно можуть бути: покупка додаткового обладнання (селфі-палиця, штатив, світло тощо), можливо, зарплата чи додаткова компенсація тому зі співробітників, хто вестиме акаунт, платні опції в тій же Canva. До того ж часто буває дуже зручно зробити одну чи дві платні фотосесії (людини чи продукції), щоб довго використовувати фото. Тож повністю безкоштовним бізнес-акаунт навряд чи буде. 

Що таке безкоштовна розкрутка Instagram акаунту

Тепер, коли ми вирішили, що таке «безкоштовна розкрутка», розберемося, як її зробити.

Читайте також: Як створити бізнес-сторінку в Facebook

Готуємо акаунт до розкрутки в Інстаграмі

Ви можете розблокувати функцію бізнес-акаунту, щоб мати більш докладну статистику.

Також важливо правильно заповнити профіль:

  • він має містити коротку та доречну інформацію;
  • нікнейм варто зробити лаконічним і таким, що асоціюватиметься з вашою компанією. Це полегшить роботу іншим, коли вас знадобиться тегнути в пості чи спільній трансляції;
  • біографія має бути заповнена теж коротко і так, щоб було ясно, чим ви займаєтеся. Існують навіть так звані формули заповнення біографії, їх легко знайти;
  • якщо важливо, щоб люди могли вас знайти (наприклад, ви надаєте послуги не онлайн), не забудьте заповнити адресу;
  • аватар — маленьке фото, всього 180 на 180, тож варто поставити туди або лого компанії, або зрозумілий портрет.

Правильне оформлення Instagram сторінки на прикладі Cityhost

Наприклад, у Cityhost назва акаунту збігається з доменом, тому користувачі зможуть легко знайти сайт в мережі. А в ролі аватарки — логотип, що також підвищує впізнаваність бренду. Також з опису можна дізнатися специфіку бізнесу — ми надаємо послуги хостингу і одночасно в нас можна зареєструвати домен, що дуже зручно. Згадка про те, що компанія працює з 2005 року, підвищує довіру потенційних клієнтів, а фраза «Ініціатор дерусифікації доменів UA» розповідає, що Cityhost є соціально активним та проукраїнським бізнесом.

Для того, щоб розповісти про компанію одразу багато і докладно, можна дати у профілі посилання на сторінку — лендинг чи офіційний сайт компанії. Інстаграм, як ми знаємо, не дуже любить посилання, але додати п’ять в шапку профілю — дозволяє. Решту посилань, наприклад, на конкретні акції доводиться розміщати в коментарях до постів чи в тій же шапці профілю, де дуже мало місця.

Також ви можете використовувати для цієї мети сервіси для створення мультипосилань. Що це таке та як створювати мультипосилання — читайте у цій статті

Нарешті, акаунт має просто бути живим. Варто оновлювати його регулярно, відповідати на коментарі користувачів і повідомлення. Без цього вам навряд чи вдасться просування.

До речі, в Cityhost також є свій акаунт в Instagram. Ви можете підписатися на нього за посиланням

Як безкоштовно розвивати акаунт в Інстаграмі

Якщо говорити про методи безкоштовного просування, практично всі, які існують на сьогодні, можна описати одним реченням — у людей має бути причина взаємодіяти з вашим акаунтом. Такою причиною може бути інтерес (це стосується «залипальних» відео або красивих фото), якась матеріальна зацікавленість, корисна інформація, вирішення проблеми або спілкування.

Оренда віртуального серверу для створення великих сайтів

Унікальний та оригінальний контент з живими персонажами

Тут важливо, що, скільки б ви не робили картинок в Canva чи аналогічному сервісі, все одно потрібне живе обличчя і живе спілкування. Треба додати до цього ще й те, що алгоритми сучасного Інстаграму люблять оригінальний контент, тож звичні меми, повторені багато разів, погіршать охоплення.

Селфі, звіти про реальні події, запитання до аудиторії працюють краще, ніж рандомні, хай і красиві зображення та чужі думки. В будь-якому разі треба мати на увазі, що зазвичай ваш контент бачать ті, хто підписаний на вас. Щоб він потрапив у стрічки інших людей, треба:

  • щоб його вподобували чи коментували ваші друзі;
  • щоб він відповідав певному хештегу чи геолокації;
  • щоб інші люди зберігали собі пости, аби перечитати пізніше, чи пересилали друзям;
  • або щоб у ньому був згаданий інший акаунт чи місце, бажано доречно.

Можна додавати в місцезнаходження улюблені місця свого міста чи регіону, користуватися пошуком, щоб знайти в Інстаграмі популярні хештеги, робити все, щоб у людей була причина побачити пост, навіть якщо вони не підписані на ваш блог.

Крім того, існують внутрішні алгоритми Інстаграму, на основі яких людям зокрема показують рандомні пости по темі в рекомендованих. За даними рекламної агенції Kukurudza, у 2024 році на перше місце для внутрішніх алгоритмів Інстаграму потрапляє зацікавленість: час взаємодії з дописами. Зацікавленість має перевагу над простими лайками. Якщо ваш контент вірно спрямований, це також стає інструментом просування: алгоритми визначають, що саме цікавило користувача раніше, і показують йому ще і ще пости схожої тематики, тож така аудиторія може бути корисна для вашого акаунту, бо вона зацікавлена.

Корисні пости і цікавинки

Людей захоплює кілька речей: особисте і тепле (і можна писати про себе, якщо це особистий блог спеціаліста — про відпочинок, якусь прочитану книгу, подорож), а також корисні лайфхаки, рецепти, щось, що можна зберегти собі і використовувати далі. Інстаграмний пост має обмеження за кількістю знаків, тому часто такі лайфхаки роблять як фотоальбом з лаконічними текстами і схемами.

Приклад оформлення особистої сторінки в Інстаграм

Це бізнес-сторінка розробниці сайтів. Подивіться в куток ліворуч, і побачите милу собачку.

На користь блогу чи акаунту компанії іде все, що стало читачу у нагоді, що він схотів надіслати другу, який цікавиться темою, або самому прочитати пізніше.

Але є один вид контенту, на якому варто зупинитися окремо. 

Рілзи

Відео-рілзи ви і самі могли помітити у себе в соцмережах — вони буквально окупували простір. У Facebook та Instagram постійно пропонуються рандомні картини життя небагатих домогосподарок, що живуть у трейлерах, амішів, які вирішили придбати телефон, черниць, косплеєрів та туристів на далеких берегах. Цінність рілзів у тому, що вони пропонуються людям, які не підписані на ваш акаунт, тобто побачити їх може будь-хто або хтось, хто уже виявив зацікавлення чимсь подібним раніше. 

Проте і конкурувати тут за увагу важко. У побутових рілзів — наприклад, прибирання захаращених кімнат, чи обладнання крихітних будиночків — є ефект «залипання», коли у глядача виникає відчуття, що це він прибрав чи поремонтував щось захаращене: маленький сплеск дофаміну, для якого не треба було працювати. Гарні моделі в красивих костюмах приваблюють одним чином, суворі психологи — іншим. Вам треба знайти власний спосіб зацікавлювати.

Компанії з більшими бюджетами можуть використовувати анімацію та інші ефекти, щоб зробити свої рілзи впізнаваними і цікавими. Проте вам на початку може бути досить себе, свого офісу, стіни, завіси або робочого столу, світла для відеоблогінгу і телефона.

Ось кілька способів записувати рілзи так, щоб вони привертали увагу:

  • неодмінно з живою людиною. Рандомні картинки можуть привернути увагу, але хіба що захмарної якості. Розповідайте щось чи показуйте шматочок свого життя, аби це було цікаво;
  • смішні чи такі, що відповідають на болюче запитання аудиторії. Мамі важко не спинитися, коли інстаграмне відео обіцяє відповісти на питання про кілька червоних прапорців, що свідчать про неналежний розвиток дитини, чи коли її питають: «Кричали на дітей? Як і багато інших… Що ж робити?»;
  • з нестандартним рухом в кадрі — увагу привертають ті, хто застрибує чи динамічно забігає в кадр, рухається, одночасно із розповіддю фарбується або збирається на вихід, складає сумку;
  • популярні меми, обіграні так, щоб підійти під специфіку акаунту;
  • домашні тварини в кадрі — безперечний якір уваги. Кіт, собака чи морська свинка можуть з’явитися ненадовго і наче випадково чи стати повноцінними персонажами чи навіть головними героями рілзу.

