CityHost.UA
Допомога і підтримка

Що таке коефіцієнт залучення в соціальних мережах

 8600
22.04.2020
article

Соцмережі вже давно увійшли в наше життя. Тепер ранок починається не з кави, а з відкриття власної сторінки в Facebook, Twitter чи Instagram. Ми перевіряємо свіжі пости в улюблених групах і відповідаємо на нові повідомлення численних друзів.

Зрозуміло, що цей тренд не міг пройти повз бізнесу. Так з'явилася новомодна послуга – просування в соціальних мережах. Її замовляють всі: крупні корпорації та невеликі підприємства, публічні персони та нікому невідомі люди, які планують стати популярними блогерами в певній тематиці. Причому просування товарів, послуг або себе коханого замовляють у всіх соціальних мережах: Вконтакті, Facebook, Instagram, Twitter.

Щоб розуміти, наскільки ефективні чи неефективні заходи, які використовуються, потрібно відстежувати результати. Якщо за ними не стежити – це буде марною тратою грошей. Адже нерідко «просування» шкодить репутації компанії, відлякуючи користувачів спірними та нелогічними постами.

Щоб не витрачати гроші на вітер, намагаючись залучити нових підписників, потрібно обов'язково розраховувати корисність виконаних дій. Для цього використовується коефіцієнт залучення в соціальних мережах. Або по-англійськи – Engagement Rate (ER). Що це? Як він розраховується? Про це нижче.

Що таке коефіцієнт залучення в соціальних мережах?

Раніше основним мірилом успішності просування вважалася кількість підписників. Найняті фахівці не гребували ніякими способами залучення, заманюючи всіх підряд. Але потім бізнесмени виявили, що кількість підписників нічого не дає. Від цього не збільшується популярність спільноти. І це не приносить ніяких реальних вигод: збільшення трафіку на сайті, кількості дзвінків і ін.

Тоді всі почали полювати за соціальними сигналами (лайками, репостами). Цей підхід почав приносити більше результатів: аудиторія пожвавилася і стала здійснювати певні дії. Але на той час ніхто не брав до уваги витрачений на просування час. Наприклад, на створення і публікацію постів, відповіді на питання, пошуки модераторів та ін.

І лише в 2013 році був запропонований спосіб розрахунку ефективності вкладень за допомогою спеціального показника. Так і з'явився коефіцієнт залучення аудиторії. Це стало поворотним моментом для SMM.

Коефіцієнт залучення в соціальних мережах – це показник, що оцінює якість і ефективність постів, а також застосування різних інструментів просування. Простіше кажучи, цей параметр розраховує відсоток ефективності опублікованої інформації. По ньому можна визначити, який вихлоп вона дає, і зрозуміти – продовжувати в тому ж дусі або міняти стратегію.

Як розраховується коефіцієнт залучення?

Формула розрахунку дуже проста і має 2 ключових змінних:

  • аудиторія (ділиться на підписників, всіх відвідувачів, які зайшли на сторінку, і людей, які подивилися один конкретний пост – наприклад, рекламний);
  • цільові дії (лайки, коментарі, переходи по посиланню).

Відповідно, в залежності від типу аудиторії існує 3 способи, як розрахувати спосіб розрахунку ефективності вкладень:

ER = кількість здійснених цільових дій / кількість підписників x 100

ER = кількість здійснених цільових дій / кількість всіх користувачів, які зайшли x 100

ER = кількість здійснених цільових дій / кількість переглядів поста x 100

Вибір формули залежить від конкретних цілей маркетингу. Показники не можна порівнювати, оскільки вони кардинально відрізняються. Зате по ним можна перевірити підписників на вошивість, оцінити їх реальну "ціну", зрозуміти, хто це – халявщики, які чекають чергових подарунків і розіграшів або ж реальні клієнти, які роблять покупки при наявності цікавої пропозиції.

На основі отриманої інформації можна скорегувати стратегію просування, пошукати інші джерела залучення цільової аудиторії або змінити процентне співвідношення постів з текстом, картинками, відеороликами, зробивши основний упор, наприклад, на останніх.

Як розрахувати ефективність постів?

Оцінити середню корисність поста в групі можна за такою формулою:

ER = кількість здійснених цільових дій / кількість постів / загальна кількість відвідувачів x 100

По ній можна визначити, наскільки користувачам цікава інформація, яка опублікована вами за конкретний період (тиждень, місяць). А потім подивитися, наскільки якісний той чи інший пост в порівнянні із середнім значенням (розрахувавши коефіцієнт по третій формулі, що зазначена вище).

Так вдасться зрозуміти, що аудиторії подобається, а що ні, від чого можна відмовитися, а на чому варто акцентувати більше уваги.

Як розрахувати залученість відвідувачів за конкретний період?

Оцінити, в який період користувачі виявляють найбільшу активність, можна за такою формулою:

ER = кількість здійснених цільових дій / кількість відвідувачів спільноти x 100

Вона допомагає визначити, в які дні люди взагалі не дивляться пости, а в які – проявляють максимальну активність (роблять репости, пишуть коментарі). На основі цієї інформації нескладно визначити годину X – час, коли цільова аудиторія «чекає» від вас нових постів. Якщо опублікувати їх у цей час X – можна домогтися максимального залучення в соціальних мережах від ваших підписників.

