Юзабіліті сайту — це термін, який визначає, наскільки зручно користуватися онлайн-ресурсом. Кращий показник того, що юзабіліті блогу, інтернет-магазину або порталу на високому рівні — збільшення часу, який користувачі проводять на сайті, і кількості веб-сторінок, які кожен із них переглядає за один сеанс.
Онлайн-ресурси, якими зручно користуватися, часто швидше піднімаються до перших позицій пошукових систем. Це легко пояснити тим, що поведінкові фактори, що включають час, проведений на сайті, і глибину перегляду сторінок — один із важливих елементів ранжування Гугла. Простіше кажучи, якщо хочете бути в топі — робіть свій інтернет-магазин або блог зручним.
Як поліпшити юзабіліті сайту
Поліпшення юзабіліті — справа нескладна. Досить знати вісім особливостей зручного сайту і використовувати ці знання для свого онлайн-ресурсу.
- Збільште швидкість завантаження. «Важкі» онлайн-ресурси, кожна зі сторінок яких завантажується більше, ніж за 3 секунди, виводять із себе навіть користувачів зі сталевими нервами. І в підсумку, юзери, які зіткнулися з такою проблемою, здебільшого йдуть шукати те, що хотіли знайти на вашому сайті, у конкурентів.
- Публікуйте якісний контент. Тексти, графіка і відео повинні бути такими, щоби відвідувачі хотіли ділитися ними в соціальних мережах і зберігати в закладках браузера. Не економте на послугах копірайтерів, веб-дизайнерів, фотографів і відеооператорів — копійчаний контент не викликає довіри й користувачі, які зіткнулися з ним на онлайн-ресурсі, навряд чи захочуть ще раз відвідати цей блог або магазин.
- Використовуйте заклики до дії. Продумані Call To Action покращують юзабіліті. Вони створюють враження турботи про відвідувачів і допомагають отримати їм те, що вони й хотіли отримати, коли зайшли на ваш сайт.
- Виділяйте важливу інформацію. Використовуйте для цього графіку, колір, різні шрифти. Ви повинні передбачити, навіщо відвідувач зайшов на конкретну сторінку і візуально виділити інформацію, яку він хоче побачити найперше.
- Зробіть сайт адаптивним. Читати статтю в блозі, новину на порталі або робити покупки в інтернет-магазині на мобільному пристрої має бути так само зручно, як і на ПК або ноутбуці.
- Дизайн сайту повинен відповідати тематиці. Якщо досвідчений мисливець, який зайшов за посиланням із видачі Гугла в магазин коліматорних прицілів, побачить, що веб-сторінки виконані в яскраво-рожевих тонах, навряд чи він довго затримається на сайті.
- Виправте помилки на сайті. Якщо внутрішня перелінковка раз за разом призводить відвідувача на неіснуючі сторінки, бажання наступного разу заходити на цей ресурс у нього пропаде.
- Вирішуйте питання відвідувача на 100 %. Якщо відвідувач, який зайшов на сторінку «Доставка» інтернет-магазину, відразу ж пише в онлайн-чат із проханням роз’яснити, чи буде доставлено замовлення в той чи інший населений пункт, ні про яке юзабіліті сайту в такому випадку не може йти й мови.
Що погіршує юзабіліті сайту
- Анімовані банери, які відволікають від перегляду основного контенту.
- Кілька віджетів зворотного зв’язку й онлайн-чатів, які продовжують розкриватися навіть після того, як відвідувач закрив їх.
- Спливаючі форми підписки на розсилку, які займають більшу частину екрана.
- Автовідтворення відео або музики відразу ж після заходу на веб-сторінку.
- Форми реєстрації або оформлення замовлення з величезною кількістю полів.
- Некоректність відображення на певних пристроях або браузерах.
- Непродумана структура сайту з глибокої вкладеністю сторінок.
- Несумістність кольорів різних елементів і блоків, низький контраст між текстом і фоном.
Тепер ви знаєте основні принципи юзабіліті сайту і зможете зробити свій блог, інтернет-магазин, новинний або розважальний портал зручним для користувачів, незалежно від того, з яких пристроїв або браузерів вони зайшли і з якою метою вони це зробили.
Публікація була пізнавальною? Тоді поділіться нею в соціальних мережах і додавайтеся в наш Telegram канал. Нагадаємо, що купити український хостинг ви можете у хостинг-компанія CityHost. З технічних питань звертайтесь до онлайн чату або по телефону ☎️ 0 800 219 220.