CityHost.UA
Допомога і підтримка

Маркетплейси в Україні – як продавати товари, не маючи власного інтернет-магазину

 10090
02.02.2023
article

 

 

Інтернет відкриває величезний спектр можливостей для створення бізнесу. Правильно вибрані ніша та цільова аудиторія, а також ефективне планування дозволяють створити стабільне джерело доходів, використовуючи вже існуючі майданчики для продажів в Україні. Продажі через маркетплейси є саме тією бізнес-ідеєю, яку можна розвивати з нуля, не витрачаючи ресурси на розробку та просування власного сайту.

Що таке маркетплейс

Маркетплейс — це віртуальний торговий центр, який дозволяє різним підприємцям продавати свої товари. Продавцям не обов'язково мати власний інтернет-магазин, оскільки знайти клієнтів можна на маркетплейсі.

Незалежно від того, чи у вас масштабний бізнес із залученням штату персоналу, чи ви працюєте як невеликий ФОП, маркетплейс — це чудовий спосіб збільшити продажі та зменшити витрати на організацію торгівлі. Переваги маркетплейсів:

  • Вам не потрібно мати власний сайт. Це означає, що не доведеться інвестувати гроші у розробку інтернет-магазину, купувати домен і хостинг, інтегрувати способи оплати, займатися SEO-просуванням майданчика – все це вже є. 

  • Ви економите на рекламі. Саме маркетплейс відповідає за свою розкрутку, і чим краще він це робить, тим більшу видимість матимуть ваші товари серед цільової аудиторії.

  • Ви охоплюєте багато людей. Так, на маркетплейсі дуже велика конкуренція. Тим не менш, там дуже багато користувачів, зацікавлених у ваших товарах. Ба більше, маркетплейси можуть пропонувати вам додаткові послуги, наприклад, здійснення відправки товарів.

Не варто плутати маркетплейси з інтернет-магазинами. Перші – це онлайн-майданчики, які надають «торговельні місця» продавцям і беруть за це плату. Другі – це власні веб-ресурси компаній, які вони самостійно створюють та продають там тільки свої товари (як виробники або як дилери, що співпрацюють з конкретними постачальниками).

Важливим плюсом з точки зору довіри покупців є можливість ставити на маркетплейсі оцінки товарам і магазинам та залишати відгуки, які продавець не може видалити. Це допомагає у створенні прозорої конкуренції і забезпечує довготривалу репутацію продавця, завдяки якій з кожним роком стає все легше знаходити клієнтів. Але звісно, для набуття такої репутації доведеться постаратися.

Ще одна перевага таких сервісів — у багатьох є мобільні додатки. Уявіть, скільки грошей довелося б вкласти підприємцю у створення власного додатку — а тут він вже наявний. Враховуючи, що користувачі все частіше воліють робити замовлення з мобільного телефону, така опція для продавців є безперечним бонусом.

Найпопулярнішими марктеплейсами в Україні є Епіцентр, Prom, Rozetka, Алло, F.ua. Саме про них ми сьогодні і поговоримо.

Більшість із них починали працювати як інтернет-магазини, і перетворення на маркетплейси стало черговим етапом масштабування бізнесу. Rozetka створювалася як онлайн-супермаркет електроніки, і з часом розширила асортимент та дозволила торгувати на своїх віртуальних площах іншим продавцям. І зараз ви можете відфільтрувати товари, які пропонує Розетка, від позицій, які продають інші підприємці. Епіцентр був супермаркетом будівельних матеріалів і техніки, АЛЛО продавав мобільні телефони, а F.ua — фотоапаратуру та побутову техніку. І тільки Prom від самого початку створювався як маркетплейс.

Останній факт є причиною того, що архітектура Prom дещо відрізняється від інших майданчиків та має свою специфіку. Наприклад, можна додавати зовнішній домен до свого магазина, немає відгуків на окремі товари, але є відгуки на продавців тощо. 

