CityHost.UA
Допомога і підтримка

Чому для досягнення фінансових та бізнес-цілей потрібно розширювати масштаб мислення і як це зробити

 2995
25.07.2024
article

 

 

Концепція «масштабного мислення» для бізнесу насправді не нова. Зокрема, книга The Magic of Thinking Big Девіда Шварца вперше була надрукована в 1959 році, але не можна сказати навіть, що ця ідея народилася саме тоді. Будь-якому прориву в бізнесі чи житті часто передує більш широкий погляд, не лише на свою крамницю чи окремий процес надання послуг — а на все, що оточує, перспективу на майбутнє і свої можливості для розвитку.

Сьогодні ви намагаєтеся зрозуміти, як купити хостинг і зареєструвати домен для свого першого сайту, і навіть це здається надскладною задачею. Але проходить кілька років — і ось ви вже власник медіа-мережі, який не лише розуміється на технічній стороні роботи, а й вміє спрогнозувати, що буде цікаво людям завтра, вміє будувати стратегії із залученням десятків тисяч доларів і не боїться звертатися з пропозиціями партнерства до китів галузі. Така трансформація і є розширенням масштабу мислення. Але вона може статися тільки якщо людина свідомо рухається в цьому напрямку.

Коли ми постійно працюємо у своїй галузі, з нами відбуваються дві речі: ми мусимо щодня відгукуватися на дрібні виклики, рутинні операції, що займають увесь час — і не маємо часу та сил, щоб будувати плани чи радикально змінювати спосіб мислення. Тож кожен підприємець ризикує застрягнути в процесах і зупинитися в розвитку. Але, як говорилося у книзі Льюіса Керола про Алісу та Дивокрай, «треба бігти з усіх ніг, щоб тільки залишатися на місці, а щоб кудись потрапити, треба бігти як мінімум удвічі швидше».

Щоби будувати грандіозні плани і рухатися до розвитку, треба дивитися на звичну картину ширше, і ось чому.

Оренда хостингу для сайту по доступній ціні

Чому ширше мислення позитивно впливає на бізнес

Мета кожного бізнеса — щораз досягати більше, не лише втримуючись на плаву, а й розвиваючись. Для цього найважливіше — бачити можливості довкола. Зараз як ніколи важливо бачити ще й найближчі ризики, а це — теж погляд на ширшу картинку.

Якщо ви вмієте мислити стратегічно, ви:

  • вмієте в кожну мить подивитися на все комплексно, наче відійшовши на кілька кроків назад, щоб ухопити ширші деталі — як той чи інший налагоджений процес впливає на ваш бізнес в цілому, де ви втрачаєте час або ресурси, що можна додати;
  • бачите тренди, які формуються довкола вас, щоб не пропустити можливостей. Якщо знати, в якій локації міста найближчим часом буде багато людей, і тому варто відкрити там кав’ярню, можна вдало вкласти гроші. Якщо знати, яка реклама актуальна і ефективна — це теж напряму впливає на прибутковість бізнесу;
  • можете вчасно залучати таланти. Окрім розуміння можливостей, дуже важливо розуміти свої обмеження і можливості інших людей. Зокрема справді хорошому бізнесмену не так потрібно розумітися на тонкощах всього, від бухгалтерії до логістики, як вміти обрати для себе людей, що знають більше за нього в тій чи іншій галузі, і правильно використати їхні уміння. Талановита команда — запорука успіху.

Насамперед для того, щоб зібрати справді талановитих людей і замотивувати їх слідувати напряму, який ви обрали, треба бачити перед собою головне — амбітні, стратегічні цілі, які захоплять інших.

Читайте також: На які IT-професії варто вчитися у 2024 році — як не залишитися без роботи в найпопулярнішій галузі

Які можливості власнику бізнеса дає широке мислення

Як масштабне мислення впливає на досягнення конкретних цілей

Thinking big означає думати про амбітну мету, яка залучає багато людей, грошових потоків і подій. Це може бути відкриття бізнесу чи його розширення, наступний рівень в кар’єрі, освіта чи участь в якійсь величезній професійній події. Навіть перші спроби на цьому шляху можуть дуже багато чого нас навчити.

Перш ніж рухатися, ви дозволяєте собі свободу мозкового штурму, не відкидаєте одразу найнеймовірніші ідеї, не спиняєте себе — і деякі ідеї неодмінно виявляться реалістичними. Якщо ж одразу спиняти кожну думку, бо, мовляв, вона надто зухвала, вам ніколи не вдасться вигадати щось вдале.

На шляху до будь-якої бізнес-мети важливо дозволити собі креативність і нестандартність, і тільки масштабне мислення допомагає звільнити себе від внутрішніх бар’єрів.

Ви починаєте з того, що дуже добре візуалізуєте свою ціль, а тоді шукаєте всіх способів, щоб рухатися до неї, залучаєте всі можливі ресурси і навіть випадковості. Часто саме відкритість до нових угод, знань чи зустрічей запускає ланцюжок подій, що приводить до бажаного результату, навіть дуже амбітного.

Читайте також: Як опанувати делегування і перестати все робити самому

Як розширити масштаб свого мислення

Перш за все, потрібна надмета. Найкращий бізнес — ніколи не цілковито про гроші, а про важливі зміни в світі. Що саме ви хочете змінити, для чого вам потрібні гроші, яка головна мета, яке місце вашої амбітної мети в світі, де ви живете. Проте важливо, щоб мета була здійсненна. Коли ми кажемо «думати ширше», ми не маємо на увазі доходити до абсурду: навряд чи ви самотужки плануватимете експедицію на Місяць. Проте можна говорити про зміну правил гри в своїй маленькій галузі, покращення життя людей, важливі зміни у сприйнятті того, про що ви дуже добре знаєте, а інші — не здогадуються.

Для розширення масштабу мислення ключовими є дві речі — спілкування з тими, чий масштаб уже великий, і накопичення знань про те, як функціонує суспільство, економіка, великі проекти.

Де купити домен для сайту в Україні

Спільна робота з особистостями великого масштабу 

Працювати з більш досвідченими людьми, ніж ви самі, і в більш складних проектах, ніж ви можете самостійно «потягнути» зараз — це спосіб почати думати ширше і набути дуже важливих у майбутньому навичок. Вас мають цікавити проекти, які очолюють чи в яких активно задіяні відомі у вашій галузі люди. Треба прагнути цього за всяку ціну, обираючи різні опції:

  • стажування;
  • робота за невелику оплату;
  • колаборації з більш відомими бізнесами, навіть у чомусь невеликому.

Читання книг

Для того, щоб знаходити нові ідеї і вчитися думати глобально, варто читати більше пізнавальних книг:

  1. Біографії та мемуари видатних людей. Це не обов’язково мають бути люди з вашої галузі, це абсолютно не важливо. Важливо, як мислили люди, що лишилися в історії як новатори і першопрохідці.
  2. Історії великих, амбітних проектів. Цікаво, як вони зростали, що пішло не так, як вирішувалися проблеми.
  3. Наукові та нонфікшн книги з суспільних наук: економіки, історії, психології. Це — не прямі поради, як почати заробляти більше, але це дещо значно важливіше: такі книги дають більш ясне розуміння, як працюють найрізноманітніші системи, створені людьми, і як думають люди. Що більш глобальні процеси ви починаєте розуміти, то легше вам масштабно думати і про щось менше, наприклад, про власний бізнес.

З яких книжок почати? Насправді варто шукати те, що вас по-справжньому зацікавить, щоб читання не було примусовим. Але ось кілька прикладів того, що зараз популярно, і що справді може стати чудовим стартом нової читацької звички:

  • «Продається все. Джефф Безос та ера Amazon», Бред Стоун. Як ви здогадалися, це історія однієї з найбільш успішних компаній світу та її засновника. Автор підійшов до теми дуже грунтовно, розпитував співробітників компанії, дізнавався про життя родини Джеффа Безоса тощо.
  • «Моє життя та робота», Генрі Форд. Як відомо, інтерв’ю він давати не любив, але розповів про себе у грунтовній книзі — раз за життя. 
  • «Робота рулить! Уроки Google: правила гри у команді мрії», Ласло Бок. Автор — директор по персоналу в компанії Google, а також цікавиться психологією, взаємодією груп і тим, як побудувати стосунки в команді. Отже його досвід може бути дуже цікавий тим, хто лише на шляху до створення найкращої команди в своєму житті.
  • «Історія IKEA. Бренд, що закохав у себе світ», Бертіл Торекул та Інґвар Кампрадо. Засновник компанії написав цю історію разом з фінансовим журналістом, і це напевне зацікавить всіх, хто любить IKEA чи мріє про такий самий успіх.

Книги для розширення мислення, досягнення фінансового успіху та бізнес-цілей

Читайте також: ТОП-10 українських подкастів про IT для початківців та професіоналів діджитал-галузі

Спілкування з колегами та однодумцями 

Для того, щоб більше дізнатися і зрозуміти, варто почати нетворкінг. Беріть участь в бізнес-клубах, нетворкінгових заходах, де присутні більш відомі та потужні бізнесмени та спеціалісти у вашій галузі. Неважливо, чи почуваєтеся ви готовим до цього (скоріше, ні), чи вам вже є що сказати. Тут треба просто призвичаїтися оточувати себе більш масштабними людьми, заводити контакти, обговорювати важливі теми. Так ви отримуєте і чужий досвід, і розуміння, як спілкуються гравці в галузі, на що можна розраховувати. Ніщо не дає так багато прикладів та ідей, як спільна робота та спілкування.

Подолання щоразу більших викликів 

Важливо ставити собі більші задачі, ніж ви брали на себе будь-коли, і не здаватися при першій невдачі. Тобто якщо ви робили щось маленьке — маленький волонтерський збір, невеличку акцію в своєму бізнесі, невеличкий захід — завжди варто поступово збільшувати мету і долати трохи більший виклик.

Ви можете думати, що певна мета недосяжна, але не треба вірити цьому. Треба сказати собі, що зробити те чи інше можливо, якщо ви спробуєте кілька разів, застосовуючи різні методи, пробуючи різну рекламу і роблячи щось абсолютно для вас нове. 

Розширення масштабу мислення при цьому буде ставатися поступово, з кожною здоланою «сходинкою». Це не відбувається в один день, не дається легко. Але результат того вартий: він допоможе досягнути цілей, які раніше здавалися абсолютно недосяжними


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям:

Автор: Богдана Гайворонська

Журналіст (з 2003 року), IT-копірайтер (з 2013 року), контент-маркетолог Cityhost.ua. Спеціалізується на статтях про технології, створення та просування сайтів.