В статті мы детально розглянемо різницю між обома форматами, аби ви могли визначитися який же вам більше підходить. Якщо URL-структура розумно створена, у вас не буде проблем с її функціонування, не виникне питання до індексації і розпізнаванню сайту пошуковими системами. Важливо пам’ятати: для коректної роботи всі зсилки на веб-сторінці мають бути доведені до одного формату або абсолютного, або відносного.
Особливості абсолютного URL
Абсолютний URL точно вкаже вам місцезнаходження сторінки. Виглядає він так: https://www.somewebsite.com/catalog/category/product
Специфіка відносного URL
В адресі міститься тільки закінчення URL-адреси. Вказавши його в HTML, ви зможете зв’язати сторінки продукта і категорії (тобто зробити зсилку з однієї сторінки на другу). Відносна зсилка на певній сторінці буде використовуватися як корінь.
Читайте також: Що таке ранжирування посилань.Отже, що дає нам аналіз суттєвих відмінностей між двома форматами? Перший більш складний, але безпечний, другий використовується як зсилка між сторінками, але він більш вразливий. Тепер треба розібратися який формат і чому треба обирати. Розглянемо всі плюси і мінуси.
Плюси відносного URL:
- Код компактний. Веб-розробники частіше за все використовують саме цю зсилку тому, що вона спрощує роботу. Отже сам по собі код короткий і це дозволяє зв’язувати сторінки між собою. Аби не робити непотрібну роботу і не прописувати детально всю ланку для тисяч сторінок, рекомендуємо використовувати коротке «/product». Тоді стає зрозуміло, що об’єкт пошуку знаходится на певному сайті, в конкретній категории.
- Спрощення переходу з тестового в робоче поле. Уявімо, що тестове середовище для сайту разміщено наокремому домені, тоді абсолютний URL сторінки треба прописувати таким чином: https://www.somewebsitestaging.com/catalog/category/product. Як бачимо доволі довгий код. Коли у вас в роботі тисячі сторінок і в якийсь момент вам потрібно зібрати їх докупи, вам прийдеться витратити титанічні зусилля для цієї невиправдано-важкої роботи В такому випадку краще використовувати відносний URL, за допомогою якого тестові наробки переводяться одним кліком в робоче середовище, і зсилки у відносних адресах будуть застосовуватися в новому домені. Це прискорить процес і зробить виконання завдання більш ефективним.
- Швидкість завантаження трохи підвищеться. За допомогою коротких адрес, завантаження сторінок відбувається скоріше. Але не намагайтеся вирішувати тільки так проблеми зі швидкістю. Звертаємо вашу увагу: це не панацея, за допомогою коротких адрес завантаження сторінки відбувається скоріше. Ці лінки дають можливість несуттєво пришвидшити роботу, але якщо ви стикаєтесь з повільним реагуванням сайту, треба шукати проблему глибше. Мінус, один, але суттєвий. Аби приймати рішення, треба розуміти як плюси, так і недоліки варіанту, який ви обираєте. В даному випадку це дублювання, або, якщо говорити точніше, клонування версій. Відносний формат може створити одразу чотири різновиди. І кожна з них буде сприйматися програмою, як оригінал. На даному етапі доводиться втручатися в процес вручну, аби обрати канонічну редакцію. В протилежному випадку Google сприйме кожну зі сторінок, як унікальний зразок. Безумовно, розробники пошукового алгоритму вже навчилися автоматично виявляти основну версію, але цей процес проходить з помилками, тому ручного втручання не уникнути.
Чому дубльований контент настільки шкідливий?
Задвоєння, як і спам-зсилки тягнуть за собою жорсткі санкції. І взагалі погане сканування може призвести до де-актуалізації вашого сайту. На ідентифікацію мережі Google виділяє значні ресурси, аби всі оновлення і зміни віддзеркалювалися в результатах пошуку. Є спеціальний обмежений краулинговый бюджет, який надається кожному сайту. Сума цього бюджету буде залежати від того, як часто ви робите оновлення, як багато у вас відвідувачів, яка структура, складність і об’єм вашої платформи. Але якщо ви клонували сторінку, програма поділить бюджет на чотири частини, і вам просто таки не вистачить грошей на нормальне функціонування. Як результат, багато з оновлень і змін не будуть ідентифіковані, а у доступі залишиться стара інформація. Гірше того, при регулярному виявленні задвоєних сторінок ваш бюджет, як і частота відвідування, можуть бути скорочені.
Аби запобігти таких неприємностей, треба обирати більш складний лінк. З абсолютними URL таких сюрпризів не виникає. Система пошуку бачить лише оригінальну версію сайту, не відволікаючись на дублікати, тому в цьому випадку буде доступна лише нова інформація.
Какие ризики несе веб-скрейпінг?
Як ми казали за допомогою відносного URL ви легко перемістете контент з тестової бази на робочий домен. Але є небезпека в нечесній боротьбі конкурентів, коли вони можуть скористатися цією зсилкою і вкрасти ваш контент для власного використовування.
Читайте також: Як правильно скласти url-адреса.Абсолютні URL гарантують захист інтелектуальної власності. Надто складно переписувати веб-адреси всіх сторінок, і нечесні люди пошукають собі більш доступні варіанти.
Як зробити абсолютный URL ефективним?
В першу чергу треба встановити правильний формат:
- Для канонізації головної версії краще використовувати протокол HTTPS, бо HTTP Google сприймає як ненадійний.
- Відмовтеся від використання www.. Це робить URL довгим, і ніяк не впливає на SEO-показники.
- Розробники мають розуміти, що абсолютний URL для вас в пріоритеті і треба використовувати саме його.
- Зсилки внутрішньої навігації також треба привести у відповідність між собою.
- Зверніть увагу розробників на те, що про кожний нестандартний випадок використання URL, треба повідомляти.
- Аби виявити лінки що не відповідають запиту використовуйте Screaming Frog або схожі програми.
- Обов’язково канонізуйте основні версії, аби уникнути помилок.
Підведемо підсумки
Кожний формат URL можна і потрібно використовувати в певних випадках (про них вище). Якщо вам потрібно зекономити час і ви не турбується про безпеку, краще використовувати відносні лінки. Якщо ви боїтесь шахраїв, які можуть використати ваш контент, обирайте абсолютний лінк. Нагадаємо, також, що останній вбереже вас від проблем з дублюванням сайту, і як слідство, ви зекономити краулинговый бюджет.
Отметим, что при всех плюсах абсолютного URL, не стоит отказываться и от второго варианта. Важно понимать какую вы преследуете цель, делая выбор между форматами. Поэтому взвесьте все за и против, прежде чем принимать решение. Самое важное, чтобы формат который вы используете был единым страницах ресурса. Так вы избежите ошибок и упростите работу как для разработчиков, так и для поисковой системы.