CityHost.UA
Допомога і підтримка

Хостинг-провайдер, інтернет-провайдер та мобільний провайдер — чим вони займаються і як їх не плутати

 4208
30.06.2023
article

 

 

Люди часто хибно припускають, що провайдери — це лише ті, хто забезпечує доступ до інтернету. Але це не зовсім так. Цим займаються інтернет-провайдери, які прокладають кабелі до вашого домашнього модема або комп’ютера.

Крім них існують ще і є хостинг-провайдери, які надають хостинг для сайтів та сервери в оренду, а ще — мобільні провайдери, які забезпечують зв'язок для наших смартфонів. Всі три напрямки мають спільну глобальну мету — надавати людям доступ до спілкування та інформації за допомогою зв’язку та IT-технологій. Але кожен із трьох провайдерів має свою специфіку роботи. Тому давайте розбиратися, що таке провайдер і в чому полягає різниця між ними. 

Що означає провайдер? 

Провайдер англійською — це компанія, яка надає послуги. Цей термін походить від слова provide, що так і перекладається — «забезпечувати, постачати». Тому в англомовних країнах провайдером можуть назвати будь-яку компанію або навіть людину, яка надає послуги клієнтам.

У нашій країні це слово вживається у значно вужчому розумінні, і провайдерами зазвичай називають компанії, які надають послуги зв'язку та інтернету.

Хостинг-провайдер — повелитель серверів, доменів та сайтів

Хостинг провайдер — це компанія, яка забезпечує роботу сайтів. Такий провайдер надає в оренду певний обсяг серверних ресурсів для зберігання даних. Кожен сайт — це набір файлів, які зберігаються на серверах. Щоразу як сайт хтось відвідує, сервер отримує від користувача запит, генерує відповідь та віддає її назад користувачеві. 

Саме на таких серверах продає «корисну площу» хостинг провайдер. Серед найпопулярніших послуг, які надають такі компанії, можна виділити віртуальний хостинг, VPS сервер, виділений сервер та хмарний хостинг (сервер). 

Хостинг провайдер, дата-центр

Так виглядає дата-центр зсередини. Такі сервери можуть використовуватися для різних цілей, зокрема надавати хостинг для сайту.

Читайте також: Розміщуємо сайт в Інтернеті — які послуги купувати і скільки вони коштують

Для роботи хостинг-провайдера обов'язково потрібен інтернет, тобто він завжди користується послугами інтернет-провайдерів, але сам не підключає користувачів до мережі. 

Хороших хостинг-провайдерів вирізняють такі ознаки:

  • Мають свої дата-центри або співпрацюють з такими центрами в різних країнах, де розміщують свої сервери;

  • Гарантують швидкий відгук серверів та безперебійну роботу;

  • Надають цілодобову технічну підтримку;

  • Використовують устаткування і компоненти від перевірених постачальників;

  • Стежать за постійним оновленням серверів та програмного забезпечення.

Також багато хостинг-провайдерів беруть на себе повноваження реєстраторів доменних імен, адже так зручніше для їхніх клієнтів. На нашому ринку працюють українські хостинг провайдери, які надають весь спектр якісних послуг із високими технічними параметрами. Тож можна сміливо казати, що в цьому випадку варто вибирати вітчизняну компанію, адже вони орієнтовані на потреби місцевих вебмайстрів, пропонують зрозумілі панелі керування та можливість спілкуватися з техпідтримкою українською мовою. 

Читайте також: Що таке хостинг картинок і чим він відрізняється від фотостока

Інтернет-провайдер — той, завдяки кому у вас вдома є wi-fi

Інтернет-провайдер — це компанія, що підключає людей до мережі Інтернет. Постачання інтернету звичайним користувачам стало можливим завдяки оптоволоконним кабелям зв'язку, прокладеним на дні океану. На ці кабелі припадає 99% міжнародної передачі даних. Вони з'єднують між собою материки та острови. Компаній, яким яким належить весь Інтернет та ці кабельні магістралі, не дуже багато. Це провайдери першого рівня Tier-1. Найбільшими представниками сегмента Tier-1 є компанії Level3, Global Crossing, Telefonica. 

До звичайних користувачів інтернет доходить по ланцюговій ланці:

  • Провайдери Tier-1 продають інтернет-трафік провайдерам другого рівня Tier-2. Зазвичай це провайдери, які працюють в конкретному регіоні чи країні. 

  • Tier-2 продають трафік далі, для провайдерів третього і нижчих рівнів Tier-3. Якраз у цих провайдерів користувачі купують інтернет. Провайдером третього чи нижчого рівня може стати будь-хто, для цього потрібно оформити ліцензію, купити обладнання і замовити сам трафік у Tier-2. 

Інтернет-провайдери можуть мати більш вузькі спеціалізації:

  • Провайдери кабельного телебачення: доступ до інтернету користувачам надають через коаксіальні кабелі, які вже встановлені в будинках для кабельного телебачення.

  • Постачальники DSL: інтернет передається через наявні телефонні лінії.

  • Провайдери бездротового зв'язку: для передачі доступу до Інтернету використовуються стільникові мережі (це якраз мобільні провайдери, про яких ми говоритимемо нижче).

  • Постачальники волоконно-оптичних мереж: використовуються оптоволоконні кабелі для надання доступу до Інтернету. Вони пропонують найвищі доступні швидкості.

Багато Інтернет-провайдерів (ISP) пропонують комплексні послуги, які поєднують доступ до інтернету, телебачення та телефонні послуги. Проте їхньою головною функцією залишається якісне швидке підключення абонентів до всесвітньої павутини.

Інтернет-провайдер, кабельний інтернет

Такі звичні шнури кабельного інтернету, які ми під’єднуємо до модема або комп’ютера

Хороший internet provayder вирізняється такими критеріями:

  • Швидкість з'єднання відповідає обіцяній швидкості в тарифі;

  • Зона покриття забезпечує доступ до інтернету у віддалених районах;

  • Якість відповідає ціновій категорії;

  • Служба підтримки завжди на зв’язку та оперативно вирішує всі питання.

Читайте також: Що таке трафік сайту, як його дізнатися та навіщо контролювати

Мобільний провайдер дарує зв’язок та інтернет вашому телефону

Мобільний провайдер — це компанія, що надає послуги стільникового зв'язку для мобільних телефонів своїх абонентів. 

Що таке мобільний провайдер

Вежа мобільного зв’язку

Особливість стільникового зв'язку полягає в тому, що зона покриття визначається зонами покриття базових станцій (радіовеж). Зони веж частково перекриваються одна одною, таким чином утворюючи стільникову мережу. 

На ідеально рівній поверхні зона покриття базової станції виглядає як коло, тому складена з них мережа має вигляд шестикутних зон. Мобільний провайдер забезпечує роботи цих веж та доступу до зв'язку своїх користувачів. 

Серед послуг мобільного провайдера:

  • Голосовий дзвінок;

  • Автовідповідач;

  • Роумінг;

  • АВН (Автоматичний визначник номера);

  • Прийом і передача SMS;

  • Прийом і передача мультимедійних повідомлень MMS;

  • Стільниковий інтернет тощо.

Послуги мобільних операторів останнім часом значно розширилися. Часто вони можуть у собі поєднувати функції кількох видів провайдерів, наприклад одночасно забезпечуючи мобільний зв'язок, стільниковий та домашній інтернет, послуги телебачення тощо. Наприклад, як українська компанія «Київстар». 

Хороший мобільний провайдер забезпечує:

  • зону покриття, не лише в містах, але й у селах і на дорожніх шляхах; 

  • швидкий мобільний інтернет;

  • вигідні пакети послуг, які покривають різні потреби звичайних користувачів та бізнесу;

  • технічну підтримку.

Затребуваність на ринку різних видів провайдерів є і буде залишатися високою. Інтернет-провайдери працюють над тим, щоб розширити свої покриття та залучити більше абонентів на тих частинах земної кулі, де люди не мають доступу до інтернету. 

Все більше клієнтів звертаються до хостинг-провайдерів, адже затребуваність у вебресурсах лише зростає. 

Тим часом сучасний мобільний інтернет змагається з класичними кабельними інтернет-провайдерами і часто перемагає, якщо йдеться про місцевості, у яких складно прокладати кабелі.

Також на ринок вийшов Starlink від Ілона Маска, який надає супутниковий інтернет і може також покривати потреби у зв’язку жителів районів, що не обслуговуються звичайними провайдерами. Проте поки що Starlink не є конкурентом для Tier-1 чи компаній нижчого рівня. 

Враховуючи все це, у майбутньому варто чекати розвиток технологій, збільшення кількості провайдерів та розширення меж покриття інтернетом. 


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Богдана Гайворонська

Журналіст (з 2003 року), IT-копірайтер (з 2013 року), контент-маркетолог Cityhost.ua. Спеціалізується на статтях про технології, створення та просування сайтів.

Технічний консультант: Андрій Заровінський

Керівник команди технічної підтримки Cityhost, автор інструкційних матеріалів в розділі FAQ. Навчає персонал технічної підтримки та допомагає розв'язувати найскладніші запити від клієнтів.