CityHost.UA
Допомога і підтримка

СПАМ: чому там опиняються листи і як цього уникнути

 12124
25.03.2022
article

 

 

Email-листування — важливий аспект ведення бізнесу, адже саме в пошті вирішується багато питань з партнерами, обговорюються деталі співпраці, надсилаються документи. Електронна пошта використовується і для одного з важливих маркетингових каналів — розсилки. 

Але з листами іноді трапляється неприємна подія — вони можуть опинитися у папці СПАМ. Це може статися як з приватними повідомленнями, так і з розсилками, але останні більше потерпають від проблеми. 

У цій статті ми розкажемо, чому листи потрапляють у СПАМ і як цього уникнути. 

Чим розсилки відрізняються від СПАМу і коли варто користуватися спеціальними сервісами

В першу чергу варто розуміти, звідки «ростуть ноги» у проблеми. Справа в тому, что маркетингові розсилки і СПАМ схожі між собою — це масові розсилки по великій кількості адрес. Різниця у законності. 

  • Маркетингова розсилка листів — законний метод інформування аудиторії, коли адресат сам надає дозвіл на отримання листів. 

  • СПАМ — це шахрайська схема розсилки листів з вірусами, посиланнями на фішингові сайти, зловмисним програмним забезпеченням. 

Вони технічно подібні, тому автоматичні фільтри поштових сервісів іноді сприймають звичайну розсилку як СПАМ і відправляють повідомлення у відповідний розділ.  

Якщо ви плануєте займатися маркетинговими розсилками, то варто знати, що звичайний поштовий сервіс (gmail, ukr.net) не призначений для такої мети. Його можна використовувати, якщо здійснюється розсилка по невеликій базі зі 100 адрес пару разів на місяць. Але робити регулярні комерційні розсилки по великій базі просто не вийде — на поштовиках стоїть обмеження на кількість листів, а якщо ви надсилаєте дуже багато повідомлень, то можете бути кваліфіковані як спамер. 

Для такої мети є такі рішення:

  1. Орендувати сервер і створити на ньому власну поштову службу. 

  2. Створити пошту на власному домені. Наприклад, у Cityhost.ua є поштовий домен @cityhost.ua, у якому зареєстрована певна кількість пошт для працівників. Такий домен створює позитивний імідж для читачів та дає більше технічних можливостей для роботи з розсилками.

  3. Скористатися послугами спеціальних поштових сервісів. Як це зробити — читайте докладніше у статті «Чому для розсилки краще використовувати спеціальний сервіс». 

Чому звичайний лист може опинитися в СПАМі та як працюють СПАМ-фільтри

У кожному поштовому сервісі існують спеціальні фільтри, які за певним переліком критеріїв визначають лист як СПАМ-повідомлення та можуть відправити його до корзини. 

Ці налаштування можуть різнитися у кожної поштової служби, вони постійно оновлюються і трансформуються. Тому якогось однозначного рецепту щодо уникнення їхніх санкцій не існує. Але є базові правила, дотримання яких покращить шанси листа потрапити до адресата.

  1. Не пишіть у листі спам-фрази. Зазвичай це доволі розповсюджені рекламні вислови, які вже всім приїлися: «Вигідна пропозиція! Повертаємо гроші! Акція! Забирай знижку! Дізнайся секрет успіху!» 

  2.  У листі має бути текст. Якщо ви надсилаєте лист у вигляді листівки чи банера, обов’язково допишіть кілька текстових фраз. Якщо у листі є тільки зображення, він кваліфікується як СПАМ. 

  3. Звертайте увагу на форматування та оформлення листа. СПАМ-фільтри реагують на занадто яскраві кольори шрифта або виділення, забагато «капслоку» та знаків оклику, а також текст, скопійований з редактора Word.

Крім цього, варто знати, що у кожного поштового акаунту є своя репутація. Вона може погіршуватися в разі, коли:

  • Отримувачі часто тиснуть кнопку «В спам»;

  • Багато відписок від росилки;

  • Користувачі видаляють листи, не відкриваючи.  

Існують різні рівні довіри поштовика до відправника. Якщо рівень найнижчий, червоний, то всі листи будуть надходити у папку СПАМ. 

Тому варто дбати про «чистоту біографії», не надсилати багато нав'язливих повідомлень та уникати ситуацій, коли листи можуть бути розцінені як СПАМ.

Як дізнатися, чи не потрапляють ваші листи до СПАМу? 

Відправник не отримує сповіщення про те, чи відкрито його лист, чи не відправив його отримувач до спаму, чи не видалив непрочитаним. 

Щоб дізнатися про це, можна використовувати спеціальні сервіси. 

Postmaster від Google покаже кількість листів, які доставлені та відкриті, скільки відбулося переходів за посиланням, які листи відправлені до папки СПАМ. Але є один момент — цей сервіс працює тільки для корпоративних адрес.

Якщо ви користуєтеся сервісами для створення розсилок, то в них уже є вбудовані інструменти для аналізу поведінки отримувачів. 

Якщо ви не користуєтеся професійними інструментами для маркетологів, найпростіший спосіб перевірити, чи не потрапляють листи в СПАМ — включити власні електронні скриньки до бази розсилки. Зареєструйте акаунти в кількох напопулярніших сервісах і перевіряйте в них, як доходять листи.

Корисні поради, які захистять вашу розсилку

Також публікуємо ряд рекомендацій для тих, хто самостійно створює розсилки електронних листів. 

Налаштуйте SPF, DKIM та DMARC записи

Ці абревіатури позначають цифрові записи, які потрібно додати на свій DNS-сервер, щоб налаштувати коректне відправлення електронних листів зі свого домену. Без них існує висока вірогідність потрапляння розсилки до СПАМу.

Ці записи призначені для захисту даних відправника від перехоплення та підміни. Якщо вони наявні на сервері, СПАМ-фільтр може перевірити відправника та ідентифікувати його як дійсного. 

SPF — налаштовуючи цей запис, ви додаєте свій сервер та IP-адресу до глобального списку серверів та IP, з яких можна розсилати листи. SPF повідомляє поштовим службам, що повідомлення надіслане саме з вашого домену. Така практика запобігає шахрайським розсилкам з інших IP від вашого імені. 

DKIM — це цифровий підпис для повідомлень, який шифрується за допомогою ключів. Завдяку йому кожен лист містить інформаію про те, хто і коли його надіслав, дані відправника. 

DMARC — це фінальний рівень перевірки, який визначає дії поштового провайдера в разі, якщо не вдалося підтвердити SPF та DKIM. Політика DMARC пропонує один з таких сценаріїв:

  1. Нічого не робити;

  2. Помітити лист як СПАМ;

  3. Відхилити листа. 

Незалежно від обраного алгоритму відправник буде отримувати звіти про листи, які не пройшли перевірку, щоб аналізувати якість вихідного поштового трафіку. 

Всі ці записи налаштовуються в акаунті на сайті реєстратора вашого доменного імені або сервісу, чиї NS-сервери встановлені для домену.

Не купуйте базу розсилок

Купувати базу розсилок — це погане рішення з кількох причин. По-перше, ви не знаєте, яким чином вона збиралася, скільки там дійсних адрес, чи є власники адрес вашою цільовою аудиторією. 

По-друге, якщо ця база перепродається з рук в руки, адресати вже давно завалені спам-листами і не будуть на них реагувати належним чином. 

Ну і по-третє, одне з базових правил законної розсилки — згода адресата на отримання листів від вас. Якщо людина не давала такої згоди, ви не маєте права надсилати їй повідомлення. 

Найкраще рішення — збирати базу самому серед існуючих та потенційних клієнтів, пропонувати підписку на новини на сайті та в соцмережах. Тоді це точно буде ваша аудиторія.

Збирайте базу правильно 

Більше — не означає краще. Велика база адрес може, навпаки, створити негативний ефект, якщо не дотримуватися простих правил. 

Надсилайте листи тільки тим користувачам, які давали на це згоду. Якщо користувач сам заповнив форму зворотнього зв’язку для розсилок або натиснув чекбокс «Підписатися на новини», він готовий до отримання листів. Якщо ж адреси зібрані з форм замовлення, запитів у техпідтримку або іншими недостатньо прозорими способами, отримувача будуть дратувати непрохані повідомлення. Він буде натискати кнопку СПАМ, знижуючи тим самим репутацію акаунту. 

Наприклад, не варто збирати базу, проводячи розіграші призів — люди залишають адресу, щоб отримати знижку чи подарунок, а натомість отримують рекламні листи. Так само не рекомендується дезінформувати користувачів, пропонуючи їм підписатися на отримання навчальної інформації, а замість цього надсилати рекламні пропозиції.

Щоб таких казусів не траплялося, форма підписки має чітко повідомляти, на що погоджується користувач.

 

Додайте опцію «Відписатися»

Читачі відправляють листи у СПАМ, якщо не можуть відписатися. Кожен має право обирати, отримувати листи, чи ні. 

Щоправда, це не дає 100% результату. Існують ліниві користувачі, яким простіше натиснути кнопку «СПАМ», ніж гортати лист вниз і шукати там посилання для відписки. 

Щоб такого не траплялося, можна написати в одному з перших листів про можливість відписатися та попросити читачів не відправляти листи у СПАМ, адже це шкодить репутації поштового акаунту. 

Подбайте про те, щоб сам процес відписки був простим і зрозумілим. У деяких розсилках можна зустрітися із хитрощами — посилання «Відписатися» зроблене дуже маленькими літерами, невиразним кольором, його складно помітити, або для того щоб відписатися, треба пройти аутентифікацію в акаунті. Подібні хитрощі покликані ускладнити відписку, щоб отримувач і далі читав листи, але на практиці він просто відправляє всю пошту в СПАМ.  

Не надсилайте одразу багато листів

Як тільки ви створили поштовий домен або акаунт у поштовику, не робіть одразу велику розсилку. Масове відправлення з нового каналу кваліфікується як СПАМ незалежно від змісту листів. Так само негативно реагують фільтри, якщо з акаунту завжди відправлялися 1-2 повідомлення, і раптом з нього починає йти багато розсилок — така діяльність розцінюється як злам пошти. 

Тому варто «прокачувати» акаунт, поступово збільшуючи кількість відправлень. 

Видаляйте неіснуючі адреси

Поштові сервіси надсилають сповіщення, якщо адреса не використовується, скринька забита листами або видалена. Такі адреси потрібно одразу видаляти з бази. Якщо відправник шле листи на неіснуючі адреси, це кваліфікується як СПАМ.

Оберіть оптимальну кількість листів

Отримувачів може дратувати не сам зміст листів, а занадто інтенсивне надходження кореспонденції. Оптимальна кількість листів на тиждень — 1-2. Але ви можете створити опитування, щоб дізнатися, як часто користувачі хочуть отримувати новини від компанії. 

***

Це основні правила, які працюють для всіх поштових сервісів і яких просто дотримуватися. Якщо ви хочете поглибити свої знання  з цього питання — ознайомтеся з переліком рекомендацій від кожного глобального поштового сервіса, щоб зрозуміти їхню політику. Наприклад, такі правила існують для користувачів Google

Головні принципи платформ для email-листування — комфорт і спокій користувачів. Якщо дотримуватися їх у своїй роботі, це мінімізує кількість відписок, листів, які видаляють непрочитаними та поміток «СПАМ».  


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям: