CityHost.UA
Допомога і підтримка

Що таке сайт-агрегатор: типи агрегаторів, розрахунок заробітку та покрокова інструкція створення

 4988
15.05.2024
article

 

 

З кожним роком пошук інформації стає все складнішим – за даними Netcraft кожної хвилини з'являється майже 175 інтернет-проєктів. Спростити отримання потрібних даних допомагають сайти-агрегатори. Вони мають чималий попит: користувачі додають їх в закладки, відвідують різні сторінки та проводять на веб-ресурсі відносно багато часу. І монетизувати інтернет-проєкт можна одразу декількома способами, диверсифікуючі дохід. 

Єдине питання – як створити сайт-агрегатор без величезних інвестицій та технічних навичок. Ще нещодавно це взагалі вважалося неможливим! Однак системи керування контентом розвиваються, розробники створюють нові теми та плагіни, завдяки чому вже зараз кожен може самостійно розробити сайт-агрегатор. І команда Cityhost прагне допомогти кожному охочому: ми не тільки створили детальну покрокову інструкцію з прикладами, але й пропонуємо надійний хостинг та домени за доступною ціною.

Що таке сайт-агрегатор та які його переваги

Сайт-агрегатор — це веб-ресурс з релевантними даними з різних джерел. Він призначений для спрощення пошуку інформації: замість того, щоб витрачати час на пошук контенту, відфільтровуючи непотрібні дані, користувач може перейти на агрегатор та отримати потрібну йому інформацію. Наприклад, агрегатори новин збирають статті з різних джерел, а товарні «збирачі» дозволяють порівнювати ціни та характеристики товарів від декількох продавців.

Основна мета таких сайтів — полегшити користувачам доступ до різноманітної інформації з різних джерел, надаючи її на зручній платформі. Однак вони допомагають не лише користувачам мережі, але й вебмайстрам, які підтверджують наступні переваги сайтів агрегаторів: 

  • економія на контенті — можете повністю брати дані з інших джерел, позбавляючись витрат на створення контенту;

  • автоматизація вмісту — спеціалізоване ПЗ дозволяє частково або повністю автоматизувати додавання інформації на веб-ресурс, зберігаючи безліч часу та мінімізуючи витрати на контент-менеджера;

  • швидке просування — агрегатори регулярно оновлюються, постійно пропонуючи користувачам величезні об’єми актуальних даних, що допомагає прискорити залучення нових користувачів з пошукових систем;

  • поліпшення досвіду — на одній платформі людина може отримати не тільки класичну інформацію (фото, ціна, опис) про продукт, але й додаткові дані (відгуки, порівняння, рейтинги тощо), завдяки чому вона буде довше залишатися на веб-ресурсі та постійно на нього повертатися;

  • більше способів монетизації — заробляйте гроші через розміщення реклами, продаж партнерських продуктів або послуг, платні підписки, доступ до преміум-контенту;

  • спрощене масштабування —  гнучка архітектура дає змогу легко додавати різноманітні типи контенту та розширювати функціонал.

Окремо варто розглянути законність сайтів-агрегаторів. Їх створення цілком законне, оскільки вони лише збирають та відображають інформацію з різних джерел. Однак важливо завжди вказувати джерело інформації, враховуючи активне посилання — це дозволить уникнути проблем із порушенням авторських прав та забезпечить чесність перед читачами. Отриманий контент має бути представлений без спотворення чи зміни змісту. До того ж рекомендуємо додати інформацію про те, що ви є агрегатором контенту та не несете відповідальності за зміст джерел.

Купити надійний веб-хостинг для сайта агрегатора

Скільки можна заробити на сайті-агрегаторі

Починати монетизувати веб-ресурс варто через 3-6 місяців після його створення. Цей період потрібен, щоб показати рекламодавцям ваш серйозний підхід до проекту та повну статистику. І звичайно рекламодавці дивляться на кількість відвідувачів. Мінімальним показником вважається 500 щомісячних користувачів, хоча остаточні вимоги залежать від конкретної рекламної мережі.

Ми рекомендуємо не поспішати з монетизацією, але одразу розглянути доступні способи заробітку на сайті-агрегаторі, щоб розробити успішну стратегію:

  • медійні оголошення — різноманітні банери. Можна підключити проєкт до Google AdSense або працювати з рекламодавцями напряму. Є дві моделі оплати: за кліки (CPC) — отримуєте фіксовану суму щоразу, коли користувач натискає на оголошення на вашому ресурсі, або за кожні 1000 показів оголошення (CPM);

  • партнерський маркетинг — оплата за конкретні дії. Модель CPA використовується для надсилання даних через контактну форму, переходу у месенджер чи дзвінку через сайт, реєстрації, оформлення замовлення на послугу, відправку товару до кошика тощо. Наприклад, ви ставите посилання на конкретний продукт рекламодавця, користувач по ньому переходить, робить покупку, а ви отримуєте комісію;

  • пряма реклама — будь-який спосіб заробітку без сторонніх мереж. Крім вже згаданих моделей CPM, CPC та CPA, ви можете брати плату за вищі місця в каталозі. Такий спосіб часто використовують агрегатори вакансій: пропонують безліч варіантів від шукачів/роботодавців, але на вищі позиції ставлять тільки пропозиції, за які заплатила людина/компанія;

  • спонсорований вміст — плата користувачів за доступ до ексклюзивного контенту. До нього відноситься і найкраща інформація з інших джерел, і ваш особистий контент, наприклад, авторські статті.

Скільки можна заробити на сайті агрегаторі? Заробіток по моделі CPM може варіюватися від $0.5 до $2.5 за 1000 переглядів. Для розрахунку заробітку на AdSense по моделі CPM скористайтеся формулою: Щоденні Перегляди Сторінок * CTR (%) * Ціна за Клік. Наприклад, візьмемо невеликий веб-ресурс та середні показники: 100 * 2% * 0.5 = $1 в день або $30 в місяць. Однак остаточні дані залежать від самого сайту, адже кількість переглядів, відсоток кліків та їх вартість можуть бути набагато більшими.

AdSense калькулятор для розрахунку прибутку на сайті агрегаторі

На сайті Small SEO Tools є калькулятор доходу AdSense. Доречі ви одразу можете подивитися поганий приклад розміщення банерів – через їх велику кількість веб-ресурс завантажується дуже повільно.

Якщо плануєте монетизувати агрегатор за допомогою партнерських програм, тоді радимо перейти в одну з мереж та подивитися комісію за конкретні дії. Як приклад візьмемо платформу Admitad, на якій є популярна програма інтернет-магазину Answear UA (добре підходить для прайс-агрегаторів). Вони платять 9% за класичне сплачене замовлення та 3.5% за оплату з використанням купона. На сторінці в Admitad вказано, що середній заробіток зі 100 переходів (EPC) становить 3 374 гривні.

Приклад партнерської програми для заробітку на сайті агрегаторі

Admitad — хороший вибір для монетизації агрегаторів. Ви також можете знайти й інші мережі (наприклад Impact) або шукати партнерські програми окремо (як приклад, Fiverr).

Які бувають сайти-агрегатори: особливості та монетизація кожного типу

Приклад сайта агрегатора новин — веб-ресурс AllTop

Одними з найбільш популярних є агрегатори новин (Ukr.Live, Afishar, AllTop). Враховуючи кількість новинних ресурсів, подібні платформи суттєво економлять час користувача. Для збору інформації вебмайстри використовують технологію RSS: спочатку знаходять потрібні сайти, потім в налаштуваннях плагіну або сервісу вказують конкретні рубрики, а система збирає дані. 

Сайт можна частково або повністю автоматизувати, причому це дозволяють робити навіть безкоштовні WordPress плагіни. Для монетизації використовують Google AdSense, пряму рекламу (банери, гостьові пости), плату за доступ.

Hotline — найпопулярніший сайт агрегатор в Україні

Останнім часом зростає попит на прайс агрегатори (Hotline, Price.ua, CheapShark, Kelkoo). Нині на українському ринку можна знайти десятки інтернет-магазинів в одній ніші, через що пошуки конкретного товару займають все більше часу. Сайти «збирачі» вигідні обом сторонам: продавці безкоштовно рекламують магазин, а покупці мають змогу порівняти товари від декількох продавців в одному місці.

Наповнення прайс-агрегатора можна частково автоматизувати за допомогою платних плагінів. Вам потрібно вручну додати контент, а список магазинів з цим товаром в наявності підтягнеться через систему. Для монетизації прайс-агрегаторів використовують партнерський маркетинг, причому плагіни підтримують легке додавання пропозицій від різних партнерських систем.

Читайте про це більше у статті: Прайс-агрегатори – як збільшити продажі за рахунок інших

Приклад популярного фінансового агрегатора Finance

В України мають попит фінансові агрегатори (Financer, Finance.ua), які збирають інформацію про фінансові продукти (кредити, мікропозики, банківські картки, депозити, страхування) з різних джерел для порівняння. Їх можна автоматизувати за допомогою плагінів, імпортувавши та експортувавши потрібні дані. А заробляти на такому сайті краще за допомогою партнерських програм.

Приклад туристичного агрегатора Booking

Туристичні агрегатори (Booking, Tripadvisor) — це сайти, які збирають пропозиції про подорожі (готелі, авіаквитки, тури) з різних джерел для порівняння. Ви можете повністю автоматизувати процес наповнення контентом — багато платформ використовують API туроператорів та постачальників послуг. А монетизувати веб-ресурс можна через мережі контекстної реклами, але вигідніше це робити за допомогою партнерських програм та співпраці напряму з компаніями.

Як створити сайт-агрегатор: загальна покрокова інструкція

Існують два основних способи створити агрегатор — скористатися послугами веб-розробника чи розробити веб-ресурс самостійно. Перший дає змогу отримати проєкт з максимальним функціоналом без технічних навичок та витрат часу, але знадобляться тисячі доларів, залежно від побажань. Самостійне створення агрегатора повністю залежить від ваших знань та навичок, потребує багато часу, проте дозволяє обійтись мінімальними фінансовими інвестиціями.

Наша команда хоче допомогти вебмайстрам-початківцям, тому розробила базову інструкцію, як створити сайт агрегатор на CMS (системі керування вмістом):

Реєстрація хостингу та домену

На першому етапі потрібно знайти «будинок» для платформи, тобто купити хостинг — місце на сервері та його потужності. Перейдіть на головну сторінку Cityhost, виберіть тариф, зареєструйте кабінет користувача та оплатіть послугу. Ви отримаєте інтуїтивно зрозумілу панель керування, безкоштовний SSL сертифікат, надійну систему захисту, підтримку 24/7, і звичайно доступ до створення необмеженої кількості сайтів/піддоменів та поштових скриньок. Якщо потрібно більше ресурсів, рекомендуємо орендувати віртуальний сервер, який підходить для масштабних інтернет-проектів.

При реєстрації хостингу ви отримаєте безкоштовний домен на 1 рік. Доступні зони залежать від обраного тарифу. Або ви можете перейти на сторінку та самостійно зареєструвати домен в бажаній зоні, наприклад, .ua або .com. Після реєстрації ви будете отримувати сповіщення про оплату та зможете підключити продовження в автоматичному режимі, щоб не втратити домен.

До речі, варто знати, що реєстрація домену в зоні UA потребує наявності торговельної марки. Щоб дізнатися про це більше, читайте статтю Як правильно зареєструвати торговельну марку, щоб отримати домен UA.

Вибір та встановлення CMS

Переходимо до складнішого процесу — вибір системи керування контентом. Вона допомагає створити сайт агрегатор з нуля та зручно їм керувати без навичок програмування. Для початківців найкращими є WordPress та Joomla, бо вони мають велику кількість плагінів і тем, щоб легко створити практично будь-який тип сайту-агрегатора. Якщо шукаєте більш складні CMS, рекомендуємо Drupal: має великий вибір модулів для імпорту та обробки даних.

Інсталятор CMS від хостинг провайдера Cityhost

Для нижчеописаних прикладів ми обрали саме Вордпрес — безкоштовну систему керування контентом з безліччю доступних шаблонів та розширень, яка максимально проста та зрозуміла. Якщо маєте базові навички програмування, то взагалі можете повністю змінити будь-яку тему, створивши сайт з нуля з бажаним виглядом та функціоналом. А встановлення WordPress відбувається в декілька кліків завдяки нашому інсталятору — інструкція зі скриншотами.

