Перш ніж купити домен, необхідно визначитися з доменною зоною. Це важливо, адже від неї залежить безліч нюансів. По-перше, по доменній зоні зрозуміло, на який регіон орієнтований сайт (Україна, Білорусь, Казахстан). По-друге, по ній легко визначити тип організації (державна, комерційна, військова).
Згідно з вимогами пошукових систем потрібно вибирати відповідну доменну зону, а не будь-яку, яка вам більше подобається. Тому в даній публікації ми детально розглянемо, як це зробити, і заодно розберемося, на що впливає доменна зона.
Що таке доменна зона?
Що таке доменна зона? Це права частина повного доменного імені. Як правило, складається з 1-2 рівнів. Наприклад, в адресі cityhost.ua, «ua» – доменна зона. По ній видно, що сайт орієнтований на Україну і на українських користувачів. Пошуковики це прекрасно розуміють і дають площадці високі позиції в даному регіоні. В інших країнах (Білорусь, Німеччина чи США) вони її не показують.
Де доменна зона вибирається? Вона вказується при реєстрації домену. Коли вибираєте URL-адресу майбутнього сайту, то одночасно визначаєте і доменну зону.
Часто буває так, що потрібна адреса зайнята. Але якщо вибрати іншу доменну зону (наприклад, com.ua замість .ua), то назва буде вільною. Але потрібно розуміти, як вибрати доменну зону, оскільки для кожного типу сайту існує лише пара-трійка відповідних варіантів.
Читайте також: Що таке ssl сертифікат.Класифікація доменних зон
Доменні зони умовно діляться на 2 великі підкатегорії:
- територіальні;
- загального призначення.
Як правило, реєстрація доменів – процедура вільна. Її ніхто не контролює, і документи не запитує. Тому власники сайтів вільні вибирати будь-яку доменну зону. Але бажано дотримуватися негласного правила, і реєструвати домен правильно.
Територіальні доменні зони
Такі доменні зони говорять про те, в якому регіоні працює сайт. Варіантів багато (їх кількість дорівнює кількості країн в світі):
- ua – Україна;
- ru – Росія;
- by – Білорусь і т.д.
Для комерційних площадок (інтернет-магазинів, корпоративних порталів) дуже важливо вказувати регіон, в якому вони працюють. Так користувачі зрозуміють, куди вони зайшли, і чи зможуть замовити товар з доставкою у своє місто.
Загальні доменні зони
До таких доменних зон відносяться:
- com;
- net;
- info;
- org.
Спочатку планувалося, що кожен варіант буде використовувати певний тип організацій:
- com – комерційні компанії;
- net – фірми, що відповідають за роботу інтернету (провайдери);
- info – інформаційні сайти (блоги);
- org – інші організації.
Але з появою величезної кількості сайтів дану вимогу перестали дотримуватися, і загальні доменні зони стали «розмиті». Наприклад, якщо при реєстрації блогу доменна зона .info виявиться зайнятою, то його власник вибирає інший варіант – .com, .net або .org. Сьогодні це вже не так важливо.
Можна сказати, що загальні доменні зони вибирають сайти, які орієнтовані на користувачів відразу декількох країн. Наприклад, блоги створюються для всіх російськомовних людей з СНД. Або якщо компанія надає послуги без регіональної прив'язки (онлайн-курси), то теж може взяти домен .com чи .org, а не .ua або .ru.
Доменні зони обмеженого використання
Такі доменні зони мають наступну класифікацію:
- gov – державні організації;
- aero – компанії і фізичні особи, пов'язані з авіацією;
- mil – військові компанії США;
- edu – навчальні організації;
- int – міжнародні фірми;
- museum – компанії і приватні особи, які зайняті музейною діяльністю;
- travel – компанії, пов'язані зі сферою туризму.
Тут вже дотримується суворий контроль, і хто попало вибрати доменну зону .aero або .edu не зможе. Лише ті організації, які підходять за умовами.
На підставі цих доменних зон можуть створюватися і територіальні. Наприклад, edu.ua або edu.by (для навчальних закладів з України та Білорусі, відповідно).
Нові загальні доменні зони
До 2001 року було всього три загальні доменні зони: com, net, org. Сьогодні їх набереться понад 2 тисяч. Все тому, що тепер за певну плату можна реєструвати будь-які доменні зони, що красиво звучать. Наприклад:
- .blog;
- .cafe;
- .london;
- .life.
І вибір для користувачів, які купують у провайдера хостинг, новий домен і SSL сертифікат, вже буде набагато більшим.
Підсумки
Тепер ви знаєте, що таке доменна зона, і на що вона впливає. Як бачите, варіантів багато, але вибирати потрібно з розумом.
Яка доменна зона краще? Та, яка ідеально підходить для сайту. Компаніям бажано вибирати регіональні варіанти. А власникам інформаційних сайтів, блогів та інших площадок підійде будь-яка доменна зона. У тому числі і одна з нових - якщо потрібна гарна URL-адреса.