Reels як спосіб безкоштовного просування Instagram на прикладі Cityhost

Cityhost також робить прикольні рілзи

Теми рілзів можуть бути різноманітні:

  • смішні сценки;
  • побутові замальовки з життя бізнесу, внутрішня «кухня»;
  • відповіді на запитання підписників;
  • дуже короткі відеоуроки, гайди тощо.

Можна демонструвати товари і послуги напряму, але краще теж робити це креативно — наприклад, якщо ви стиліст чи продаєте одяг, можна збирати різні комплекти з наявних речей. 

Наостанок можна додати, що варто завжди субтитрувати відео: багато хто дивиться рілзи між справами і геть без звуку.

Сторіс

Сторіс дозволяють дуже багато: додавати в відео і картинки активні посилання на конкретні акції чи важливі новини бренду, опитування тощо. Інструменти для створення сторіс також дуже різноманітні: фільтри, ефекти, гіфки, смайли, різні стилі тексту, музика.

Крім того, зазвичай Інстаграм надсилає сповіщення друзям, коли користувач доповнив свою сторіз, чого зазвичай не буває зі звичайними постами. Тож це — спосіб нагадувати про себе уже наявній аудиторії.

Створення stories — безкоштовний спосіб розкрутки акаунту в Інстаграм

Хоча зазвичай сторіз мають містити короткочасно актуальну інформацію, а потім пропадають, існує спосіб зберегти сторі надовго в highlights, важливих для профілю «вічних» сторіз. Ці сторіз можна ділити за тематикою — наприклад, відгуки користувачів, акції, конкретні важливі продукти чи контактна інформація. Кожній групі створюється яскрава обкладинка, і потім всі вони відображаються в шапці профілю у вигляді меню.

Читайте також: Як зробити хайлайтс в Інстаграм: покрокова інструкція

Акції для збільшення кількості фоловерів

Найпопулярніший спосіб набрати підписників — акція чи giveaway (гіф), тобто різноманітні розіграші призів між тими, хто підпишеться на акаунт, і вподобає конкретний допис. Це — не зовсім безкоштовний метод просування, але придбати подарунок чи кілька подарунків дешевше, ніж купувати підписників, накрутки переглядів чи платну рекламу.

Які бувають акції для розкрутки акаунта в Інстаграм:

  • giveway (коли користувач інстаграму мусить підписатися на вашу сторінку і лайкнути конкретний пост, іноді ще й поділитися ним в сторіз, щоб мати шанс виграти приз). До таких акцій долучають блогерів, які можуть виступати співорганізаторами, роблять широку рекламу, часто просять тегати в коментарях своїх друзів, щоб збільшити шанси. Переможець зазвичай визначається сайтом на кшталт random.org, тому варто одразу подумати, як технічно ви будете збирати повний список;
  • подарунок за виграш у вікторині або конкурсі;
  • подарунки активним коментаторам під подією, конкретним постом чи під час трансляції.

Але тут варто зважати на те, щоб правильно організувати таку акцію.

Справа в тому, що в погоні за призом на ваш акаунт може підписатися дуже багато людей, які просто хочуть приз, але ваш інстаграм їм нецікавий. Якщо потім вони почнуть масово відписуватися, це може погано відбитись на видимості акаунту в майбутньому. Тому варто обрати умови та механіку розіграшу під себе:

  • не просто дорогий приз, а релевантний, можливо, цікавий лише вузькій аудиторії (наприклад, дитячі товари, якщо акаунт орієнтовано на батьків, книги — якщо для книголюбів);
  • об’єднання з іншими акаунтами, але співставної з вашим кількості підписників і тематики. Це не мають бути ті, хто бере участь в абсолютно будь-яких акціях, незважаючи на те, хто їх проводить, а лише ті, хто дотримується власної теми.

Під час акції треба зосередитися на тому, щоб нові підписники знайшли для себе щось цікаве і не відписалися потім. Цікаві сторіз і рілзи, актуальні питання під новими постами, яскраві відео і меми, все, що може зацікавити аудиторію.

Проведення розіграшів для швидкої розкрутки Instagram сторінки

Літературна агенція розігрує книжки однієї зі своїх авторок для підвищення активності аудиторії

Спілкування з аудиторією

Люди люблять увагу, говорити про себе і читати про себе. Тому будь-які способи, якими блог звертається до підписників, теж збільшують охоплення.

Орендувати виділений сервер з безкоштовними 50 Гб для резервного копіювання

Запитання для обговорення

Найпопулярніший і найпростіший спосіб — написати про вирішення певної проблеми і спитати, чи можуть користувачі додати власні поради, поділитися своєю проблемою. Тут треба бути уважними, бо найкраще «залітають» гарячі теми, які викликають суперечки, і треба розуміти, що ви з ними робитимете, якщо вони вийдуть з берегів.

На додачу можна робити події.

Онлайн-події

Онлайнова подія може бути як платна, так і безкоштовна, або з участю, яка розігрується під час акції (наприклад, переможець чи кілька переможців отримують безкоштовний майстер-клас). Це має бути подія на релевантну тему, з корисною інформацією, яку не можна отримати безпосередньо в акаунті щодня. Дієтолог чи психолог можуть прицільно розглянути один чи два лайфхаки, стиліст — поговорити про один колір чи один модний тренд, але дуже докладно.

Також можна проводити спільні ефіри з блогерами, тематика яких дотична до вашої. Наприклад, книжковий блогер може запрошувати письменників, видавців і книгарів, стиліст — модних дизайнерів.

Перед тим, як проводити подію, можна запитати у підписників, які питання вони хотіли б поставити — це буде гарний привід прокоментувати пост. Також у самому ефірі можна пропонувати висловити свою думку про почуте в коментарях, і багато хто на це цілком радо зголошується.

Офлайн-події

Офлайновими можуть бути як лекції, семінари, творчі зустрічі, так і майстер-класи чи відкриті консультації на невелику кількість людей. Дуже добре зробити фотозвіт, заздалегідь попросивши чи найнявши когось, хто фотографуватиме і записуватиме відео. Ці записи можна і треба викладати у мережу, контент може оновлюватися протягом кількох днів.

З однієї події можна зробити кілька цілісних інформаційних постів — відео, фотоальбоми, короткі замітки у окремих постах. Також можна додати рілз і сторіз, розбивши відео, щоб воно не було довгим, але показувало змістовний шматок спілкування. Завжди варто думати не лише про те, щоб відзвітувати про подію, а й про те, чим цей пост може бути додатково корисний читачам.

Не забудьте, що варто взяти в учасників дозвіл на публікування, якщо їх видно на фото чи відео: зазвичай всі радо погоджуються, якщо тільки не мають спеціальних причин.

У події варто відзначити і активних учасників, і тих, хто допомагав організовувати, і бренди, з якими ви кооперувалися, якщо такі були. Тоді пост матиме більше охоплення: люди радо вподобують те, в чому брали участь, що розповідає про них. Так само охоплення збільшує і те, що після івенту учасники позначатимуть вас у своїх постах.


Основне правило просування в Instagram, таким чином: цікавий контент і постійна праця економлять гроші. Гроші навіть за платну рекламу не гарантують прихід зацікавленої аудиторії. Тому треба підходити до ведення акаунту в соцмережі, як до нетворкінгу офлайн: щиро, зацікавлено, зосереджено на потребах аудиторії.


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Богдана Гайворонська

Журналіст (з 2003 року), IT-копірайтер (з 2013 року), контент-маркетолог Cityhost.ua. Спеціалізується на статтях про технології, створення та просування сайтів.