
- Що таке UGC та чим він відрізняється від інфлюенс маркетингу
- Чому варто використовувати UGC
- Не одні й ті самі: кому варто використовувати UGC
- Які є види UGC та як їх використовувати
Рекламні банери на сайтах, спонсоровані пости в соцмережах, дратівливі вставки з рекламою на YouTube — це класичні методи просування бізнесу, на які вже більшість не звертає уваги. Натомість люди обирають продукти по рекомендаціях таких же самих простих користувачів — наприклад, читають відгуки, повідомлення на форумах, бачать згадки брендів у відео в соціальних мережах, тобто надають перевагу user-generated content. Знаючи, як використовувати UGC для бізнесу, можна ефективніше привертати увагу, збільшити лояльність аудиторії, покращити зовнішню оптимізацію, при цьому вкладаючи мінімум коштів.
Що таке UGC та чим він відрізняється від інфлюенс маркетингу
UGC (user-generated content) — це будь-який тип контенту (тексти, відео, фото), який звичайні клієнти створюють на добровільній основі. Наприклад, ви довгий час орендуєте віртуальний хостинг в компанії Cityhost, вам подобається зрозумілий інтерфейс, зручний інсталятор CMS, надійний захист, і ви вирішили добровільно розповісти про наш продукт на своєму сайті, на форумі, в соцмережах. І цей відгук буде створений не за правилами класичної реклами, де є ідеальні картинки та написаний по шаблону текст, адже ви просто залишилися задоволеними нашими послугами та вирішили допомогти іншим користувачам, які шукають для себе хостинг-провайдера.
І тут відкривається головна перевага UGC — щирий, справжній, природний контент, жива рекомендація, а не професійна реклама, яка здебільшого немає нічого спільного з реальністю. Тим паче люди настільки вже звикли до класичної реклами, що в них навіть розвинулася «банерна сліпота» — підсвідоме ігнорування рекламних оголошень.
Чим тоді UGC відрізняється від інфлюенс маркетингу, адже блогери теж розповідають про свій досвід користування продуктом або послугою?
User-generated content — це щира думка про товар або послугу від користувача, який не зацікавлений в просуванні бренду. Людина користується продуктом, а потім розповідає про нього в Інтернеті так само, як би вона ділилася своїми враженнями з друзями. Інші користувачі довіряють UGC набагато більше, адже розуміють, що розчарування «очікування-реальність» з ними не відбудеться.
Маркетинг впливу — це професійна реклама товару або послуги від блогера, який отримує винагороду за свою роботу (гроші, знижки, продукт тощо). Співпраця відбувається за принципом замовник-виконавець: компанія дає технічне завдання з переліком вимог, блогер виконує задачу та віддає на узгодження. Якщо виконавець поділиться своєю щирою думкою та розкаже про декілька недоліків, замовник таку роботу навряд чи прийме. В результаті споживачі часто розчаровуються в продукті, адже отримують зовсім не те, про що розповідав їх улюблений інфлюенсер.
Важливий момент! Плутанина між user generated content та influencer marketing часто виникає саме на українському ринку. В США, Канаді, Великобританії та інших країнах діють суворі вимоги щодо розкриття спонсорованого контенту, тому лідери думок мають ставити позначки #ads, #sponsored тощо. В Україні немає таких жорстких вимог, а блогери часто маскують рекламу під особисту рекомендацію. Хоча варто зазначити, що в останні роки ситуація змінюється на краще, і все більше українських інфлюенсерів відкрито говорить про наявність реклами та позначає рекламні інтеграції.
Читайте також: Неординарні українські бізнеси та маркетингові стратегії, які дійсно працюють
Чому варто використовувати UGC
Головна мета — підвищити довіру до бренду, уникнути «банерної сліпоти» та мінімізувати ризик «очікування-реальність». І це працює — статистичні дані Billo за 2024 рік:
- UGC впливає на вибір 70% покоління Z та 78% міленіалів;
- покоління Y запам'ятовує створений користувачами контент на 35% краще;
- 84% споживачів більше довіряє брендам з user generated content;
- 75% результатів пошуку великих брендів посилається на створений користувачами контент.
Давайте детальніше розглянемо ключові переваги user generated content:
- Можливість виділитися. Люди вже навчились не помічати класичні банери та рекламні інтеграції. А користувацький контент, на фоні шаблонної реклами, виглядає як ковток свіжого повітря, привертаючи увагу потенційних клієнтів.
- Позитивний вплив на бренд. Грамотна своєчасна реакція на створений користувачами контент підвищує лояльність цільової аудиторії до компанії.
- Різні способи застосування. UGC можна використовувати на офіційному сайті, в соціальних мережах, електронній розсилці, контекстній рекламі.
- Додаткові матеріали. В сучасних умовах створити сайт відносно легко, адже достатньо орендувати хостинг та зареєструвати домен, встановити CMS та шаблон, а ось наповнювати його матеріалами вже складніше. Теж саме стосується публікацій в соцмережах: написання сценаріїв, придбання реквізиту, оренда студії — на це потрібні гроші та час. І тут на допомогу приходить UGC: користувачі самостійно пишуть відгуки, по суті наповнюючи ваш інтернет-проект безкоштовним контентом.
- Мінімальні інвестиції. Нема потреби витрачати час на створення користувацького контенту та гроші інфлюенсерам за рекламу. Може знадобитися запустити конкурс, але це все одно набагато дешевше, ніж організовувати рекламну кампанію за участю відомих блогерів та зірок.
Причина стрімкого росту популярності UGC проста — люди втомились від брехні. Вже було безліч випадків, коли блогер розповідає, як він роками використовує один продукт, адже він найкращий, а потім в кожному новому відео або публікаціях в соцмережах показує схожий товар інших брендів. Саме тому люди більше не довіряють компаніям, а шукають думки простих користувачів зі схожими проблемами. І user generated content природним чином резонує з користувачами, допомагаючи їм прорватися крізь вишукані корпоративні повідомлення та знайти продукт, який буде відповідати їх очікуванням.
Читайте також: Що таке клікбейт та як з ним боротися
Не одні й ті самі: кому варто використовувати UGC
Користувацький контент найчастіше використовує класичний бізнес, як от бренди косметики та парфумерії, інтернет-магазини аксесуарів, одягу та взуття, електроніки та гаджетів, спортзали, ресторани та кафе, туристичні агентства. Наприклад, людина ходить в спортзал, робить там фотографії та викладає пости, а її підписники залишають коментар «Що це за спортзал». Або людина поїхала на відпочинок в Турцію та розповіла про це в Instagram, згадуючи туристичне агентство та/або готель.
Інша ситуація з бізнесами, які не так часто використовують користувацький контент, але їм варто звернути нього особливу увагу:
- Хостинг-компанії. Менше розповсюдження user generated content обумовлено специфікою послуг. Той же хостинг, VPS/VDS та виділений сервери потрібні меншій кількості людей, аніж новий одяг, техніка, їжа тощо. Однак вони все одно потрібні, тому варто спонукати клієнтів поділитися відгуками, простотою створення та керування веб-ресурсами. Наприклад, наші клієнти регулярно залишають відгуки як безпосередньо на сайті, так і в Instagram, Telegram.
- Веб-агентства та розробники. Можете запитувати відгуки у текстовому або відео форматі, просити ділитися кейсами.
- Фінансові послуги. Гарним прикладом UGC є нагороди від Monobank, якими користувачі постійно діляться в соцмережах, привертаючи увагу до банку. Плюс його скіни, про які користувачі та інші компанії теж регулярно розповідають.
- Освітні платформи. Найефективніше себе показує прохання до випускників поділитися навчальними досягненнями та історіями пошуку роботи після закінчення навчання. Користувачі додатка для вивчення іноземних мов Duolingo постійно публікують скриншоти зі своїми досягненнями.
- Логістичні компанії. Явним лідером на українському ринку є Нова Пошта. Вона постійно бере участь в інших челенджах та запускає власні, ділиться відгуками клієнтів в соцмережах, навіть створює міні-ігри.
Ці приклади показують, що навіть в таких не надто емоційних сферах, user generated content здатен допомогти завоювати довіру і залучити нових клієнтів. Хоча ми розповідали про відомі компанії, але ніхто не забороняє малому та середньому бізнесу публікувати відгуки клієнтів та запускати власні челенджі.
Читайте також: Що таке tone of voice — яким тоном бренду говорити зі своєю аудиторією
Які є види UGC та як їх використовувати
User generated content — це будь-який тип контенту, який створений звичайними користувачами. Вони можуть писати відгуки у текстовому або відео форматах, ділитися скриншотами, робити повноцінні огляди та порівняння тощо. Ваша задача — створити для цього комфортні умови (відкрити коментарі на веб-ресурсі, проводити конкурси, випускати наліпки та мерч як це робить Starbucks), та постійно вдосконалювати власні продукти, щоб уникнути негативного UGC.
