
- Особливості Google Discover
- Як потрапити в Google Discover: практичні рекомендації
- Як Google оцінює якість контенту для Discover
- EEAT — експертиза, досвід, авторитет, надійність
- Згадки, шеринги, коментарі: як обговорення в мережі впливають на потрапляння в Discover
- Чому важливо стати «сутністю» в Google Knowledge Graph
- Web Stories: чи варто створювати формат сторіс спеціально для Google Discover
- Оптимізація під Google Discover
- Чого категорично не любить Google Discover
- Як дізнатися свої позиції в Google Discover
Google Discover — це алгоритм, подібний до алгоритмів соцмереж. Принцип всім знайомий: що ви більше шукаєте, те система вам дбайливо обирає і пропонує, не чекаючи конкретного запиту. Така собі персоналізована стрічка новин. Вона може бути дуже цінною для бізнесу, адже користувач отримує інформацію, яка його уже приваблює. Таким чином відшукується чимало лояльної цільової аудиторії. От тільки працювати з Google Discover, щоб ваш контент потрапляв у рекомендовані новини, треба окремо.
Google Discover поки що офіційно не підтримується в десктопних версіях браузерів та призначений для користувачів смартфонів. Фактично це ще одна соцмережа для тих, хто більше довіряє сайтам і бажає отримувати інформацію з них.
Нагадуємо, що для ефективного просування веб-ресурсу в першу чергу важлива надійна технічна база, як от хороший хостинг сайтів або оренда виділеного сервера — завдяки їм сторінки інтернет-проекту будуть завантажуватися швидко, що підвищить шанси потрапляння сайту до Google Discover та в ТОП видачі.
Особливості Google Discover
Ми більш відкриті, коли розслаблено скролимо, аніж коли нам активно продають. В цьому може бути сила рекомендованих новин. Але алгоритми потрапляння контенту в ці стрічки відрізняються від SEO меншою конкретністю правил. SEO працює з певними ключовими запитами, алгоритм намагається видати максимально релевантні до них сторінки. Персоналізована стрічка в Google Discover частково може бути налаштована самим користувачем, він може вказувати інтереси та оцінювати новини.
Але система активно збирає дані активності користувача на Youtube, стану пристрою (активність протягом дня, геолокація, навіть заряд батареї), поведінки в мережі. На основі всієї цієї інформації формується персоналізована стрічка, яка може включати відео, статті, пости у блогах і так далі. Що особливо цікаво, у стрічку потрапляють локальні заходи і події.
Користувач може частково впливати на стрічку — наприклад, блокуючи джерела, які йому не цікаві.
Переваги показу сайту в Google Discover для бізнесу:
- велика аудиторія активних користувачів платформ Гугл. В цю кількість не будуть входити ті, хто заборонив Google персоналізацію;
- джерело трафіку. Стрічка показуватиме ваші сторінки людям, в чию сферу інтересів ви приблизно потрапляєте. Можливо, це не буде миттєва покупка, але може стати початком стосунків користувача і бренду;
- охоплення вузькоспеціалізованих ніш. Google Discovery формує дуже індивідуалізовані добірки для людей, що цікавляться різними темами, і постійно оновлює їх.
Отже, присутність в стрічці Google Discovery для бізнесу є корисною. Але, особливо у темі контенту, якого публікують і шукають багато (високочастотного), постає питання методик, які допоможуть оптимізувати сайт, щоб сторінки потрапляли у цю персоналізовану видачу.
Йдеться про всі популярні теми, які часто згадують, часто шукають тощо. З одного боку, таким контентом буде цікавитися більше людей, з іншого — і конкуренція за перегляди буде високою.
Читайте також: Як продати сайт в Україні та за кордоном: покрокова інструкція
Як потрапити в Google Discover: практичні рекомендації
По суті головних рекомендацій дві: робити контент для людей і оптимізувати його так, щоб він виглядав максимально релевантним для пошукових систем. Це — деяке ускладнення рівня, але таке, до якого ми трохи звикли. Щоразу контент має ставати все більш «для людей» і все більш професійно оптимізованим для пошуковиків, так виходить і цього разу.