На основі цих формул можна створити свої власні. Наприклад, щоб розрахувати рівень залученості по конкретному джерелу інформації. Так ви зможете оцінювати ефективність виконаних дій, аналізувати реакцію підписників, а потім використовувати різні способи посилення соціальних сигналів, щоб домогтися більшої кількості лайків, репостів, коментарів.

Яке оптимальне значення Engagement Rate?

Щоб розуміти ефективність просування в соціальних мережах, недостатньо вміти розраховувати коефіцієнт ER. Потрібно ще знати, наскільки він хороший чи поганий. Адже тільки на основі даної інформації вдасться оцінити результати і зрозуміти, чи варто щось міняти в стратегії просування.

Яким повинен бути коефіцієнт ER? Для кожної соцмережі він різний. Як і для кожної ніші. Наприклад, оцінювати коефіцієнт ER передплатників в Instagram можна за такою формулою:

ER = кількість здійснених цільових дій за 30 днів / кількість постів за 30 днів / кількість підписників

А результат звіряти по наступним значенням:

  • ER <1 – дуже погано;
  • 1 ≥ ER <3,5 – нормально;
  • 3,5 ≥ ER <6 – відмінно;
  • ER> 6 – чудово.

Перш ніж розраховувати ER, необхідно визначити оптимальне значення для вашої ніші. Тут можна орієнтуватися на лідерів у вашій сфері або на конкурентів, контент яких вам подобається.

Як збільшити коефіцієнт залучення?

Як розрахувати коефіцієнт ER – ми розібралися. Як його оцінити і визначити, наскільки він хороший – теж. Тепер розглянемо, як підвищити коефіцієнт залучення. Адже це і є головним завданням при розрахунку ER.

Отже, коефіцієнт ER показує, наскільки цікавий ваш контент цільовій аудиторії. Причому різній: підписникам, відвідувачам, не підписані, або людям, що подивилися один пост.

З його допомогою можна побачити проблемні місця, зрозуміти, що треба виправляти. Тут одне з двох: або міняти підхід до створення контенту, або шукати інші способи залучення користувачів, а також способи стимулювання підписки на сторінку.

Основний упор робиться на контент. Треба шукати цікаві для користувачів теми, розбавляти пости інфографікою, відеороликами та зображеннями, пробувати інший стиль подачі інформації та ін.

Відзначимо найбільш ефективні способи підвищення коефіцієнта ER:

  1. Персоналізація. Людям комфортніше спілкуватися один з одним, а не з безликими фірмами. Навіть якщо у вас комерційне співтовариство – пишіть пости від імені керівника організації або фахівця в певній сфері. Таку інформацію сприймають охочіше, ніж якщо її публікувати від імені маловідомої фірми.
  2. Мотивація на активні дії. Щоб отримати відповідну реакцію від користувачів – закликайте їх до дії. Наприклад, можна попросити висловити свою думку, залишити коментар, поділитися постом з друзями, щоб вони теж дізналися про акцію та ін.
  3. Емоційність і позитив. Позитивний настрій – половина успіху. А якщо додати до нього доброзичливість автора – ще краще. Позитив завжди породжує позитив. Коли нам роблять приємне, у відповідь хочеться теж зробити людині приємне. В даному випадку – поставити лайк, зробити репост або просто написати «Дякую за корисну інформацію» під постом.
  4. Збереження тематики. Не міняйте тематику співтовариства – це призводить до різкого зменшення кількості підписників і активних користувачів. Люди підписувалися на одне, а інше їх може зовсім не цікавити. Якщо треба змінити курс – робіть це поступово, повільно привчаючи користувачів до нових типів постів. Або створіть інше співтовариство, присвячене новій тематиці.
  5. Актуальність. Обов'язково стежте за новинами, що відбуваються у вашій галузі. Надаючи користувачам актуальну інформацію, ви зможете підтримувати їх інтерес. І заодно станете авторитетним, експертним співтовариством в конкретній сфері. Коли в одній групі можна отримувати всю необхідну інформацію – це сильно підвищує рівень активності підписників.

Це найбільш поширені методи, які дають результат. Звісно, є й інші прийоми. Але, навіть почавши з цих, ви зможете підвищити коефіцієнт ER в соцмережах. А коли наб'єте руку – шукайте інші способи для досягнення ще кращого результату.

Підсумки

Тепер ви знаєте, що таке коефіцієнт залучення в соцмережах, навіщо потрібен, як розраховується, і як його поліпшити. Пам'ятайте, що він не допомагає вивести бізнес на новий рівень, збільшити прибуток і т.п.

Коефіцієнт ER служить для оцінки ефективності просування в соціальних мережах. Він показує, наскільки окупається кожна вкладена копійка, і дає вам зрозуміти, правильна використовується стратегія чи ні, і що можна поліпшити, щоб домогтися кращого результату.


Сподобалася стаття? Розкажіть про неї друзям: