CityHost.UA
Допомога і підтримка

Пошук інформації на сайті: огляд модулів і готових сервісів

 5387
01.10.2021
article

 

 

Чому на сайті потрібен пошуковий модуль

Пошук по сайту — функціональний інструмент для покращення користувацького досвіду. Його основне завдання — розуміти запити клієнтів і виводити релевантний контент. Для більш точного результату використовуються спеціальні алгоритми, які прискорюють обробку інформації та конкретизують відповідь.

Чим більше продуктів представлено в магазині, тим точніше повинен працювати пошуковик. Наприклад, клієнт часто шукає бажану річ за сленговою назвою, отримуючи у відповідь стандартну фразу "Товар не знайдено". Щоб цього уникнути, потрібно навчити рушій розпізнавати сленг, вирази та скорочення.

Пріоритетне завдання, яке покликаний вирішити пошуковий інструмент на інтернет-ресурсі — видача значень за запитом. При цьому він повинен враховувати кілька мов введення, вміти розбиратися в помилках та обробляти некоректно введені назви. Також необхідна функція зчитування метатегів і контекстного вмісту шуканої сторінки.

Ми протестували роботу пошуковика великого інтернет-магазину, і за результатами можна побачити, що він навчений працювати з неправильними запитами. Це дуже корисна властивість, оскільки покупці часто пишуть англомовні назви кирилицею або можуть забути переключити розкладку.

Як вбудований пошук впливає на конверсію та продажі?

Користувачі шукають товар та інформацію по-різному. Хтось користується Google, вивчаючи пропозиції в топі видачі, але багато хто воліє працювати зі знайомими ресурсами, на яких уже мав позитивний досвід. У пошуковий рядок вводиться назва компанії або її доменне ім'я (amazon.com або hotline.ua) — і відвідувач потрапляє на потрібну сторінку.

Важливо! У популярних сервісів часом виникають клони, тому пошук по домену набагато надійніший — так ви точно потрапите на потрібний сайт, а не на копію.

Дослідження Econsultancy показали, що приблизно 30% споживачів спершу шукають бажане на ресурсі через вбудований пошуковий модуль і роблять у 5-6 разів більше покупок, ніж інші 70%. Останні часто користуються виключно вбудованими елементами керування — каталогом, розділами, фільтрами і т.д., забуваючи про рядок пошуку, а після довгих блукань по сторінках сайту просто закривають його, так і не знайшовши потрібну позицію. 

Один із способів поліпшення конверсії — грамотне налаштування пошукового модуля. Він повинен не тільки видавати позиції за запитом, а й пропонувати варіанти заміни та супутні товари (наприклад, чохол і навушники при купівлі мобільного). У клієнта в пріоритеті швидкий та простий пошук інформації, а роль пошуковика — стати його помічником.

Самописним CMS іноді не вистачає потужності для аналізування та обробки складних словоформ у текстовому полі. Звичайно, можна зайнятися доопрацюванням нативного сервісу і зробити його більш просунутим. У більшості випадків це зайва трата бюджету, адже існують сторонні інструменти, які без особливих проблем вбудовуються на сторінку.

Вигода готових рішень в тому, що вони економлять час і гроші власників сайтів, і до того ж розміщуються на сторонньому сервері, тому не вимагають місця на хостингу і не сповільнюють роботу сайту.

Читайте також: Як вибрати та встановити віджет для коментарів на сайті

Готові рішення для пошуку на сайтах і в інтернет-магазинах

Існує безліч сервісів з пошуковими алгоритмами для eCommerce. Безкоштовні — ПЗ, створене ентузіастами, з обмеженими функціями. Зазвичай це відкритий вихідний код з можливістю надбудови та з документацією, яка описує, як зробити пошук по сайту.

Платні ж — це найчастіше хмарні сервіси, розроблені командою фахівців. Опції в них обмежені тільки побажаннями замовника й технічними аспектами рушія. Вартість систем цілком виправдана, адже в них закладені і технічне обслуговування, і оновлення, і модернізація.

