Продаж домену – прекрасна можливість позбутися від нього і частково повернути витрачені кошти. А, можливо, навіть з лишком окупити витрати.
Вважається, що угода відбувається дуже просто. Покупець, який вирішив купити домен, оплачує заявлену вартість, і отримує бажане.
Але домен – не товар і навіть не фізична річ. Це просто звичайна запис в базі даних. В результаті при продажу виникають складнощі, оскільки ні продавець, ні покупець не хочуть першими виконувати свою частину зобов'язань. Адже завжди є ризик або не отримати домен після оплати, або не отримати гроші після передачі даних.
Але як продати домен? Існує як мінімум 2 способи, які розглянуті в даній статті.
Продаж домену: 2 способу оформлення угоди
Коли дві сторони не можуть домовитися про умови угоди, потрібен третій учасник. Тобто, посередник. Їм може бути як людина, так і спеціалізований сервіс.
Біржа продажу домену
Біржа продажу домену – це площадка, яка допомагає продавцю і покупцю домовитися про угоду. Працює за принципом аукціону: домен виставляється на продаж, а потенційні учасники роблять свої ставки. Коли продавцеві сподобається певна пропозиція – він обговорює деталі з покупцем і оформляє угоду.
Деякі сервіси працюють інакше. В даному випадку продавець вказує бажану суму і чекає, поки знайдеться людина, яка погодиться купити домен за конкретною ціною.
Гарантом тут виступає біржа. Зазвичай весь процес автоматизований і відбувається без участі третьої особи:
- покупець вносить оплату на сайті;
- кошти заморожуються на окремому рахунку;
- продавець бачить повідомлення, що покупець вніс заявлену суму, і передає йому права на володіння доменом;
- покупець перевіряє дані, підтверджує угоду, і заморожені кошти надходять на рахунок продавця.
Як правило, за послуги біржа бере певну комісію. Іноді вона ділиться порівну між продавцем або покупцем, іноді – лягає на плечі одного з учасників (зазвичай – продавця). Тут все залежить від площадки та її правил.
Гарант угоди
Другий спосіб продати домен – за допомогою гаранта. Гарант – звичайна людина, яка виступає посередником. Він контролює процес оформлення угоди і гарантує, що кожна зі сторін отримає бажане.
Весь процес відбувається приблизно так:
- продавець з покупцем знаходять гаранта, з яким обидва згодні працювати;
- продавець передає гаранту дані про домен, а покупець переводить йому кошти в обумовленому розмірі;
- гарант передає покупцеві дані про домен, а продавцеві переводить гроші.
За послуги гарант бере певний відсоток. Хто оплатить його роботу і скільки – обговорюється заздалегідь.
Читайте також: Що таке піддомен і для чого він потрібен.Гарантом може виступати абсолютно будь-яка людина. Зазвичай вони погоджуються бути присутніми при будь-яких угодах, не тільки при продажі доменів. Так що спеціалізації тут немає.
Головне – знайти надійну людину з перевіреною репутацією і наявністю позитивних відгуків. Інакше, може статися так, що гарант забере собі і домен, і гроші. Трапляється й таке.
Як визначити вартість домену, що продаються?
Вартість домену, що продається, визначається продавцем. Він сам може виставити будь-яку суму, яку захоче. Чи знайдеться покупець – це інше питання.
Щоб правильно розрахувати вартість домену, потрібно знати, що його ціна залежить від різних факторів:
- Платоспроможність покупця. Власник компанії готовий заплатити за домен на порядок більше, ніж проста людина. Для нього кілька тисяч доларів – невисока ціна. І він легко погодиться стільки заплатити за реально красивий домен, який йому подобається і ідеально підходить для сайту компанії.
- Доменне ім'я. Короткі домени, які легко запам'ятовуються, коштують дорожче. Всі намагаються зареєструвати подібний. А якщо він зайнятий – тоді намагаються його купити.
- Тематика. Існують дешеві і дорогі тематики. Наприклад, за домен в сфері нерухомості, медицини, страхування можна виручити досить непогану суму. Особливо, якщо він гарний, короткий і потрібен певній компанії.
- Доменна зона. Вони теж мають різний попит. Найбільш дорогою вважається доменна зона .com. За неї компанії готові розлучитися навіть з мільйоном доларів.
- Показники домену. Йдеться про такі показники, як вік домену, наявність посилального профілю та ін. Люди готові платити за них, вважаючи, що це допоможе в просуванні сайту.
Підсумки
Тепер ви знаєте, де продати домен, і за яку приблизно вартість. До речі, якщо користуватися сайтом не плануєте, то його можна віддавати разом з хостингом. А далі нехай покупець вирішує – користуватися послугами обраного провайдера або перейти до іншого.
Якщо ж плануєте створювати нові сайти – хостинг краще залишити. Завжди можна зареєструвати новий домен і продовжити співпрацю з компанією-провайдером.