CityHost.UA
Допомога і підтримка

Що таке юзабіліті сайту

09.07.2019
article

Юзабіліті сайту — це термін, який визначає, наскільки зручно користуватися онлайн-ресурсом. Кращий показник того, що юзабіліті блогу, інтернет-магазину або порталу на високому рівні — збільшення часу, який користувачі проводять на сайті, і кількості веб-сторінок, які кожен із них переглядає за один сеанс.

Онлайн-ресурси, якими зручно користуватися, часто швидше піднімаються до перших позицій пошукових систем. Це легко пояснити тим, що поведінкові фактори, що включають час, проведений на сайті, і глибину перегляду сторінок — один із важливих елементів ранжування Гугла. Простіше кажучи, якщо хочете бути в топі — робіть свій інтернет-магазин або блог зручним.

Як поліпшити юзабіліті сайту

Поліпшення юзабіліті — справа нескладна. Досить знати вісім особливостей зручного сайту і використовувати ці знання для свого онлайн-ресурсу.

  1. Збільште швидкість завантаження. «Важкі» онлайн-ресурси, кожна зі сторінок яких завантажується більше, ніж за 3 секунди, виводять із себе навіть користувачів зі сталевими нервами. І в підсумку, юзери, які зіткнулися з такою проблемою, здебільшого йдуть шукати те, що хотіли знайти на вашому сайті, у конкурентів.
  2. Публікуйте якісний контент. Тексти, графіка і відео повинні бути такими, щоби відвідувачі хотіли ділитися ними в соціальних мережах і зберігати в закладках браузера. Не економте на послугах копірайтерів, веб-дизайнерів, фотографів і відеооператорів — копійчаний контент не викликає довіри й користувачі, які зіткнулися з ним на онлайн-ресурсі, навряд чи захочуть ще раз відвідати цей блог або магазин.
  3. Використовуйте заклики до дії. Продумані Call To Action покращують юзабіліті. Вони створюють враження турботи про відвідувачів і допомагають отримати їм те, що вони й хотіли отримати, коли зайшли на ваш сайт.
  4. Виділяйте важливу інформацію. Використовуйте для цього графіку, колір, різні шрифти. Ви повинні передбачити, навіщо відвідувач зайшов на конкретну сторінку і візуально виділити інформацію, яку він хоче побачити найперше.
  5. Зробіть сайт адаптивним. Читати статтю в блозі, новину на порталі або робити покупки в інтернет-магазині на мобільному пристрої має бути так само зручно, як і на ПК або ноутбуці.
  6. Дизайн сайту повинен відповідати тематиці. Якщо досвідчений мисливець, який зайшов за посиланням із видачі Гугла в магазин коліматорних прицілів, побачить, що веб-сторінки виконані в яскраво-рожевих тонах, навряд чи він довго затримається на сайті.
  7. Виправте помилки на сайті. Якщо внутрішня перелінковка раз за разом призводить відвідувача на неіснуючі сторінки, бажання наступного разу заходити на цей ресурс у нього пропаде.
  8. Вирішуйте питання відвідувача на 100 %. Якщо відвідувач, який зайшов на сторінку «Доставка» інтернет-магазину, відразу ж пише в онлайн-чат із проханням роз’яснити, чи буде доставлено замовлення в той чи інший населений пункт, ні про яке юзабіліті сайту в такому випадку не може йти й мови.

Що погіршує юзабіліті сайту

  • Анімовані банери, які відволікають від перегляду основного контенту.
  • Кілька віджетів зворотного зв’язку й онлайн-чатів, які продовжують розкриватися навіть після того, як відвідувач закрив їх.
  • Спливаючі форми підписки на розсилку, які займають більшу частину екрана.
  • Автовідтворення відео або музики відразу ж після заходу на веб-сторінку.
  • Форми реєстрації або оформлення замовлення з величезною кількістю полів.
  • Некоректність відображення на певних пристроях або браузерах.
  • Непродумана структура сайту з глибокої вкладеністю сторінок.
  • Несумістність кольорів різних елементів і блоків, низький контраст між текстом і фоном.

Тепер ви знаєте основні принципи юзабіліті сайту і зможете зробити свій блог, інтернет-магазин, новинний або розважальний портал зручним для користувачів, незалежно від того, з яких пристроїв або браузерів вони зайшли і з якою метою вони це зробили.


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям: