Раніше через високу конкуренцію невеликі регіональні фірми не могли змагатися з великими столичними компаніями за місце в ТОП-10. Сьогодні ж пошукові системи формують видачу з урахуванням місця розташування користувача.
У підсумку виграли всі. Регіональні компанії отримали реальний шанс зайняти перші позиції у видачі, так як конкуренція йде тільки між місцевими фірмами. А користувачі тепер зможуть швидко знайти потрібний магазин чи ресторан, не гортаючи десятки сторінок, поки знайдеться відповідний варіант.
Для реалізації даного рішення пошуковики аналізують геозалежні і геонезалежні запити. Саме по ним вони розуміють, які компанії показувати у видачі – регіональні чи столичні.
Що таке геозалежні та геонезалежні запити?
Геозалежні запити – це ключові слова, за якими пошукові системи показують результати з прив'язкою до регіону користувача. Наприклад, «купити дитячу коляску в Харкові» або «зняти квартиру в Києві». Результат видачі залежить від прописаного в запиті регіону. А якщо він не вказаний – від місця розташування користувача (воно відстежується браузером).
Тобто, геозалежні запити являються регіональними. І, здебільшого, комерційними. Прописуючи їх, користувач говорить пошуковим системам, що шукає місцеву фірму, яка продає потрібні товари або надає конкретні послуги. Причому в запиті не обов'язково вказувати місто.
Наприклад, по фразі «замовити піцу» або «записатися в тренажерний зал» пошуковики розуміють, що людина шукає пропозиції зі свого міста. Адже навряд чи вона, проживаючи в Києві, захоче замовляти піцу з Тернополя. Тому і у видачі будуть відображатися місцеві компанії.
А що таке геонезалежні запити? Уже по одній назві зрозуміло, що вони не прив'язані до конкретного регіону. Найчастіше дані запити є інформаційними. Наприклад, «вірші Тарас Шевченко» або «коли вийде новий сезон Гри Престолів». Місцезнаходження користувача тут неважливе, тому людям з Харкова і Києва буде показуватися схожа видача.
Також читайте: Як обрати домен для сайту.
Як визначити геозалежні та геонезалежні запити?
Перш ніж починати просування геозалежними запитами, необхідно точно розуміти, під які фрази оптимізувати сторінки. І які дані вказувати в налаштуваннях.
Тут потрібно відштовхуватися від вимог пошукових систем. Для них геозалежними запитами є ті, за якими людина шукає регіональні сайти. В першу чергу сюди відносяться фрази із зазначенням конкретного міста. Наприклад, «дитячі меблі в Одесі», «ремонт квартири у Вінниці». Також сюди відносяться ключові запити без вказівки регіону: «доставка квітів», «кондитерські магазини». Але по ним зрозуміло, що користувача цікавлять пропозиції з рідного міста.
А геонезалежні запити для пошукових систем – це фрази, які носять загальний характер: «як встановити Windows 10», «рецепт торта Наполеон» тощо. Тут регіон не має ніякого значення, тому всім користувачам будуть показуватися схожі результати. Перші позиції за такими запитами отримують не сайти регіональних компаній, а веб-ресурси, які дають максимально повну відповідь на питання.
Читайте також: В чому різниця між групою і бізнес сторінка Facebook.
Існує елементарний спосіб перевірки запитів на геозалежні. Достатньо ввести їх в пошуковий рядок і подивитися, які сайти відображаються у видачі. Якщо місцеві – то це негеонезалежні запити (з регіональної прив'язкою). А якщо великі компанії, що працюють по всій країні – тоді геонезалежні.
Як пошуковики визначають місце розташування користувача?
Сьогодні пошукові системи з легкістю визначають, в якому регіоні знаходиться користувач. І, виходячи з отриманої інформації, формують видачу. Це якщо мова йде про геозалежні запити. А якщо ключові слова геонезалежні – тоді у видачі відображаються найбільш релевантні веб-ресурси.
При стандартних налаштуваннях (якщо не змінювати їх вручну) Google визначає регіон користувача за:
- IP-адресою (кожен комп'ютер, ноутбук, смартфон має унікальну IP-адресу, за якою пошуковик визначає країну і місто);
- історією місцезнаходжень;
- історією запитів.
Як геозалежні запити впливають на просування?
Завдяки визначенню місця розташування користувачів пошуковики показують їм найбільш актуальні дані. Наприклад, про погоду, розклад місцевих автобусів, розташування ресторанів і кафе.
Ці алгоритми спростили життя і користувачам, і оптимізаторам. Перші отримали можливість швидко знаходити потрібні сайти, не перегортаючи десятки сторінок. А другі – збільшені шанси вийти в ТОП при грамотній оптимізації під геозалежні запити.
Якщо правильно їх використовувати – можна добитися гарних позицій сайту у видачі, обігнавши інші місцеві фірми. З ними конкурувати набагато простіше, ніж з великими компаніями, які працюють по всій країні. Головне – не допускати появи ефекту канібалізації ключових слів, дотримуючись простого правила: «один запит на одну сторінку».