CityHost.UA
Допомога і підтримка

Що таке LSI-текст і як його писати

 170
23.01.2023
article

 

 

Все ще думаєте, що SEO — це про ключові слова та їхню щільність? Тоді не дивно, що ваш сайт все ще не №1 в результатах пошуку Google. Так, пошукові системи беруть до уваги ключові слова, але у 2023 році вони стали набагато розумніші. 

Сучасні краулери можуть зробити набагато більше, ніж просто переглянути кілька сторінок сайту, статей у блозі та опис про сайт, щоб обрати найбільш очевидні ключові слова та швидко оцінити їхню релевантність. Сьогодні пошукові системи використовують дуже просунуті, складні алгоритми, які також враховують так зване приховане семантичне індексування (LSI — Latent Semantic Indexing).

В цій статті ми розглянемо що таке LSI слова, а також як писати LSI-текст.

На просування сайту в Google впливає не тільки якість контенту, а й багато технічних факторів, таких як хостинг та інструменти для грамотної оптимізації. Щоб дізнатися про це більше, рекомендуємо прочитати статтю Як хостинг впливає на ранжування та просування сайту.

Що таке LSI-текст?

LSI-тексти повинні бути в основі всіх SEO-стратегій. Ймовірно, саме ті конкуренти, які знаходяться вище вашого сайту у результатах пошуку, створюють та розміщують LSI-тексти.

Алгоритми Google використовують обробку природної мови (NLP), щоб зрозуміти зв'язки між словами в реченнях і між реченнями. Таким чином вони з'ясовують зміст сторінок. Однак, щоб краще зрозуміти, про що йдеться на сторінці, вони використовують LSI. Це дозволяє пошуковим роботам розуміти, чи розповідає ваш текст про битву Ватерлоо чи про станцію Ватерлоо.

Крім того, слова і фрази семантично пов'язані не тільки з синонімами або словами, які мають схоже значення, але й з іншими словами. Тому LSI може проаналізувати, чи підтеми у вашому контенті співвідносяться з основним ключовим словом, і визначити, чи є ваш текст достатньо вичерпним.

Перш за все, LSI не є інструментом і не є прямою альтернативою ключовим словам або іншим тактикам SEO. LSI — це спосіб написання і використання мови, який змушує пошукові системи вважати ваш контент авторитетним, релевантним та ідеальним для розміщення на перших позиціях у пошуковій видачі. LSI — це метод, використовується для аналізу даних на предмет тенденцій, закономірностей і релевантності.

Приховане семантичне індексування бере вміст веб-сторінки і вилучає з нього здебільшого нерелевантні слова, такі як займенники (він, вона, воно) та сполучники (і, тому що, але). Текст, що залишився, сканується, а словниковий запас порівнюється з відомими, надійними джерелами інформації на ту саму тему. Наприклад, авторитетний LSI-текст про килими, швидше за все, буде містити такі слова: 

  • Килим

  • Плетіння

  • Візерунок

  • Ворс

  • Підкладка

  • Шерсть

  • Підгонка

  • Укладання тощо

Цей список LSI слів може дещо змінюватися в міру того, як до нього додаватимуться інші схвалені тексти для загального розуміння теми.

Вміст вашої веб-сторінки, допис у блозі або стаття будуть порівнюватися з цим списком, і чим ближче ваш словниковий запас відповідає відомому переліку релевантної лексики, тим більша ймовірність того, що ваш вміст вважатимуть релевантним, авторитетним і таким, що заслуговує на довіру. Відтак, він отримає вищий рейтинг у результатах пошуку.

Таким чином, говорячи про написання LSI-текстів, ми маємо на увазі широту релевантної лексики, а не ключові слова та їхню щільність.

Читайте також: Як оптимізувати статтю сайту.

Як з’явилася методика LSI?

Вперше LSI було впроваджено в алгоритм Google у 2004 році, щоб допомогти пошуковій системі надавати користувачам більш релевантні результати. Це відкрило для Google можливість розуміти якірний текст, що використовується в гіперпосиланнях. Завдяки цьому оновленню результати пошуку Google кардинально змінилися. Google більше не дивиться на одне ключове слово на вашій сторінці і на те, як часто ви його використовуєте. Натомість він розглядає все, що пропонує ваша сторінка.

Однако ретельної уваги вимагає оновлення Hummingbird. Випущене в серпні 2013 року оновлення алгоритму Hummingbird покращило здатність Google інтерпретувати наміри пошукачів, використовуючи обробку природної мови та приховане семантичне індексування (LSI). Hummingbird також покарав сайти, які займалися перенасиченням сторінок ключовими словами та низькоякісним контентом.

В основі Hummingbird лежить дуже важлива концепція семантики. Навіть найсучасніші комп'ютери все ще досить дурні. Хоча людям легко розрізнити два різних, але схожих поняття (в силу контексту), комп'ютери не можуть цього зробити, якщо їм прямо не сказати.

Семантичний пошук — це концепція покращення результатів пошуку шляхом зосередження уваги на намірах користувача і на тому, як предмет пошуку пов'язаний з іншою інформацією в ширшому сенсі, або на його контекстній релевантності. По суті, семантичний пошук фокусується на визначенні того, що користувач насправді має на увазі, а не на наборі ключових слів, а потім видачі релевантних результатів.

Наприклад, якщо користувач виконує пошук за терміном «погода», набагато ймовірніше, що він шукає прогноз для своєї місцевості, а не пояснення науки або історії метеорології. Отже, в цьому прикладі:

  • «Погода» — предмет пошуку

  • Бажання отримати локальний прогноз — це намір користувача

  • Різниця між прогнозом погоди і поясненням метеорологічних понять полягає в контексті

Звичайно, алгоритм Google не може бути абсолютно впевненим у тому, що хоче людина, тому про всяк випадок він надає різні результати.

Як написати хороший LSI-текст

Один із найпростіших способів почати створювати LSI контент — це записати головне ключове слово на аркуші паперу, прямо посередині. Потім оточіть ключове слово якомога більшою кількістю релевантних слів, які ви можете придумати. Наприклад, якщо ваше ключове слово «кекс», ви можете написати такі слова, як:

  • Торт

  • Закуска

  • Їжа

  • Рецепт

  • Чорниця

  • Борошно

  • Готувати

  • Теплий

  • Кава

  • Форма для випічки

  • Лоток

Після того, як у вас є цей список, продовжуйте писати контент, намагаючись включити достатню кількість цих слів, але так, щоб він не звучав безглуздо і не був вимушеним. Як правило, стаття на 600 слів повинна містити близько 100 таких LSI слів, що відповідають темі.

Шукати слова можна за допомогою SEO-інструментів, аналізуючі суміжні та пов’язані терміни з основним ключовим словом. Наприклад, ось так в Ahrefs виглядає список термінів, які співпадають з ключовим запитом «як створити сайт».

У пошуці допоможуть і підказки Google, які теж можна використати при формуванні пулу синонімів. Наприклад, ось що можна побачити на запит «що таке віртуальний сервер». 

Також є безкоштовні онлайн-інструменти, які ви можете використовувати для пошуку LSI слів.

Якщо ви включите головну ключову фразу на початку тексту, десь внизу і один раз в середині, все буде добре, а якщо використовуватимете ширший спектр контекстно-релевантних слів, то ваш текст матиме більше шансів досягти того, що вам потрібно.

Щоб написати якісний LSI-текст, потрібно насамперед добре розбиратися в темі статті. Важливо також сформувати уявлення про цільову аудиторію, щоб знати її болі та потреби. Після слід виконати низку дій:

  • Створити асоціативне LSI-ядро — групу слів, що мають близький зв'язок з основною темою.

  • Потім їх потрібно рівномірно розподілити по тексту, зокрема включити в заголовок і підзаголовки. 

  • У текстах рекомендується використовувати списки, зображення, графіку. Це допоможе структурувати інформацію і зробити її доступнішою для сприйняття. 

  • На заключному етапі варто прописати мета-теги і приховані атрибути, а також посилити текст посиланнями на інші статті.

Після цього, створення LSI-тексту можна вважати завершеним. Далі залишається лише аналізувати його статистику. Хочемо виділити основні особливості LSI-текстів:

  • Стаття повинна максимально розкривати суть заголовка без непотрібної інформації

  • У тексті слід використовувати синоніми ключових слів, пов'язаних з темою запиту - вони повинні бути розподілені рівномірно

  • Текст повинен бути написаний доступною мовою, мати чітку структуру і виражений ритм (чергування коротких і довгих речень)

  • Смислові та граматичні помилки не допускаються

Переваги LSI-копірайтингу в порівнянні із SEO-копірайтингом

Здебільшого люди плутають SEO- і LSI-копірайтинг. Насправді їх об'єднує тільки мета — вивести написану статтю на перші рядки в пошуковику. Однак принцип їхньої роботи дуже відрізняється.

Під час написання SEO-текстів важливо розмістити в них певну кількість ключових слів. У разі LSI-копірайтингу, основний акцент робиться саме на змісті та форматі тексту.

Щоб зрозуміти, яку техніку використовувати для просування сайту, подумайте, комерційний у вас проєкт чи інформаційний. Якщо перший варіант — придивіться до SEO, якщо другий — до LSI. Далі виберіть основні пошукові запити, за якими ви хочете потрапити в топ, і проаналізуйте конкурентів.

Подивіться на їхні тексти. Якщо ви бачите в їхніх текстах (заголовки і підзаголовки до уваги не беремо) ключову фразу цілком — значить, вони використовують SEO-оптимізацію. Якщо ключова фраза розділена на частини — використовується LSI. Підготуйте більш повний, релевантний і якісний текст, ніж у конкурентів. Це збільшить ваші шанси потрапити в топ, але не гарантує їх, тому що є ще безліч чинників, які впливають на те, буде сторінка в топі чи ні: зовнішня оптимізація, вік домена, кількість і якість контенту на ньому, чи застосовували до нього санкції, як ви оптимізуєте картинки і мета-теги та багато іншого.

Читайте  також: Як вік сайту впливає на просування в Google.

Висновок

Бренди та контент-маркетологи, які знають, як збалансувати LSI та щільність ключових (SEO) слів, схильні досягати кращих результатів у пошуковій видачі.

Подумайте про це з точки зору Google. Існує відчайдушна потреба в цінному, високоякісному контенті в Інтернеті, і Google постійно робить все можливе, щоб зробити свої алгоритми кращими.

Підсумовуючи, якщо ви будете послідовними у своїх SEO зусиллях, прагнутимете до якості і не зловживатимете ключовими словами, рейтинг вашого сайту органічно злетить у пошуковій видачі Google.


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям: