CityHost.UA
Допомога і підтримка

Як правильно оформити 404 помилку сайту

01.08.2019
article

Напевно ви потрапляли в ситуацію, коли після кліка по посиланню з пошукової видачі бачили сторінку з текстом, на кшталт 404 Not Found. І, напевно, перше, що робили в такому випадку — поверталися у видачу пошукача й шукали необхідну інформацію, послугу або товар на іншому сайті. Відразу зазначимо, що здебільшого так і роблять відвідувачі, які зіштовхуються з неіснуючою веб-сторінкою. Виправити цю ситуацію й не дозволити користувачеві піти з вашого блогу або інтернет-магазину в перші ж секунди просто — достатньо знати, як зробити сторінку помилки 404 привабливою й застосувати ці знання на практиці.

Що таке 404 помилка й чому вона виникає

Помилка 404 — це код стану HTTP, який віддає сервер, якщо запитаної сторінки немає. Дві найпоширеніші причини 404 помилки:

  • видалення веб-сторінок або файлів з серверу, або зміна їхньої адреси без коректної настройки редиректу (наприклад, коли змінюється структура сайту);
  • одрук під час додавання URL на сторінку (наприклад, замість example.com/hot-news вказана адреса example.com/hot-new).

Багато неіснуючих сторінок на сайті негативно впливає на його просування, оскільки говорить веб-краулерам про те, що власник або адміністратор інтернет-магазину, блогу або порталу не приділяє достатньо уваги його розвитку. Крім того, 404 помилки погіршують поведінкові фактори, які, як відомо, є факторами ранжування. Адже якщо відвідувач кілька разів зіткнеться з 404 Not Found на сайті, здебільшого він не захоче витрачати час даремно й піде до конкурентів.

Як правильно оформити 404 сторінку на сайті

  1. Замініть стандартне повідомлення сторінки 404 Not Found на зрозуміле відвідувачам. Наприклад, на «Сторінку не знайдено» або «Вибачте, ми не можемо знайти сторінку, яку ви шукали».
  2. Дайте відвідувачу зрозуміти, що вина за появу 404 помилки не лежить на ньому. Для цього, наприклад, пом’якшіть обвинувальну конструкцію «Ви ввели неправильний URL» на «Можливо, ви ввели неправильний URL».
  3. Поясніть відвідувачеві, чому він бачить сторінку з 404 помилкою — можливо, він не знає, що йому робити далі, після того як зіштовхнувся з цією проблемою. Наприклад, якщо користувач потрапив на видалену картку товару, додайте на 404 сторінку повідомлення «На жаль, товар, який ви хотіли побачити, був видалений. Рекомендуємо подивитися на його аналоги» й нижче додайте блок рекомендованих продуктів. Для реалізації такої задумки доведеться найняти програміста, проте гроші, витрачені на оплату його роботи, швидко окупляться — юзабіліті сайту покращиться, відсоток відмов знизиться, а прибуток — збільшиться.
  4. Додайте форму внутрішнього пошуку на 404 сторінку й текст, на кшталт «На жаль, ми не можемо показати інформацію, яку ви шукали. Можливо, пошук допоможе в цьому».
  5. Не перевантажуйте 404 сторінку — це може заплутати відвідувача ще більше. Використовуйте одне або, максимум, два конкретні рішення (наприклад, тільки блок аналогічних товарів або тільки форма внутрішнього пошуку) з коротким поясненням кожного з них.
  6. Додайте на сторінку з помилкою 404 посилання «Повідомити про проблему» після кліку по якому адміністратору або веб-майстру буде автоматично відправлятися повідомлення про помилку. Або додайте на цю сторінку форму зворотного зв’язку.
  7. Оформляйте 404 сторінку з урахуванням тематики сайту. Наприклад, на сторінці помилки інтернет-магазину навушників буде добре виглядати фото однієї з моделей із розірваними проводами. А якщо ви розвиваєте блог про смартфони, додайте на 404-ю зображення гаджета з розбитим дисплеєм.

Ось ви й дізналися, що таке 404 помилка сайту і як правильно оформити сторінку з повідомленням про неї. Ці знання допоможуть утримати відвідувачів в інтернет-магазині, блозі або порталі й поліпшити поведінкові чинники, що позитивно відобразиться на просуванні онлайн-ресурсу.


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям: