Під час просування сайту потрібно не тільки перевіряти його трафік і позиції, але і стежити за конкурентами. Крім вас в пошукових системах просуваються тисячі інших веб-ресурсів. І щоб їх обійти, за ними треба стежити і оперативно реагувати на успіхи, придумуючи контрзаходи. Для цієї задачі ідеально підійде інструмент SimilarWeb. Що це?
Сервіс SimilarWeb – функціональний інструмент для комплексного аналізу сайтів. У тому числі і ваших конкурентів. З його допомогою можна знайти лідерів в конкретній ніші і перевірити всі ключові пункти: канали просування, адаптивність сайту та ін. Інформація виводиться в табличному і графічному вигляді, а при необхідності її можна вивантажити файлом для докладного вивчення на ноутбуці чи смартфоні.
Пару слів про інструмент SimilarWeb
SimilarWeb – англомовний сервіс, і це може викликати труднощі у користувачів, які погано володіють англійською. Але з іншого боку тут можна аналізувати площадки з різних країн світу – а це вже однозначний плюс.
Що стосується доступності, то інструмент SimilarWeb являється умовно-безкоштовним. Стандартні функції доступні всім. Але якщо потрібно регулярно аналізувати сайти, то бажано оформити платну підписку. Так сервіс буде показувати набагато більше інформації по будь-якому веб-ресурсу.
Як працювати з сервісом SimilarWeb: детальна інструкція
Простому вебмайстру чи оптимізатору вистачить і стандартних функцій, доступних у безкоштовній версії SimilarWeb. Власне, нижче ми розглянемо детальну інструкцію, як працювати з сервісом, і яку інформацію можна отримати.
Реєстрація на SimilarWeb не потрібна. Досить просто зайти на головну сторінку і в верхньому лівому кутку вказати домен сайту конкурента. Через пару секунд сервіс покаже корисні блоки даних:
- Трафік. Тут відображається трафік з усіх пристроїв за останні півроку, кількість візитів, середня тривалість відвідувань, кількість переглянутих сторінок, процент відмов.
- Географія. Тут показується статистика відвідувань з різних країн. На карті світу виділені ключові регіони, і поруч показаний відсоток користувачів, які заходять з кожної конкретної країни.
- Канали трафіку. Виводиться діаграма, в якій показані всі джерела трафіку: пошуковий, реферальний, рекламний, з соцмереж і т.д. І поруч – відсоток користувачів, які дає кожен канал.
- Детальна інформація про шляхи користувачів. Тут показується, звідки прийшли користувачі (з Яндекса, Гуглу або іншого сайту), і куди пішли після вивчення інформації на веб-ресурсі конкурента. Якщо знову в пошукову систему – то свою проблему вони не вирішили.
- Пошуковий трафік. В даному блоці показується більше інформації по трафіку з пошуку. Зокрема, відображається відсоток природного і сплаченого трафіку. І поруч – найбільш популярні ключові запити, за якими користувачі заходять на сайт.
- Соціальний трафік. Тут відображається трафік з соцмереж. На основі простої гістограми нескладно зрозуміти, яка площадка приводить найбільшу кількість користувачів, а з якою варто попрацювати щільніше.
- Інтереси аудиторії. Тут показуються найбільш популярні категорії площадки. А нижче – сайти конкурентів, якими теж цікавляться користувачі.
Ось таким чином виконується аналіз конкурентів за допомогою SimilarWeb. Але це за умови, що ви їх знаєте. А якщо ні? Що робити в такому випадку? Спеціально для таких ситуацій у сервіса є додаткові інструменти.
Як виконати аналіз конкурентів за допомогою SimilarWeb, про яких ви не знаєте?
Якщо конкуренти невідомі, їх можна знайти за допомогою спеціального функціоналу SimilarWeb.
Перший спосіб – вибрати в меню пункт «Resources», а потім відкрити пункт «Top Websites».
Для економії часу вкажіть конкретну категорію (галузь) та країну. Так вдасться відфільтрувати величезний список сайтів і відобразити ті, які вважаються кращими в сфері.
У безкоштовної версії показується 5 конкурентів. Якщо цього мало – можна оформити платну підписку. А далі залишиться скопіювати URL-адреси і проаналізувати сайти конкурентів окремо (за приведеною вище інструкцією).
Другий спосіб складніше, плюс тут потрібна платна підписка для доступу до розділу «Tools». На вибір пропонуються такі функції:
- Custom Dashboards. Це спеціальна панель моніторингу. Її можна налаштувати, щоб сервіс щодня відстежував показники веб-ресурсу конкурента.
- Website Analysis. Покращена версія інструменту, що аналізує відвідуваність площадки. Показує більше даних, ніж безкоштовний аналог.
- Industry Analysis. Даний інструмент аналізує заповнюваність і рівень конкурентності в конкретній ніші в рамках зазначеної країни. Актуальний для тих, хто не визначився з тематикою сайту. Адже з його допомогою можна зрозуміти, в якій галузі найвигідніше створювати новий веб-ресурс.
- Keyword Analysis. Виводить дані по конкурентному запиту. Показує його частотність, середню ціну за клік, частку природного і платного трафіку та ін.
Кому підійде сервіс SimilarWeb?
Виконувати аналіз сайту сервісом SimilarWeb можуть всі бажаючі. Якщо у вас невеликий сайт-візитка чи блог – вистачить і безкоштовної версії, адже інформації вона надає достатньо. Власникам середніх і крупних площадок бажано оформити хоча б мінімальну підписку, щоб провести аналіз сайту з сервісом SimilarWeb і отримати більше корисної інформації.
А оптимізаторам, які просувають клієнтські веб-ресурси, бажано брати більш дорогий тариф. Він окупиться в будь-якому випадку. Зате по кожному аналізованому сайту сервіс SimilarWeb надаватиме максимум інформації, аж до наявності VPS серверу – а в подібних випадках важлива кожна дрібниця.