Напевно ви потрапляли в ситуацію, коли після кліка по посиланню з пошукової видачі бачили сторінку з текстом, на кшталт 404 Not Found. І, напевно, перше, що робили в такому випадку — поверталися у видачу пошукача й шукали необхідну інформацію, послугу або товар на іншому сайті. Відразу зазначимо, що здебільшого так і роблять відвідувачі, які зіштовхуються з неіснуючою веб-сторінкою. Виправити цю ситуацію й не дозволити користувачеві піти з вашого блогу або інтернет-магазину в перші ж секунди просто — достатньо знати, як зробити сторінку помилки 404 привабливою й застосувати ці знання на практиці.
Що таке 404 помилка й чому вона виникає
Помилка 404 — це код стану HTTP, який віддає сервер, якщо запитаної сторінки немає. Дві найпоширеніші причини 404 помилки:
- видалення веб-сторінок або файлів з серверу, або зміна їхньої адреси без коректної настройки редиректу (наприклад, коли змінюється структура сайту);
- одрук під час додавання URL на сторінку (наприклад, замість example.com/hot-news вказана адреса example.com/hot-new).
Багато неіснуючих сторінок на сайті негативно впливає на його просування, оскільки говорить веб-краулерам про те, що власник або адміністратор інтернет-магазину, блогу або порталу не приділяє достатньо уваги його розвитку. Крім того, 404 помилки погіршують поведінкові фактори, які, як відомо, є факторами ранжування. Адже якщо відвідувач кілька разів зіткнеться з 404 Not Found на сайті, здебільшого він не захоче витрачати час даремно й піде до конкурентів.
Читайте також: Що таке 403 помилка сайту
Як правильно оформити 404 сторінку на сайті
- Замініть стандартне повідомлення сторінки 404 Not Found на зрозуміле відвідувачам. Наприклад, на «Сторінку не знайдено» або «Вибачте, ми не можемо знайти сторінку, яку ви шукали».
- Дайте відвідувачу зрозуміти, що вина за появу 404 помилки не лежить на ньому. Для цього, наприклад, пом’якшіть обвинувальну конструкцію «Ви ввели неправильний URL» на «Можливо, ви ввели неправильний URL».
- Поясніть відвідувачеві, чому він бачить сторінку з 404 помилкою — можливо, він не знає, що йому робити далі, після того як зіштовхнувся з цією проблемою. Наприклад, якщо користувач потрапив на видалену картку товару, додайте на 404 сторінку повідомлення «На жаль, товар, який ви хотіли побачити, був видалений. Рекомендуємо подивитися на його аналоги» й нижче додайте блок рекомендованих продуктів. Для реалізації такої задумки доведеться найняти програміста, проте гроші, витрачені на оплату його роботи, швидко окупляться — юзабіліті сайту покращиться, відсоток відмов знизиться, а прибуток — збільшиться.
- Додайте форму внутрішнього пошуку на 404 сторінку й текст, на кшталт «На жаль, ми не можемо показати інформацію, яку ви шукали. Можливо, пошук допоможе в цьому».
- Не перевантажуйте 404 сторінку — це може заплутати відвідувача ще більше. Використовуйте одне або, максимум, два конкретні рішення (наприклад, тільки блок аналогічних товарів або тільки форма внутрішнього пошуку) з коротким поясненням кожного з них.
- Додайте на сторінку з помилкою 404 посилання «Повідомити про проблему» після кліку по якому адміністратору або веб-майстру буде автоматично відправлятися повідомлення про помилку. Або додайте на цю сторінку форму зворотного зв’язку.
- Оформляйте 404 сторінку з урахуванням тематики сайту. Наприклад, на сторінці помилки інтернет-магазину навушників буде добре виглядати фото однієї з моделей із розірваними проводами. А якщо ви розвиваєте блог про смартфони, додайте на 404-ю зображення гаджета з розбитим дисплеєм.
Ось ви й дізналися, що таке 404 помилка сайту і як правильно оформити сторінку з повідомленням про неї. Ці знання допоможуть утримати відвідувачів в інтернет-магазині, блозі або порталі й поліпшити поведінкові чинники, що позитивно відобразиться на просуванні онлайн-ресурсу.
Публікація була пізнавальною? Тоді поділіться нею в соціальних мережах і додавайтеся в наш Telegram канал. Нагадаємо, що купити український хостинг ви можете у хостинг-компанія CityHost. З технічних питань звертайтесь до онлайн чату або по телефону ☎️ 0 800 219 220.