Вибір та встановлення теми

В панелі адміністратора перейдіть в розділ «Вид» → «Теми». Ви можете одразу вибрати одну з доступних тем, швидко її встановити та активувати. Інший варіант — репозиторій WordPress, який налічує понад 12 000 безкоштовних тем. До того ж є безліч спеціалізованих шаблонів саме під агрегатори, наприклад, Bayside, WP Drudge, Newspaper, Magazine та інші (базові версії дуже обмежені, платні коштують в середньому 89 доларів на рік).

Доступні теми для сайту в панелі керування WordPress

Коли знаходите тему окремо, просто скачайте архів, а потім перейдіть в розділ «Теми», натисніть «Додати нову тему» → «Завантажити», виберіть архів, завантажте на сайт та активуйте.

Самостійне завантаження WordPress шаблону на сайт агрегатор

Після встановлення та активації вам може бути запропонована базова інструкція з налаштування (зазвичай йде з платними темами). Або ви можете перейти в «Налаштування», де вказати назву та опис сайту, додати іконку, мову, формат дати та часу тощо. Одразу радимо перейти в розділ «Налаштування постійного посилання» та вказати бажаний вигляд лінків, наприклад, «/%category%/%postname%/», тобто категорія → назва допису.

Встановлення основних плагінів

На WordPress функціонал сайту повністю залежить від розширень. Для їх додавання перейдіть в розділ «Плагіни» → «Додати новий». Вордпрес пропонує безліч плагінів, але треба бути обережним, адже кожен певною мірою навантажує веб-ресурс, тому радимо встановлювати лише необхідні додатки.

Які потрібні WordPress плагіни для сайту агрегатора

До базових плагінів WordPress слід віднести:

  • Yoast SEO — безкоштовний плагін пошукової оптимізації. Дозволяє легко створити мапу сайту для пошукових роботів, проводити SEO оптимізацію кожної сторінки, робити редіректи тощо. Можете розглянути й інші альтернативи, наприклад, Rank Math SEO;

  • Cyr To Lat — транслітерація посилань. Він перетворює URL з кирилиці на латиницю («аренда-хостингу-україна» на «arenda-khostynhu-ukraina»), щоб вони відображалися належним чином в адресному рядку;

  • Contact Form 7 — створення різних типів форм. Наприклад, форма для зв'язку з командою сайту;

  • Elementor — зручний інструмент редагування сторінок простим перетягуванням вже готових блоків;

  • Akismet Anti-Spam — фільтрація від небажаних коментарів та спаму;

  • WP Super Cache — проводить кешування сторінок для підвищення швидкості завантаження сайту. Гарною альтернативою є LiteSpeed Cache.

Ми вказали лише базові плагіни, які допоможуть налаштувати та оптимізувати новий веб-ресурс. Однак ви завжди можете легко знайти та додати інші розширення, покращивши функціональність своєї платформи. До таких слід віднести наступні плагіни, корисні саме для агрегаторів різних типів: 

  • WooCommerce — безкоштовний плагін для інтернет-магазинів, який разом з розширеннями ідеально підійде для створення прайс-агрегатора;

  • WP All Import — безкоштовний WordPress плагін для імпорту даних будь-якого формату;

  • Content Egg — платний плагін (55 доларів), який додає на сайт блоки контенту з продуктами з партнерських мереж та підтримує автоматичне оновлення цін;

  • WP RSS Aggregator — безкоштовний плагін для швидкого об'єднання новин з різних джерел та відображення їх в одному місці на сайті;

  • Feedzy RSS Feeds — безкоштовний Вордпрес плагін для агрегатора новин, який здатен збирати найкращий вміст у конкретній ніші з усього Інтернету.

Ми вказали лише найбільш популярні плагіни для агрегаторів. Однак ви можете перейти на Envato Market (ThemeForest) та знайти безліч розширень для сайту будь-якого типу та будь-якої ніші.

Наповнення сайту

До основних сторінок слід віднести «Головну», «Блог», «Про нас» та «Контакти». Для їхнього створення перейдіть у розділ «Всі сторінки» та натисніть «Додати нову», після чого додайте інформацію та заповніть мета-теги (всі потрібні поля вже будуть створені завдяки SEO плагіну).

Спосіб додавання інформації повністю залежить від обраного плагіну агрегатора. Зазвичай після його активації система створює окремий розділ в адміністративній панелі, де ви можете додавати контент з інших ресурсів.

Як створити сайт агрегатор: приклади для найпопулярніших типів агрегаторів

Реєстрація домену та хостингу, встановлення та налаштування WordPress, теми, базових розширень — це основні етапи створення веб-ресурсу. Щоб розробити та керувати конкретним типом агрегатора, знадобляться спеціалізовані додатки. Ви легко можете знайти безліч безкоштовних та платних плагінів під конкретний тип контенту, або використовувати універсальні WP All Import чи Content Egg.

Для кращого розуміння ми розібрали процес наповнення та керування двома найбільш популярними видами сайтів агрегаторів: 

Як створити агрегатор новин на WordPress

Агрегатор новин на Вордпрес — один із найпростіших типів сайтів, який можна повністю автоматизувати за допомогою безкоштовних розширень. Плагін FEEDZY RSS Feeds здатен автоматично перетворювати елементи RSS-каналу на сторінки WordPress. Ви можете збирати необмежену кількість RSS-каналів із необмеженої кількості джерел. А вигляд отриманого контенту можна легко редагувати, наприклад, відображувати всі дані оригінальної публікації або залишити лише ключові поля, як от автор, дата, час, короткий опис. І звичайно кожна публікація повністю адаптована під різні платформи!

Плагін FEEDZY RSS Feeds для створення агрегатора новин

Плагін для створення агрегатора новин можна знайти в каталозі Вордпрес та на офіційному сайті системи керування вмістом. Перший варіант звичайно простіший: переходите в панель адміністратора, розділ «Плагіни», знаходите, завантажуєте та активуєте FEEDZY RSS Feeds. 

Далі знаходите сайти з потрібною інформацією. Для прикладу візьмемо Kyiv Independent. Просто перейдіть на веб-ресурс та виберіть категорію, а потім додайте «feed» в посилання (https://kyivindependent.com/tag/opinion/feed).

Додавання категорії за допомогою плагіну FEEDZY RSS Feeds

Тепер поверніться в панель адміністратора, розділ Feedzy RSS → Feed Categories. Додайте нову категорію, попередньо вказавши назву та RSS (можна додавати відразу декілька веб-ресурсів).

Як додати пост на сайт агрегатор з плагіном FEEDZY RSS

Тепер додайте нову публікацію: Posts → Add New Posts. На сторінці натисніть синій хрестик та виберіть Feedzy RSS Feeds.

Як додати декілька постів на агрегатор новин з плагіном FEEDZY RSS Feeds

Виберіть створену раніше категорію та натисніть Load Feed. В розділі Block ви можете налаштувати будь-які параметри, враховуючи кількість постів, порядок їх відображення, розмір зображень, мета-теги (автор, дата, час) тощо. В Advanced можна активувати Lazy Load (повільне завантаження), щоб збільшити швидкість завантаження сторінки. Ви навіть можете зробити посилання nofollow, щоб не передавати вагу сайта веб-ресурсу, з якого берете інформацію. 

Читайте також: Що таке посилання nofollow і dofollow, і чому обидва види потрібні для SEO-просування сайту

Як відредагувати макет сторінки на сайті агрегаторі новин

В безкоштовній версії не можна налаштувати макет сторінки. Однак за замовчуванням активований макет теми сайту, тобто отримати потрібний вигляд можна шляхом підбору WordPress теми саме для новинних веб-ресурсів. Або можна перейти на версію PRO за 99 доларів на рік.

Приклад сторінки на агрегаторі новин з плагіном FEEDZY RSS Feeds

Просто подивіться на результат! Знадобилося декілька хвилин, щоб створити та наповнити категорію, і це все абсолютно безкоштовно. І звичайно це лише простий приклад, на версії Free без відповідної WordPress теми. Але ви можете зробити сайт набагато більш красивим та інформативним.

Як створити прайс-агрегатор на WordPress

Коли ваш бюджет суттєво обмежений, такий тип сайтів можна автоматизувати лише частково. Для початку встановіть Google розширення Web Scraper, активуйте та перезавантажте браузер. Після чого перейдіть на сторінку, наприклад товару, активуйте Developer Tools, виберіть розділ розширення, створіть базу даних та додайте в неї потрібну інформацію. Web Scraper пропонує детальну відеоінструкцію та документацію, плюс є багато інформації в YouTube, завдяки чому можна швидко розібратися в його функціоналі.