А тепер давайте розберемося, як почати продавати на кожному із цих майданчиків. 

Огляд найпопулярніших українських маркетплейсів

У цій частині нашої статті  ми розглянемо статистику кожного маркетплейсу, розкажемо, як зареєструватися та пройти верифікацію, а також яку інформацію необхідно надати кожному підприємцю для початку роботи як продавець.

Rozetka

розетка інтернет-магазин

Розетка — це найбільший маркетплейс в Україні, який продає практично все, що можна продавати в інтернеті. Трохи статистики про Розетку:

  • На Rozetka доступно більше 4 млн товарів;

  • Більше 80% людей, що придбали товар, повертаються знову;

  • Rozetka має приблизно 2.5 млн відвідувачів у день;

  • Більше 500 000 товарів продається щомісячно.

Щоб стати продавцем на Розетці, вам необхідно заповнити заявку з такою інформацією:

  • Назва компанії

  • Адреса сайту

  • Кількість товарів, яку ви плануєте продавати

  • Ваші контактні дані

Після цього потрібно підготувати прайс-лист товарів (XML каталог) та підписати договір за допомогою ЕЦП.

Читайте також: Як перейти на електронний документообіг в Україні

Якщо ви хочете співпрацювати з Розеткою як постачальник, необхідно надати багато інформації, наприклад, характеристику бренду, квартальний оборот за попередніми періодами, передбачуваний оборот, список брендів-конкурентів та продуктів-конкурентів. Більш детальний список інформації ви можете знайти за цим посиланням.

Prom

prom.ua інтернет магазин

 

Пром — це не менш популярний маркетплейс в Україні, ніж Розетка. Трохи статистики щодо нього:

  • На Prom розміщено більше 60 000 компаній;

  • Продається більше 100 000 000 товарів;

  • Більше 700 000 000 людей відвідали Prom у 2021 році;

  • Більше 4.5 млн людей відвідують Prom та сайти продавців щодня;

  • Щомісяця користувачі здійснюють понад 2 мільйони замовлень.

Щоб стати продавцем на Prom, вам необхідно зареєструватися:

  • Ввести номер телефона;

  • Вигадати пароль;

  • Ввести назву компанії.

Після цього потрібно оплатити розміщення та підготувати товари (завантажити фото, зробити опис, налаштувати способи оплати та доставки).

Пром тарифи

Вартість розміщення в каталогах розраховується, виходячи з кількості товарів у магазині, плюс потрібно оплатити просування товарів на майданчику:

  • 5900 гривень на рік за тисячу товарів;

  • 7700 гривень на рік за 6000 товарів;

  • 11 500 гривень на рік за 10 тисяч товарів.

Саме користування кабінетом та реєстрація безкоштовні, але товари не будуть розміщені в каталогах платформи, поки ви не внесете оплату. 

Після заповнення форми з вами зв’яжеться менеджер для уточнення деталей, і вже можна починати роботу.

Епіцентр

епіцентр інтернет-магазин

Епіцентр — це маркетплейс, який також пропонує доволі широкий асортимент товарів: матеріали для будівництва, товари для спорту і туризму, інструменти для дому, саду і городу, побутові прилади, одяг, канцелярію тощо. Сайт компанії почав працювати як маркетплейс відносно недавно, в 2020 році, але вже має популярність у підприємців. І хоча всі звикли вважати його будівельним магазином, насправді тут можна продавати все, що завгодно. 

Щоб стати продавцем на маркетплейсі Епіцентр, вам необхідно заповнити заявку з такою інформацією:

  • Назва компанії

  • Ім’я

  • Контактний номер телефону

  • Email

  • Посилання на сайт компанії

  • Які товари продаєте

  • Ваші коментарі або запитання

Після цього менеджери зателефонують вам для проведення консультації щодо вимог до продавців і продажів. Потім вони перевіряють, чи є ваші товари в уже відкритих категоріях та оцінюють відповідність вимогам. 

Якщо все гаразд, вам необхідно підписати договір та внести на ваш рахунок стартовий платіж у розмірі 1001 грн (сума актуальна на дату публікації цього матеріалу).

АЛЛО

алло інтернет-магазин

 

АЛЛО — це мережа магазинів, що спеціалізується на продажі електронної техніки, і одночасно маркетплейс, де можна продавати товари різних категорій, зокрема одяг, взуття, дитячі товари. І знову трохи статистики:

  • Більше 2000 партнерів, які розміщуть товари на маркетплейсі;

  • Понад 10 мільйонів відвідувачів сайту allo.ua щомісяця;

  • Більше мільйона користувачів завантажили мобільний додаток АЛЛО.

Щоб стати продавцем на маркетплейсі АЛЛО, вам необхідно заповнити заявку з такою інформацією:

  • ПІБ

  • Email

  • Пароль

  • Назва магазину на сайті АЛЛО

  • Сайт компанії

  • Номер телефону

  • Вид діяльності

  • Інформація про себе та компанію

  • Інформація про каталог

Після заповнення заявки менеджер АЛЛО проведе консультацію та надішле Ліцензійний договір через ЕДО. Вам необхідно буде заповнити анкету в Особистому кабінеті та внести авансовий платіж у розмірі 2 500 грн (сума актуальна на дату публікації цього матеріалу). Після цього ви можете додати свої товари на маркетплейс АЛЛО.

Щомісячна абонплата за послуги платформи АЛЛО складає 100 грн.

Читайте також: Прайс-агрегатори – як збільшити продажі за рахунок інших

F.ua

f.ua інтернет-магазин

F.ua — це маркетплейс, з яким може співпрацювати будь-який суб'єкт підприємницької діяльності. Цей маркетплейс менш популярний, ніж ті, що ми вже розглянули. Поза тим, більше 1 000 000 людей купили товари саме на F.ua (раніше Fotos.ua).

Щоб стати продавцем на маркетплейсі F.ua, вам необхідно заповнити заявку з такою інформацією:

  • Назва компанії

  • Які товарні групи хочете продавати

  • Гарантія на товар

  • З якими інтернет-магазинами працюєте

  • Формат прайс-листа

  • Посилання на прайс-лист

  • % комісії

  • Форми оплати комісії

  • ПІБ

  • Телефон

  • Електронна адреса

Також під заявкою розміщені усі вимоги до продавців цього маркетплейсу, з якими ви можете ознайомитися до початку роботи.

Чи можна торгувати відразу на декількох маркетплейсах

Не лише можна, але в деяких випадках і потрібно. Це називається багатоканальними продажами. Маркетплейси в Україні не забороняють продавцям розміщувати свої товари на інших сайтах.

Така стратегія дозволяє охопити ширшу аудиторію та збільшити продажі. Ви можете одночасно продавати свої товари на всіх згаданих платформах, а також на власному сайті або у фізичному магазині.

Але є кілька моментів, які слід врахувати, продаючи свої товари на кількох маркетплейсах. Вам доведеться створювати окремі списки товарів для кожного майданчика, що може зайняти багато часу. Також потрібно буде відстежувати продажі та відправлення для кожного маркетплейсу, що може бути дуже неефективно при неправильній організації роботи.

Якщо ж ваш бізнес має достатньо ресурсів та потребує нових шляхів пошуків клієнтів, то розширення можливостей завдяки різним платформам буде хорошим рішенням. Як варіант, можна почергово запускати роботу на кожному маркетплейсі з періодичністю в кілька місяців, щоб не перевантажувати персонал різким підвищенням кількості задач.


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Богдана Гайворонська

Журналіст (з 2003 року), IT-копірайтер (з 2013 року), контент-маркетолог Cityhost.ua. Спеціалізується на статтях про технології, створення та просування сайтів.