Внутрішня перелінковка сайту являється одним з важливих аспектів для успішного просування проекту. Проте аби грамотно її організувати, необхідно знати, як здійснюється розподіл ваги сторінки. Це питання непросте, тому для кращого розуміння розглянемо декілька прикладів.
Внутрішній розподіл сторінок сайту, що просуваються
Припустимо, на веб-ресурсі є головна сторінка (G) і дві – 2-го рівня вкладеності (V і L). Головна посилається на обидва документи. А на неї посилається сторінка V. Є і четвертий документ (P), на якому проставлене посилання на V. Виглядає це так:
Розподіл ваги сторінки сайту здійснюється на певних умовах:
- За замовчуванням вага кожної сторінки дорівнює одиниці – 1.
- Рівень вкладеності сайту не впливає на початкову посилальну вагу (вона завжди дорівнює 1).
- Вага передається не повністю. До наступної сторінки доходить 85% від початкового значення.
- Вага сторінки ділиться між усіма проставленими на ній лінками.
Знаючи це, нескладно розрахувати, що:
- головна передає кожній сторінці половину посилальної ваги – 0,45;
- зворотний лінк на головну приносить їй 0,85 додаткової ваги;
- сторінка V отримує від документа P, що на неї посилається, 0,85 ваги.
У підсумку виходить так:
Після нескладних підрахунків найбільш вагомою виявилася сторінка V, а не головна. Адже на неї посилається 2 документа.
Але тут упущений важливий нюанс. Якщо враховувати не тільки вихідну, але й отриману вагу сторінки сайту, то у документа V він буде дорівнювати 2,275 (замість 1). І на головну він передає не 0,85, а 1,934 (тобто 0,85x2,275). Тоді підсумкова вага у «морди» вийде 1+1,934 = 2,934. І вже вона стане найбільш вагомою, як і повинно бути.
Це класичний приклад правильного розподілу ваги між сторінками. При додаванні нових документів, що беруть участь в перелінковці, розрахунок ускладниться. Але загальний принцип залишиться тим самим. Правда тільки в умовах замкнутості системи, чого, звичайно ж, не буває.
Передача ваги між двома і більше різними сайтами
Будь-який сайт постійно посилається на інші. Наприклад, на джерело, веб-ресурс виробника або відеоролик. Посилання на сторонні сайти називаються вихідними. І якщо вони проставлені на сторінці, контрольна вага буде передаватися аналогічним чином: 0,85 – на один лінк, 0,425 – на два.
Для успішного просування проекту подібних посилань бажано уникати. Повністю відмовитися від них не вийде, але мінімізувати їх кількість – цілком реально. Чим більше посилань – тим більшу вагу втрачає сторінка сайту. Це важливий параметр, і його треба перерозподіляти в межах власного веб-ресурсу, а не роздавати чужим проектам.
Також існують зовнішні лінки – проставлені на ваш сайт з інших порталів. Вага в даному випадку розподіляється інакше, але розраховувати її немає сенсу. Все тому, що початкове значення сторінки на чужому сайті дізнатися неможливо. І всі розрахунки виявляться неправильними.
Коли був PageRank, можна було підрахувати приблизну вагу. Але сьогодні PR вже не оновлюється, і такої можливості більше немає.
Підсумки
Тепер, розуміючи, як розподіляти вагу сторінки сайту, ви легко зможете організувати грамотну внутрішню перелінковку. Ці знання допоможуть при оптимізації багатомовного сайту, інтернет-магазину і навіть звичайного блогу.
Головне – намагатися обмежувати кількість вихідних посилань на сторонні ресурси. І не зайвим буде попрацювати над зовнішньою посилальною масою, рівномірно проставляючи лінки на різні сторінки сайту.