MultiSearch і SearchBooster

Розглянемо більш детально 2 платних сервіси, а саме MultiSearch і SearchBooster.

MultiSearch у початковій версії має:

  • Виправлення — розпізнає помилки в словах, перевіряє текст на відповідність в інших розкладках.
  • Аналіз морфології та синонімів — розуміє словоформи та схожі за значенням терміни.
  • Адаптація до мобільних екранів — гнучко змінює інтерфейс у залежності від використовуваного пристрою.
  • Розширення джерел інформації для видачі — дає можливість включити блоги, FAQ та акційні сторінки.
  • Фільтрація за категоріями — миттєво видає відповідну категорію. Корисно, коли запитуваного товару немає в наявності.
  • Показ кошика в результатах — переміщує бажане в кошик.

Як бачимо, сервіс добре працює з синонімами і додатковими категоріями. За запитом "кава" він видає не тільки сам продукт, а також супутню техніку та інші товари, які можуть знадобиться "кавоману".

Модуль пошуку SearchBooster має в базі:

  • Управління синонімами — дозволяє в панелі адміністратора створювати списки слів зі схожими значеннями по частих фразах.
  • Динамічні фільтри — визначає подібні товарні одиниці з категорії запиту та пропонує їх користувачеві.
  • Унікальні пропозиції — спрощує створення власних налаштувань фільтрації за параметром або характеристиками.
  • Оптимізацію запитів користувачів — виправляє помилки, аналізує розкладки і т.д.
  • Оптимізацію контенту — автоматично підлаштовує зображення, структуру, формат під різні типи пристроїв і дисплеїв.
  • Журнал роботи та регіональну підтримку — зберігає найбільш популярні запити та аналізує їх, щоб надалі видавати релевантні результати. Регіональна підтримка має на увазі створення різних каналів продажу, контент і політику ціноутворення, на яку впливає ГЕО клієнта.

Пошуковик заявлений як "розумний", і він дійсно добре працює з синонімами. Наприклад, за запитом "риба" видає цілий спектр результатів — і різні види приготування риби (снеки, копчена, солена), і продукти зі смаком риби (сухарики), і корм для тварин. До того ж він знає видові назви (хек, лосось, краснопірка) і продукти, які робляться з риби (крабове м'ясо, пресерви). Нижче видається все, що можна їсти з рибою — крупи, квашені овочі. Пошуковик вичавлює максимум із запиту.

Якщо резюмувати, то платні пропозиції вигідно відрізняються від безкоштовних, хоча й не позбавлені недоліків.

Плюси такого продукту:

  • Випущений командою професіоналів
  • Може інтегруватися з різними платформами
  • Має техпідтримку, яка оперативно усуває недоліки й оновлює систему
  • Легко масштабується та розширює функціонал за бажанням замовника
  • Впроваджується сучасним методом API
  • Може підключати сторонні сервіси для аналізу

Мінуси:

  • Вартість
  • Мінімальний тестовий період (14 днів недостатньо для визначення ефективності)
  • Труднощі зі зміною постачальника послуг
  • Періодичність техобслуговування

Ці рішення досить схожі за функціоналом, але все ж є кілька відмінностей. В першу чергу в вартості. Так, прайс послуг SearchBooster варіюється в діапазоні $50-$273 за пакетні рішення, а ціна на персональний набір формується залежно від реалізованого функціоналу. Послуги MultiSearch оцінюються в $40, $110 і $300 відповідно. При цьому обидва постачальники пропонують 14-денний пробний період для ознайомлення з початковим функціоналом.

Вбудований пошук від Google

Корпорація Google також не стоїть осторонь від трендів і пропонує власникам eCommerce свій плагін "пошук інформації на сайті". Звичайно, не обійшлося без нюансів, але в цілому це гідна альтернатива платним сервісам. 

Переваги:

  • Вийшовши з-під крила провідної корпорації, плагін забезпечує високу точність результатів
  • Враховує морфологію, синтаксис, розкладку й синоніми
  • Видає підказки при введенні тексту
  • Не вимагає оплати 
  • Легко інтегрується
  • Аналізує запити

Мінуси:

  • Показує рекламу
  • Збирає інформацію про користувачів, зберігає історію

Щоб вбудувати пошук google на сайт, необхідно тільки створити бажаний шаблон і під’єднати БД ресурсу до нього. Далі впровадження відбувається за рахунок HTML коду. Для розширення функціоналу потрібно дописувати код, що без досвідченого розробника буде досить складним завданням.

Модулі та плагіни пошуку для сайтів на шаблонах (CMS)

Всі існуючі конструктори мають нативні та сторонні модулі та плагіни. Наприклад, для Opencart існує ціла база шаблонних модульних пошукових пакетів. Чим актуальніше ядро базової платформи — тим легше інтегруються плагіни. Те ж саме з Joomla — крім основи, є безліч доповнень. Wordpress найлояльніший з даного списку. Інтеграція з ним відбувається легко та невимушено, а великий каталог додаткових розширень дозволяє адаптувати пошук на сайті за словами.

Так, WordPress пропонує сотні плагінів, пов'язаних із пошуком — залишається тільки вибрати за відгуками сумісний з вашою версією, натиснути кнопку "Встановити" і виконати нескладні налаштування в панелі.

Переваги вбудованих систем відбору:

  • Вже інтегровані в ядро й активуються встановленням галочки в панелі адміністратора
  • Забезпечують базовий інструментарій з простими фільтрами й тегами
  • Не вимагають залучення розробників до впровадження та налаштування
  • Розширюють вибір додаткових модулів і плагінів

Недоліки:

  • Складність інтеграції з неактуальними версіями ядра
  • Мінімум опцій в стартових версіях

Попри велику кількість зовнішніх опенсорс-проєктів, нативні плагіни можуть цілком впоратися зі своїм основним завданням. Але вони не можуть забезпечити ту гнучкість і детальність у налаштуванні, що і розробки програмістів ззовні. Це стосується як списків фільтрації, так і обліку морфологічних особливостей і синонімів. Для класичних інтернет-магазинів і простих блогів цього набору буде більш ніж достатньо, але для розширених eCommerce-проєктів і новинних агрегаторів варто звернути увагу на інші розробки.

Як вставити пошук у сайт?

Процес вбудовування блоку, що відповідає за знаходження релевантних значень всередині інтернет-ресурсу, досить простий, адже він передбачає внесення мінімуму змін в код сторінки. Головне — розібратися для початку із зовнішнім виглядом рядка введення, пріоритетами в робочому процесі й постачальником послуг. 

Найкраще користуватися готовими пакетними продуктами, адже їх підключення зводиться до активації плагіна або вставки коду на сторінку. Вони працюють з будь-якими CMS, а для впровадження не потрібна допомога розробників або IT-фахівців. Вони також дешевші за самописні й задовольняють всі основні вимоги власника. Для підвищення конверсії та UX рекомендується використовувати пакетні набори просунутих команд розробників.

Ще можна замовити індивідуальну розробку у програмістів. Самописний модуль обійдеться в копієчку, зате дозволить створити унікальний дизайн і налаштувати рушій під потреби замовника.

Такий хід використовують в разі специфічних вимог до пошуковика. До нього вдаються великі інтернет-магазини, які можуть собі дозволити власні розробки і виділення додаткового місця на сервері.

Для CMS вартість таких рішень виправдана в рідкісних випадках, коли, наприклад, використовується занадто старе ядро або ж сама система не працює з класичним продуктом.

Оптимізуйте свій інтернет-ресурс — під’єднайте модуль пошукового сервісу. Покращуючи UX, ви залучаєте нових споживачів до свого бренду, тим самим підвищуючи конверсію та прибуток.


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Богдана Гайворонська

Журналіст (з 2003 року), IT-копірайтер (з 2013 року), контент-маркетолог Cityhost.ua. Спеціалізується на статтях про технології, створення та просування сайтів.