CityHost.UA
Допомога і підтримка

ТОП-3 CMS для створення блогу

 7372
16.11.2021
article

Блог відіграє важливу роль у маркетинговому та SEO-просуванні бізнесу. Він може бути як самостійним веб-ресурсом, так і одним із розділів великого сайту.

Він має кілька корисних функцій:

  1. Постійний контакт із цільовою аудиторією. Існуючі або потенційні клієнти можуть читати цікаві статті з профільної тематики, отримуючи їх у поштових розсилках або в Телеграм-каналі. Це зайва інформаційна нагода нагадати про себе і налагодити зв'язок з читачами, які полюблять бренд не лише за хороший продукт, а й за нові знання.

  2. Демонстрація компетентності. У блозі зазвичай публікуються статті на тему бізнесу. Фахівці компанії діляться новинками у своїй сфері, дають корисні поради. Читаючи ці матеріали, відвідувач блогу розуміє, що перед ним справжні професіонали, які добре знаються на своїй роботі.

  3. Нативна реклама. У профільній статті поряд із цікавими фактами ненав'язливо вбудовується нагадування про продукти чи послуги компанії, пов'язані з темою матеріалу. Наприклад, розповідаючи про садові рослини, автор повідомляє, що в їхньому магазині є добрива та інструменти для догляду за ними. Такий спосіб сповіщення про товарні пропозиції вважається більш м'яким для користувачів і не так дратує, як пряма реклама.

  4. Внутрішня та зовнішня перелінковка сайту. Матеріали в блозі дозволяють обмінюватися посиланнями з іншими ресурсами, нарощуючи посилальну масу, покращувати індексацію в пошукових системах і залучення користувачів на веб-майданчику. Завдяки перелінкуванню відвідувач може надовго затриматися на сайті, гуляючи за посиланнями та знайомлячись з іншими матеріалами.

  5. Більше можливостей у пошукових системах. Коли користувач визначився, що хоче придбати, він вбиває у рядок конкретний запит, наприклад "купити домен". Але припустимо, що читач тільки цікавиться можливостями і просто вивчає тему. Він може шукати інформацію за ключовими словами "які бувають домени" або "як вибрати домен". Маючи відповідні статті на сайті, компанія стає більш видимою у пошукових системах. І є велика ймовірність, що після прочитання матеріалу у блозі клієнт вибере саме цю компанію.

Так працюють блоги у рамках корпоративних сайтів. Але не забуватимемо і про аматорські блоги, які існують для того, щоб просто ділитися інформацією з оточуючими. Крім того, за принципом блогу організовані й портали новин.

Хоч би який був блог, його розробка з нуля вимагатиме серйозних вкладень. Йому потрібна адмінка, сортування за категоріями, можливість виводити нові записи вперед та підтягувати схожі статті. Тому для створення блогу багато хто користується системами керування контентом – CMS.

 

 

Найкращі CMS для створення блогу

Більшість конструкторів підходить для різних цілей — на них можна верстати і візитки, і інтернет-магазини, і блоги. Тому вибір широкий. Але все ж із деякими CMS зручно працювати саме в рамках блогу завдяки спеціальному функціоналу.

Нижче ми розглянемо найкращі CMS для блогу, які, на нашу думку, оптимально підходять для цієї мети.

WordPress для блогу

WordPress — старий і всім відомий конструктор, лідер серед систем управління контентом. Складно знайти людину, яка не чула про нього. Третина всіх сайтів у світі працюють на цьому движку. Якщо ж дивитися на частку WordPress серед інших CMS, вона становить майже половину (44%).

Це конструктор з відкритим кодом та майже 20-річною історією використання. За цей час двигун обріс мільйонами тем і плагінів, що створює як зручності, так і складності. Завдяки такому широкому вибору можна знайти тему чи плагін під будь-які запити клієнтів. Але через те, що не існує контролю якості програмних продуктів, трапляється багато відверто неякісних розробок.

Читайте також: Як самостійно створити сайт з онлайн-курсами за допомогою CMS

Тому при виборі тем і плагінів найкраще орієнтуватися на оцінки та відгуки користувачів та обов'язково перевіряти сумісність із вашою версією.

Головна зручність WordPress для блогу в тому, що в ньому існує розділ записів, які формують блог. Їх також можна використовувати для новин. До речі, чимало новинних сайтів користуються саме цим движком.

CMS має дві основні можливості сформувати зовнішній вигляд сайту:

  1. На головній сторінці демонструється статистична сторінка, а блог є одним із розділів та виводиться в меню.

  2. Записи виводяться на головну сторінку.

Завдяки цьому можна зробити як сайт-візитку з блогом, так і чистий блог.

Вибираючи тему, потрібно уважно дивитися, як формуються блоки блогу та сторінка-вітрина. У WordPress можна верстати вручну статичні сторінки (завдяки плагінам-конструкторам), але практично неможливо змінити структуру динамічного контенту.

Встановлення Wordpress потребуватиме деяких знань, тому що він працює лише на хостингу. Часто його емулюють за допомогою спеціальних програм, таких як Xampp. Але ще більш простий спосіб — відразу замовити хостинг для Wordpress і встановити двигун прямо з панелі клієнта в пару кліків.

Joomla для блогу

Joomla багато в чому схожа на Wordpress — це також доволі давня CMS (почала розроблятися 2000 року). Дуже популярна CMS, яка входить до десятки найпопулярніших у всьому світі.

Це надійний движок для блогу, простий для освоєння новачками, має відкритий код і практично безкоштовний (якщо не брати до уваги комерційні плагіни).

Один із плюсів Joomla в тому, що вона добре українізована. Також користувачі люблять її за один із найчистіших кодів серед усіх CMS.

У Joomla, як і WordPress, можна зробити головною статичну сторінку, а можна — сторінку записів. Тільки називається це трохи інакше, і реалізовується дещо по-іншому.

Вигляд майбутнього сайту визначається під час створення публікацій. При розміщенні нового матеріалу його можна призначити головною сторінкою за допомогою чекбоксу "Головна".

Для того, щоб на домашній сторінці відображалися нові записи, використовується опція "Вибрані записи". Створюючи кожен матеріал, потрібно натиснути кнопку "Вибрані" у правій графі з налаштуваннями. Якщо головної статичної сторінки на сайті немає, всі ці статті виводитимуться замість неї у вигляді динамічної вітрини з прев'ю. Статті, що не зазначені як вибрані, розподіляються за категоріями, які можна робити закладками в панелі "Меню".

Таким чином, частину записів можна виводити на домашню сторінку, а частину розміщувати у другорядних розділах. Це добре для формування блогу новин. Наприклад, на головній сторінці знаходяться всі гарячі новини, а в меню — тематичні закладки "Новини культури", "Спорт", "Соціум" та інші.

Базові компоненти движка дозволяють створити непоганий блог, не вдаючись до встановлення плагінів. Але не варто від них відмовлятись. Існує багато зовнішніх плагінів Joomla, які допомагають створити красивий сучасний блог.

Плагіни знадобляться для:

  • Формування стрічки новин
  • Анімації новинних модулів
  • Створення слайдерів
  • Установки зручних панелей управління на сайт
  • Створення спливаючих вікон
  • Налаштування області меню та ін.

Крім того, плагіни використовуються для налаштування технічних параметрів сайту та SEO-оптимізації.

Розміщувати створений на цій CMS сайт найкраще на спеціалізованому хостингу Joomla, замовити який можна в нашій компанії.

Drupal для блогу

Drupal також стоїть у низці безкоштовних CMS з відкритим кодом. Розробники відзначають гнучкість роботи з ним — на цьому движку можна реалізувати що завгодно. Він також налічує довгу історію (існує з 2000 року) та безліч фанів по всьому світу. Але Drupal не такий популярний через те, що з ним складніше розібратися на перших етапах роботи.

Движок відразу поставляється з базовим набором модулів, необхідних для створення та редагування контенту, технічних налаштувань, керування мовами та інше. Вони розміщені у розділі "Розширення" (Extend). Деякі включені за замовчуванням, інші можна активувати галочкою. Їх досить багато, але це, як то кажуть, "мінімальний мінімум". Для створення сучасного сайту необхідно самостійно встановлювати додаткові модулі. Їх потрібно завантажувати з офіційного сайту, як і теми оформлення.

Один з мінусів движка полягає в тому, що окремі функції необхідно реалізовувати декількома розширеннями. Це може створювати складнощі для новачків, але, на щастя, розробники почали випускати пакети розширень, щоб полегшити життя користувачів.

Розробити блог на Drupal досить просто — це відразу передбачено базовою конфігурацією. У CMS є створення двох типів матеріалів – це статті (Article) та базові сторінки (Basic Page). Статті використовуються спеціально для динамічного контенту (новини, блог), а базові сторінки для створення статичного контенту (розділів "Про нас", "Контакти", домашньої сторінки).

Якщо немає інших налаштувань, новини одразу виводяться на головну сторінку у порядку "спочатку нові" — це опція за замовчуванням. Будь-яку сторінку, новину чи категорію можна зробити закладкою у меню.

Drupal, всі його теми та модулі абсолютно безкоштовні, на відміну від Wordpress та Joomla, де є платні надбудови. Єдине, на що доведеться витратитися — це домен та хостинг для Drupal.

Всі три CMS користуються довірою веб-майстрів завдяки надійності, перевіреній 20-річним досвідом розвитку, усунення помилок та нарощування спільноти ентузіастів. Сьогодні про ці движки знає весь світ, можна знайти багато інформації та вирішення питань на форумах.

Слід враховувати, що вони мають чимало додаткових розширень, і після встановлення всіх необхідних плагінів знадобиться хороший хостинг, про який потрібно подбати заздалегідь.

У панелі керування Cityhost можна легко встановити кожну зі згаданих CMS для блогу. Достатньо вибрати в лівій панелі меню розділ Хостинг 2.0, потім відкрити вкладку "Управління" навпроти вибраного домену (якщо їх декілька на хостингу). У розділі "Параметри" ви побачите кілька пропозицій, у тому числі й пункт "Автоустановка CMS". Після заповнення форми конструктор буде швидко встановлений, а клієнт отримає листа з посиланням на адмін-панель з логіном та паролем адміністратора.

Всі ці движки добре підходять для блогів, здатні реалізувати проекти будь-якого масштабу та не вимагають навичок програміста (хоча знання коду в цьому випадку допомагає). Вибір CMS для блогу – питання особистих уподобань та зручності для кожного окремого користувача.


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Богдана Гайворонська

Журналіст (з 2003 року), IT-копірайтер (з 2013 року), контент-маркетолог Cityhost.ua. Спеціалізується на статтях про технології, створення та просування сайтів.