Досить часто при просуванні сайту відразу кілька сторінок оптимізується під однакові ключові слова. І аргументується це тим, що такий метод допомагає отримати більш високі позиції в пошуковій видачі. Насправді дана думка помилкова, і все відбувається рівно навпаки.
Тут на обличчя ефект канібалізації ключових слів. Що це? Як він впливає на просування сайту? Розглянемо ці питання докладніше.
Що таке канібалізація ключових слів?
В SEO ефект канібалізації – це оптимізація контенту під однакові запити. В рамках одного веб-ресурсу, звісно.
Чому саме така назва? Тому що ключові запити «поїдають один одного», заважаючи кожній сторінці вийти в ТОП. Коли пошукові роботи аналізують сайт і бачать декілька документів, оптимізованих під однакові ключові слова – вони не розуміють, який з них показувати у видачі. У кращому випадку пошуковики покажуть в ТОПі одну сторінку. У гіршому – знизять позиції для всіх документів, а вгору піднімуть ті сайти, де подібної плутанини немає.
До чого призводить ефект канібалізації запитів?
Ефект канібалізації ключових слів вкрай негативно позначається на результатах просування сайту. Так, він:
- Погіршує релевантність. Це стандартний результат при оптимізації різних сторінок під однакові ключові слова. Пошуковики не зможуть визначити, яка з них є найбільш релевантною, і приймуть рішення самостійно. В результаті у видачі показується тільки одна сторінка – і далеко не та, яка потрібна.
- Знижує вагу релевантних запиту сторінок. Якщо кілька оптимізованих під однакові ключові запити сторінок беруть участь у внутрішній перелінковці – вага розподіляється між усіма. Вона могла би посилити значимість однієї конкретної сторінки, підняти її в ТОП, але в підсумку просто розпорошується і не приносить потрібного результату.
- Знижує вагу зовнішніх посилань. Те ж саме стосується і зовнішньої оптимізації. Набагато ефективніше закупити 20 посилань на одну сторінку, ніж розподілити по 4 беклінка на кожну. Тут канібалізація ключових фраз не тільки погіршує репутацію і позиції веб-ресурсу, але і б'є по кишені. Адже всі кошти, виділені на закупівлю посилань, вилітають в трубу.
- Знижує цінність контенту. Коли на кількох сторінках опублікована однакова або схожа інформація – це призводить до «розчарування» користувачів і пошукових систем. Перші уходять з сайту, а другі – знижують позиції у видачі.
Також канібалізація запитів погіршує поведінкові чинники. Це є результатом згаданих вище пунктів:
- якщо в пошуковій видачі відображається нерелевантна сторінка – зрозуміло, що у неї буде великий відсоток відмов;
- кількість переглядів у кожної сторінки в рази знизиться, адже користувачі будуть «розпорошуватися» по різним документам, переходячи по внутрішнім або зовнішнім посиланням;
- відвідувачі, які побачили кілька однакових або схожих сторінок, будуть вважати сайт поганим – особливо, якщо таких випадків трапиться декілька (а це призведе до збільшення відсотка відмов, зниження конверсії та ін.).
Як запобігти ефекту канібалізації ключових слів?
Найкращий захист сайту від ефекту канібалізації – запобігання подібній ситуації. Для цього після збору семантики потрібно грамотно розподілити запити по сторінках. Причому дана робота виконується ще на етапі планування розробки сайту – щоб розуміти, яку створювати структуру, які повинні бути розділи, підрозділи тощо.
А під час наповнення веб-ресурсу контентом необхідно дотримуватися простих рекомендацій:
- чітко структуруйте матеріали і грамотно розподіляйте їх по розділам;
- не дублюйте Title і Description для різних сторінок в рамках одного сайту;
- дотримуйтеся золотого правила: одна сторінка – один основний запит.
Як визначити наявність ефекту канібалізації?
На невеликих веб-ресурсах перевірка легко виконується вручну. Досить проаналізувати контент-план, який складався з зібраної семантики, і виявити повторення ключових запитів. Якщо ж контент створювався хаотично – можна виконати SEO-аналіз сторінок за допомогою спеціалізованих сервісів. Наприклад, Advego. З його допомогою легко визначити, під які запити оптимізована сторінка і знайти схожі документи, які можуть призвести до ефекту канібалізації.
Читайте також: В чому різниця між групою і бізнес сторінка Facebook.Для перевірки великих проектів краще користуватися сервісами, призначеними для знімання позицій. Підійде будь-який – наприклад, SE Ranking.
При зніманні позицій уважно стежте за стовпцем «URL». Якщо в ньому крім іконки посилання вказана цифра – вона означає кількість сторінок, релевантних конкретному запиту. Це означає, що відразу кілька документів оптимізовані під даний ключовик і можуть призвести до ефекту канібалізації.
Як усунути ефект канібалізації запитів?
Для усунення даного ефекту підійдуть такі методи:
- видалення зайвих (менш цінних) сторінок;
- переробка контенту на другорядних сторінках з оптимізацією під інші запити;
- усунення дубльованих Title і Description;
- настройка 301 редіректу для перенаправлення з менш важливих сторінок на релевантну.
Останній варіант використовуйте тільки як крайній захід – якщо перші три способи не допомогли.
Для онлайн-магазинів вирішити дану проблему складніше, але і тут є хитрощі. В даному випадку для усунення ефекту канібалізації можна до однотипних назв товарів додавати їх артикули. Це допоможе трохи змінити запит та зробити його більш унікальним.
Підсумки
Тепер ви знаєте, що таке канібалізація ключових слів. Як бачите, проблема серйозна і здатна істотно вплинути на результати просування. Адже пошуковики можуть не тільки знизити позиції, але й накласти санкції (якщо зловживати подібним).
Тому краще відразу грамотно зібрати семантику і правильно розподілити ключові слова по основним сторінкам. Так вдасться уникнути ефекту канібалізації і марної трати коштів на просування сайту.