-
Міф №1: оренда сервера — більш надійна та безпечна послуга, ніж звичайний хостинг
-
Міф № 4: Хостинг-провайдер повинен подбати про безпеку розміщених сайтів
В інтернеті гуляє чимало міфів щодо послуг хостинг-провайдерів. Деякі з них — щира вигадка, а деякі — просто застаріла інформація. Тому ми вирішили зібрати хибні твердження, з якими зустрічаємося найчастіше, та розвінчати їх.
Факти, про які ми розкажемо, стосуються не лише роботи Cityhost.ua, а й будь-якого іншого провайдера. Тож цю статтю буде корисно почитати не лише нашим клієнтам, а й будь-кому, хто користується хостингом чи орендує сервер.
Міф №1: оренда сервера — більш надійна та безпечна послуга, ніж звичайний хостинг
У статтях, де порівнюється хостинг і оренда сервера, часто можна прочитати, що одна з переваг сервера — це більша надійність і безпека даних. Пояснюється ніби це тим, що у випадку зі звичайним хостингом всі акаунти розміщуються на одному сервері та взаємно впливають один на одного. Ба більше — наче зламавши один акаунт, хакер може отримати доступ до всіх інших. У таких статтях також розповідається, що в разі перевантаження одного з сайтів починають гальмувати всі його «сусіди» (наприклад, на один сайт почав йти більший трафік завдяки рекламній кампанії або було здійснено DDoS-атаку).
Можливо, колись це й було близько до правди. Але сучасні технології дозволяють розділити акаунти клієнтів на хостингу та зробити їх максимально автономними. Тобто якщо зловмисники зламали чийсь акаунт, то далі вони не підуть, і на інші акаунти потрапити не зможуть. В разі, якщо сайт переживає підвищене навантаження, він не буде споживати більше ресурсів, ніж йому відведено по тарифу. Якщо таке трапляється, наша техпідтримка просто порекомендує клієнту перейти на більш місткий тариф.
Насправді послуги віртуального хостинга, оренди VPS та виділених серверів просто вирішують різні потреби користувачів — в обсягах необхідних ресурсів та можливості здійснювати налаштування. Всі види послуг максимально надійні та безпечні, адже провайдери не зацікавлені в тому, щоб продавати неякісний продукт.
Скажемо і ще одне — сам факт оренди сервера не захищає ваші дані від злому. Користувач має самостійно дбати про безпеку, встановлювати в адмінці надійні паролі, підключати фаєрволи, антивірусні програми та інші інструменти захисту, моніторити роботу сервера та вчасно оновлювати ПЗ.
Міф №2: Для швидкої роботи веб-сайту потрібно розміщувати його на хостингу, максимально наближеному до цільової аудиторії
Часто можна прочитати, що в завантаженні сайтів є затримка, якщо хостингові сервери розміщені в іншій країні. Тому автори радять використовувати хостингові сервери, максимально наближені до цільової аудиторії — бажано в тій же країні. Це правда тільки почасти.
Сучасний інтернет настільки швидкісний, що такі затримки складають незначні мілісекунди, які ніяк не впливають на роботу сайту. Звісно, є моменти. Наприклад, якщо ваш сервер розміщений в США, а цільова аудиторія в Європі, і при цьому ваш провайдер не використовує швидкісну інтернет-магістраль для з’єднання з Європейським континентом — так, тоді можуть бути затримки, які помітять і клієнти, і краулери, які моніторять роботу сайту. Але це не настільки типова ситуація, щоби брати її за основний приклад.
Більшість українських провайдерів уже мають сервери за кордоном та надають клієнтам можливість вибрати. Наприклад, виділені сервери Cityhost розміщені в Україні та Німеччині, а хостингові — в Німеччині, Фінляндії та Україні. Сайти, розміщені на них, однаково швидко відкриваються в різних країнах.
Міф № 3: VPS і VDS — це два різні типи серверів
Колись хтось запустив цю легенду в інтернет, і тепер всі копірайтери копіпастять її зі статті в статтю, розмножуючи міф та продовжуючи його життя. Можна навіть знайти розлоге пояснення різниці у способах віртуалізації цих двох типів: наче як один з них базується на апаратній віртуалізації, а інший — на програмній. Насправді це просто синонімічні назви.
VPS перекладається як віртуальний приватний (private) сервер, а VDS — віртуальний виділений (dedicated) сервер. Смисл цих понять однаковий — це персональний віртуальний сервер клієнта, виділений на основі ресурсів фізичного сервера.
Просто термін VPS більше використовується в західному світі, а VDS — на пострадянському просторі. А оскільки ми опинилися на перетині, то ці дві абревіатури трохи заплутали користувачів.
Міф № 4: Хостинг-провайдер повинен подбати про безпеку розміщених сайтів
Хостинг-провайдер дбає про роботу серверів та їхню технічну справність, надає користувачам пакети інструментів для безпеки, але все ж основну роботу із захисту сайту та його функціонування потрібно здійснювати самостійно.
Наша техпідтримка часто стикається з тим, що клієнти вважають недоглядом хостинг-провайдера наявність на сайті вірусів або повільну швидкість завантаження. Наприклад, вебмайстер ставить на сайт WordPress новий плагін, у якого є вразливість — через неї хакери здійснюють злам та крадуть конфіденційні дані або встановлюють на сайт зловмисне ПЗ. В подібних ситуаціях хостинг-провайдер може максимум просканувати сайт на наявність загроз та сповістити клієнта про потенційну небезпеку, але не має ні обов’язків, ні повноважень, щоб займатися очищенням сайту від вірусів.
Акаунти користувачів хостинг-провайдера максимально захищені від зовнішнього втручання — настільки, що навіть спеціалісти техпідтримки не можуть «зазирнути» у файлову систему сайту.
Також часто можна зіткнутися з очікуваннями клієнтів про те, що компанія, яка надає хостинг, має також допомагати з дизайном сайту, SEO-просуванням або вирішувати проблеми з неправильною роботою коду. Такими питаннями займається виключно власник сайту.
Давайте наведемо просте порівняння. Наприклад, ви купили квартиру формату «голі стіни», де потрібно робити ремонт, ставити двері, робити опалення і так далі. Це подібно до хостингу. Якщо ви поставили ненадійні двері або вибрали виконавця, який встановив неякісні вікна з щілинами — ви навряд будете покладати відповідальність за це на забудовника. Дизайн інтер’єру, функціональні меблі, сантехніка, захист вашого житла, зручна техніка — це все турботи власника квартири.
Це доволі глибока тема, і ми писали про неї окрему статтю — як працює техпідтримка хостинг-провайдера та які зобов’язання несе перед користувачами.
Також радимо прочитати статтю, як захистити сайт на WordPress, щоб убезпечити себе від ситуацій, описаних вище.
Міф № 5: Хостинг-провайдер повинен слідкувати за контентом та блокувати порно чи інший заборонений вміст
Насправді провайдери спеціально не відслідковують контент сайтів, бо це фізично неможливо — на їхніх серверах публікуються тисячі веб-ресурсів. Але в правилах користування хостингом є перелік заборон щодо тематик та типів файлів, які не можна розміщувати. Якщо провайдер дізнається про порушення цих правил — він комунікує з клієнтом щодо видалення заборонених матеріалів або відразу блокує сайт, якщо це дійсно грубе порушення (порно, наркотики), і здебільшого це відбувається завдяки скаргам користувачів. Тож, якщо ви бачите сайт із непристойним або злочинним контентом — дізнайтеся контакти для скарг за допомогою сервіса Whois та напишіть листа на вказану пошту.
Докладніше про заборонений на хостингу контент читайте тут: XXX-files: що можна і що заборонено розміщувати на хостингу.
Міф № 6: адмініструвати сервер — дуже складно
Багато наших клієнтів не є розробниками або системними адміністраторами. Часто це підприємці, які роблять прості візитки на конструкторах, творчі люди, які розміщують портфоліо, блогери-любителі, представники громадських організацій. Хостингові послуги спеціально організовані так, щоб управляти ними могла швидко навчитися людина, далека від технічної сторони процесу.
Такі клієнти доволі легко опановують управління хостингом за допомогою порад техпідтримки та інструкцій у FAQ, але відчувають невпевненість, якщо виникає потреба орендувати сервер.
Насправді віртуальний і навіть виділений сервер можна адмініструвати без знань консольних команд. Сучасні панелі керування, такі як Hestia або FastPanel — це візуальні оболонки для керування сервером, з відповідними кнопками та логічно сформованими кроками для здійснення основних налаштувань. Користуватися ними практично так же просто, як і хостингом. На нашому сайті є багато інструкцій з керування VPS та виділеними серверами, а при потребі можна замовити додаткові послуги з адміністрування серверів на платній основі.
Якщо у вас немає достатньо знань з адміністрування або коштів для найму професійного сисадміна — це не привід відмовлятися від масштабування проекту.
***
Бізнеси, персональні бренди, творчість, стартапи — все це потребує представництва в мережі для пошуку контакту з цільовими аудиторіями. Для цієї мети сайт є одним з найкращих рішень, адже він дає більшу свободу дій, ніж соцмережі з їхніми безкінечними правилами, блокуванням постів без пояснень та інших незручностей.
Хостингові послуги сформовані так, щоб ними могли користуватися пересічні люди без технічних знань. Багато труднощів, непорозумінь та страхів, з якими стикаються початківці — від нестачі інформації та засилля міфів та легенд, які ніхто не спростовує. Сподіваємося, ця стаття зробить більш прозорим розуміння роботи хостинг-провайдера.