Розширення Chrome для збору даних Web Scraper

Для спрощеного створення прайс-агрегатора на WordPress підійде WP All Import — плагін для імпорту даних з будь-якого джерела. Можна використовувати безкоштовну версію або придбати WP All Import PRO, який дозволяє автоматично оновлювати дані та імпортувати зображення з будь-якого місця. І ще знадобиться плагін WP All Import – WooCommerce Add-On.

Як створити прайс агрегатор з плагіном WP All Import — етап 1

Коли плагіни встановлено та активовано, переходимо в розділ All Import. Для додавання даних натискаємо Upload a file та обираємо необхідний файл. Ми завантажили файл .xls, який попередньо наповнили тестовими даними. Ви можете заповнювати інформацію самостійно або збирати з різних сайтів за допомогою Chrome розширення Web Scraper.

Як створити прайс агрегатор з плагіном WP All Import — етап 1

Ми додаємо нову інформацію, тому нам знадобиться саме розділ New items, де потрібно вибрати тип даних. WP All Import підтримує всю можливу інформацію, тобто ви можете додавати пости, новини, курси, навіть коментарі. Але ж ми створюємо прайс-агрегатор, тому обираємо WooCommerce products.

Як створити прайс агрегатор з плагіном WP All Import — етап 3

Далі просто перевіряємо дані. Система самостійно розбирає інформацію з файлу на відповідні категорії, завдяки чому ви потім зможете швидко перенести дані безпосередньо на сторінку товару.

Як створити прайс агрегатор з плагіном WP All Import — етап 4

Заповнюєте всі поля шляхом перенесення даних із підготовленої форми плагіна у відповідні поля.

Як створити прайс агрегатор з плагіном WP All Import — етап 5

Зверніть увагу на додавання зображення. Найкращий спосіб — взяти їх з бібліотеки: переходите в Media, завантажуєте підготовлені фото, потім копіюєте назву з форматом зображення. Переходите в налаштування плагіну та обираєте «Use images currently uploaded in wp-content/uploads/wpallimport/files/», вказуєте назви через кому або кожну картинку з нового рядка.

Як створити прайс агрегатор з плагіном WP All Import — етап 6

На останньому етапі перевіряєте інформацію та натискаєте Confirm & Run Import.

Як створити прайс агрегатор з плагіном WP All Import — етап 7

Всі товари з'являться в розділі Products плагіну WooCommerce. Ви зможете в будь-який момент перейти на сторінку потрібного товару та відредагувати інформацію: від назви та опису до знижок та SEO.

Зверніть увагу, що оформлення самої сторінки залежить від теми сайту, тобто плагін лише спрощує додавання інформації, а вже її дизайном ви займаєтеся самостійно! Ви можете взяти базову тему та покращити її самостійно (Gutenberg, Elementor), або використати повністю готовий тематичний шаблон.

Плагін WP All Import має безліч професійних функцій. Ми лише розповіли про базові можливості, які допомагають створити основу сторінки. Ви можете перейти на офіційний сайт та подивитися детальну інструкцію зі скриншотами з налаштування плагіна під WooCommerce.


Агрегатор — ідеальний тип веб-ресурсів, який дозволяє користувачам швидко знайти потрібну інформацію, а веб-майстрам — почати заробляти гроші без великих інвестицій. Дотримуючись порад щодо законного використання контенту та детальної інструкції ви зможете самостійно створити сайт-агрегатор на CMS WordPress. Тільки завжди дбайте про користувачів, тобто не просто беріть дані з інших веб-ресурсів, а ще й давайте додаткову цінність. Так вам вдасться швидше просунути сайт в пошукових системах, знайти лояльну аудиторію та створити джерело постійного доходу.

Придбати домен для сайта агрегатора у хостинг-провайдера Cityhost


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Богдана Гайворонська

Журналіст (з 2003 року), IT-копірайтер (з 2013 року), контент-маркетолог Cityhost.ua. Спеціалізується на статтях про технології, створення та просування сайтів.