Давайте детальніше розберемо види користувацького контенту та як їх використовувати.
Коментарі та відгуки
Коментарі ідеально підходять компаніям, які мають власний сайт з блогом. Вам достатньо відкрити доступ до коментарів всім відвідувачам веб-ресурсу та писати цікаві тематичні тексти. Хоча вони не мають безпосереднього впливу на ранжування веб-ресурсу, однак додають цінний контент, який допомагає пошуковим роботам краще індексувати сторінки. Коментарі також збільшують середній час відвідування сторінки, а це вже підвищує шанси на покращення позицій інтернет-проекту у пошуковій видачі.
Відгуки — це один з ключових видів UGC, який допомагає уникнути проблеми «очікування-реальність». Згідно з даними BrightLocal, 75% споживачів читають відгуки перед придбанням товару або зверненням за послугами в компанію, при цьому 61% споживачів аналізують 2-3 сайти з відгуками перед прийняттям рішення. І ми теж даємо можливість залишити відгук, тим самим розповісти іншим про досвід користування послугами Cityhost та допомогти знайти надійного хостинг-провайдера.
Спонукати клієнтів залишити відгук можна за допомогою акцій та знижок. Наприклад, Rozetka пропонує знижки на наступну покупку після того, як користувач поділиться своєю думкою про вже придбаний товар. До того ж зверніть увагу на спосіб розміщення відповідної форми (не в кінці сторінки як на Amazon, а на вкладці поруч з описом товару), що збільшує шанси інтернет-магазину отримати відгук.
Читайте також: Як залучити більше коментарів до свого блогу
Фото та відео клієнтів
У форму з відгуками теж варто додати можливість прикріпити медіа, але клієнти і так рідко витрачають час на створення відгуку, а додавати фото бажають одиниці. На допомогу приходить користувацький контент в соцмережах. Наприклад, компанія Apple має власний хештег #ShotoniPhone, який користувачі використовують при публікації фото, які були зроблені на iPhone.
Українська книгарня Yakaboo теж має власний хештег #yakaфото. Користувачі публікують дописи з фото чи відео з книгами придбаними на yakaboo.ua з відміткою інтернет-магазину. У перший тиждень місяця Yakaboo додає у свій акаунт допис з 7 найкращими фото, відкриває голосування, а переможець отримує книжковий подарунок.
Історії успіху
Кейси та історії успіху підходять фінансовим установам, хостинг-провайдерам, веб-студіям, платформам для аналітики та іншим подібним бізнесам. Ваша задача — надати користувачам можливість поділитися своїми історіями про те, як ваш продукт допоміг їм виконати поставлену задачу. Натомість ви отримаєте готову статтю, яка залучить пошуковий трафік та підвищить довіру до бренду. Головна умова — контент має бути створений саме користувачем на добровільній основі.
У нас навіть є окрема рубрика в блозі з історіями успіху користувачів Cityhost.
Огляди та добірки
Тематичні добірки та огляди — це потужний вид UGC, який створений звичайним користувачем, блогером або незалежним експертом. Вони можуть бути в текстовому (сайти, форуми) або відео (YouTube, TikTok) форматі. І дуже часто власники сайтів та YouTube каналів самі зацікавлені в подібному контенті, адже відео або статті на кшталт «ТОП-5 хостинг провайдерів України» чи «Найкращі CRM для бізнесу» принесуть їм додатковий трафік.
Якщо ваш продукт вже більш менш відомий у своїй ніші, тоді люди будуть робити такий user generated content без додаткового нагадування. Якщо ж продукт або компанія маловідомі, тоді варто самостійно запросити клієнтів поділитися своїм досвідом або залучити блогерів, але їм слід добровільно поділитися своїми щирими враженнями.
UGC — це справді важлива частина маркетингу. Він допомагає підвищити довіру до бренду, обійти «банерну сліпоту» та знайти нових клієнтів. User generated content важче контролювати, на відміну від традиційної реклами, але постійне покращення своїх продуктів, заохочення клієнтів до створення користувацького контенту та миттєва грамотна реакція на публікації користувачів допоможе отримати бажаний результат без суттєвих інвестицій.