
Юзабіліті сайту — це термін, який визначає, наскільки зручно користуватися онлайн-ресурсом. Кращий показник того, що юзабіліті блогу, інтернет-магазину або порталу на високому рівні — збільшення часу, який користувачі проводять на сайті, і кількості веб-сторінок, які кожен із них переглядає за один сеанс. Вони формують поведінкові фактори, які є важливим елементом ранжування Google. Простіше кажучи, якщо хочете бути в ТОП — робіть свій інтернет-магазин або блог зручним.
Як поліпшити юзабіліті сайту
Поліпшення юзабіліті — справа нескладна. Досить знати вісім особливостей зручного сайту та використовувати ці знання для свого онлайн-ресурсу:
- Збільште швидкість завантаження. «Важкі» онлайн-ресурси, кожна зі сторінок яких завантажується більше, ніж за 3 секунди, виводять із себе навіть користувачів зі сталевими нервами. І в підсумку, юзери, які зіткнулися з такою проблемою, здебільшого йдуть шукати те, що хотіли знайти на вашому сайті, у конкурентів.
- Публікуйте якісний контент. Тексти, графіка та відео повинні бути такими, щоб відвідувачі хотіли ділитися ними в соціальних мережах та зберігати в закладках браузера. Не економте на послугах копірайтерів, веб-дизайнерів, фотографів та відеооператорів — копійчаний контент не викликає довіри й користувачі, які зіткнулися з ним на онлайн-ресурсі, навряд чи захочуть ще раз відвідати цей блог або магазин.
- Використовуйте заклики до дії. Продумані Call To Action покращують юзабіліті. Вони створюють враження турботи про відвідувачів та допомагають їм отримати те, що вони й хотіли, коли зайшли на ваш сайт.
- Підкреслюйте важливу інформацію. Використовуйте для цього графіку, колір, різні шрифти. Ви повинні передбачити, навіщо відвідувач зайшов на конкретну сторінку та візуально виділити інформацію, яку він хоче побачити найперше.
- Зробіть сайт адаптивним. Читати статтю в блозі, новину на порталі або робити покупки в інтернет-магазині на мобільному пристрої має бути так само зручно, як і на ПК або ноутбуці. Для цього використовуйте способи з іншої нашої статті.
- Дизайн сайту повинен відповідати тематиці. Якщо досвідчений мисливець, який зайшов за посиланням із видачі Гугла в магазин коліматорних прицілів, побачить, що веб-сторінки виконані в яскраво-рожевих тонах, навряд чи він довго затримається на веб-ресурсі.
- Виправте помилки на сайті. Якщо внутрішня перелінковка раз за разом приводить відвідувача на відсутні сторінки, бажання наступного разу заходити на цей інтернет-проект у нього пропаде.
- Вирішуйте питання відвідувача на 100%. Якщо користувач, який зайшов на сторінку «Доставка» інтернет-магазину, відразу ж пише в онлайн-чат із проханням роз’яснити, чи буде доставлено замовлення в той чи інший населений пункт, ні про яке юзабіліті сайту в такому випадку не може йти і мови.
Над юзабіліті варто працювати комплексно, беручи до уваги всі вищевказані моменти. Особливу увагу зверніть на вибір віртуального хостингу, адже він безпосередньо впливає на швидкість завантаження сторінок. Наприклад, ми використовуємо надшвидкі NVMe накопичувачі та кешування, пропонуємо сервери в Україні, Німеччині та Фінляндії, щоб сайт завантажувався швидше саме для вашої цільової аудиторії.
Читайте також: Як правильно оформити головну сторінку сайту
Що погіршує юзабіліті сайту
Ви можете відразу отримати відповідь на це питання, згадавши інтернет-проекти на початку розвитку Інтернету: безліч рекламних банерів, непотрібні віджети, виділення кожного другого речення жирним або курсивом, несумісні кольори. І така звичка — додавати на сторінку все, що тільки можна, — у багатьох залишилася.
Для кращого розуміння розберемо на окремі елементи, що негативно впливає на юзабіліті сайту:
- анімовані банери, які відволікають від перегляду основного контенту;
- кілька віджетів зворотного зв’язку й онлайн-чатів, які продовжують розкриватися навіть після того, як відвідувач закрив їх;
- форми підписки на розсилку, що спливають та займають більшу частину екрана;
- автовідтворення відео або музики відразу ж після переходу на веб-сторінку;
- форми реєстрації або оформлення замовлення з величезною кількістю полів;
- некоректність відображення на певних пристроях або браузерах;
- непродумана структура сайту з глибокою вкладеністю сторінок;
- несумісність кольорів різних елементів та блоків, низький контраст між текстом та фоном.
Тепер ви знаєте основні принципи юзабіліті сайту та зможете зробити свій блог, інтернет-магазин, новинний або розважальний портал зручним для користувачів, незалежно від того, з яких пристроїв або браузерів вони зайшли та з якою метою вони це зробили.