Кількість і якість зовнішніх лінків, що посилаються на веб-сайт – один з ключових показників ефективності SEO-оптимізації. Алгоритми пошукових систем постійно змінюються, але беклінки враховуються завжди. Навіть незважаючи на загальну істерію користувачів в інтернеті про те, що посилання на сайт уже немає сенсу купувати.
Перевірити, які веб-ресурси на вас посилаються, можна за допомогою спеціалізованих сервісів. Їх ми і розглянемо в цій публікації. Це допоможе зрозуміти, наскільки ефективна зовнішня оптимізація, над якою ви працювали. Також розглянемо корисні інструменти пошуку зворотних посилань конкурентів, які допоможуть оцінити їх посилальний профіль.
Як дізнатися кількість зовнішніх посилань на сайті?
Знайти всі посилання на сайт можна за допомогою інструментів від Гугла та Яндексу. Вони безкоштовні і надають достатньо інформації про беклінки.
Google Search Console
В особистому кабінеті можна подивитися посилання на сайти, знайдені гуглоботами. Для пошуку беклінків з інших пошуковиків потрібно додатково перевіряти дані.
Звіт відображається у вкладці «Посилання». Натиснувши кнопку «Додатково», можна отримати більше інформації. А для її вивантаження передбачена кнопка «Експортувати дані».
Перевірка посилань дозволяє дізнатися про:
- кількість беклінків (на кожну сторінку окремо і веб-ресурс в цілому);
- сайти-донори;
- кількість беклінків, що ведуть з одного веб-ресурсу;
- анкори;
- найпопулярніші сторінки (за кількістю посилань).
До плюсів інструменту відноситься показ актуальних даних та можливість експорту в вигляді файлу. А до недоліків – обмежений функціонал і неможливість отримання інформації про чужих веб-ресурсах. Інструмент показує дані лише про сайти, додані в особистий кабінет (тут треба підтверджувати право володіння ними, так що площадки конкурентів додати не вийде).
Важливо: Якщо у вас великий проект, рекомендуємо замовити надійний VPS сервер і забезпечити стабільну роботу просувається проекту.
Також Search Console не вказує дані за конкретний період і не дає можливості сформувати звіт у вигляді діаграм чи графіків. Ще один мінус – відсутність інформації про нарощування посилальної маси за весь час роботи сайту. Цифри показуються тільки на сьогоднішній день.
Яндекс.Вебмастер
У Яндекс.Вебмастері теж доступна перевірка посилань на сайт, проіндексований цим пошуковиком. Але функціонал тут краще, ніж у Гугла.
Як подивитися зовнішні посилання на сайти? Зайти в особистий кабінет та відкрити вкладку «Посилання – Зовнішні». Тут відображається інформація про:
- донори та їх параметр ІКС (вага сторінки сайту, що передається, безпосередньо залежить від авторитетності донора);
- дату виявлення беклінків;
- сторінки, на які ведуть лінки;
- анкори;
- видалені посилання;
- зміни в посилальному профілі.
У Яндекс.Вебмастері є діаграми, де наочно показана динаміка нарощування посилальної маси. Плюс тут можна згрупувати дані, що вельми зручно.
Ключові особливості сервісу від Яндекса:
- має більш розширений функціонал, ніж у Гугла;
- показує динаміку за вказаний період;
- підтримує експорт даних;
- показує інформацію про ІКС донорів.
До мінусів відноситься невеликий часовий охват та неможливість отримання інформації по веб-ресурсам конкурентів.
Читайте також: Що таке хостинг.
Як знайти зворотні посилання на сайтах конкурентів?
В особистому кабінеті Гугла та Яндексу можливий тільки пошук посилань на сайт, до якого є доступ. Тобто, на власний. А як знайти всі зворотні посилання конкурента? Для цього існують спеціалізовані платні сервіси. Розглянемо кращі з них.
Ahrefs
Ahrefs – популярний сервіс пошуку зворотних посилань. Перевіряє будь-які веб-ресурси: вітчизняні та зарубіжні, свої та конкурентів.
Користуватися ним дуже просто – достатньо вказати URL-адресу та натиснути кнопку «Перевірити». Для аналізу зовнішньої оптимізації найцікавішими є дані про:
- рейтинг сторінок і веб-ресурсу в загальному;
- беклінки;
- донорів;
- динаміку приросту за конкретний період (за місяць, рік або з моменту створення веб-ресурсу);
- рівень заспамленності посилального профілю.
Ahrefs легко виявляє наскрізні посилання, якщо такі є. В такому випадку напроти конкретного домену буде вказуватися нереально велика кількість беклінків. Але, швидше за все, при більш детальному аналізі виявиться, що посилання одне – просто розміщено в сайдбарі чи футері.
Основні плюси сервісу:
- відображення інформації про будь-який веб-ресурс;
- хороший функціонал;
- швидке оновлення баз даних;
- аналіз за весь час роботи ресурсу;
- наочні графіки та діаграми;
- детальна інформація про редіректні беклінки.
А недолік у нього лише один – висока вартість. Проте, з огляду на можливості сервісу, ціна цілком виправдана.
MegaIndex
Головна фішка цього сервісу – він відрізняє покупні беклінки від природних. На основі цієї інформації нескладно внести правки і зробити посилальний профіль якіснішим.
Також MegaIndex надає інформацію про:
- дату додавання і зміну беклінків;
- донорів і їх тематику;
- популярні беклінки і сторінки;
- динаміку нарощування беклінків;
- анкори.
Звіти містять графіки та діаграми, що дозволяє наочно аналізувати наявну інформацію. Сервіс платний, але є ознайомча версія – щоб подивитися і оцінити його можливості.
Основні переваги:
- невисока ціна;
- широкий інструментарій;
- аналіз посилального профілю будь-якого веб-ресурсу;
- наочні графіки та діаграми;
- безкоштовна версія для ознайомлення.
Мінусів у нього два. Перший – не вказує редіректні лінки. Другий – в звіті немає даних про видалені посилання.
Serpstat
Serpstat – багатофункціональний сервіс, що надає безліч корисних інструментів. Поміж іншого тут доступна і перевірка посилань на сайт (свій або конкурентів).
Serpstat показує:
- перелік беклінків;
- домени;
- оцінку трастовості донора;
- популярні сторінки веб-ресурсу.
Основні його плюси:
- різні за вартістю тарифи (можна вибрати будь-який);
- детальна інформація про беклінки у вигляді наочних звітів з графіками;
- поділ посилань за типами (редіректи, зображення та ін.);
- відображення даних про видалені та недавно розміщені беклінки;
- експорт даних;
- аналіз будь-якого веб-ресурсу.
До мінусів відноситься невелике запізнення в оновленні баз даних. Тому інформація тут трохи неактуальна.
Xtool
Цей сервіс популярний серед вітчизняних SEO-оптимізаторів. Безкоштовно показує інформацію про 500 беклінків. Для аналізу більшої кількості посилань потрібно купувати платну версію.
Xtool показує інформацію про:
- кількість беклінків;
- донорів;
- анкори;
- статистику за рівнями розташування беклінків;
- співвідношення анкоров та безанкорів.
До плюсів відноситься вивантаження даних і доступна ціна. А до мінусів – довга перевірка і незручне відображення даних (у вигляді неклікабельних посилань).
LinkPad
Знайти зворотні посилання на сайт можна і за допомогою сервісу LinkPad. Але його бази оновлюються дуже рідко, тому інформація тут неактуальна. Плюс він знаходить не всі беклінки.
Цей сервіс використовують тільки для отримання загальної картини по веб-ресурсу. І то – в якості додаткового інструменту, а не основного.
Плюси Linkpad:
- безкоштовна версія з обмеженнями;
- доступна вартість;
- непоганий обсяг даних (вистачає для отримання загальної картини);
- динаміка нарощування посилальної маси за великий період;
- аналіз будь-яких веб-ресурсів.
До мінусів окрім довгого оновлення баз даних відноситься скромний функціонал та відсутність інформації про редіректні беклінки.
Підсумки
Способів, як дізнатися зовнішні посилання на сайт, достатньо. Два з них безкоштовні, інші – платні. Хоча деякі сервіси мають ознайомчу версію, якої досить, щоб проаналізувати посилальний профіль сайту, перевірити появу зворотних посилань і т.д.
Якими інструментами користуватися – вирішуйте самі. Тут все залежить від поставлених завдань. Якщо аналізуєте контрольний профіль власної площадки – вистачить і безкоштовних варіантів. А якщо працюєте з десятком клієнтських веб-ресурсів – тоді, звичайно ж, краще придивитися до платних аналогів.