Як Google оцінює якість контенту для Discover
Шанси потрапити в стрічку підвищує актуальний, перевірений контент, особливо з конкретних, вузьких тем. Він має бути на них зосереджений і надавати актуальну інформацію, чітко, структуровано. Також Google Discovery з більшою ймовірністю підхоплює:
- свіжі новини, тренди, обговорення на хайпові теми;
- локальні події в тій чи іншій галузі;
- популярні теми (AI, масові заходи, культурні явища);
- матеріали з відео.
Загальні поради щодо контенту:
- оновлювати інформацію, щоб вона постійно відповідала свіжим відомостям з теми;
- статті, які пише штучний інтелект — перевіряти компетентній людині;
- матеріали про здоров’я писати авторам з медичною освітою, контент на важливі профільні теми — спеціалістам з теми, і показувати це на початку або наприкінці статті (про це трохи уточнимо нижче);
- подбати про те, щоб читач максимально розумів, яка команда створює контент сайту.
Читайте також: Як зрозуміти, що текст написаний ШІ — поради для редакторів та контент-мейкерів
EEAT — експертиза, досвід, авторитет, надійність
EEAT — це система оцінки якості контенту за такими показниками:
- Expertise (експертиза) — вище будуть ранжуватися статті, де автор знається на темі, є експертом;
- Experience (досвід) — вище ранжування — для статей про реальний досвід. Тобто якщо це товар — йдеться про розпаковку, автор тримає його в руках, якщо відгук — автор був у місці, про яке пише, читав книгу тощо;
- Authoritativeness (авторитет) — вище ранжуються статті, де автори — знані експерти у своїй галузі, згадуються в профільних журналах, на сайтах, тощо;
- Trustworthiness (надійність). Тут йдеться як про надійність самого сайту (зокрема протокол https, сертифікати безпеки), так і про використання надійних джерел у статтях. Велику роль відіграє й наявність прозорої інформації про команду: хто вони, де працюють, чого прагнуть, на що спираються.
Оптимізація по ЕЕАТ підвищує не лише шанси потрапити у Google Discover, але і у традиційну видачу, і загалом сприяє гарній репутації, тож варто звернути на неї увагу. Зокрема це означає, що сайту важливо давати посилання на джерела інформації, відео, а також показувати, хто автори статей і відео. Важливо, чи є у них досвід у тих галузях, про які вони пишуть, хто може його підтвердити його тощо. Автор, що має обличчя, соцмережі, релевантний досвід завжди у цьому б’є безіменного копірайтера.
Згадки, шеринги, коментарі: як обговорення в мережі впливають на потрапляння в Discover
Також враховується так званий інформаційний шум — поширення статті чи відео в соціальних мережах, хоча б тільки офіційних соцмережах сайту або компанії, на сторінках і у профільних групах тощо. Тут теж немає нічого нового: якісні вхідні посилання були завжди корисні для оптимізації і покращення позицій у пошуковиках. Так само вони працюють і тут.
Також вашу «видимість» підвищує контент інших користувачів зі згадками вашого сайту та посиланнями на нього.
Чому важливо стати «сутністю» в Google Knowledge Graph
Йдеться про функцію, завдяки якій Гугл зв’язує воєдино інформацію про ту чи іншу сутність і потім використовує ці зв’язки при видачі.
Потрапляння в Google Knowledge Graph підвищує також шанси на потрапляння в Google Discover. Але для цього потрібно багато згадок в різних базах: починаючи від статті у Вікіпедії, і завершуючи професійними збірками контактів, обговореннями в соцмережах тощо.
Web Stories: чи варто створювати формат сторіс спеціально для Google Discover
Це — звичні соцмережеві сторіз, тільки поширюються вони у видачі Google та Google Discovery, і їх бачить чимало користувачів. При натисканні на історію розгортається повноекранне зображення або короткий ролик. Це — додатковий канал, який допоможе користувачам познайомитися з вашим сайтом у більш-менш звичному форматі.
Щоб створювати сторіз для сайту, існують спеціальні інструменти — плагіни для Wordpress та деяких інших систем керування контентом, а також програми на кшталт MakeStories.
Наприклад, якщо у вас є сайт на WordPress — Гугл має офіційний плагін Web Stories for WordPress. Він безкоштовний, дуже простий і створює гарні інтерактивні сторіс прямо на сайті.
На жаль, частота показів сторіз у нашому Google Discovery менша, ніж, наприклад, в США, тож це буде лише додаткове джерело переглядів.
Якщо ви все ж вирішите використовувати Web Stories, підключити їх до сайту можна за допомогою цієї інструкції.
Оптимізація під Google Discover
Оптимізація сайту під Google Discover не є чимось унікальним — потрібно якомога краще підготувати веб-ресурс як для користувачів, так і для пошукових ботів, які будуть оцінювати сам сайт та їхню поведінку.
Яку підготовку варто зробити:
- якісна мобільна оптимізація. Google Discover працює лише з мобільними пристроями, тому критично важливо, щоб сайт гарно на них відображався;
- покращення UI та структури сайту. Потрібно, щоб знайти інформацію можна було дуже легко і інтуїтивно. Незручні веб-ресурси будуть падати у видачі;
- відео та якісні візуальні матеріали: зображення завширшки не менше 1200 пікселів, можливість розгорнути їх. При цьому картинки мають бути інформативними. Якщо на них просто логотип сайту — це мінус;
- додавання сторінок з прозорою інформацією про компанію та команду проекту, посиланнями на соцмережі, контактами тощо;
- мікророзмітка сторінок, що дозволить пошуковикам швидко вивчити їх;
- протокол https;
- коректні описи та метатеги;
- швидке завантаження сайту — це потрібно максимально оптимізувати.
Чого категорично не любить Google Discover
Статті, відео, гайди — все, що ви публікуєте — мають бути релевантними, точними та повністю відповідати обіцяному в заголовку. Google Discover — це не місце для клікбейту: заголовки на кшталт «Ви не повірите, що сталося далі!» можуть навіть призвести до зниження показу контенту. Особливо уважно Гугл слідкує за тим, щоб заголовок і перший абзац були чітко пов’язані зі змістом статті, а не створювали фальшиве очікування.
Також негативно впливають неякісні або випадкові зображення — наприклад, розмиті, з водяними знаками, неінформативні або зовсім без зображення. Discover — це візуальний продукт, і Google очікує, що ви будете дбати про обкладинки не менше, ніж про контент.
Крім того, токсичні або спекулятивні матеріали, теорії змови, надмірно агресивна риторика чи контент «на грані» політик Google — усе це може повністю виключити сайт із показів у стрічці. Discover не прощає сумнівної репутації: усе, що схоже на маніпуляцію або викликає недовіру, буде виключене з рекомендацій.
Як дізнатися свої позиції в Google Discover
Google Search console пропонує спеціальну вкладку під Google Discover. Там можна вивчати кліки на свої матеріали, активність користувачів, позиції тощо. Загалом все як у звичайному Гугл, до якого ми так звикли за багато років.
Звіт про Google Discover зʼявляється в Search Console автоматично, але лише за умови, що сайт вже отримав достатню кількість показів у цій стрічці. Якщо ваш контент ще не потрапляв у Discover або трафік із нього занадто малий, звіт просто не відображатиметься в меню — і це нормально. Щойно Гугл почне активно показувати ваші сторінки в рекомендаціях, відповідний розділ зʼявиться у панелі ліворуч.
Google Discover може стати цікавим інструментом просування, але до нього треба трохи звикнути. Втім така оптимізація, якої вимагає цей сервіс, піде сайту лише на користь: що більш він зрозумілий та зручний, то краще і для користувачів, які приходять з усіх інших джерел.