Інтернет-магазину потрібен не тільки надійний хостинг сайтів. Як мінімум треба ще грамотно вирішити питання з часто відсутньою продукцією.
Нерідко в будь-якому магазині буває так, що певних товарів немає в наявності. Потім даний список стає пристойним. А далі виявляється, що велика частина трафіку припадає якраз на ці товари. Люди заходять, дізнаються, що продукція відсутня, і уходять. В результаті падає прибутковість магазину, а заодно зменшується трафік і погіршуються позиції в пошуковій видачі (через погані поведінкові фактори).
Виникає логічне запитання: що робити зі сторінками товарів, коли товару вже немає? Шукати оптимальне рішення.
Дізнайтеся також: Як створити сайт за допомогою безкоштовного конструктора сайтів.
5 рішень, що робити зі сторінками, яких немає в наявності
Універсального рішення в даному випадку немає. Але існують різні способи, які використовуються багатьма магазинами. Розглянемо їх докладніше.
1. Залишити все як є
Вважається, що якщо видалити картку товару – посилання пропаде, і відвідувачі не зможуть зайти на сайт. А це критично, так як відкривши сторінку з відсутньою продукцією, вони перейшли б у сусідні розділи і щось та замовили.
А якщо подивитися на це з точки зору покупця? Людина вибрала товар, ознайомилася з умовами доставки та оплати, ціна її влаштовує. Але при натисканні кнопки «Замовити» дізнається, що продукція відсутня. Час втрачено, настрій зіпсовано…. У більшості випадків людина покине сайт і піде шукати аналогічний товар в інших магазинах. Так що даний спосіб вирішення проблеми малоефективний.
2. Принести вибачення за відсутній товар
Наявність фрази «Вибачте, товар закінчився» – вже краще. Але зазвичай користувачі не помічають її і розглядають фото, вивчають характеристики, дивляться ціну. А коли дізнаються, що товар закінчився – засмучуються, що марно витратили час.
Якби потенційного клієнта попередили одразу – можливо, він би вибрав іншу продукцію. А так результат буде тим же: людина піде шукати товар у конкурентів.
3. Перекинути користувача на головну сторінку
Після настройки 301 редіректу при відкритті картки з відсутнім товаром користувачів перенаправляє на головну сторінку (що дозволяє зробити будь-який хостинг для OpenCart, PrestaShop, Joomla). І це теж не ідеальний спосіб вирішення проблеми.
Уявіть, що людина шукала в пошуку конкретну модель ноутбука Asus, переходить на сайт і потрапляє на головну. Користувач і не зрозуміє, чому відкрилася саме вона, а не сторінка товару. Навряд чи він буде шукати цю модель вручну – простіше закрити сайт і зайти на інший. Конкуренти, у яких товарна картка відкрилася, тут явно виграють.
4. Показати помилку 404
Пошуковикам дане рішення сподобається, але користувачам – навряд чи. Навіть якщо грамотно оформити сторінку 404, запропонувавши подивитися схожі моделі – ймовірність, що хтось погодиться, вкрай мала. Простіше повернутися в пошук і зайти на сайти конкурентів.
5. Проявити турботу про користувача
Уявіть, що людина зайшла в оффлайн-магазин за конкретним товаром і дізналася, що він закінчився. Що буде робити продавець? Почне запитувати, що конкретно потрібно покупцеві, запропонує переглянути схожі товари або порадить альтернативні варіанти. Тобто, проявить максимальну турботу.
Те саме треба робити і в онлайн-магазині:
- Повідомте, що товар закінчився. Причому так, щоб фраза відразу кидалася в очі при відкритті сторінки.
- Залиште можливість купити товар. Можливо, магазин може швидко доставити відсутню продукцію. В даному випадку будуть вельми доречні фрази «Модель доступна за попереднім замовленням» або «Доставимо за 4 дня». Надайте покупцеві вибір. Ті, хто згоден почекати, оформлять попереднє замовлення.
- Додайте кнопку зворотного зв'язку. Якщо товар відсутній – не спалюйте всі мости. Можливо, користувач захоче щось уточнити. Надайте йому можливість зателефонувати вам або написати повідомлення.
- Повідомте про появу товарів у продажу. Однієї кнопки «Повідомити, коли товар з'явиться» буде досить. Користувач залишить e-mail для отримання повідомлення про надходження нової партії, а потім повернеться для оформлення замовлення.
- Покажіть підборку схожих моделей. Чим краще вони будуть відібрані (по характеристикам, функціоналу, ціні), тим вище шанси, що користувач оформить замовлення. Тут краще не халтурити, а зробити все на совість.
Що ж робити зі сторінками, яких немає в наявності?
Як бачите, максимальна турбота про користувача – це цілий комплекс рішень. Кожне з них окремо не є особливо ефективним, але разом вони дають потрібний результат. Така оптимізація сторінок інтернет-магазину вважається найкращим способом вирішення проблеми з товарами, які відсутні, але пізніше з'являться.
А що робити з продукцією, яка знята з виробництва? Чи потрібно видаляти картки товару на сайті, якщо товару вже немає і не буде? В даному випадку рекомендується залишити dofollow посилання на категорію товарів і головну. Так вдасться передати частину PR іншим посадковим сторінкам і навіть зберегти позиції сайту (але тільки за умови, що у вас потужний віртуальний сервер, і будь-які розділи відкриваються миттєво).
Публікація була пізнавальною? Тоді поділіться нею в соціальних мережах і додавайтеся в наш Telegram канал. Нагадаємо, що замовити дешевий хостинг ви можете у хостинг-компанії CityHost. З технічних питань звертайтесь до онлайн чату або по телефону ☎️ 0 800 219 220.